Gå til innhold

Liker dere egentlig julemat og julegodis?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei, jeg er ikke veldig glad i julemat generelt. Jeg liker ikke ribbe (som er det vi serverer julaften), pinnekjøtt osv, så jeg spiser kun det jeg liker, som er medisterkaker. Det er noe jeg virkelig elsker, men bare til jul. Det må gå såpass tid mellom hver gang vi har det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heregud ja! Elsker pinnekjøtt og kalkun! Hopper lett over ribbe og riskrem, men sjelden jeg får det servert. 

Dog må jeg si jeg nyter en god biff på nyttår etter ei uke med julemat 😅

Anonymkode: 2dcba...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker julemat av alle slag. Men tunge middager blir jeg fort lei av. Så det holder med sånn mat noen få ganger i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, liker julemat. Synes ribbe med ordentlig sprø svor er knallgodt, og riskrem har jeg alltid vært svak for. 
Pinnekjøtt spiser jeg meg nesten vondmett på.

Elsker pepperkaker og gløgg, hvite kaker, og brente mandler. Eller julekake med Kvitseidsmør og brunost.

Ikke veldig fan av karamellpudding og multekrem bare

Anonymkode: cc1a2...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glad i julemat, spesielt ikke pinnekjøtt. (kjøttkaker, ribbe, julepølse, kokte poteter, surkål, sylte, riskrem, multekrem, tyttebær, sild er heller ikke godt) Ikke spist julekaker heller.  Har kost meg idag med kylling med brie surret i bacon, parmesanstekte poteter og waldorfsalat. Foretrekker lettere mat.  Har spist sjokolade, marsipan og frukt. 

Anonymkode: 43f3f...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg både ribbe og pinnekjøtt om gjort riktig. Men hadde ikke gjort meg noe å spise noe annet ett år. Jula blir hva du glør det til selv, og selv om noe er tradisjon gjør det ingenting om du endrer på tradisjonene innimellom.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker julematen jeg er vant til, pinnekjøtt og kalkun. Ribbe og mye av det andre spiser jeg ikke. 

Det meste av julekaker og riskrem spiser jeg heller ikke, men lager gjerne julegodteri som jeg synes er godt. Hjemmelaget marsipan,  Troika, og Sarah Bernard. Spiser aldri sånne tørre "julekaker" som folk bare har pga tradisjon og nostalgi.

Anonymkode: 88224...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt og ribbe, ja, elsker det. Medisterkaker og julepølse, neitakk. 

Jeg elsker også julekaker som sirupsnipper, sandnøtter, berlinerkranser, osv osv. 

Anonymkode: 82532...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER pinnekjøtt og hjemmelagde pølser. Kålrotstappe er det beste jeg får. Nidar-marsipan, eller hjemmelaget, slurp! 

Pepperkaker med melis og Nonstop, julekaker av diverse slag, nam-nam-nam! 

Kalkunbryst og tilbehør: mat-orgasme! 

Hjemmelagde horn, gräddost, eggerøre, spekeskinke, give me more! Ferskpresset jus på 100% frukt, mmm!!! 

Freia-sjokoladeNISSER som har ligget og gjort seg harde i kjøleskapet kombinert med en julebrus hellig desember så godt! 

Karamellpuddingen til mannen, smelter på tunga! 

Elsker at det er rester, gleder meg til januar ispedd litt rester fra frysen og skapene. 🥰 

Anonymkode: 6acec...6ab

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser så og si ikke noe tradisjonell julemat. Ribbe, pinnekjøtt og lutefisk, nei takk!
Riskrem er ganske stusselig når det er så mange andre gode desserter. 
Julekaker av alle sorter er jo bare tørt. Spiser kanskje ti, femten pepperkaker når det først kommer i butikken, så har jeg fått min dose. Punsjeboller derimot, det er digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jo på kroppen at det er tungt å fordøye, men elsker pinnekjøtt, kålrabistappe, ulike mørtyper osv. 

Sukker craver jeg aldri uansett, koser meg like mye med klementiner :)

Anonymkode: e15ce...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker både ribbe og juleskinke og alt tilbehør, med både pølser og medisterkaker. Og sausen da! Deilig brun saus. I tillegg til marsipan, konfekt og småkaker. Og jeg elsker å spise rester!

Derfor er det bra for meg at desember nå er over for dette medfører ekstra kilo i desember, og det forbereder jeg meg på med å gå ned litt på høsten. Litt ekstra vekt nå inn i januar, som nå skal av.

Anonymkode: defb3...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pinnekjøtt er det eneste som ikke går ned, men det er uansett ikke tilgjengelig her jeg bor, så det går fint. 

Elsker ribbe, kalkun, juleskinke, sylte, medisterkaker og pølser. Sild, lutefisk, kabaret og waldorfsalat (kanskje ikke i samme måltid). Julekakene er greie de, så lenge de er ferske. Julebrus er godt en gang i året, det samme med juleølet. 

Anonymkode: 9d333...c28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke spesielt glad i julemat og tørre julekaker, nei. Liker rømmegrøt på lillejulaften og kalkun på nyttårsaften. Men det er noe med stemningen og lukta av ribbe når jula ringes inn likevel🥰 Holder en gang i året😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker julemat, men spiser små porsjoner. Er så mektig mat. Spiser ikke godteri og vanlig julebakst. Baker et par sorter uten sukker og hvetemel. F.eks nøttetopper og kokosmakroner med kunstig sukker.

Anonymkode: 3fffc...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ELSKER pinnekjøtt, ribbe, mandelpotet, rødkål, kålrabistappe. Samme med rakfisk. Resten bryr jeg meg ikke så mye om.

Av søtsaker liker jeg peppernøtter, brune pinner og pepperkake. 

Julebrus liker jeg også, men nå liker jeg så og si all sukkerfri brus. Savner det ikke resten av året på en måte.

Endret av Illumi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med pinnekjøtt til jul, og elsket det. Men på mine gamle dager så tåler jeg det ikke så godt lenger. Men ribbe, har nå blitt min julemat favorit. Men akkurat på julaften spiser vi ikke julemat, ingen av de 2 ungene liker noe spesiell julemat, men hen ene elsker sosisser. Men begge liker riskrem, og helst med hjemmelaget jorbærsaus, så har vi twist eller sjokoladeposer som mandelpremie. Blir ikke så mye småkaker lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker julemat, men ikke i hele desember. 

Ribbe en gang og pinnekjøtt en gang, så er jeg fornøyd. 

Baker 2-3 sorter småkaker som jeg vet blir spist og lager av og til litt julegodter, men ofte kjøper jeg bare et par poser sjokolade. 

Dessert blir is, pannacotta og multekrem. Ingen liker riskrem her. 

Julepålegg er ikke viktig for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja bevare meg vel, det liker jeg veldig godt.  :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...