AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #21 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg er mann og forstår ikke vitsen med trøsting av voksne mennesker. Får du virkelig noe ut av en klem og «så-så»? Jeg hadde blitt skikkelig irritert av « uff da, er du lei deg, du da?», og følt meg infantilisert. Anonymkode: f092c...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #22 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du må snu ditt tankesett. Han ignorerer deg, møter deg ikke osv, det er de tankene som gjør deg sår. Ikke hans handlinger. Aksepter at han er sånn, og se etter om han gjør andre ting for å trøste deg. Om han tilbyr seg å lage mat, kommer med kaffe foreksempel. Noen er ikke flink på å håndtere slike situasjoner. Det eneste du kan gjøre er å fortelle han hva du trenger, men du må vite at han ikke er pliktig til å møte deg på behovene dine. Anonymkode: 6922a...b0b Som kjæreste er man rimelig pliktig til å møte kjærestens behov. Vil man ikke det, bør den andre finne seg en ny kjæreste, som er villig til å være kjæreste. Det betyr ikke at alle nykker skal etterkommes, men at man prøver å møte de viktige behovene til den andre. Duh. Kjæreste 1.0, liksom. Anonymkode: 02e91...afd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #23 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Du må snu ditt tankesett. Han ignorerer deg, møter deg ikke osv, det er de tankene som gjør deg sår. Ikke hans handlinger. Aksepter at han er sånn, og se etter om han gjør andre ting for å trøste deg. Om han tilbyr seg å lage mat, kommer med kaffe foreksempel. Noen er ikke flink på å håndtere slike situasjoner. Det eneste du kan gjøre er å fortelle han hva du trenger, men du må vite at han ikke er pliktig til å møte deg på behovene dine. Anonymkode: 6922a...b0b For noe tull. Selvfølgelig skal man bli møtt når man trenger det. Om partner ikke kan/gidder/vil, er terapi eller singellivet bedre alternativer enn å forbli i et forhold der man ikke blir møtt. Jeg er ikke en klemmer, og vil selv ha avstand når jeg er lei meg. Men jeg evner å gi en klem når noen rundt meg er lei seg om de er typen til å trenge det. Dersom partner ikke kan gi en klem, bør man revurdere om man bør være noens partner... Anonymkode: 11b1f...ba9 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #24 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): For noe tull. Selvfølgelig skal man bli møtt når man trenger det. Om partner ikke kan/gidder/vil, er terapi eller singellivet bedre alternativer enn å forbli i et forhold der man ikke blir møtt. Jeg er ikke en klemmer, og vil selv ha avstand når jeg er lei meg. Men jeg evner å gi en klem når noen rundt meg er lei seg om de er typen til å trenge det. Dersom partner ikke kan gi en klem, bør man revurdere om man bør være noens partner... Anonymkode: 11b1f...ba9 Hun får jo det av mannen, han bare vet ikke når hun trenger det, så hun må si i fra ar hun trenger trøst! Det hun reagerer på er at han ikke forstår at han skal reagere helt likt to måneder senere, i en annen situasjon. Anonymkode: 6922a...b0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #25 Del Skrevet 3. januar Her lukter det unnvikende tilknytningsstil lang vei. Det er vanskelig å snu en sånn skute, men det er mulig. Men da må han ville det selv, det er ikke nok at du vil det. TS: Har du vært åpen og ærlig på hva hans oppførsel gjør med deg? Det er ikke sikkert han er i stand til å se det på egen hånd i hvert fall, siden unnvikelsen gjør ham (mer eller mindre) uimottakelig både for hans egne og dine følelser. Anonymkode: a4b1a...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #26 Del Skrevet 3. januar Et lite pedagogisk råd: bli forbannet. Jeg blir forbannet når jeg er lei meg. Ikke med en gang, men det siger på. Det er ikke like enkelt å ignorere 🙄 ...så da har mannen lært seg å trøste og lytte FØR det går over til sinne. Sitter du og griner i en krok og føler deg ensom og forlatt, så kan sinne være en bedre venn. Mer nyttig. Du får utrettet noe. Vask gulv mens du raser i synden og ser du at han sitter der i stolen som en robot, få fart rundt bena på han. Dere er altfor i kontakt med følelser. ...og det gir dere lite Anonymkode: 2adde...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar #27 Del Skrevet 3. januar Ååå...stakkars meg, jeg trenger en klem. Ikke det nei...sutre sutre. Vs: Ta nå å flytt de der helvete bena dine. Skal du bare sitte der og glo?? Djuses...jævlig bra Hva tror du han blir mest bekymret og på alerten med? Menn er som hunder; du må på et tidspunkt vise hva du finner deg i. Jepp . Dagens lærdom. Ikke vær patetisk. Vær sint. Så tillater de deg å være sårbar. Da kan du velge en sårbar følelse. Men den skal de gjøre fortjent til. Det krever tillit at man viser en sårbar side, og den er du sterk som gir. For hvor vondt er det ikke å bli avvist? Nei...sårbarhet er for voksen mann. Og stort sett ble han voksen av å bo sammen med en dame. Anonymkode: 2adde...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar #28 Del Skrevet 5. januar AnonymBruker skrev (På 3.1.2025 den 22.46): Her lukter det unnvikende tilknytningsstil lang vei. Det er vanskelig å snu en sånn skute, men det er mulig. Men da må han ville det selv, det er ikke nok at du vil det. TS: Har du vært åpen og ærlig på hva hans oppførsel gjør med deg? Det er ikke sikkert han er i stand til å se det på egen hånd i hvert fall, siden unnvikelsen gjør ham (mer eller mindre) uimottakelig både for hans egne og dine følelser. Anonymkode: a4b1a...0bc Hvorfor unnvikende tilknytningsstil? Han vil ikke ha trøst, så dette er nok noe uvant for han. Trenger ikke bety det gjelder andre områder enn akkurat dette med trøst. Anonymkode: 6922a...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå