AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #21 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg hadde aldri turt å spørre om å få bli med noen, men tenker som nevnt over her at du kan sende en mld og høre om andre har planer, og vil komme til deg. Sannsynligvis vil du få en invitasjon til å være med dersom noen skal på fest. Jeg hadde ihvertfall prøvd å inkludere dersom jeg fikk vite at noen satt alene. Anonymkode: 2b580...270 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #22 Del Skrevet 30. desember 2024 Leser denne tråden å kjenner på en sårhet, lang historie kort: vi var en bra sammensveiset gjeng i ungdommen/ung voksen alder, vi er alle etablerte med familie og barn, men vårt barn har spesielle utfordringer som gjør vårt liv svært krevende og begrenset sosialt, dette har gjort vi ikke kan stille på ting på kort varsel, barnet må forberedes, kan slå seg vrang, vi har sluttet å få invitasjoner til noe som helst da vi må i 9 av 10 tilfeller takke nei, å få høre de fleste av disse skal samles i morgen med barn osv, gjør jeg kjenner på en ensomhet, da jeg så gjerne skulle ønske å ha vært endel av dette fellesskapet 😪 Anonymkode: 76eec...e70 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #23 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Leser denne tråden å kjenner på en sårhet, lang historie kort: vi var en bra sammensveiset gjeng i ungdommen/ung voksen alder, vi er alle etablerte med familie og barn, men vårt barn har spesielle utfordringer som gjør vårt liv svært krevende og begrenset sosialt, dette har gjort vi ikke kan stille på ting på kort varsel, barnet må forberedes, kan slå seg vrang, vi har sluttet å få invitasjoner til noe som helst da vi må i 9 av 10 tilfeller takke nei, å få høre de fleste av disse skal samles i morgen med barn osv, gjør jeg kjenner på en ensomhet, da jeg så gjerne skulle ønske å ha vært endel av dette fellesskapet 😪 Anonymkode: 76eec...e70 Inviter selv! Anonymkode: 7205f...aad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #24 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Inviter selv! Anonymkode: 7205f...aad Har prøvd en rekke ganger, på både det ene og andre, men da har de allerede planlagt året i forveien hvem som skal ha neste år, føler meg forbigått for lenge siden Anonymkode: 76eec...e70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #25 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser denne tråden å kjenner på en sårhet, lang historie kort: vi var en bra sammensveiset gjeng i ungdommen/ung voksen alder, vi er alle etablerte med familie og barn, men vårt barn har spesielle utfordringer som gjør vårt liv svært krevende og begrenset sosialt, dette har gjort vi ikke kan stille på ting på kort varsel, barnet må forberedes, kan slå seg vrang, vi har sluttet å få invitasjoner til noe som helst da vi må i 9 av 10 tilfeller takke nei, å få høre de fleste av disse skal samles i morgen med barn osv, gjør jeg kjenner på en ensomhet, da jeg så gjerne skulle ønske å ha vært endel av dette fellesskapet 😪 Anonymkode: 76eec...e70 Hva gjør du for å være en del av det felleskapet? Inviterer du noen gang til noe? Anonymkode: 7bd91...e5f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #26 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser denne tråden å kjenner på en sårhet, lang historie kort: vi var en bra sammensveiset gjeng i ungdommen/ung voksen alder, vi er alle etablerte med familie og barn, men vårt barn har spesielle utfordringer som gjør vårt liv svært krevende og begrenset sosialt, dette har gjort vi ikke kan stille på ting på kort varsel, barnet må forberedes, kan slå seg vrang, vi har sluttet å få invitasjoner til noe som helst da vi må i 9 av 10 tilfeller takke nei, å få høre de fleste av disse skal samles i morgen med barn osv, gjør jeg kjenner på en ensomhet, da jeg så gjerne skulle ønske å ha vært endel av dette fellesskapet 😪 Anonymkode: 76eec...e70 Har du fortalt at det er derfor og at du ønsker å ha mer kontakt igjen? Anonymkode: e18df...a9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #27 Del Skrevet 30. desember 2024 Har ingen venner så ingen venner å spørre om å feire med. Har noen bekjente men det er unaturlig å sende dem en melding. Kjenner dem ikke så godt og ikke noen jeg har jevn kontakt med. Jeg vil heller ikke være til bry for noen. Synes nyttårsaften er en vanskelig dag og kveld. Skulle så gjerne hatt noen å tilbringe tid med😞 Er også singel så blir alene. Anonymkode: 51c24...980 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #28 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva gjør du for å være en del av det felleskapet? Inviterer du noen gang til noe? Anonymkode: 7bd91...e5f Har invitert tidligere ja, men gitt opp, da det blir nei etter nei Anonymkode: 76eec...e70 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #29 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du fortalt at det er derfor og at du ønsker å ha mer kontakt igjen? Anonymkode: e18df...a9e Ja, men skal være sagt at enkelte av denne gjengen sine bedre halvdeler er store på det å hjemmelaget mat, reker og vin rynkes det på nesen av, begynte allerede med 25 årsdag med egen innleid kokk osv… Anonymkode: 76eec...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #30 Del Skrevet 30. desember 2024 Nyttårsaften er vond kveld for mange. Det er lett å si, bare inviter. Men noen har gjenger de har vært med i flere år. Vi måtte gi opp å gå på besøk til andre/andre ville ikke komme til oss, da vi har et barn som har litt utfordringer. Nå klarer hen seg bedre, og kunne fint klart nyttårsfeiring et annet sted/med folk hjemme. Men nå har alle lagt sine gjenger. Men vi lager en fin kveld hjemme med god mar, raketter og film. Husk at vi er mange som føler oss litt «ensomme» i morgen 🤍 Anonymkode: 8112b...975 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #31 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg orker ikke folk som bare skal ha! Være gjest. Hva med å arrangere noe selv? Det er både dyrt, mye arbeid, og stress, noen må gjøre det. Ta initiativet neste år og så sørger du for å danne en tradisjon. Ikke sitt det og vent på invitasjon. Anonymkode: 64012...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #32 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Inviterer dere folk som er bekjente (de dere aldri har hengt alene med) også? Eller par? Hjem til deg selv alene liksom? Jeg er nesten sikker på at alle kjente middagsplaner. Hvis de svarer «hvis du ikke finner noen planer, ta kontakt på nytt». Da føler jeg meg veldig til bry. Uff… Det sitter så langt inne å sende rundt den meldingen dagen før dagen. ts Anonymkode: 397e0...026 Er det nokon som har svart dette, TS? Eller er det eit tenkt scenario? Anonymkode: ef171...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #33 Del Skrevet 30. desember 2024 Bare gjør det TS! Noen ganger ordner det seg ikke, men ofte gjør det det! Og det er forferdelig ekkelt å føle at man presser seg på folk, men mange (absolutt ikke alle dessverre) har både husrom og hjerterom til en til. Just do it! Anonymkode: 77d8d...147 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #34 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Bare gjør det TS! Noen ganger ordner det seg ikke, men ofte gjør det det! Og det er forferdelig ekkelt å føle at man presser seg på folk, men mange (absolutt ikke alle dessverre) har både husrom og hjerterom til en til. Just do it! Anonymkode: 77d8d...147 Dette! vi har alltid plass til ett par ekstra. ene venninnen min har «invitert seg selv» til både juleaften og nyttårsften noen ganger siste årene. Det er bare koselig❤️ vi har barn, så er hjemme uansett og har nok av mat🥰 dere som klager på at det er så dyrt å ordne til. Å lage plass til en ekstra er nul stress, tanken på at noen skal sitte alene er forferdelig Anonymkode: fa0e4...efa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #35 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dette! vi har alltid plass til ett par ekstra. ene venninnen min har «invitert seg selv» til både juleaften og nyttårsften noen ganger siste årene. Det er bare koselig❤️ vi har barn, så er hjemme uansett og har nok av mat🥰 dere som klager på at det er så dyrt å ordne til. Å lage plass til en ekstra er nul stress, tanken på at noen skal sitte alene er forferdelig Anonymkode: fa0e4...efa Den som sa det var dyrt, tenkte vel ikke på en person ekstra, men å arrangere nyttårsselskap. Jeg skal arrangere hos meg for fem personer, og tipper jeg har handlet for over 2 000. Ingredienser til middag, dessert, viner, snacks, servietter osv… Ja, det blir rester, men som aleneboende er det ikke alltid en fordel å ha rester av dessert osv Anonymkode: 1c5c2...4e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #36 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Dere som blir butthurt for å ikke bli invitert kan faktisk dra i gang noe selv. Drittlei av å høre om folk som er så ensomme, buhu, men som aldri tar initiativ selv. Anonymkode: 7205f...aad Enig i dette! Jeg synes det er altfor mye fokus på hva andre kan gjøre for de ensomme. Men hva gjør de som sitter med denne følelsen da? Hvorfor skal alt ansvaret legges på de som ikke er det? Vi vil aldri kunne klare å forebygge ensomhet, hvis ikke den ensomme tar initativ selv. Jeg mener at folk flest er ganske raus, så når den ensomme tar initativ så vil man ikke bli avvist. Det er min erfaring i hvertfall. Anonymkode: 54afd...8d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #37 Del Skrevet 31. desember 2024 Tenker at det er helt innafor å spørre venner og bekjente hvilke planer de har for morgendagen, og om det er noen som kunne tenke seg å feire med deg. Kanskje noen inviterer deg dit de skal være, men vær også åpen om å invitere hjem til deg. Det er nok fler enn du tror som ikke har store planer på nyttårsaften og som synes det er hyggelig om noen tar initiativ til å feire sammen. Jeg er i en alder der de fleste i min omgangskrets har etablert familie med småbarn, og de tenker nok ikke over hva for planer jeg har eller ikke har på nyttårsaften. Ønsker jeg å feire med noen, er jeg selv nødt til å ta initiativ til det. Er ikke noe pinlig ved det. De vet jo alle at jeg er en av de få i kretsen som er enslig og barnløs. Anonymkode: 3e528...5ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå