Maia70 Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Bare et inntrykk jeg har fått, og jeg lurer på hvorfor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Det er i så fall litt rart for det er jo ganske åpenbart at engler egentlig er aliens. Anonymkode: 174f5...e6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Aliens har ingenting med religion å gjøre.. Anonymkode: a1b5d...c2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Jo vi tror på dem men vi tror dem er demoner. Anonymkode: fdf9f...bf8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 30. desember 2024 Forfatter #5 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jo vi tror på dem men vi tror dem er demoner. Anonymkode: fdf9f...bf8 Demoner, hvorfor det? Hvorfor kan det ikke finnes andre planeter med intelligente vesener slik det gjør her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Vi er kanskje ikke så opptatt av slike ting 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jo vi tror på dem men vi tror dem er demoner. Anonymkode: fdf9f...bf8 Hæ? Nei, det gjer vi ikkje Anonymkode: 97b80...550 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo vi tror på dem men vi tror dem er demoner. Anonymkode: fdf9f...bf8 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hæ? Nei, det gjer vi ikkje Anonymkode: 97b80...550 Hehe, nei det ville jo vært et mirakel om kristne en dag ble enige om hva som er «riktig»🙄😆 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:46 #9 Del Skrevet torsdag kl 09:46 Maia70 skrev (På 30.12.2024 den 13.08): Bare et inntrykk jeg har fått, og jeg lurer på hvorfor... Da har du nok feil inntrykk. Det har stort sett ikke noe med hverandre å gjøre. Jeg er selv kristen, men tror ikke vi har vært besøkt av "aliens". Det har ingenting med min tro å gjøre. Anonymkode: d2e4a...8bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:54 #10 Del Skrevet torsdag kl 09:54 Påkrevd skrev (På 31.12.2024 den 0.42): Hehe, nei det ville jo vært et mirakel om kristne en dag ble enige om hva som er «riktig»🙄😆 Folk er sjeldent enige om alle detaljene i verdensanskuelse sine, men kristne er stort sett enige om det viktigste innen troen på tvers av trosretninger, derfor har vi de gamle trosbekjennelsene og diverse tverrkirkelige samarbeidsforum. Anonymkode: 7906a...b35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:35 #11 Del Skrevet torsdag kl 10:35 Lawyam skrev (På 30.12.2024 den 21.31): Vi er kanskje ikke så opptatt av slike ting Slike ting? Du mener universet og dets beboere? Anonymkode: 3eb71...f06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet torsdag kl 13:47 #12 Del Skrevet torsdag kl 13:47 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Folk er sjeldent enige om alle detaljene i verdensanskuelse sine, men kristne er stort sett enige om det viktigste innen troen på tvers av trosretninger, derfor har vi de gamle trosbekjennelsene og diverse tverrkirkelige samarbeidsforum. Anonymkode: 7906a...b35 Kan ikke si meg helt enig der. Bare i USA er det over 200 kirkesamfunn. Rundt 45 000 på verdensbasis. Forskjellene må være av en viss karakter når man velger å dele seg opp i forskjellige kirker. Mitt forrige innlegg påpeker jo nettopp et eksempel på det, der én snakker om demoner som en annen benekter. Amish, Jehovas vitner, etiopiske koptikere, protestanter....Selv om dette kanskje er ytterpunkter, er det temmelig ekstreme forskjeller, særlig med tanke på at manualen består av én eneste bok (med liten skrift, det skal de ha)😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:59 #13 Del Skrevet torsdag kl 13:59 Påkrevd skrev (4 minutter siden): Kan ikke si meg helt enig der. Bare i USA er det over 200 kirkesamfunn. Rundt 45 000 på verdensbasis. Forskjellene må være av en viss karakter når man velger å dele seg opp i forskjellige kirker. Mitt forrige innlegg påpeker jo nettopp et eksempel på det, der én snakker om demoner som en annen benekter. Amish, Jehovas vitner, etiopiske koptikere, protestanter....Selv om dette kanskje er ytterpunkter, er det temmelig ekstreme forskjeller, særlig med tanke på at manualen består av én eneste bok (med liten skrift, det skal de ha)😅 Tror du mangler litt kunnskap om dette. De oldkirkelige trosbekjennelsene er laget nettopp for å bli enige om et minste felles multiplum, og utover det styrer ikke kirkesamfunnet ens hva en gjør i livet. Noen følger gregoriansk kalender, andre juliansk, noen tror på helgenenes plass og andre ikke, noen faster før påske og andre gjør det ikke, noen drikker alkohol og andre ikke. Troen vår styrer ikke alle meninger vi har i livet, men vi er enige om det viktigste i troen, samtidig som taket må være høyt. Anonymkode: 7906a...b35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet torsdag kl 14:17 #14 Del Skrevet torsdag kl 14:17 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du mangler litt kunnskap om dette. De oldkirkelige trosbekjennelsene er laget nettopp for å bli enige om et minste felles multiplum, og utover det styrer ikke kirkesamfunnet ens hva en gjør i livet. Noen følger gregoriansk kalender, andre juliansk, noen tror på helgenenes plass og andre ikke, noen faster før påske og andre gjør det ikke, noen drikker alkohol og andre ikke. Troen vår styrer ikke alle meninger vi har i livet, men vi er enige om det viktigste i troen, samtidig som taket må være høyt. Anonymkode: 7906a...b35 Trosbekjennelsen er da ikke mer enn å bekjenne tro til Gud, som skapte himmel og jord, Jesus, som døde og sto opp, og den hellige ånd (kort oppsummert). Hadde resten vært opp til hver enkelt, så greit nok, men ser du på bl. annet de jeg nevnte, så er jo flere av disse klare eksempler på særdeles lav takhøyde. Å være medlem av den norske kirke og tenke at det finnes en gud er kanskje harmløst og koselig, men det er mer enn nok eksempler der det ikke er "godt nok". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:22 #15 Del Skrevet torsdag kl 14:22 Påkrevd skrev (Akkurat nå): Trosbekjennelsen er da ikke mer enn å bekjenne tro til Gud, som skapte himmel og jord, Jesus, som døde og sto opp, og den hellige ånd (kort oppsummert). Hadde resten vært opp til hver enkelt, så greit nok, men ser du på bl. annet de jeg nevnte, så er jo flere av disse klare eksempler på særdeles lav takhøyde. Å være medlem av den norske kirke og tenke at det finnes en gud er kanskje harmløst og koselig, men det er mer enn nok eksempler der det ikke er "godt nok". Men...de aller fleste kirkene kan møte hverandre f.eks i Kirkenes Verdensråd og si at vi er ikke like, likevel anerkjenner vi hverandre som likeverdige og vi har troen til felles. Har ingen verdens ting med at det er koselig i den norske Kirken å gjøre. Anonymkode: 7906a...b35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet torsdag kl 15:58 #16 Del Skrevet torsdag kl 15:58 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men...de aller fleste kirkene kan møte hverandre f.eks i Kirkenes Verdensråd og si at vi er ikke like, likevel anerkjenner vi hverandre som likeverdige og vi har troen til felles. Har ingen verdens ting med at det er koselig i den norske Kirken å gjøre. Anonymkode: 7906a...b35 Jo, men da står poenget mitt like stødig. Jeg bemerket i min første kommentar at det ville vært et "mirakel" om kristne ble enige. Det er de altså ikke, bortsett fra at de anerkjenner hovedkarakteren(e) og tenker at det får være nok. At de møtes i Kirkens Verdensråd og påpeker at de ikke er like, bekrefter jo bare forskjellene. Noen kirker er sikkert koselige, med takhøyde (som den norske antar jeg), andre absolutt ikke, der taket omtrent ligger på gulvet. Det er det nok eksempler på. Det var bare for å poengtere ulikhetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PKV Skrevet 21 timer siden #17 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 17.32): Aliens har ingenting med religion å gjøre.. Anonymkode: a1b5d...c2c Det kan faktisk hende at religion og Ufoaktivitet henger veldig mye i hop. Den gamle legenden Jesus som forlot jorden, hvordan klarte han det hvis ikke det var noen som hjalp han? Hvordan er det mulig å overleve i verdensrommet hvis han ikke reiste i et romskip? Hvordan kan det være mulig å komme tilbake etter så mange år hvis det ikke er snakk om tidsreiser i rommet slik som Albert Einstein beskriver i sin relativitetsteori - hvor reiser i lyshastighet stanser tiden? Romskipet "Nye Jerusalem" er ganske godt beskrevet i Bibelen, hvor vi leser, men ikke forstår. Det er religionen sin det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå