AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Har en sønn på ungdomsskolen. Han er hos sin far annen hver helg. Skolen starter opp igjen førstkommende fredag, og guttungen har hele tiden sagt at han synes det er tullete, og heller vil være hjemme den dagen. Ifølge far får han lov til det. Han skal da reise til faren på torsdag og sove over, for da å skulke skolen fredag. Jeg har sagt at det ikke er aktuelt. Får da beskjed om at jeg er så dramatisk, streng og tar ting for seriøst. Hva tenker dere? Er det greit å bare skulke slik? Er jeg for streng? Anonymkode: 33f12...b6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Du overreagerer ikke. Anonymkode: fbabb...cf7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 Skolen er "jobben" til barnet, og man drar på skolen såfremt man er frisk nok til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Akkurat den fredag hadde jeg latt gå. Anonymkode: c6c04...6b9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 30. desember 2024 #5 Del Skrevet 30. desember 2024 Denne fredagen hadde vært grei..holdt på glemme selv at det vart skolen på fredag da det var i mitt hode ner naturlig å begynne på mandag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 30. desember 2024 #6 Del Skrevet 30. desember 2024 Her begynner de ikke før 7.januar, så det er litt forskjeller rundt fordi. Jeg hadde ikke latt barnet skulke den dagen, men skjønner det er kjipt for de som er på hytta på fjellet og må ned for den ene dagen. Skole er likevel skole, og en går så lenge en ikke er for syk, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #7 Del Skrevet 30. desember 2024 Jaja, kanskje far er en av dem som tilfeldigvis ofte er «syk» på inneklemte dager? Anonymkode: 7aa60...d35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 Dersom denne fredagen gjør at man får 3 dager mindre sammen med f.eks besteforeldre man ser to ganger i året, eller at det er planlagt at man ville benyttet anledningen med at det nå var langfri til å ta en lengre utenlandsreise eller lignende så tenker jeg det er greit. Men at da skal skolen informeres om det/spørre om fri på forhånd, på lik linje som med en jobb. Dersom denne fredagen ikke skal brukes til noe fornuftig syns jeg det er å lære barna dårlig arbeidsmoral. Anonymkode: 286f0...9d9 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 Her har vi en på videregående og ho har timer til avspasering så her sendte ho inn om ho kunne avspase den dagen. I fjord fikk ho ikke brukt opp dagene og timene, så like greit å gjøre det slik Syns det nesten er helt idiotisk at de ska på skolen den fredag. Vi trodde det var feil i kalenderen. Og flere ho kjenner som bor andre steder starter ikke opp før mandag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 Uaktuelt å ta fri fra skolen fredag, med mindre man har forberedt seg og søkt om fri på forhånd. Det samme gjelder jo i arbeidslivet. Dagen kommer ikke overraskende på, den ligger jo klar i skoleruta for 2024/2025. Dette kunne vært planlagt og søkt om for lengst.. Hvis han skulker, så hadde jeg sagt fra til lærer om dette tullet. Anonymkode: 5b85a...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 Underlig opplegg med oppstart fredag. Her er det mandag 6. Men ja, så lenge det er første skoledag, så overholder man det. Jeg synes ikke det er greit å demonstrere overfor en tenåring at det er greit å skulke. De er i en livsfase der det å lære seg å overholde forpliktelser er viktig. Anonymkode: f2523...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han skal da reise til faren på torsdag og sove over, for da å skulke skolen fredag. Anonymkode: 33f12...b6e Det er vel at det blir langhelg med far du ikke liker. Anonymkode: 4afad...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 Hos oss starter skolen på torsdag, må si jeg er litt spent på hvor mange elever som tilfeldigvis er «syke» denne dagen. Hard oppstart for ungene, men slik er vår skolerute akkurat dette året. Anonymkode: b44f1...c7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #14 Del Skrevet 30. desember 2024 Selvsagt møter man opp på skolen ! Anonymkode: 8d8de...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #15 Del Skrevet 30. desember 2024 jegerrinne skrev (4 timer siden): Her har vi en på videregående og ho har timer til avspasering så her sendte ho inn om ho kunne avspase den dagen. I fjord fikk ho ikke brukt opp dagene og timene, så like greit å gjøre det slik Syns det nesten er helt idiotisk at de ska på skolen den fredag. Vi trodde det var feil i kalenderen. Og flere ho kjenner som bor andre steder starter ikke opp før mandag De har ett visst antall dager de skal på skolen. Hva mener du med har timer til avspasering ? Anonymkode: 8d8de...3bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #16 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Uaktuelt å ta fri fra skolen fredag, med mindre man har forberedt seg og søkt om fri på forhånd. Det samme gjelder jo i arbeidslivet. Dagen kommer ikke overraskende på, den ligger jo klar i skoleruta for 2024/2025. Dette kunne vært planlagt og søkt om for lengst.. Hvis han skulker, så hadde jeg sagt fra til lærer om dette tullet. Anonymkode: 5b85a...9cf Dette! Vi har søkt fri, men det ser ut som vi skal hjem fra fjellet før fredag. Litt protester kom det fra skolebarna som da må på skolen fredag, men det må vi bare tåle. Det handler om hvilke holdninger barna skal lære seg å ha til skole og arbeidsliv i fremtiden. Jeg ser jo på jobb hvem som er oppdratt til at det er greit å «ta en egenmelding fordi jeg sov dårlig» og hvem som tar seg sammen og går på jobb likevel. Anonymkode: e95a1...329 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 30. desember 2024 #17 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De har ett visst antall dager de skal på skolen. Hva mener du med har timer til avspasering ? Anonymkode: 8d8de...3bb Der ho går har de ting de har vært med på via skolen på kveld og helg, som gjør det har for mange dager/timer. Med å serverer i selskap, julebord, lager mat til bryllup, konfirmasjon osv som gjør de får lenger dager en de ska.Egentlig oppstart kl 9.40 og startet kl 07 osv. Og da får de de timene osv samlet i potter til avspasering . Så bare 2 dager i midt desember var de på skolen fra 07 til 23. Og egentlig skoletid er 8.45 til 14. Blir da noen timer Sønnen og hadde det slik til tider på videregående 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #18 Del Skrevet 30. desember 2024 Det hadde jeg ikke akseptert nei. De må faktisk lære seg arbeidsmoral fra oss. Anonymkode: 0ddac...2b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå