AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #1 Del Skrevet 30. desember 2024 Som voksen har jeg mistet julestemningen, noe jeg synes er litt trist. Har vært et og annet år der jeg har julestemning i et par timer, men ellers ingenting. Har barn som gleder seg, men det smitter ikke over på meg. Er det vanlig? Prøver å skape julestemning hvert år, men magien er borte. 😅 Anonymkode: 1ef93...728 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #2 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg har julestemning noen år, men andre år ikke. I år hadde jeg ikke julestemning Anonymkode: 2f31a...81b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #3 Del Skrevet 30. desember 2024 Ja, jeg får deilige blaff av julestemning hvert år. Men den er ikke konstant, den kan komme nå og da. Hjelper på at jeg har et barn nå. Anonymkode: 15860...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #4 Del Skrevet 30. desember 2024 Ja det er samme her dessverre. Julestemningen er for det meste fraværende, enda jeg egentlig elsker jul. Det er trist. Jeg pynter til jul, men det er sjeldent ryddig og rent her (småbarn og hund). Bare der forsvinner mye for meg. Å kunne sette seg ned i et rent og ryddig og julepyntet hjem, med tid til å tenne lys og røkelse, overskudd til å se en god julefilm.. Det er sjelden vare. Kanskje om noen år når barna er større. Anonymkode: b42cf...2ba 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rummyking Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Blir mindre og mindre julestemning på meg. Tenker alltid i begynnelsen av desember at i år skal vi få det til, men så er plutselig julen over. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg pleier alltid å få små blaff av julestemning i oktober/november, men ordentlig julestemning i jula har jeg ikke hatt siden jeg var rundt 10-11 år. Savner den følelsen jeg hadde som liten. Lurer på om spenning rundt gaver var en stor del av det. Anonymkode: a95dc...a7b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg hadde litt julestemning, men det klarte samboeren min å sette en stopper for ved og være kald og varm om hverandre, og sur for små og tullete ting når jeg prøvde å glede meg over noe med julen. Som da jeg spurte om han kunne hente noen batterier i bilen sin, til en leke som barnet vårt skulle få julemorgen. Han ble så sur og kald for at han måtte gjøre noe han ikke hadde planlagt, så da skulle ikke jeg få kose meg med grevinnen og hovmesteren. Anonymkode: 5b19b...f47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Ja, jeg får det hvis jeg legger godt til rette for det selv. For meg betyr det å ikke stresse med noe, jeg planlegger gaver i god tid, har ro når jeg lager julematen, jeg koser meg med å lage ny julemusikkliste på Spotify hvert år, fra oktober-ish, jeg planlegger et strikkeprosjekt jeg kan legge opp til på dagen julaften mens tv står på med klassikerne, jeg har spart en god roman til jul osv. Må også ha kongerøkelse, og planter i hvert rom, svibler, amaryllis og tulipaner. Jeg har voksne barn og har fylt 50, foreløpig ingen småbarn i familien. Så vi har voksen jul, og jeg får absolutt julestemning hvis premissene er der. Det eneste jeg savner litt er matgleden, nå har vi det så godt året rundt at jeg ikke gleder meg voldsomt til julematen, det gjorde jeg før. Det er litt overflodspreg hele året, og jeg blir fort matlei og savner hverdag og knekkebrød. Anonymkode: fc068...a9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Flere som hører på julestemning, med Ronny og Live? Blitt mye flinkere til å ta vare på de blaffene jeg får, roe ned, sette pris på ting etter jeg begynte å høre på den. Blir påminnet om hv jeg har, hvor heldig jeg er. Det er julebalsam for sjela. Verdt et forsøk neste år for de som sliter med å finne julestemning. Anonymkode: 15860...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Flere som hører på julestemning, med Ronny og Live? Blitt mye flinkere til å ta vare på de blaffene jeg får, roe ned, sette pris på ting etter jeg begynte å høre på den. Blir påminnet om hv jeg har, hvor heldig jeg er. Det er julebalsam for sjela. Verdt et forsøk neste år for de som sliter med å finne julestemning. Anonymkode: 15860...fd3 Jeg setter kjempe pris på alt jeg har, men det gjør jeg egentlig gjennom hele året. Men de få blaffene jeg får kommer helt tilfeldig og uten at jeg vet hva som trigger det. 😅 Skal prøve ut podcasten uansett, takk for tips! Anonymkode: 1ef93...728 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg kjenner dessverre også lite julestemning. Mye handler nok om at "magien" rundt nissen, gavene osv er borte. Og ikke minst: nå er det min jobb å lage julemagi for mine barn, det er ingen som lager den for meg nå (som i barndommen). Det er mye arbeid å lage jul for andre. Jeg kan få blaff av julestemning, ofte sent i november når julemåneden nærmer seg, og ellers høytidsstemning av sølvguttene og julemåltidet på julaften. Anonymkode: 4617d...0ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 31. desember 2024 #12 Del Skrevet 31. desember 2024 Å høyra på julemusikk gjev meg julestemning 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå