Gå til innhold

Blir ikke tiltrukket av menn på min alder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenker at TS må gjerne sprike for gubber i rullator hvis det gjør henne lykkelig.

Men de aller fleste med eldre partner angrer seg når den eldste blir pensjonist, og den yngste fremdeles har 10-15 år igjen i yrkeslivet. Aldersgapet blir ekstremt med en som tasser rundt hjemme og venter mens den andre er i full jobb og som gjerne også vil ha litt tid til venner og hobbyer. Og når den yngste selv blir pensjonist, så skal tiden brukes til å legge medisindosetter og å bytte bleier på sin demente kjæreste, før de siste 15 årene av livet skal tilbringes som ensom enke/enkemann.

Anonymkode: d8005...73f

Jepp, men hvis det folk syns er fint så for all del så må de gjøre det 😌 min mor og far er ganske jevnaldrende, men min far gikk av med pensjon som 62 år og han holdt på å gå på veggen mens min mor jobbet - hun gikk av med pensjon som 67 år, 7 år etter han. Nå nyter de alderdommen sammen, og koser seg. 

Anonymkode: b0d91...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

remix2020 skrev (17 timer siden):

Så det finnes kvinner i slutten av 30-åra som velger menn som meg (50+)? 
Ekte kjærlighet er viktigere enn alder for meg, så om hun er 37 eller 55 er ikke så viktig så lenge hun elsker meg.

Så hvis du fant en dame på 70+ så ville du gått for henne? 😌 Du vet, siden det er viktigst med ekte kjærlighet og ikke alder

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Så hvis du fant en dame på 70+ så ville du gått for henne? 😌 Du vet, siden det er viktigst med ekte kjærlighet og ikke alder

Jeg vil nok trolig velge ei mellom 41 og 55. Ikke noe galt med 70+, men jeg tiltrekkes ikke av kvinner i den alderen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Personlig så har jeg bare møtt et par med noe aldersforskjell, og i min verden så er det veldig unormalt. Jeg har ikke møtt en eneste kvinne i 20-årene, noen gang, som syns betraktelig eldre menn er attraktive. Det er mer uffing og klaging om hvorfor de slitne, virkelighetsfjerne gubbene faktisk tror at de har sjanse på dem.

Med 20 + år i aldersforskjell så blir man sykepleieren deres når de nærmer seg pensjonistalderen og jeg har veldig lite forståelse for at folk vil seg selv så vondt at de faktisk ikke inngår forhold med så betraktelig eldre menn, men for all del, folk må gjøre som de vil og velge selv. Det er ikke jeg som må løpe etter en gubbete mann som knapt vet hvor han er samtidig som jeg skal på jobb. 

Helsevesenet er veldig litt behjelpelig i sånne situasjoner fordi at de vet at damer ikke står og ser på en som de er glad i bare visne bort. Og med den økonomisk situasjonen landet er i så vil det bli verre så jeg skal innrømme at jeg finner det ganske hysterisk med alle kommentarer om «vi har avtalt at jeg ikke skal være sykepleieren hans». 😌 

«Ekspertene» sier vel at 0-7 år i aldersforskjell er best. Det er vel det de fleste av oss velger 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (1 minutt siden):

«Ekspertene» sier vel at 0-7 år i aldersforskjell er best. Det er vel det de fleste av oss velger 

Statistikk sier at 0-3 år er de forholdene som varer 

Anonymkode: b8490...6b0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Preferansene dine er i høy grad pushet på deg av kulturen rundt deg, det vi ser på tv/nettet og kjendishistorier fra avisene, vet du. Der har det tradisjonelt sittet en gruppe og skummet fløten, og det er den gamle, rike og hvite mannen. 

Damer med klokskap og valgmuligheter gjennomskuer den fortellingen der, og de velger ikke de eldre mennene.

Anonymkode: cb2ae...9ca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 12.20):

Jeg er ei kvinne i 20-årene og har prøvd å date menn på min alder, men ender opp med å ikke bli tiltrukket. Når jeg er med menn som er 40-52 så blir jeg betatt med en gang. Har hatt en greie for eldre menn lenge og det skjer til og med på butikken på jobb at jeg føler en gnist mellom meg og dr eldre. Er det litt spesielt?  

Anonymkode: 20a7a...7fa

Det er ikke så spesielt. Har ei vennine som er ganske lik. Hun har aldri hatt en pappa. Alltid manglet en farsfigur i livet sitt. Nå er hun bare sammen med menn som er mange år eldre enn henne selv. Dette kalles daddy issues og er ganske utbredt. Kanskje du burde snakket med en psykolog eller lignende?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg tenker at TS må gjerne sprike for gubber i rullator hvis det gjør henne lykkelig... å bytte bleier på sin demente kjæreste,

Anonymkode: d8005...73f

Jeg tenker at man kan finne yngre eller eldre kjæreste. Men en skapning som uttrykker seg så motbydelig som deg er noe både menn og kvinner gjør klokt i å gå ringer rundt. Æsj så ekkel du er.

Anonymkode: 48579...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å kjøre på, men lover deg at når du sitter der 35 år gammel og innser at mange menn er gærne etter unge jenter helt og holden fordi de er unge, hvor du innser at du ikke var spesiell på noen måte men bare en av mange - da skulle du nok ønske at denne "tiltrekningen" ikke fant sted. 

Nå skal det sies at jeg tror dette innlegget er skrevet av en mann. Men tenker det er greit å svare slik at mannen som skriver dette får vite litt. På grunn av sosiale medier er unge kvinner i dag mer bevisst på menn sin seksualitet og hvordan de noen ganger handler for å få sex med unge jenter. De fleste ønsker ikke et forhold, men at en ung jente er elskerinne eller sexpartner er foretrukket. Og de fleste syns det er rimelig ekkelt, og skygger banen når de skjønner greia.

Hadde en liten greie for eldre menn selv i tidlig 20-årene. Heldigvis gjorde jeg aldri noe med det, hadde følt meg kvalm nå om jeg hadde ligget med en av de grisete gamlingene. Saken er at tiltrekningen din til disse mennene vil kanskje ikke gå over, men deres tiltrekning til deg, den forsvinner i takt med alderen. 

Så med denne "kunnskapen" innabords; gjør som du vil. Din kropp, ditt liv, men husk konsekvensene av handlingene. 

Endret av Nådeløs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

remix2020 skrev (21 minutter siden):

Jeg vil nok trolig velge ei mellom 41 og 55. Ikke noe galt med 70+, men jeg tiltrekkes ikke av kvinner i den alderen 

Forventet den. Da var ekte kjærlighet plutselig ikke så viktig lengre 😌

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jepp, også fordi at man gjennomgår alderdommen sammen, kjenner på kroppen og hvordan den virker - man opplever de livsfasene sammen 😌

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mens du hopper glatt over at mannen ikke har opplevd ekte kjærlighet for en kvinne på 70. Som han sier, han tiltrekkes ikke kvinner i 70 årene. Hadde han vært tiltrukket av en kvinne i 70 årene, så hadde jo svaret hans blitt annerledes.

Jeg skjønner hva du prøver å få frem, men du bommer.

Anonymkode: bbe67...bd9

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor finner du den statistikken?

Anonymkode: 31f3c...348

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

remix2020 skrev (29 minutter siden):

Er dette om du selv er 70+? Da skal det nok godt gjøres at du er privilegert nok til å velge en såpass ung kvinne som i 41-55 årene. Men det er lov å drømme. Generelt så er det ikke mennene som velger, men med mindre du er over gjennomsnittet kjekk, god inntekt og svært ressurssterk, så skal det nok godt gjøres. 

Angående tiltrekning i høy alder. Det du snakker om her er seksuell tiltrekning. Det å være tiltrukket av noen på andre plan er nok mulig i den alderen, og da også kvinner på din egen alder. Kanskje du møter en 65 år gammel kvinne som får deg til å le, er flink til å lage mat og som liker de samme tingene som deg. Dette er kanskje noen du vil tilbringe tid sammen med, men den seksuelle tiltrekningen mangler. Jeg har sett flere eldre mennesker finne ny partner etter at deres partner har dødd (60+), og biter meg merke i all latteren og at de holder hender. Det er veldig søtt. Og jeg betviler sterkt at seksuell tiltrekning var det som førte de sammen. 

Noe jeg har tenkt litt på er at det skal godt gjøres at en kvinne og en mann er seksuelt, fysisk tiltrukket av hverandre i svært høy alder. Når man kommer så langt er det nok sikkert ikke så interessant med sex lenger, og om det er, kan det bli vanskelig når penisen ikke vil bli hard og vaginaen ikke våt. Mange hjelpemidler, men begrenset hvor lenge vi mennesker kan oppføre oss som kaniner. Et godt supplement er kos, massasje og generell nærhet. Mange eldre mennesker (60+) er seksuelt aktive, men langt ifra alle. 

Så det jeg stiller meg undrende til er at en såpass gammel mann veier seksuell tiltrekning tungt, da det skal godt gjøres at man blir seksuelt tiltrukket av noen i sin aldersgruppe. Jeg klarer ikke se for meg at jeg noen gang skal ha sex med en mann på 65 år, selv om jeg selv en dag kanskje blir så gammel (håper ikke det). Men hvem vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mens du hopper glatt over at mannen ikke har opplevd ekte kjærlighet for en kvinne på 70. Som han sier, han tiltrekkes ikke kvinner i 70 årene. Hadde han vært tiltrukket av en kvinne i 70 årene, så hadde jo svaret hans blitt annerledes.

Men kjærlighet er så virkig at det trosser aldersforskjell. Du må jo forstå det. Om ei er i 30 årene så åpner han for henne med kjærleikens styrke, for han kan faktisk bøye seg for den.

Men bare en vei ja!! Men det er ikke overfladisk, nei nei. Det er jo bare ekte kjærlighet, ikke noe creepy.

Anonymkode: 0e4b0...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvsagt er den viktig. I et forhold må man være to som sammen skaper ekte kjærlighet og det starter med gjensidig tiltrekning. Hvis den er der betyr ikke alder mest. 

Har hatt forhold med jevnaldrende og med 8 års aldersforskjell. Alder var ikke årsak til at forholdene ble avsluttet, men var heller ikke en viktig årsak til hvorfor vi ble sammen.

Nå er det «normalen» på KG å kritisere, så jeg forventet også kommentarer som din. 

Jeg tenker at folk må få lov til å forelske seg og velge partner som de selv ønsker uavhengig av hva andre mener er riktig eller galt.

Om aldersforskjellen er 0 år eller 20 år har ikke hvermannsen noe med. Det viktigste er at de to som har valgt å være kjærester har det bra sammen 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men kjærlighet er så virkig at det trosser aldersforskjell. Du må jo forstå det. Om ei er i 30 årene så åpner han for henne med kjærleikens styrke, for han kan faktisk bøye seg for den.

Men bare en vei ja!! Men det er ikke overfladisk, nei nei. Det er jo bare ekte kjærlighet, ikke noe creepy.

Anonymkode: 0e4b0...97b

Jeg ser AB kom meg i forkjøpet her. Og dette er det som er poenget mitt - skal man snakke om ekte kjærlighet og alder ikke er viktig, så syns det er utrolig overfladisk å sette begrensninger på alder likevel 😌 men det er så mange menn som syns det er så fint med yngre damer, da er man så åpen for det, skal snakke varmt om ekte kjærlighet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Gnom skrev (24 minutter siden):

Det er ikke så spesielt. Har ei vennine som er ganske lik. Hun har aldri hatt en pappa. Alltid manglet en farsfigur i livet sitt. Nå er hun bare sammen med menn som er mange år eldre enn henne selv. Dette kalles daddy issues og er ganske utbredt. Kanskje du burde snakket med en psykolog eller lignende?

Nå skal ikke jeg si at det er resultat av psykisk sykdom eller traumer at en yngre kvinne liker eldre menn, men dette er en gjenganger. Uten tvil. Daddy issues er en greie, og en slags måte å takle det på er å ha en relasjon til eldre menn, da seksuelt. Dette føre til selvdestruktiv atferd hvor man i senere tid angrer på handlingene sine. Det er greit å være bevisst på, så om trådstarter føler at hun faller i denne katgorien, så er det å snakke med en psykolog veldig lurt. 

Noen er bare glade i sex og en viss type menn/kvinner. Der er nok av single kvinner som elsker å ligge med gifte menn, da de tenner på å være den andre kvinnen, tenner på å gi mannen noe han ikke får hjemme, tenner på å nedverdige den gifte kvinnen og så videre. Betyr ikke at man er psykisk syk, men det bunner gjerne i relasjonsproblemer og vansker med selvtilliten. 

Det er greit å forstå hvorfor man gjør som man gjør. Og vil man da fortsette å gjøre det, så er det det helt greit, det. Viktig å være ærlig med seg selv. Kanskje man bare er veldig kåt også, begjær er ganske intenst. :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nådeløs skrev (6 minutter siden):

Er dette om du selv er 70+? Da skal det nok godt gjøres at du er privilegert nok til å velge en såpass ung kvinne som i 41-55 årene. Men det er lov å drømme. Generelt så er det ikke mennene som velger, men med mindre du er over gjennomsnittet kjekk, god inntekt og svært ressurssterk, så skal det nok godt gjøres. 

Angående tiltrekning i høy alder. Det du snakker om her er seksuell tiltrekning. Det å være tiltrukket av noen på andre plan er nok mulig i den alderen, og da også kvinner på din egen alder. Kanskje du møter en 65 år gammel kvinne som får deg til å le, er flink til å lage mat og som liker de samme tingene som deg. Dette er kanskje noen du vil tilbringe tid sammen med, men den seksuelle tiltrekningen mangler. Jeg har sett flere eldre mennesker finne ny partner etter at deres partner har dødd (60+), og biter meg merke i all latteren og at de holder hender. Det er veldig søtt. Og jeg betviler sterkt at seksuell tiltrekning var det som førte de sammen. 

Noe jeg har tenkt litt på er at det skal godt gjøres at en kvinne og en mann er seksuelt, fysisk tiltrukket av hverandre i svært høy alder. Når man kommer så langt er det nok sikkert ikke så interessant med sex lenger, og om det er, kan det bli vanskelig når penisen ikke vil bli hard og vaginaen ikke våt. Mange hjelpemidler, men begrenset hvor lenge vi mennesker kan oppføre oss som kaniner. Et godt supplement er kos, massasje og generell nærhet. Mange eldre mennesker (60+) er seksuelt aktive, men langt ifra alle. 

Så det jeg stiller meg undrende til er at en såpass gammel mann veier seksuell tiltrekning tungt, da det skal godt gjøres at man blir seksuelt tiltrukket av noen i sin aldersgruppe. Jeg klarer ikke se for meg at jeg noen gang skal ha sex med en mann på 65 år, selv om jeg selv en dag kanskje blir så gammel (håper ikke det). Men hvem vet? 

Hvis du hadde fulgt med på tråden hadde du fått med deg at han er 51 og ikke 70+

Anonymkode: a69b2...ee9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nådeløs skrev (1 minutt siden):

Nå skal ikke jeg si at det er resultat av psykisk sykdom eller traumer at en yngre kvinne liker eldre menn, men dette er en gjenganger. Uten tvil. Daddy issues er en greie, og en slags måte å takle det på er å ha en relasjon til eldre menn, da seksuelt. Dette føre til selvdestruktiv atferd hvor man i senere tid angrer på handlingene sine. Det er greit å være bevisst på, så om trådstarter føler at hun faller i denne katgorien, så er det å snakke med en psykolog veldig lurt. 

Noen er bare glade i sex og en viss type menn/kvinner. Der er nok av single kvinner som elsker å ligge med gifte menn, da de tenner på å være den andre kvinnen, tenner på å gi mannen noe han ikke får hjemme, tenner på å nedverdige den gifte kvinnen og så videre. Betyr ikke at man er psykisk syk, men det bunner gjerne i relasjonsproblemer og vansker med selvtilliten. 

Det er greit å forstå hvorfor man gjør som man gjør. Og vil man da fortsette å gjøre det, så er det det helt greit, det. Viktig å være ærlig med seg selv. Kanskje man bare er veldig kåt også, begjær er ganske intenst. :P 

Jeg tipper det. Hvorfor ellers lager man en tråd på kvinneguiden. Hadde hun vært sikker i sin sak så hadde ikke dette vært noe problem. De røde flaggene kommer når man faktisk må lage seg en tråd, for så å spørre andre om det er greit. For å legitimere det hele.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...