Gå til innhold

Er det innenfor at samboer sover til klokka 11-12 hver dag i hele jula?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke hver dag om dere har oppgaver som bør fordeles. Her hos oss står mannen opp i 11-12 tiden nå i jula, men vi har ungdommer som først viser seg etter kl. 12.00 og ingen oppgaver som må gjøres. Selv står jeg opp ca 10.30 og nyter ro for meg selv i stua. Vi spiser frokost/ brunsj sammen i 12.30 tiden, deilig med julefri! 

Anonymkode: 001e2...7da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er ikke halve dagen det da, du kan la han sove til 11 siden det er ferie for han. Så får dere fordele oppgavene med å være effektive også

Anonymkode: a72eb...099

Det er jo ferie for henne også. Hva om hun vil sove utpå en dag i sin ferie?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Her har samboer sovet til 11-12 hver dag hele juleferien, som han har frem til 6 januar. Vi har barn, dyr, ting må ordnes, men det er jeg som står med det hver bidige morgen. Er det virkelig innenfor at en voksen mann og familiefar sover bort halve dagen hver dag?

Anonymkode: 2969b...8ed

Send barn og dyr inn til han og si at du skal ut en tur og kommer tilbake om 5 timer og da forventer du middagen og et vinglass klart til deg.  Og at heretter står han opp ellers stikker du og bor på hotell resten av jula slik som han tydeligvis bor på. 

Anonymkode: 6080a...104

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at dere får nattero? Jeg sitter her og passer ungene alene mens mannen sover. Vi har to syke babyer, og han har nok en gang tatt nattskiftet. Det er myyye tyngre enn morgen-/dagskiftet, så han får sove akkurat så lenge han trenger. Med mindre det er slike omstendigheter, er det selvsagt ikke greit. Byrdene må deles.

Anonymkode: e270f...ceb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både jeg og ungene sover til 11-12 nå i ferien. Mannen smårydder gjerne om morgenen, mens jeg gjør mer litt senere på dagen. Ingen av oss som føler at den andre gjør mindre.

Hvis mannen din, TS gjør mindre pga at han sover, så har du god grunn til å synes det er kjipt.

Anonymkode: 9e1f7...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig ikke. Man avlaster hverandre.

Anonymkode: 74df5...324

Merker jeg ønsker svar på hva han gjør ettermiddag.. 

Morgenen er først helt stille, med kaffe, julepyntet stue, litt PCtid. Så litt kos, blide barn, TV. Så litt pusling på kjøkkenet, og baking, som jeg elsker. 

Sen ettermiddag er litt mer krevende. En del praktisk som må ordnes. Mer energi og krangling som krever at man er på, og aktiviserer. Et kjøkken som skal vaskes og ryddes etter dagen. Da kan jeg logge mer av, for han drar lasset. 

Så her har jeg null i mot å ta morgenen :)

Ingen hund, da, det ville mulig stilt seg annerledes. Men ser for meg at vi straks er der at jeg kan løpe en tidlig morgentur, mens han sover, og TV er på. 

Anonymkode: b0e9b...b57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann er i utgangspunktet lik ts. Har vært sånn hele ferien så langt. Men i dag vekket jeg han og ba han stå opp med barna så jeg fikk sove videre.

Ligger enda og slapper av i senga.

Vår minste er baby, og jeg hadde flere timers nattevåk i natt. Så i morges orket jeg rett og slett ikke, jeg var kjempetrøtt. Jeg tar alt nattevåk hos oss fordi jeg våkner lettere, ammer, og ikke blir sint av å bli vekket i motsetning til min mann.

Men han tok det overraskende bra. Så kanskje det eneste som må til er at jeg sier ifra oftere. Skulle ønske han tenkte på det av seg selv, men akkurat dette kan det være verdt å snakke om. Skal sies han vanligvis er gretten når han blir vekket på både natt og morgen, så jeg har ofte kviet meg, selv om det går over når han våkner ordentlig... Vet du hvordan din reagerer når du spør?

Endret av Nonstop1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekk ham med en kaffe på sengen og en klem, så får han kanskje lyst til å stå opp og bidra. Det burde jo falle naturlig for en voksen mann. Med mindre han har god grunn til å ligge så lenge (sykdom, utbrenthet, jobber natt, e.l) så bør han absolutt bidra, ja. Men for å bevare god stemning ville jeg prøvd å få ham opp på en hyggelig måte. 

Anonymkode: 282a1...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke lage en poll så medlemmene her kan avgjøre hva som er innafor i ditt hus? 🤷‍♂️ 

Hva som skjer og ikke skjer i deres hus er da opp til hver enkelt familie å bestemme. Kommunikasjon mellom dere burde da eksistere, eller er videre diskusjon her «damene på KG sa»? 

Anonymkode: 2adc9...fa0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innafor det sålenge ting skjer mens han er våken. 

Kvinner har en tendens til å irritere seg bare ting ikke er som dem selv vil. Selv om det er uproblematisk.

Anonymkode: 3c702...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men hun skal aldri få sove? Barn og dyr kan ikke vente.

Anonymkode: 9dccd...00c

Alle skal få.

Anonymkode: 53821...d0e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Her har samboer sovet til 11-12 hver dag hele juleferien, som han har frem til 6 januar. Vi har barn, dyr, ting må ordnes, men det er jeg som står med det hver bidige morgen. Er det virkelig innenfor at en voksen mann og familiefar sover bort halve dagen hver dag?

Selvsagt er det dét. 

Anonymkode: bf9e4...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh så deilig det er å kunne sove til 11-12 her uten at kjæresten skal klage over det. Vi har heldigvis ingen barn, eller ting som "må" gjøres i FERIEN. Ferie skal nytes. Det skal slappes av.

Anonymkode: b2bbd...712

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er barna da? Vi har barn på 10 og 12, som klarer seg selv på morgenen. Da er det jo helt uproblematisk at mannen sover til 11, så lange han bidrar når han står opp. Dersom dere har småbarn som trenger oppfølging, bør dere selvsagt bytte på å stå opp

Anonymkode: 82144...c7f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Er ikke rett at bare han skal få slappe av å sove utover formiddagen og legge alt på deg nei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når står ungene opp da? Her sover alle sammen ( inkludert hunden) til ut på dagen.

Jeg er A-menneske og står gjerne opp kl.6. Vil ha flere timer for meg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...