AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #21 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor er det viktig å være våken til midnatt? Hvis fyrverkeri er viktig kan dere ha fyrverki dere skyter opp før dere legger dere? Bedre å ha uthvilte barn 1.nyttårsdag enn sitrete og trøtte barn. Anonymkode: 22071...510 Jeg trodde heller ikke det spilte noen rolle, fyrverkeriet begynner tidlig på ettermiddagen her, og det har allerede vært en del. Derfor har vi ignorert hele greia og lagt barna til vanlig tid. Men i fjor oppdaget eldste (som da var sju) at andre barn fikk være oppe til midnatt, og hun ble fryktelig lei seg og fornærmet for å ha gått glipp av dette. Det høres overdramatisk ut, men for henne var det som om vi hadde løyet når vi holdt hele nyttårsfeiringen unna henne. Hun mente vi hadde lurt henne, rett og slett. Så i år blir det sen leggetid. Anonymkode: c250b...e0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 30. desember 2024 #22 Del Skrevet 30. desember 2024 Synes det er noe stort tull å holde små barn oppe til kl 24, bedre for de og oss at de legger seg til normal tid og heller vekke de kl 24. Et barn på f.eks 5 år trenger ikke bestemme selv når han/hun skal legge seg 🙄 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #23 Del Skrevet 30. desember 2024 Eldste som nå er åtte var våken til midnatt første gang da han var 6 (førsteklassing). Han har generelt lavt søvnbehov og høyt energinivå, og reagerer ikke veldig på manglende søvn, så det har gått smertefritt å la han være våken. Minsten er fire i år. Han skal få «bestemme» selv, men legger seg mest sannsynlig i god tid før midnatt. Vi ser det an. Blir han trøtt, følger vi han i seng, men om han er opplagt og gira på å være oppe selv, så får han lov. Vi feirer sammen med en annen familie, der et av barna er på vår yngste sin alder. De kjører samme taktikk. Med minsten går det også greit å avvike fra vanlig leggetid, for selv om han har større søvnbehov enn storebroren, så er han også veldig god på å sove frampå dagen etter om det blir en sen kveld. Anonymkode: 5b0a9...d09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 30. desember 2024 #24 Del Skrevet 30. desember 2024 I byen vår sender de opp familiefyrverkeri i flere av bydelene klokken 18, har du sjekket om dette er et tilbud hos dere? Barna mine er små enda men tenker vi kommer til å holde oss til familiefyrverkeri til de er godt ut i barneskolealder, så slipper vi å snu døgnet🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #25 Del Skrevet 30. desember 2024 Vi er på fest nyttårsaften. ungene har fått lov å være våkne dersom de orker. Vi har et rom de kan legge seg på, dersom de ønsker det. Stort sett holder de ut. De er gjerne våkne når vi reiser hjem en gang mellom 01-03 også. Det er den ene dagen i året. Vi sover mye av 1.nyttårsdag. Anonymkode: 2639c...152 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #26 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når var barna deres våken til tolv på nyttårsaften? Når begynte barna deres med det? Har alltid vekt de litt før 12 så de har fått se. Vi er bare hjemme så det skjer ikke noe spesielt, ellers hadde jeg nok latt de være oppe. De er 7 og 8 år. Føler 8 åringen hadde gått fint, men 7 åringen blir i utrolig dårlig humør en dag eller to om det blir lite søvn. Anonymkode: e72cd...3f0 Fra skolealder fikk de velge det selv. Det fikk også hvile litt tidligere på kvelden slik at de klarte å være våken og se fyrverkeriet. Anonymkode: 25c56...0cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #27 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor er det viktig å være våken til midnatt? Hvis fyrverkeri er viktig kan dere ha fyrverki dere skyter opp før dere legger dere? Bedre å ha uthvilte barn 1.nyttårsdag enn sitrete og trøtte barn. Anonymkode: 22071...510 Ts Vi har pleid å ha fyrverkeri før de legger seg. Det er ikke viktig for oss å ha de oppe til 12, men barna er veldig opptatt av det. Anonymkode: e72cd...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #28 Del Skrevet 30. desember 2024 Vi legger oss til vanlig tid og jeg sover med ørepropper. Jeg syntes det var gøy med fyrverkeri som barn, men nå de siste åra har det vært mest pang pang her og lite å se på. Det bor mange barnefamilier her, og noen skyter opp tidlig på kvelden, men det går ikke så høyt at vi ser noe særlig, og min er sånn passe interessert så jeg ser ikke poenget med å holde henne oppe. Hun er 8. Hvis hun hadde hatt veldig lyst. så ville jeg vel ha vurdert det, men per nå så synes jeg ikke det er verdt det, også fordi vi kun har en dag å komme oss på før det er skole igjen 2. januar. Vet at flere i klassen får være oppe, så vi får vurdere det til neste år. Hvis hun vil da. Husker ikke når jeg fikk være oppe, og foreldrene mine husker det heller ikke. Anonymkode: 83624...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #29 Del Skrevet 30. desember 2024 Mine på 3 og 6 år blir lagt til omtrent samme leggetid som vanlig. De reagerer begge på brudd i rutiner og jeg ser heller ingen vits i at de skal holdes våkne til midnatt for noe de ikke skjønner så mye av og blir veldig giret opp av. Anonymkode: ec208...9ec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 30. desember 2024 #30 Del Skrevet 30. desember 2024 Synes det er null poeng å vekke barn på 0-1 år - de forstår lite av fyrverkeriet uansett. Å holde små barn oppe helt til midnatt er absolutt ikke aktuelt før de blir en god del eldre - søvn er faktisk viktig! Vekte 2-, nesten 3-åringen. Hen synes det var OK, og så sa hen at hen ville sove og da gikk vi for å sove. Fra 3-4-års alder begynner slikt å bli litt spennende for dem, så man kan spørre de om de vil bli vekket hvis de ikke selv våkner. Ja, det går an å SPØRRE barna når de er i stand til å snakke selv. Jeg selv var i alle fall ikke oppe til midnatt før jeg var kanskje 7-8 år. Er jo ikke koselig når barna etterpå er grinete og har dårlig søvnrytme i flere dager, spesielt når de deretter skal til barnehage eller skole rett etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #31 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Når var barna deres våken til tolv på nyttårsaften? Når begynte barna deres med det? Har alltid vekt de litt før 12 så de har fått se. Vi er bare hjemme så det skjer ikke noe spesielt, ellers hadde jeg nok latt de være oppe. De er 7 og 8 år. Føler 8 åringen hadde gått fint, men 7 åringen blir i utrolig dårlig humør en dag eller to om det blir lite søvn. Anonymkode: e72cd...3f0 De fikk velge når de var 5-6år. En sovnet alltid tidlig og en var våken til 01 når all fyrverkeri var ferdig, gledet seg hele dagen til å se! Ene som sovnet spurte om vi kunne vekke kl 00 prøvde det 2år men han bare sovnet igjen. Siste 2årene har han klart å være våken og se. Ikke noe fest,drikking eller noe. Kun kos med barna så julaften og nyttårsaften er det lov å være lenge våken og kose seg. Gode minner! Men vet om flere som kaster barna i seng til samme tid for å få fred... Anonymkode: af8c3...680 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #32 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er på fest nyttårsaften. ungene har fått lov å være våkne dersom de orker. Vi har et rom de kan legge seg på, dersom de ønsker det. Stort sett holder de ut. De er gjerne våkne når vi reiser hjem en gang mellom 01-03 også. Det er den ene dagen i året. Vi sover mye av 1.nyttårsdag. Anonymkode: 2639c...152 Er dere alltid på fest nyttårsaften??? Og sover alltid dagen etter??? Feirer dere aldri med barna deres? Anonymkode: af8c3...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #33 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er det viktig å være våken til midnatt? Hvis fyrverkeri er viktig kan dere ha fyrverki dere skyter opp før dere legger dere? Bedre å ha uthvilte barn 1.nyttårsdag enn sitrete og trøtte barn. Anonymkode: 22071...510 Bortsett fra når foreldre skal sove ut rusen først… da er det bedre at barna også sover til kl 11 eller til kl 8… Mine barn må legge seg, de er 6 og 8. våkner de av fyrverkeri får de se. Den ene våknet her et år, da så vi fra vinduet. Men sover de gjennom så trenger de jo absolutt søvnen. De har et langt liv med fyrverkeri foran seg, det er ingen hast. De klager heller ikke på dette. Men vi drikker heller ikke og legger oss selv etter fyrverkeri, så det er ikke noe problem å stå opp i 8-9 tiden som normalt i helger😊 Anonymkode: 1764e...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #34 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor er det viktig å være våken til midnatt? Hvis fyrverkeri er viktig kan dere ha fyrverki dere skyter opp før dere legger dere? Bedre å ha uthvilte barn 1.nyttårsdag enn sitrete og trøtte barn. Anonymkode: 22071...510 Så at de er lenger oppe betyr at de ikke er uthvilte? Jøss merkelig opplegg, mulig det er sånn for deg da Anonymkode: 60e64...42e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 30. desember 2024 #35 Del Skrevet 30. desember 2024 alltid, men måtte hvile på ettermiddagen for å få lov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #36 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bortsett fra når foreldre skal sove ut rusen først… da er det bedre at barna også sover til kl 11 eller til kl 8… Mine barn må legge seg, de er 6 og 8. våkner de av fyrverkeri får de se. Den ene våknet her et år, da så vi fra vinduet. Men sover de gjennom så trenger de jo absolutt søvnen. De har et langt liv med fyrverkeri foran seg, det er ingen hast. De klager heller ikke på dette. Men vi drikker heller ikke og legger oss selv etter fyrverkeri, så det er ikke noe problem å stå opp i 8-9 tiden som normalt i helger😊 Anonymkode: 1764e...2bf For en idiotisk ting å skrive 🙄 ingen her drikker! Anonymkode: 60e64...42e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 30. desember 2024 #37 Del Skrevet 30. desember 2024 Ungene mine ble helt forvirra og grinete av å bli vekket, det gikk bedre å la dem være oppe. Jeg tenker det viktigste er å finne ut hva som passer best for dere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #38 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er dere alltid på fest nyttårsaften??? Og sover alltid dagen etter??? Feirer dere aldri med barna deres? Anonymkode: af8c3...680 Barna er med! Og ja, vi er alltid på fest på nyttårsaften. Vi har hatt samme tradisjon de siste 20 årene. Veldig hyggelig for alle. Det er lagt opp til aktiviteter for alle aldersgrupper. Anonymkode: 2639c...152 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #39 Del Skrevet 30. desember 2024 Min 3-åring skal ikke være oppe og tenker ikke å vekke. En fin alder er vel når de begynner å spørre om det selv og kanskje snakke om det med andre barn. Så barneskolealder feks? Anonymkode: aab6d...68e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #40 Del Skrevet 30. desember 2024 Leggje dei til vanlig tid. Våkne dei av bråket kl 00:00 ser vi på det saman frå vinduet i stova. Dei får sjå fyrverkeri kl 18:00 saman med masse andre nabobarn. Ser ikkje noko stort problem med at barn er lenge våken ein dag i året. Alle tenger ikkje å gjera alt likt. Er mest at mine barn blir trøtt tidlig og er veldig glad I rutiner. Dei liker leggetid og å bli lest for. Ser ikkje noko poeng i å halda dei våkne. Anonymkode: 711b7...dda 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå