Fountaine Skrevet 31. desember 2024 #21 Del Skrevet 31. desember 2024 Klart man tenker på det, at noen knapt opplever noe motgang og bare surfer gjennom livet og kun har opplevd fornøyelse, mens andre har levd livet på hard-mode og opplevd masse motgang. Hvis folk her i Norge hadde vært litt mer inkluderende, ikke utestengt folk fra sosiale sammenkomster og lignende så hadde flere hatt det bedre. Synes ikke du høres bitter ut, det er jo naturlig at man tenker over sånne ting og at det kan bli litt misforståelser når man har forskjellig livserfaring når man er omtrent like gamle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #22 Del Skrevet 31. desember 2024 Fountaine skrev (47 minutter siden): Klart man tenker på det, at noen knapt opplever noe motgang og bare surfer gjennom livet og kun har opplevd fornøyelse, mens andre har levd livet på hard-mode og opplevd masse motgang... Verden er mer mangfoldig enn som så...Ikke enten-eller for de fleste. Anonymkode: 8c758...3b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:48 #23 Del Skrevet onsdag kl 11:48 At andre har det bra, er en bra ting. Du må snu misunnelsen din og unne henne dette. Gled deg med henne, og fokusere også på de gode tingene som er i livet ditt nå, i stedet for de negative tingene. Hvis jul med foreldrene dine er fælt, så kan du faktisk vurdere å ikke feire jul med dem. Anonymkode: 94505...b88 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:49 #24 Del Skrevet onsdag kl 12:49 Bare kast deg i det, og vær deg selv. Gjerne ta en tur til psykolog for støtte og styrke. Har vært i tilsvarende situasjon og turde ikke, så jeg vet hva du stresser med. Bedre å ha prøvd og feilet enn å dvele senere om hvorfor du ikke ga alt. Anonymkode: 790c9...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:51 #25 Del Skrevet onsdag kl 12:51 AnonymBruker skrev (1 time siden): At andre har det bra, er en bra ting. Du må snu misunnelsen din og unne henne dette. Gled deg med henne, og fokusere også på de gode tingene som er i livet ditt nå, i stedet for de negative tingene. Hvis jul med foreldrene dine er fælt, så kan du faktisk vurdere å ikke feire jul med dem. Anonymkode: 94505...b88 Tror ikke misunnelse er hovedpoenget her. Les en gang til. Anonymkode: 790c9...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet onsdag kl 13:09 #26 Del Skrevet onsdag kl 13:09 Jeg tenker at det sikkert er lurt å oppsøke terapi. Og du kan gjerne forklare kjæresten litt av følelsene dine, men ikke legg ut alt så hun føler hun må skjerme deg. Men vær åpen om at du strever litt med din egen fortid og trenger å jobbe litt med det. Det kan jo være svært fint for deg og fremtiden din å ha en kjæreste med en stabil bakgrunn? Hvis dere ender opp i et varig forhold vil jo du få ta del i mye av dette. Jeg kan godt forstå de bitre følelsene dine, men jeg har også observert mange par der begge har litt krevende bagasje, og det er veldig tungt å stå i hvis man etablerer seg med barn og familie. At minst én i et forhold har en familie som kan stille opp hvis man trenger barnevakt eller noe tøft rammer familien har mye å si. Det er tungt å være to foreldre i et forhold med en krevende bakgrunn og uten familie som kan trå til hvis livet blir vanskelig. Så for din egen del har du mest nytte av å jobbe med å håndtere disse følelsene, uansett om dette er dama du skal slå deg til ro med eller ei. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:22 #27 Del Skrevet onsdag kl 13:22 Fint og reflektert, ts. Jq, jeg opplevde det samme, da jeg var tjue år. En umoden jente med lav selvinnsikt spm var oppetter ørene forelsket i min kjæreste. Jeg drev han vekk, med misunnelse og bitterhet. Han kom fra en stabil familie med utdannede foreldre. Han var ekstrovert oh visste hva han ville. Jeg var usikker på meg selv og veien fremover, passiv og hadde det vanskelig. Det er en forferdelig situasjon. Jeg vil absolutt anbefale deg å gå til psykolog. Jeg vil også anbefale deg å fortelle dette til din kjæreste. Du er reflektert, så jeg er sikker på du får sagt det på en bra måte. Men jeg tenker og at kanskje du bør legge en plan for deg selv før du presenterer det, så hun vet hvor du er og hva du vil. Mitt liv forandret seg fryktelig mye etter jeg ble dumpet. Jeg forstod at jeg måtte endre livet mitt. Jeg ville ha det min kjæreste hadde, ikke et likt liv, men min egen drive, mitt eget nettverk, mitt eget håp for fremtiden. Og det fant jeg. Det tok tid, men etter ti år er jeg selv et godt likt menneske, et menneske som liker meg selv, et menneske med drømmer og driv. Og sånn sett er jeg evig takknemlig for at bruddet var et kraftig spark i ræva. Ellers kan det hende jeg hadde sittet fast. Jeg ønsker deg masse lykke til. Forholdet deres høres veldig godt ut, og jeg håper det går fint for dere. Godt nytt år ❤ Anonymkode: 17493...84a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet onsdag kl 13:38 #28 Del Skrevet onsdag kl 13:38 Hei ts, jeg tenker at du kanskje har godt av å oppsøke psykolog for å bearbeide oppveksten din. Du høres veldig reflektert og oppegående ut det er en styrke men kanskje du og grubler mye. Kanskje kjæresten din er mer sånn "happy go lucky" type, det kan og være noa som forsterker dette. Hva ønsker du deg av livet, vil du ha en kjæreste fra ressurssterk familie eller vil du ha en som ligner deg selv? Jeg tror du vet svaret og tenker at din kjærestes omgangskrets, familie og ressurser og kan bli din. Hun har garantert venninner med samboere, er det ingen av de som du finner tonen med? som kan bli dine kompiser. Mitt råd er å bearbeide fortiden og forsøke og se de gode mulighetene i det livet du nå tar del i. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:22 #29 Del Skrevet onsdag kl 20:22 AnonymBruker skrev (På 31.12.2024 den 5.53): Det gjør du også. Anonymkode: c66ed...869 Men jeg er ikke bitter. For jeg har fått alt jeg ville ha bestandig. Og ingen i vår store familie er skilt.Vokst opp med ferier, hytte på fjellet og det som er. TS er bitter fordi han ikke har fått alt dette. Anonymkode: a9adf...e71 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet onsdag kl 20:56 #30 Del Skrevet onsdag kl 20:56 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Men jeg er ikke bitter. For jeg har fått alt jeg ville ha bestandig. Og ingen i vår store familie er skilt.Vokst opp med ferier, hytte på fjellet og det som er. TS er bitter fordi han ikke har fått alt dette. Anonymkode: a9adf...e71 Oppfatter han ikke som bitter . Men som en dypt såret ung mann, som sliter både med det han har erfart kontra hvor enkelt liv kjæresten har hatt. Sammenligne seg selv å komme dårligst ut , kan tære på relasjoner . Og nettopp derfor er sammenligning noe man IKKE bør drive med . Omfavn heller ulikhetene , samt strekke seg mot den beste utgaven av seg selv . Nå har han muligheten til å level up fra disfunksjon . La henne og familien hennes bli forbilder på hvordan du ønsker fremtiden din ( med evnt barn ) skal bli . La fortid være fortid . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå