kriztine Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Hvis du har så sterke smerter i en fot og nærmest hinker når du går. Skal man på jobb da? Jeg er lei av å gå akkord med meg selv og hele tiden presse seg selv til det ytterste for å gå på jobb. Vurderer evt å ha med meg en krykke på jobb. Er en jobb som jeg går veldig mye for øvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Hva sier legen din? Hvilke råd har du prøvd så langt for å lindre? Hvis det kan løses med å bruke krykke så er jo det helt supert... Anonymkode: f004f...783 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 kriztine skrev (13 minutter siden): Hvis du har så sterke smerter i en fot og nærmest hinker når du går. Skal man på jobb da? Jeg er lei av å gå akkord med meg selv og hele tiden presse seg selv til det ytterste for å gå på jobb. Vurderer evt å ha med meg en krykke på jobb. Er en jobb som jeg går veldig mye for øvrig. Jeg går på jobb med plantarfascitis. Det er jo verst i oppstarten, så blir det levelig. Men det er noe dritt, så skjønner mange ikke gjør det. Anonymkode: a0be3...120 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Plantar fascitt kommer ikke til å gå over om du blir hjemme en dag eller to. Tar laaaaang tid før det går over (opptil flere år), men kan gå litt raskere med tiltak som spesifikk trening, tøyning og evt trykkbølgebehandling. Kan også prøve betennelsesdempende i samråd med lege, men det hjelper vel stort sett bare der og da, fikser ikke problemet. Anonymkode: 3be06...70e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg gikk på jobb med det i flere år, blir jo ikke bedre av å sitte i ro i ei uke. Tøye, strekke, smertestillende og å bruke foten, ble bedre etter 4-5 år. Anonymkode: 8d69d...33d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg gikk på jobb med det. Det er verst den første tiden etter du har sittet stille. Tøy og gjør bevegelser med foten før du reiser deg, det hjelper. Anbefaler og manuellterapeut som kan behandle og gi deg øvelser. Anonymkode: c1925...5cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Det tok flere år før jeg ble bra. Grusomt! Blir fort kronisk dessverre…. Anonymkode: cd069...f7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Dette er en av grunnene for at man må skrenke inn på denne sykelønna. Anonymkode: 6384e...70f 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 kriztine skrev (56 minutter siden): Hvis du har så sterke smerter i en fot og nærmest hinker når du går. Skal man på jobb da? Jeg er lei av å gå akkord med meg selv og hele tiden presse seg selv til det ytterste for å gå på jobb. Vurderer evt å ha med meg en krykke på jobb. Er en jobb som jeg går veldig mye for øvrig. Hva sier legen din? Anonymkode: 0804b...15e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva sier legen din? Anonymkode: 0804b...15e Spiller vel ingen rolle hva en random dott av en lege måtte mene? Det er her inne den virkelige og ekte kompetansen finnes! Anonymkode: b1be0...310 1 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg gikk med pf i flere år på jobben. Denne ignoreringen endte i hælspore og en kronisk tilstand. Angrer på at jeg ofret foten for en arbeidsgiver! Nå etter 20 år der jeg har prøvd alt av alternativ trening og forskningsbasert behandling er det fremdeles veldig smertefullt. Anonymkode: 77e6d...51a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 Går på jobb med det ja. Anonymkode: 1988d...35b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er en av grunnene for at man må skrenke inn på denne sykelønna. Anonymkode: 6384e...70f Å herregud!! Håper VIRKELIG at du får plantar fasciitt å må tvinges på jobb. Da blir vel pipa noe annet!! Fått kjent på smerter som varer konstant. Det unner jeg sånne som deg. Anonymkode: 2e362...409 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Å herregud!! Håper VIRKELIG at du får plantar fasciitt å må tvinges på jobb. Da blir vel pipa noe annet!! Fått kjent på smerter som varer konstant. Det unner jeg sånne som deg. Anonymkode: 2e362...409 Haha, PF har jeg allerede så det går helt fint, har andre sykdommer og, allikevel så holder jeg meg gående, tenk det. Selv om man har kroniske smerter her og der så kan man ikke legge seg ned heller. Man må opp og gå, det hjelper på det meste det. Anonymkode: 6384e...70f 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha, PF har jeg allerede så det går helt fint, har andre sykdommer og, allikevel så holder jeg meg gående, tenk det. Selv om man har kroniske smerter her og der så kan man ikke legge seg ned heller. Man må opp og gå, det hjelper på det meste det. Anonymkode: 6384e...70f Du lyg! Har du hatt plantar fasciitt over tid hadde du ikke klart å stått i jobb. Anonymkode: 2e362...409 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #16 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du lyg! Har du hatt plantar fasciitt over tid hadde du ikke klart å stått i jobb. Anonymkode: 2e362...409 Tsk, mange av oss klara mer vondt enn andre. Hvis man foreks er vant til kronisk vondt så klarer man livet fordet gitt. Anonymkode: 1988d...35b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #17 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du lyg! Har du hatt plantar fasciitt over tid hadde du ikke klart å stått i jobb. Anonymkode: 2e362...409 Det var et veldig dømmende innlegg. Mange klarer å stå i jobb. Det betyr ikke at de er mindre plaget. Jeg fikk hjelp til øvelser som gjorde at jeg klarte å stå i jobb. Anonymkode: c1925...5cc 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vaffelhunden Skrevet 31. desember 2024 #18 Del Skrevet 31. desember 2024 PF er velig kjipt, men det er liksom ikke så mye annet å gjøre enn å bare leve med det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #19 Del Skrevet 31. desember 2024 I likhet med deg så gikk jeg mye på jobb og jeg hadde det i begge hæler så det ble til slutt uutholdelig. Flere ganger om dagen så bare "knakk" jeg i knærne fordi det ble for vondt. Det kom til et punkt hvor det gjorde vondt hele tiden, selv når jeg satt helt i ro, og det spredde seg oppover slik at jeg fikk noe som minnet om voksesmerter i legger og hofter. Jeg tok da ut 50% sykemelding i 3 mnd slik at jeg bare jobbet halve dager. Så kjøpte jeg meg gode sko (hooka) sånn fotstrekker på fotbutikken og en massasjepistol. I tillegg til varme fotbad så hjalp dette masse. Jeg ble kvitt det på 9 mnd men det ble betraktelig bedre på de 3 mnd jeg var sykemeldt og drev egenbehandling. Dette er noen år siden nå og det kommer stadig tilbake med jevne mellomrom men, siden jeg nå vet hvordan det føles så ligger jeg et lite hestehode foran. Så jeg starter med den strekkerern og massasje med en gang det begynner å gjøre litt vondt, i tillegg går jeg aldri i dårlig fottøy noe mer, så jeg får has på det tidlig. Vet at man kan ta trykkbølge behandling og sånn men, har hørt av andre at det ikke hjelper stort og at det gjør kjempevondt. Anonymkode: 317ac...cc6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #20 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Du lyg! Har du hatt plantar fasciitt over tid hadde du ikke klart å stått i jobb. Anonymkode: 2e362...409 Har hatt PF i nesten 20 år av og på. Har stått i jobb hele tida. Det er ofte verst i starten av dagen, og så går det seg litt til. Utrolig hva man klarer. Har formstøpte såler i jobbskoene. Anonymkode: 8b89c...bb3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå