Capitan Fracassa Skrevet i går, 13:26 #41 Del Skrevet i går, 13:26 sofiemyr skrev (4 timer siden): Her møter kirkemøtet i Nikea seg selv i døra - der er mer enn nok av indikasjoner på enten flerdimensjonelle eller utenomjordiske tilstedeværelser i Bibelen (les feks Ezekiel) men det "passer" ikke inn med skapelsesberetningen eller for den saks skyld hele narrativet til den kriste tro at det skal finnes skapninger som ikke er underlegne mennesket i universet... Google "book of enoch" og vurder hvorfor Nikea ikke ville ha med den i Bibelen Her har du ramlet dypt i hullet på et eventyr om at kirkemøtet i Nikea bestemte, eller i det hele tatt handlet om hvilke bøker som skulle være med i Bibelen. Dette er fri fantasi popularisert av Dan Brown, men altså fullstendig feil. Kirkemøtet i Nikea handlet først og fremst om Jesus sin status (om han var både Gud og menneske, bare Gud, menneske som hadde blitt Gud eller hva), men ikke om hvilke bøker som skulle være med i Bibelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:33 #42 Del Skrevet i går, 13:33 sofiemyr skrev (1 time siden): Da tilhører du (og de du kjenner) den del av kristne som avviser Bibelen som grunnlag for den kristne tro - og det står dere helt fritt til Men det er nå en gang slik at kristendoms utgangspunkt er det som står i Bibelen - og der er ting (på kanten) presentert slik at sola nærmest krester rundt jorden - ikke omvendt Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg tolker den ikke bokstavelig. Og det gjør de aller færreste kristne. Er du en av disse som går rundt og sier at folk ikke er kristne om de ikke tror som deg? Anonymkode: d2e4a...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:42 #43 Del Skrevet i går, 13:42 PKV skrev (På 7.1.2025 den 19.27): Antar du tar feil. Det er flere stjerner og gallakser i universet enn det er sandkorn på Mallorca. Da ganger du opp jordens realitet med x antall nevnte stjerner og gallakser. Hadde du visst svaret ville du ha gått på valium resten av livet. Ingen grunn til å gå på valium en halv dag, engang. Det er bare et høyt tall uten noen egentlig relevans for noen av oss. Anonymkode: 2a7dc...8fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:08 #44 Del Skrevet i går, 15:08 Aliens finnes men dem er demoner dems energi dems natur er demonisk. Anonymkode: fdf9f...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PKV Skrevet 21 timer siden #45 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Aliens finnes men dem er demoner dems energi dems natur er demonisk. Ja vel. Hvordan ser du for deg at deres samfunn organiseres når du har slike demoniske tanker om en eventuell fremmed verden der ute et sted? Hvilke overlevelsesmuligheter har slike samfunn? Produserer de bare våpen? Kanskje de også må ha mat - ikke bare kanskje, men til og med helt sikkert? Basert litt på hva Bibelen prøver å fortelle oss, så er det kanskje noen der ute som ser med stor bekymring på hva som foregår her på jorden i stedet. Kanskje vi heller kan være enige om det er her disse demoniske krefter presser på, som skaper krig, naturødeleggelser, tørke, korrupsjon, atomvåpen og alt det som verre er. Jeg er såpass oppegående at jeg klarer å se at vår moder jord sliter under det menneskelige tyrraniet som vi påfører vår klode. Kraftig nedvurderende å tro at andre verdener der ute skulle ha de samme problemer som oss. Noen kanskje, men de har nok bukket under for lenge siden. Hva om det finnes paragrafer der ute som forbyr tilbakestående kloder å ødelegge seg selv? Hva om disse krefter faktisk er kommet hit for nettopp å sørge for at ingen flere kloder går under. Vi vet ikke svaret, men Bibelen prøver å fortelle noe. Bare så fordømt få her nede som er i stand til å tolke ting korrekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 10 timer siden #46 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg tolker den ikke bokstavelig. Og det gjør de aller færreste kristne. Er du en av disse som går rundt og sier at folk ikke er kristne om de ikke tror som deg? Anonymkode: d2e4a...8bc Jeg tror ikke i det hele tatt - men jeg har 20 år med nøye studie av bibelen bak meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #47 Del Skrevet 8 timer siden sofiemyr skrev (2 timer siden): Jeg tror ikke i det hele tatt - men jeg har 20 år med nøye studie av bibelen bak meg Jeg har registrert en del ikke-troende som forsøker å argumentere overfor kristne at de tar feil og at de de egentlig ikke er kristne hvis de ikke tror slik du mener de skal tro. Anonymkode: d2e4a...8bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 7 timer siden #48 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har registrert en del ikke-troende som forsøker å argumentere overfor kristne at de tar feil og at de de egentlig ikke er kristne hvis de ikke tror slik du mener de skal tro. Anonymkode: d2e4a...8bc Jeg VAR troende og bibeltro i over 20 år av mitt voksne liv - det at jeg har mistet troen er ikke det samme som at jeg har mistet kunnskapen om bibelen... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #49 Del Skrevet 7 timer siden sofiemyr skrev (35 minutter siden): Jeg VAR troende og bibeltro i over 20 år av mitt voksne liv - det at jeg har mistet troen er ikke det samme som at jeg har mistet kunnskapen om bibelen... Det er heller ikke det jeg sier. Jeg reagerer bare på at en del skal stille seg til doms overfor andres tro ved fortelle dem at de tror feil. Akkurat slik jeg oppfattet det at du gjorde da du mener jeg er en av de kristne som avviser bibelen som grunnlag for troen. Anonymkode: d2e4a...8bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #50 Del Skrevet 7 timer siden Kristne tror ikke på aliens fordi det ikke står noe om dem i boka deres – og hvis det ikke står der, så finnes det ikke, punktum. Altså, det er jo vanskelig nok å tro på en allmektig fyr som skaper hele universet på en uke, lar en slange ødelegge alt, og så bestemmer seg for å redde verden ved å sende en fyr født av en jomfru. Å legge til aliens oppå det? Nei takk, det blir for mye science fiction for én religion. Anonymkode: 0d945...132 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #51 Del Skrevet 5 timer siden sofiemyr skrev (2 timer siden): Jeg VAR troende og bibeltro i over 20 år av mitt voksne liv - det at jeg har mistet troen er ikke det samme som at jeg har mistet kunnskapen om bibelen... Man kan jo ikke tro før man gjør det bibelen sier man skal gjøre gor at Gud skal åpenbare seg. Manbtror ikkr før man ser. Oppfordrer deg til å ta di første stegene. Han åpenbarer seg ikke vedmindre vi møter han i midten. Omvend deg bli døpt og skap et forhold med han så åpenbarer han seg. Å tro er å gjøre ikke en tanke. Anonymkode: fdf9f...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #52 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kristne tror ikke på aliens fordi det ikke står noe om dem i boka deres – og hvis det ikke står der, så finnes det ikke, punktum. Altså, det er jo vanskelig nok å tro på en allmektig fyr som skaper hele universet på en uke, lar en slange ødelegge alt, og så bestemmer seg for å redde verden ved å sende en fyr født av en jomfru. Å legge til aliens oppå det? Nei takk, det blir for mye science fiction for én religion. Anonymkode: 0d945...132 Jo jeg er kristen jeg tror aliens finnes fordi det står i bibelen at demoner finnes. Vi ttor på supernatutlige skapninger og at det ginnes tusenvis av forskjellige slike skapninger i jorda i vannet på jorda i lufta og i himmelen slik det står i bibelen. Og når jeg ser aliens ser jeg demoner. Kristne som ikke tror på supernaturlige skapninger tror ikke på bibelen. Anonymkode: fdf9f...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 5 timer siden Forfatter #53 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jo jeg er kristen jeg tror aliens finnes fordi det står i bibelen at demoner finnes. Vi ttor på supernatutlige skapninger og at det ginnes tusenvis av forskjellige slike skapninger i jorda i vannet på jorda i lufta og i himmelen slik det står i bibelen. Og når jeg ser aliens ser jeg demoner. Kristne som ikke tror på supernaturlige skapninger tror ikke på bibelen. Anonymkode: fdf9f...bf8 Men hvorfor i huleste skal de være demoner? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #54 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kristne tror ikke på aliens fordi det ikke står noe om dem i boka deres – og hvis det ikke står der, så finnes det ikke, punktum. Altså, det er jo vanskelig nok å tro på en allmektig fyr som skaper hele universet på en uke, lar en slange ødelegge alt, og så bestemmer seg for å redde verden ved å sende en fyr født av en jomfru. Å legge til aliens oppå det? Nei takk, det blir for mye science fiction for én religion. Anonymkode: 0d945...132 Dette her har du funnet på selv. Ingen kristne jeg kjenner tenker sånn. Jeg foreslår at du setter deg litt mer inn i hva det vil si å være en kristen. Og har du spørsmål kan du oppsøke en kristen menighet eller noe slikt. Det er ikke noe vits i å sitte utenfor å gjette. Anonymkode: d2e4a...8bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 3 timer siden #55 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette her har du funnet på selv. Ingen kristne jeg kjenner tenker sånn. Jeg foreslår at du setter deg litt mer inn i hva det vil si å være en kristen. Og har du spørsmål kan du oppsøke en kristen menighet eller noe slikt. Det er ikke noe vits i å sitte utenfor å gjette. Anonymkode: d2e4a...8bc Virkelig? INGEN kristne tenker sånn? Hva det vil si å være kristen? Det er pr nå over 45000 forskjellige kristne trosretninger i verden - har du råd til den andre brukeren hvilken av de han skal oppsøke eller tenkte du mest på din egen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofiemyr Skrevet 3 timer siden #56 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man kan jo ikke tro før man gjør det bibelen sier man skal gjøre gor at Gud skal åpenbare seg. Manbtror ikkr før man ser. Oppfordrer deg til å ta di første stegene. Han åpenbarer seg ikke vedmindre vi møter han i midten. Omvend deg bli døpt og skap et forhold med han så åpenbarer han seg. Å tro er å gjøre ikke en tanke. Anonymkode: fdf9f...bf8 Nope - been there - done that! Livet er såå mye bedre her og nå enn via en flere tusen år gammel rettesnor fra en ørkengud nede i midt-østen - og husk jeg HAR prøvd begge deler God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå