Gå til innhold

Er det slik at kristne ikke tror på aliens, og hvorfor ikke?

Maia70

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 17.32):

Aliens har ingenting med religion å gjøre..

Anonymkode: a1b5d...c2c

Joda, om de inbefattes i skaperverket.

Anonymkode: 2a7dc...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
PKV skrev (15 timer siden):

Ikke det?  Hva med teksten hvor det blir sagt at han skulle komme tilbake på samme måten som han forlot? Nå har det gått ca to tusen år og ingen har sett han. Det er ikke mange alternativer her. Skal han overleve så lenge så må vi tenke både nytt og alternativt her.  Når merikanerne reiste til månen fra 69 og utover så brukte de apollokapselen. De mått ha med seg luft og atmosfærisk trykkbeskyttelse, hvis ikke dør man temmelig hurtig. Slik også med Jesus den gangen, han måtte reise i noe. 

En annen ting med UFO`er rundt Jesus. Da de tre vise menn ble ledet av en ledestjerne dit han ble født. Tror noen det er mulig å bruke stjerner langt der ute i verdensrommet for å finne et ukjent punkt ute i ørkenen? Det tror ikke jeg. Dette var også meget høyst sannsynlig en UFO som bare svevde noen hundre meter opp i luften. Poenget er samenhengen mellom dette og det som Jesus forlot jorden i den gangen. Det kunne så absolutt vært den samme innretningen. Historien om Jesus er ennå ikke avsluttet. Men religionen er fiendlig innstilt til utenomjordisk aktivitet. Og det er absolutt utenkelig for den gamle helten å komme tilbake så lenge vi ikke forstår denne historien. Han ønsker ikke å bli mottatt med store hærstyrker, våpen og luftforsvar.

Du reduserer Jesus til en astronaut. Der har du få kristne med på laget. ;)

Anonymkode: d2e4a...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (På 30.12.2024 den 13.08):

Bare et inntrykk jeg har fått, og jeg lurer på hvorfor...

Fordi de ikke finnes. Tar jeg feil?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

debatant skrev (3 timer siden):

Fordi de ikke finnes. Tar jeg feil?

Antar du tar feil. Det er flere stjerner og gallakser i universet enn det er sandkorn på Mallorca. Da ganger du opp jordens realitet med x antall nevnte stjerner og gallakser. Hadde du visst svaret ville du ha gått på valium resten av livet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du reduserer Jesus til en astronaut. Der har du få kristne med på laget. ;)

Kanskje opphøyet til nevnte astronaut, vil jeg påstå.  Jeg utfordrer deg; hvis han ikke reiser et sted der ute i det bibelske nevnte "romskipet Nye Jerusalem".....hvor er han da?. Hvordan forlot han jorden for to tusen år siden? Hvordan kan han komme tilbake etter disse antall år? Hvem hjalp han egentlig? Hvordan kan han overleve dette tidsgapet? Tipper du vil svare Gud på mine spørsmål, men da er jeg redd du sitter igjen med svarte - Per.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKV skrev (1 time siden):

Antar du tar feil. Det er flere stjerner og gallakser i universet enn det er sandkorn på Mallorca. Da ganger du opp jordens realitet med x antall nevnte stjerner og gallakser. Hadde du visst svaret ville du ha gått på valium resten av livet. 

Jo mer en vet om liv, jo mer usansynlig er det at det oppstår tilfeldig, dette er basert på hva en vet. om en ganger googol solsystemer med 0 sjanse for at liv oppstår. er antall aliens lik 0.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PKV skrev (22 timer siden):

Nettopp, og derfor finnes det utenomjordiske som er uendelig mer utviklet enn oss, og som selvsagt har besøkt denne planeten fra før det fantes mennesker her, og de som er uendelig mindre utviklet enn oss, og kun har helt primitivt liv som amøber og lignende. Dette er så innlysende at jeg ikke skjønner hvordan man kan mene noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

debatant skrev (20 timer siden):

Jo mer en vet om liv, jo mer usansynlig er det at det oppstår tilfeldig, dette er basert på hva en vet. om en ganger googol solsystemer med 0 sjanse for at liv oppstår. er antall aliens lik 0.

Men sannsynligheten for at det finnes utenomjordisk liv som er ekstremt avansert er enormt mye større, og det at disse flytter liv rundt på planeter som kan opprettholde liv er dermed også veldig tilstede. Hva ville det kostet oss å "så" litt levende organismer på månen, om den hadde gode forhold for liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maia70 skrev (35 minutter siden):

Men sannsynligheten for at det finnes utenomjordisk liv som er ekstremt avansert er enormt mye større, og det at disse flytter liv rundt på planeter som kan opprettholde liv er dermed også veldig tilstede. Hva ville det kostet oss å "så" litt levende organismer på månen, om den hadde gode forhold for liv?

Er det ikke litt mer fornuftig å bruke penger på en verdig eldreomsorg, eller en god vei mellom Oslo og Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

debatant skrev (22 timer siden):

o mer en vet om liv, jo mer usansynlig er det at det oppstår tilfeldig, dette er basert på hva en vet.

Selvfølgelig vet vi lite om livet i universet. Men de fleste astronomer og vitenskapsmijøer er nok temmelig sikre på at livet der ute er både rikt og mangfoldig. Men det som er diskutabelt er nok spørsmålet om de er her, eller har vært her? Det er påfallende hvor skeptiske vitenskapsen er til nettopp dette.                                                                                                                                                           Jeg vet svaret. Vitenskapen er bestandig finansiert av det offentlige, dvs staten. Men så er spørsmålet; hva er staten? Svaret er; staten er makten. Neste spørsmål blir; hva er makten?  Svaret blir jo til syvende og sist - religion.  Religion har bestandig hatt makten her på jorden, over alt. Religionen har bestandig kontrollert hva vi skal si, mene og tro på. Da er det ikke enkelt å bryte ut og si noe annet. Vi private fritenkerne gjør jo det i dag. Men møter motstand hos både religion og forskningsmiljøene. Å bryte ned gammelt tankegods er vanskelig. Religionene står sterkt og gir ikke bort gudstroen uten kamp. Denne kampen er jo nå i gang da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PKV skrev (33 minutter siden):

Selvfølgelig vet vi lite om livet i universet. Men de fleste astronomer og vitenskapsmijøer er nok temmelig sikre på at livet der ute er både rikt og mangfoldig. Men det som er diskutabelt er nok spørsmålet om de er her, eller har vært her? Det er påfallende hvor skeptiske vitenskapsen er til nettopp dette.                                                                                                                                                           Jeg vet svaret. Vitenskapen er bestandig finansiert av det offentlige, dvs staten. Men så er spørsmålet; hva er staten? Svaret er; staten er makten. Neste spørsmål blir; hva er makten?  Svaret blir jo til syvende og sist - religion.  Religion har bestandig hatt makten her på jorden, over alt. Religionen har bestandig kontrollert hva vi skal si, mene og tro på. Da er det ikke enkelt å bryte ut og si noe annet. Vi private fritenkerne gjør jo det i dag. Men møter motstand hos både religion og forskningsmiljøene. Å bryte ned gammelt tankegods er vanskelig. Religionene står sterkt og gir ikke bort gudstroen uten kamp. Denne kampen er jo nå i gang da. 

Og med religion i Norge sikter du vel til sosialisme og ateisme?

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...