Gå til innhold

Blir ikke tiltrukket av menn på min alder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ser AB kom meg i forkjøpet her. Og dette er det som er poenget mitt - skal man snakke om ekte kjærlighet og alder ikke er viktig, så syns det er utrolig overfladisk å sette begrensninger på alder likevel 😌 men det er så mange menn som syns det er så fint med yngre damer, da er man så åpen for det, skal snakke varmt om ekte kjærlighet.. 

Anonymkode: b0d91...d46

Jeg var ironisk. Jeg syns han er ekstremt overfladisk og for feig og manipulativ til å være ærlig å si han liker unge kvinner.

Det er helt greit for meg om jeg vinner en million, jeg melder meg frivillig til å takkle det livet. Det går helt fint om jeg som er mye eldre, møter ei langt yngre, det går helt fin for meg og skal finne styrken.(PS. Ikke om du er eldre) 

Jeg som hans utpekte alder blir sinnt på han og syns det hele er et kvalmt opplegg.

Anonymkode: 0e4b0...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du hadde fulgt med på tråden hadde du fått med deg at han er 51 og ikke 70+

Anonymkode: a69b2...ee9

Men har du funnet ut at når hun på 30 blir 51(hans alder) blir han 70?

Han sa 40 der, men han mener ikke egentlig 40. Han vil ha yngre. Han sier ofte 35. Men jeg tenker han vil ha yngre enn det også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (5 minutter siden):

Jeg tipper det. Hvorfor ellers lager man en tråd på kvinneguiden. Hadde hun vært sikker i sin sak så hadde ikke dette vært noe problem. De røde flaggene kommer når man faktisk må lage seg en tråd, for så å spørre andre om det er greit. For å legitimere det hele.

Det er sant. Men som jeg skrev, dette er høyst sannsynlig en mann som har litt fantasier han vil få utløp for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor mye pes TS får. Hvis det var motsatt og hun likte yngre menn ville han fått full støtte.

Hva med å la alle få finne ut av det selv, uten at det ene er mer feil enn det andre..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nowayback skrev (Akkurat nå):

Rart hvor mye pes TS får. Hvis det var motsatt og hun likte yngre menn ville han fått full støtte.

Hva med å la alle få finne ut av det selv, uten at det ene er mer feil enn det andre..

Du er klar over at hun la ut en tråd på ett forum? Hvis hun ville funnet ut av det selv så hadde hun ikke gjort det. Du kan godt lage din egen tråd med motsatt problemstilling. Kan diskutere det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han sa 40 der, men han mener ikke egentlig 40. Han vil ha yngre. Han sier ofte 35. Men jeg tenker han vil ha yngre enn det også. 

Og hva så? Hvorfor bry seg så mye om hva en fremmed mann begjærer? Det er lov å fantasere, drømme og håpe. De fleste menn og kvinner i pensjonistalder har ikke sjans på veldig mye yngre kvinner eller menn. Men de alle kan få en yngre partner om de reiser til riktig land. 

De fleste kvinner på 30+ vil ikke ha en så mye eldre mann. Nå har ikke jeg bikket 30 år riktig enda, men blir ikke lenge til - og kunne aldri sett for meg å være med en mann eldre enn maks 40 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nowayback skrev (1 minutt siden):

Du kaller bevisstgjøring av det faktum at hun i stor grad kan bli utnyttet, som "pes"? 

Dette er en av grunnene til at det er flott at kvinner spør andre kvinner, for hadde de kun forholdt seg til menn så hadde de utelukkende fått råd som tilfredsstiller deres seksuelle interesse for henne. Med unntak naturligvis, er heldigvis nok av bra menn der ute, de er bare ikke alltid å finne på nettet hvor slike spørsmål stilles! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme sliter jeg med. Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep som barn.
Virker for meg ut som at overgrepet bare gjorde at noe sa klikk, og vipps over natten var jeg omprogrammert til å foretrekke eldre menn.
Det er nok ikke noe en kan gjøre med det, på lik linje som en homofil sannsynligvis ikke vil ha utbytte av homoterapi.

Jeg anser meg selv som veldig feminin i tillegg, og ønsker en skikkelig mann. Skjeggstubber, selvtillit og kontroll på livet finnes dessverre ikke hos så mange 20-åringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tolker det heller slik at han ikke hadde droppet det om han møtte ei i alderen 35+ og de begge var tiltrukket av hverandre, men at han ser det som mer sannsynlig at han vil finne kjærligheten med ei som er i 40-50 årene. Høres ut som en mann som har tenkt gjennom ting og har en fornuftig tilnærming til tema.

Menn fantaserer om yngre kvinner. Kvinner fantaserer om veltrente menn, både yngre og eldre. Det er ikke noe galt i det. 

Anonymkode: a69b2...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frooken skrev (7 minutter siden):

Det samme sliter jeg med. Jeg ble utsatt for et seksuelt overgrep som barn.
Virker for meg ut som at overgrepet bare gjorde at noe sa klikk, og vipps over natten var jeg omprogrammert til å foretrekke eldre menn.
Det er nok ikke noe en kan gjøre med det, på lik linje som en homofil sannsynligvis ikke vil ha utbytte av homoterapi.

Jeg anser meg selv som veldig feminin i tillegg, og ønsker en skikkelig mann. Skjeggstubber, selvtillit og kontroll på livet finnes dessverre ikke hos så mange 20-åringer. 

Der er noe du kan gjøre med det, jo. Har selv vært der og er ikke lenger tiltrukket av eldre menn. Bevisstgjøring rundt den seksuelle tiltrekningen, samt virkelighetsorientering rundt hvor "skadelig" et slikt sexliv på sikt kan være for meg, gjorde at jeg over tid ikke lenger følte den tiltrekningen.

En seksuell preferanse er ikke det samme som en seksuell legning. Å være tiltrukket av eldre menn er ikke det samme som at menn er tiltrukket av menn. :) 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nådeløs skrev (Akkurat nå):

Der er noe du kan gjøre med det, jo. Har selv vært der og er ikke lenger tiltrukket av eldre menn. Bevisstgjøring rundt den seksuelle tiltrekningen, samt virkelighetsorientering rundt hvor "skadelig" et slikt sexliv på sikt kan være for meg, gjorde at jeg over tid ikke lenger følte den tiltrekningen.

En seksuell preferanse er ikke det samme som en seksuell legning. Å være tiltrukket av eldre menn er ikke det samme som at menn er tiltrukket av menn. :) 

Heisann! Jeg opplever at jeg allerede at jeg er veldig bevisst rundt de psykologiske faktorene som er i spill. Da jeg var yngre bar nok interessen et mer psykelig preg, det gjør den ikke nå lenger. Føler heller ikke en gnist med vilkårlige menn i min omgangskrets i hytt og pine. Det er bare så enkelt som at finner eldre menn attraktive i større grad en yngre. 
Å finne eldre menn mer attraktive er på ingen måte ensbetydende med å innlede (seksuelle) relasjoner med eldre menn. Syntes det virket som om du gikk ut i fra det.

En seksuell legning er en seksuell preferanse av det motsatte kjønn, så det er nok ikke så ulikt som du skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er forferdelig egoistisk av deg å stjele en generasjon med tid fra en 15-20 år yngre partner. De med gamle partnere foretar mer eller mindre en tidsreise inn i det eldre. Du er pensjonist om 15 år, da vil hun fremdeles ha 15 år igjen i arbeidslivet. Man elsker ikke en person hvis man velger å utsette hen for en slik skjebne.

Anonymkode: d8005...73f

Hvem er du til å dømme ? Kjenner flere par med stor aldersforskjell. Du er garantert en kvinne som frykter at alderen gjør at du blir valgt bort eller forlatt for en yngre kvinne. Men frykt ikke for de fleste forhold er jo rundt egen alder. De fleste foretrekker det .  Men så finnes det noen Lykkelige unntak. Og som ikke skiller seg fra sin eldre partner. Jeg kjenner et par av dem. En bekjent som var gift med sin 30 år eldre mann til han gikk bort. Han var sprek til det siste og ikke noen pleie pasient for sin ektefelle.  Men døde fredelig av sin sykdom på sykehus. Hun angrer ingenting, for han var hennes mentor og kjærlighet. Hun hadde valgt han om igjen. En annen kvinne som ble enke etter sin 34 år eldre mann er nå gift med en 10 år eldre mann. Hun skilte seg aldri fra sin syke ektemann og de var gift til han døde. Hvem er du til å dømme dem ? Er det din egen frykt for å bli en eldre kvinne i den troen på at du da mister all din attraktivitet ? Eller er det bare dine fordommer og din tro på at din sannhet er sannheten som gjelder for alle andre ?

Anonymkode: b7a5d...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (52 minutter siden):

Du er klar over at hun la ut en tråd på ett forum? Hvis hun ville funnet ut av det selv så hadde hun ikke gjort det. Du kan godt lage din egen tråd med motsatt problemstilling. Kan diskutere det der.

Ts spør om det er spesielt. Kan ikke se at ts skriver noe mer i tråden etter HI.

Hun har ikke kommet med antydninger om at hun har blitt utnyttet av eldre menn.

Likevel florerer det med svar om at hun har daddy issues og må ha hatt et problemfylt forhold til faren sin. Og at menn bare vil utnytte henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nowayback skrev (2 minutter siden):

Ts spør om det er spesielt. Kan ikke se at ts skriver noe mer i tråden etter HI.

Hun har ikke kommet med antydninger om at hun har blitt utnyttet av eldre menn.

Likevel florerer det med svar om at hun har daddy issues og må ha hatt et problemfylt forhold til faren sin. Og at menn bare vil utnytte henne.

Ja. Det er det store muligheter for. Derfor er det også en del av diskusjonen. Det henger ofte sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Ja. Det er det store muligheter for. Derfor er det også en del av diskusjonen. Det henger ofte sammen.

Da skal jeg si til min tidligere klassevennine på 36 som er i forhold med en på 57 og har vært det i 10 år, og har to barn sammen, at hun har daddy issues og bare blir utnyttet..

Eller alle de andre håndfulle forholdene jeg vet om med stor aldersforskjell.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nowayback skrev (2 minutter siden):

Da skal jeg si til min tidligere klassevennine på 36 som er i forhold med en på 57 og har vært det i 10 år, og har to barn sammen, at hun har daddy issues og bare blir utnyttet..

Men hun har ikke et ideelt forhold, det er objektiv fakta. Å måtte forholde seg til 60 før du engang har blitt 40 er jo noe annet enn å leve med noen jevnaldrende.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Nowayback skrev (4 minutter siden):

Ja. Du kan jo forhøre deg litt forsiktig om hun har manglet noen farsfigurer i livet sitt. Ingen mennesker er like. Mitt utsagn gjelder ikke alle,men mange som er i forhold med store alders forskjeller har gjerne dette.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kjærlighet er så virkig at det trosser aldersforskjell. Du må jo forstå det. Om ei er i 30 årene så åpner han for henne med kjærleikens styrke, for han kan faktisk bøye seg for den.

Men bare en vei ja!! Men det er ikke overfladisk, nei nei. Det er jo bare ekte kjærlighet, ikke noe creepy.

Alt jeg kan gjøre er å sammenligne med meg selv og min mann som er 13 år eldre en meg. Jeg opplever det som ekte kjærlighet. Mine følelser for han «trosser» aldersforskjellen.

Jeg har ikke vært tiltrukket av en mann på min egen alder. Hadde jeg blitt det, så kunne det blitt ekte kjærlighet.

Du henger deg opp i alder og at mannen er eldre. Ekte kjærlighet kan oppstå uavhengig av aldersforskjell eller ikke. Hvilken vei aldersforskjellen går er irrelevant.

Jeg tror ikke noe på at du er så naiv og tror at ekte kjærlighet kun kan oppstå mellom jevnaldrende.

Anonymkode: bbe67...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frooken skrev (1 time siden):

Jeg vil moderere det fra «ikke hos så mange», til «ingen».

Gutter i 20 årene er ikke menn. Jeg har i hvert fall til gode å møte noen.

Mange fantastiske, snille og søte gutter i 20 årene. Men «maskuline menn» er ikke en betegnelse som passer. 

Ja. Jeg er også det jeg absolutt vil kalle en svært feminin kvinne, som tiltrekkes maskuline, stødige og sexy menn.

Anonymkode: bbe67...bd9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Men hun har ikke et ideelt forhold, det er objektiv fakta. Å måtte forholde seg til 60 før du engang har blitt 40 er jo noe annet enn å leve med noen jevnaldrende.

Har man automatisk et ideellt forhold bare man er jevnaldrende?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...