AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Er det noen konsensus på dette? Anonymkode: a61be...cdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Ja, du blinker «SAU» i morse såklart. Anonymkode: 052a1...f41 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Sau i vegen i desember - 3 blink, 2 i januar Anonymkode: 4325d...75d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Tror aldri jeg har hørt om noen bestemt "regel" for det, men vanligvis ville jeg brukt to eller tre raske blink. Flere hvis det er slik at dyra kommer brått på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Hadde blinket til jeg så motgående sakket av, eller til vi har passert hverandre. Anonymkode: e6945...644 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 For min del er det likegyldig om det blinkes to eller ti ganger, men to-tre ganger er greit. Jeg svarer uansett med ett blink for å signalisere "mottatt". Anonymkode: dbf25...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 1 langt, 2 korte og 1 langt. motsatt om det er geit. Er det flere enn 2 sauer ganger du bare opp antallet. Bare husk å ikke bland inn koden for rådyr (1 langt, 1 kort, 2 lange om det er før jakta (20/8), etter jaktstart er det 2 lange 1 kort, 1 lang) Anonymkode: 62944...ef4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, du blinker «SAU» i morse såklart. Anonymkode: 052a1...f41 Jeg lo høyt 😂😂😂😂 Anonymkode: 0ccce...e8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Hæ? Der sauer ligger i veien finnes det da skilt som advarer om nettopp det. Anonymkode: 2e774...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:28 #10 Del Skrevet onsdag kl 15:28 Ingen. Du blinker med nødblink. Å blinke med lyshornet indikerer at den du møter bruker feil lys, eller mangler lys. Anonymkode: 04675...b7f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 15:33 #11 Del Skrevet onsdag kl 15:33 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ingen. Du blinker med nødblink. Å blinke med lyshornet indikerer at den du møter bruker feil lys, eller mangler lys. Anonymkode: 04675...b7f Det har jeg aldri opplevd og jeg bor på et sted med alt fra dyr til stein i veien. Det brukes ett eller to blink med langlys her. Anonymkode: 7b756...c23 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #12 Del Skrevet i går, 09:47 AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 0.42): Hæ? Der sauer ligger i veien finnes det da skilt som advarer om nettopp det. Anonymkode: 2e774...6d6 Setter noen opp skilt så snart en sau forviller seg ut i veibanen da eller? Anonymkode: 6605d...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet i går, 10:56 #13 Del Skrevet i går, 10:56 Jeg tenker en blink for kontroll, og to for noe potensielt farlig, som dyr i veien, og flere blink dess skumlere det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:01 #14 Del Skrevet i går, 11:01 Hvis noen blinker med vanlige lys tenker jeg "Idiot" sda dette ofte missbrukes. Hvis noen blinker med nødlys tenker jeg "Oj, her er det noe jeg må være obs på". Nødblink er for å varsle andre om fare, ikke akkurat på veien mens man kjører, men når det ikke finnes noe til dette formålet er nødblinken den nærmeste. Anonymkode: 66559...b00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:02 #15 Del Skrevet i går, 11:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): Setter noen opp skilt så snart en sau forviller seg ut i veibanen da eller? Anonymkode: 6605d...923 Sauer legger seg da åpenbart bare på steder med anvist skilting. Er du helt tett eller? Anonymkode: 2b3b8...372 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:03 #16 Del Skrevet i går, 11:03 Maia70 skrev (6 minutter siden): Jeg tenker en blink for kontroll, og to for noe potensielt farlig, som dyr i veien, og flere blink dess skumlere det er. Hvorfor en blink for kontroll? Det er jo ikke en fare. Anonymkode: fefb1...336 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet i går, 11:06 #17 Del Skrevet i går, 11:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor en blink for kontroll? Det er jo ikke en fare. Anonymkode: fefb1...336 Nei det skrev jeg ikke heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jostepop Skrevet i går, 11:17 #18 Del Skrevet i går, 11:17 AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 0.42): Hæ? Der sauer ligger i veien finnes det da skilt som advarer om nettopp det. Anonymkode: 2e774...6d6 AnonymBruker skrev (1 time siden): Setter noen opp skilt så snart en sau forviller seg ut i veibanen da eller? Anonymkode: 6605d...923 Jepp! Alle sauer har en sporingenhet, så om noen forviller seg ut i veien går det en alarm hos statens veivesen, og de rykker ut for å sette opp skilt, slik at kart og terreng stemmer overens. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Sauer legger seg da åpenbart bare på steder med anvist skilting. Er du helt tett eller? Anonymkode: 2b3b8...372 Alle sauer gjennomgår intensiv trening hos bøndene før de får slippe ut på beite, men det hender jo at noen slår hodet sitt og glemmer det, og da blir det behov for sporingen og ny skilting hos veivesenet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:20 #19 Del Skrevet i går, 11:20 Maia70 skrev (13 minutter siden): Nei det skrev jeg ikke heller. Tror du bør lese hva du skriver en gang til! Og dette understreker det jeg skrev over, at de som blinker tenker jeg "Idiot" tilbake til..... Anonymkode: 66559...b00 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet i går, 11:24 #20 Del Skrevet i går, 11:24 Maia70 skrev (13 minutter siden): Nei det skrev jeg ikke heller. Nei fare er det ikke, men det kan bli en fare ut av at du blinker til en som overhodet ikke hadde noe ute på veien å gjøre. Senest i dag var jeg ute og kjørte, ikke ett eneste blink fra møtende biler. Og det selv om det var promillekontroll(?) jeg passerte. Tror du det er så smart egentlig, og la de som enten kjører i rus/for fort/ikke har tatt lovpålagte PKK? Kutt ut blinkinga når det er kontroller langs veien! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå