Gå til innhold

Måtte stille meg bakerst i kø på apoteket

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skulle hente ut en resept i dag, farmasøyten spurte meg om legitimasjon og jeg hadde det ikke med meg. Så spurte jeg om jeg måtte hente den i bilen og hun sa ja. Når jeg kom inn igjen sto hun med en annen kunde. Etterpå det gikk jeg opp til disken hennes igjen, men da sa hun at hun måtte ta de andre kundene først fordi de var før meg? Det synes jeg var dårlig. Måtte stille meg bakerst i køen igjen og vente ekstra lenge bare for å hente ut en allergimedisin. 

Anonymkode: 8e155...8a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Skulle hente ut en resept i dag, farmasøyten spurte meg om legitimasjon og jeg hadde det ikke med meg. Så spurte jeg om jeg måtte hente den i bilen og hun sa ja. Når jeg kom inn igjen sto hun med en annen kunde. Etterpå det gikk jeg opp til disken hennes igjen, men da sa hun at hun måtte ta de andre kundene først fordi de var før meg? Det synes jeg var dårlig. Måtte stille meg bakerst i køen igjen og vente ekstra lenge bare for å hente ut en allergimedisin. 

Synes ikke det var dårlig. Du må jo alltid ha med deg legitimasjon og det vet du fra før, og når du går for å hente skal ikke det stoppe at køen går videre. Da må du som alle andre stille deg i køen på nytt igjen.

Folk forventer så sær behandling at det overrasker meg😅

Anonymkode: 05c47...098

• Liker 39
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig måtte du bakerst i køen! Hva trodde du?

Synes det har dukket opp mange apotektråder om dagen. Hva er greia med det?

• Liker 25
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at det er kjedelig å vente, men akkurat her må du nok skylde deg selv. Det er elementær kunnskap at man må legitimere seg for å hente ut legemidler på resept. Det ville vært dårlig gjort overfor andre kunder, som også ventet i kø, hvis de hadde latt deg gå inn igjen i køen.  

Endret av Ullvott
  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Kunne ikke falt meg inn at jeg skulle gjøre annet enn å trekke ny kølapp og begynne på nytt. Du gikk på apoteket for å gjøre noe du trenger legitimasjon til uten å ha med deg legitimasjon. Derfor gikk du og hentet det du trengte og gikk tilbake på apoteket. Selvfølgelig skal du da stille deg bakerst i køen igjen, du begynner jo prosessen på nytt.

Anonymkode: f1941...a3a

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditt eget problem. Last ned førerkort på mobilen, det kan benyttes som id på apotek 

Anonymkode: d8a9e...c0b

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet man må ha id når man henter ut resepter. Når du droppa det er det bare å rykke tilbake til start.

Anonymkode: 66fe0...879

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fantastisk et apotek som faktisk følger reglene. Alle vet resept = legitimasjon 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du kunne ha sluppet å stille bakerst i køen, du hadde vel allerede vært i kø en gang. Man skal alltid kunne vise legitimasjon på apoteket, det er jo for å sikre at ikke noen skal få medisin de ikke skal ha. I dag kjenner ikke apotekene innbyggerne på fornavnet. Men , det virker som du har fått hentet uten 🪪 tidligere, men uansett kan det være lurt å ha med. 

Anonymkode: 21819...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det deg som ble bedt om å finne deg et annet apotek tidligere?

Anonymkode: 13810...877

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette virkelig et problem verdt en diskusjonstråd? 

Du overlevde vel helt fint å trekke ny lapp og stille deg bakerst? Ellers så hadde jo de andre kundene måtte vente ekstra fordi du smatt foran dem. Mest rettferdig at ditt rot gikk utover deg.

Anonymkode: 75521...298

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ikke har alt klart må du gå bakerst. Samme gjelder i butikken, selv om mange prøver seg med "skal bare, så jeg løper en rundt i butikken og lar full handlevogn stå igjen mens alle andre må vente". 

Anonymkode: 61e91...3ec

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig!🤣🫣 Kanskje du har lært å ta med deg noe så åpenbart som legitimasjon på apoteket til neste gang, da!

Anonymkode: 4efe8...231

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg syns du kunne ha sluppet å stille bakerst i køen, du hadde vel allerede vært i kø en gang. Man skal alltid kunne vise legitimasjon på apoteket, det er jo for å sikre at ikke noen skal få medisin de ikke skal ha. I dag kjenner ikke apotekene innbyggerne på fornavnet. Men , det virker som du har fått hentet uten 🪪 tidligere, men uansett kan det være lurt å ha med. 

Anonymkode: 21819...b9b

Hvorfor mener du TS skulle bli særbehandlet her?

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her tull? Når du går ut av en kø, må du selvsagt stille deg bakerst og trekke en ny kølapp. Trodde det var allmennkunnskap?

Anonymkode: 5f5d4...4a2

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn burde innlegget vært:

Husk legitimasjon på apoteket folkens, jeg var dum og brukte lengre tid enn jeg hadde trengt. 

Anonymkode: 61e91...3ec

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...