AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #41 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Når var barna deres våken til tolv på nyttårsaften? Når begynte barna deres med det? Har alltid vekt de litt før 12 så de har fått se. Vi er bare hjemme så det skjer ikke noe spesielt, ellers hadde jeg nok latt de være oppe. De er 7 og 8 år. Føler 8 åringen hadde gått fint, men 7 åringen blir i utrolig dårlig humør en dag eller to om det blir lite søvn. Anonymkode: e72cd...3f0 Sønnen min er 5 år og legger seg kl. 19:00 på nyttårsaften. Jeg vet ikke når han kan være oppe til kl. 00.00. Kanskje 9-10 år? Jeg sliter selv med å være oppe så sent. Anonymkode: 71ed5...561 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #42 Del Skrevet 30. desember 2024 Ser ikke helt hvorfor barn under 18 skal være våkne til midnatt Anonymkode: 0cb50...a0c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #43 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ser ikke helt hvorfor barn under 18 skal være våkne til midnatt Anonymkode: 0cb50...a0c Jeg tenker at det er stor forskjell på barn og det skjer mye med tanke på utvikling fra 0-18 år. Det kan ikke ses på i samme sammenheng. En får gjøre det som passer sin familie best. Men det er lenge siden jeg bestemte når 18 åringen skal legge seg på nyttårsaften, eller andre dager i året for den saks skyld Anonymkode: 2639c...152 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #44 Del Skrevet 30. desember 2024 missLynch skrev (6 timer siden): Synes det er noe stort tull å holde små barn oppe til kl 24, bedre for de og oss at de legger seg til normal tid og heller vekke de kl 24. Et barn på f.eks 5 år trenger ikke bestemme selv når han/hun skal legge seg 🙄 De færreste av oss "holder dem våken". De får selvsagt legge seg hvis de ønsker det eller er tydelig trøtte. AnonymBruker skrev (1 time siden): Er dere alltid på fest nyttårsaften??? Og sover alltid dagen etter??? Feirer dere aldri med barna deres? Anonymkode: af8c3...680 Vi er også på fest, og har gjort det i alle år, med barna. Er også det jeg er vant til fra egen barndom. For vår del blir vi 5 par og 14 barn. Ungene her har gledet seg siden forrige nyttårsaften og syns det er knallgøy. Vi lager god mat, har noen leker og så er stort sett barna på rommene og i lekestuen mens vi voksne sitter og prater eller spiller brettspill. Barna er mellom 4-8 år. De aller yngste blir lagt på et rom til vanlig leggetid. Det er forøvrig minimalt med alkohol på festen, de fleste kjører hjem etter fyrverkeriet. Anonymkode: b7522...164 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. desember 2024 #45 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Når var barna deres våken til tolv på nyttårsaften? Når begynte barna deres med det? Har alltid vekt de litt før 12 så de har fått se. Vi er bare hjemme så det skjer ikke noe spesielt, ellers hadde jeg nok latt de være oppe. De er 7 og 8 år. Føler 8 åringen hadde gått fint, men 7 åringen blir i utrolig dårlig humør en dag eller to om det blir lite søvn. Anonymkode: e72cd...3f0 Hele livet deres 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. desember 2024 #46 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ser ikke helt hvorfor barn under 18 skal være våkne til midnatt Anonymkode: 0cb50...a0c Fordet det kjekt for de Liker og hvordan du ikke ser forskjell på en på 0 og en på 17 år... 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #47 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg regner med 6-åringen klarer det i år. Hun og fetteren, som er like gammel, gikk til sengs rundt 22 i fjor, uten noen formaning om at de måtte sove. De lekte og lo lenge inne på soverommet, men hadde sovnet før 00, og våknet ikke av rakettene. 5-åringen vår tror jeg ikke kommer til å ha noe ønske om å prøve en gang. Hun er kveldstrøtt, og liker faktisk å legge seg. Hun har lagt seg rundt 20 nå i juleferien mot 19 til vanlig, og da er hun stuptrøtt og sovner i det hodet treffer puta. Anonymkode: d5cbe...24d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet 31. desember 2024 #48 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har aldri hatt noe tro på å være oppe til midnatt hvis de legger seg mye før. Da blir det fort kluss. Jeg tipper det var tidlig barneskole jeg ga tilbudet om å vekkes 2345, også legge seg igjen når det stilnet. Det er en stor by med flott utsikt fra huset, så det er virkelig show å se rakettene, gitt at tåken holder seg unna. Så ønsket at de skulle få det med seg fra ganske tidlig av. Det har gått brillefint, sluknet som en dupp 0015, og ingen etterdønninger. Men sånn er det ikke for alle, noen vil ikke sovne igjen, noen kan våkne i otta eller bli mugne dagen derpå. Når det bare var 2-3 timer mellom vanlig leggetid og midnatt ble det lov å være våkne hele kvelden. Rundt 10-11 år tenker jeg. Men det var vanlig å være dødtrøtte og fortsatt ville legge seg før, og vekkes til midnatt 🙂👌 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #49 Del Skrevet 31. desember 2024 Mine to har alltid fått lov hvis de vil. Eldste har aldri blitt sutrete eller annet ved å være lenge oppe og yngste hadde en ekstra dupp. Anonymkode: 3fad9...03b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #50 Del Skrevet 31. desember 2024 Når de ønsker selv. Har en 4 åring og en 5 åring, men de snakker ingenting om nyttår enda. Har fortalt dem om det, og fortslt om «festmiddagen» vi skal spise i kveld. 4 åringen hadde noen spørsmål, men de var ikke nevneverdig interessert. Det virket ikke som om de husket fjoråret heller. Så tenker at de legges til ca vanlig tid (da har det allerede vært noe oppskyting her), og så får de se mer hvis de våkner igjen senere. De har alltid sovet seg gjennom oppskytingen. Anonymkode: 8bcac...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #51 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Datteren min på 10 har vært oppe i flere år. 5 åringen var oppe for første gang da hun var 4 år det gikk veldig fint. Anonymkode: bb46c...e3e Stakkars barn, hun må da være veldig trøtt nå? Anonymkode: b27cd...b5f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #52 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg og samboer er ikke våkne til 00, vi er alltid alene på nyttårsaften. Vi pleier å spise en bedre middag, litt dessert også ta med barnet ut for å tenne noen stjerneskudd. Han er 4 nå. Anonymkode: ab750...fc9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #53 Del Skrevet 31. desember 2024 Vi feirer også hjemme bare oss 5 + bestemor. Har B-menneskebarn som alltid har klart å holde seg våkne iaf til 1-2. Mulig de har sovnet før midnatt en gang eller to også, da har vi latt dem sove så klart, men det er ikke vanlig. Døgnet snus fra feriedag én hver eneste ferie, har alltid gjort det. De sover lenge på morgenen alle sammen, så at døgnet forskyves litt i feriene er bare deilig for oss voksne. Både når vi er hjemme, på hytta eller andre steder. Har heller aldri noen gang klart å legge barna mine kl 19 (ja, jeg har prøvd mange ganger). Tidligste er kl 20, da sover/sov de til 7. Anonymkode: df539...7f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #54 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Barna er med! Og ja, vi er alltid på fest på nyttårsaften. Vi har hatt samme tradisjon de siste 20 årene. Veldig hyggelig for alle. Det er lagt opp til aktiviteter for alle aldersgrupper. Anonymkode: 2639c...152 Barna bør ikke være del av en fest med alkohol... Anonymkode: af8c3...680 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #55 Del Skrevet 31. desember 2024 Av alle dere som tar med barna på fest så vil jeg tro det er ganske utbredt med alkoholkonsum. Synes det er noe stusselig over å la barn ta del i fest til typ kl 01 på natta, for så å sove til langt på dag 1. nyttårsdag… Anonymkode: e5ae4...6de 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #56 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Av alle dere som tar med barna på fest så vil jeg tro det er ganske utbredt med alkoholkonsum. Synes det er noe stusselig over å la barn ta del i fest til typ kl 01 på natta, for så å sove til langt på dag 1. nyttårsdag… Anonymkode: e5ae4...6de Tja, barn tar nok ikke skade av at foreldrene drikker et glass vin eller to til maten. Her drikker vi for så vidt bare brus siden gamle folk må kjøres hit og dit og vi ikke er så alt for glad i vin, men barna er oppe lenge likevel. Det er omtrent like mye tradisjoner i dag som til jul - god mat, knuse pepperkakehus, høre nyttårstaler, se ut av vinduene hele kvelden hver gang man hører en pang, fyrverkeri, følge de samme tingene på tv ❤️ vi spiser kalkun og kransekake hvert år til nyttår, alle gleder seg like mye til det som til ribba. Og ikke minst: være våken så det blir i morgen i dag! Det er fascinerende for barn den ene dagen i året og er litt vanskelig å forstå at når vi våkner er det fortsatt i går. Vi har ikke stor fest, men er med kjernefamilien og besteforeldre. Anonymkode: df539...7f4 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #57 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Ser ikke helt hvorfor barn under 18 skal være våkne til midnatt Anonymkode: 0cb50...a0c Så du tenker en 17-åring skal legge seg før midnatt på nyttårsaften? Anonymkode: bb0b5...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #58 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Av alle dere som tar med barna på fest så vil jeg tro det er ganske utbredt med alkoholkonsum. Synes det er noe stusselig over å la barn ta del i fest til typ kl 01 på natta, for så å sove til langt på dag 1. nyttårsdag… Anonymkode: e5ae4...6de Enig. Forestrekker heller å ta med barna på ski enn å sove hele dagen. Anonymkode: e5ae4...6de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #59 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Barna bør ikke være del av en fest med alkohol... Anonymkode: af8c3...680 Det går stille og fredelig for seg. Det er en familiefest, ingen fyllefest. Anonymkode: 2639c...152 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 31. desember 2024 #60 Del Skrevet 31. desember 2024 Tror mange barn dessverre opplever å ha fulle foreldre ved midnatt på nyttårsaften 🙁 Det er liksom greit med masse «bobler» denne kvelden, mens julaften er «barnas dag» og da er det måtehold. Dobbeltmoralen lenge leve. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå