AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #21 Del Skrevet 30. desember 2024 «The spontaneous kind just arises … er … spontaneously. This might be the kind of sex drive people associate with hormonal teenagers and 20-somethings. That sudden desire for sex that just washes over you seemingly out of nowhere.…. Some women don’t feel this type of desire much after their teens and 20s. Some women don’t feel spontaneous desire at all. They only ever feel the other kind: responsive desire… That obsessive phase in a relationship when you can’t keep your hands off each other… it’s natural for that to last just 6 months to 2 years.… Some women who think they have low sexual desire actually just don’t have the spontaneous desire they had in their teens and 20s… research shows that reading about sex works. In a study of about 50 married women ages 30 to 55 with self-reported diminished sex drive, half the women had 6 weeks to read a sexual self-help book for women and the other half had 6 weeks to read a book of erotica written for women. Across both groups, women who completed the study reported increased sexual satisfaction, arousal, lubrication, orgasm, and overall sexual function, and decreased sexual pain… About 1 in 10 women have a condition called hypoactive sexual desire disorder. This is an ongoing and bothersome lack of interest in or desire for sex for no known reason. Again, it’s only a problem if it bothers you… Pregnancy, post-partum, and menopause can each have an impact on your sex drive for many reasons. Your hormone levels change during these times.» https://www.webmd.com/sex-relationships/features/loss-of-sexual-desire-in-women Anonymkode: 615ae...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #22 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): kvinner synes det er kjedelig og vil ha noe nytt og spennende. Skjer jaggu andre veien og kan jeg fortelle deg Anonymkode: 4c695...190 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #23 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Dette er feil. Halvparten av kvinner finner ikke partner attraktiv etter 10 år. 70% av samlivsbrudd initieres av kvinner. Dette skyldes ikke at menn flest er veldig dårlige, men at kvinner synes det er kjedelig og vil ha noe nytt og spennende. Kjønnspolitisk søppel. Anonymkode: 615ae...af2 Det skyldes i høyeste grad at menn tar kvinnen og hennes innsats for hjem, barn og familieliv for gitt. Lull deg gjerne inn i falske forestillinger om hvordan snille menn er ofre for fæle sexgale kvinner som trenger noe nytt og spennende (som er forbausende likt hvordan visuelle menn egentlig er….) - men det fører ikke hverken forhold eller samfunnet fremover. Vi er dessverre ikke der ennå hvor menn er reelle partnere og likt engasjert i alt som må gjøres på hjemmebanen. Og vi er aldeles ikke der at menn er tilstede emosjonelt og faktisk bidrar til å berike livet til en kvinne. Menn har tradisjonelt vært mottaker av omsorg i ekteskap, og det sitter i litt for dypt ennå. Gutter og menn har en ensomhetsepidemi, fordi de ikke lengre kan gifte seg til en kvinnes omsorg. Når kvinner kan forsørge seg selv, og jobber utenfor hjemmet selv. Vi lærer ikke guttene våre i stor nok grad å drive emosjonelt arbeid, pleie kontakt med familie og slekt, ta vare på venner. Så de vet heller ikke hva en kvinne ønsker seg fra en partner. Stadig flere kvinner velger nå heller å leve alene, enn med en mann som bidrar med lite positivt i livet deres, annet enn å generere mere jobb for henne. Men klart, det er lettere å skylde på kvinner, enn at menn må gjøre endringer og bli bedre partnere…. Anonymkode: 6c519...519 2 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #24 Del Skrevet 30. desember 2024 Akkurat nå er jeg faktisk drit lei mannen. Rett og slett fordi det ble så synlig i november og desember hvor mye av den mentale delen jeg tar, i tillegg til mesteparten av arbeid med barn og hjem. Og før kunne jeg stille krav om mer likestilling i hjemmet, da var vi mer likestilt økonomisk og alt var i grunn ok. Så fikk han lederstilling i fjor, tjener nå 3-4 ganger så mye som meg, og jobber mye. Jeg må naturlig nok da ta mer på hjemmebane, samtidig som jeg og jobber 100%. Jeg kan fint gå ned i stilling, vi har mer enn god nok økonomi til det, men hva med min karriere? Hva med mine drømmer? Jeg planla alle gaver, bestilte dem, pakket dem inn, og distribuerte dem. Jeg planla alle julemiddager, alle besøk, alle klær, lagde all mat, ryddet og vasket hus, samtidig som jeg gjorde alt annet av hverdagsoppgaver. Og selv når han gjør noe i huset, så stopper han på 50-60% gjennomføring og jeg må ta resten. Man tar ikke kjøkkenet ved å flytte rene kopper fra oppvaskmaskinen og på benken eller bordet! Det er ikke ferdig da! Jeg må fortsatt gjøre resten! Og han påstår at det tredje skiftet ikke fins, at det bare er noe kvinner har funnet opp… Jeg kan ikke gå, og jeg blir mer og mer frustrert for hver dag… Anonymkode: 358eb...a42 4 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #25 Del Skrevet 30. desember 2024 Mange par får sjokk over hvor slitsomt det er med små barn, lite søvn, jobb, husarbeide, oppussing og vansker med å finne tid til å pleie forholdet. Mange legger skylden på hverandre, og kommer ikke ovenpå pga lite søvn fordi de føler at sex og husarbeide må komme før søvn. I all den slitenheten, så drukner man i alle gjøremålene, og ser dessverre ikke alt det den andre gjør. Mannen ser ikke at konen lager handlelister og sorterer klær som er for små, finner klær som passer og pakker vekk/frem sesongtøy og støvsugde og vasket kjellerstuen. Konen ser ikke at mannen reparerte trappen bak huset, klippet hekken og holdt på i 4 timer for å reparere bilen og vasket alle skapene på kjøkkenet. Når man kun ser det en selv gjør, så blir man luta lei den "late" partneren, og som aldri gjør noe lidenskapelig og romantisk (fordi h*n er helt på felgen pga for lite søvn. Og så har vi selvsagt de som ikke gjør noe og som vil drikke hver helg og bare prumper og stinker k**ost/reker. Da er det ikke rart man er lei Anonymkode: fde05...bbe 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #26 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det skyldes i høyeste grad at menn tar kvinnen og hennes innsats for hjem, barn og familieliv for gitt. Anonymkode: 6c519...519 Nei. Hat gjerne menn, men les nå i det minste alle postene fra kvinner her inne som er fortvilet fordi de ikke tenner på mannen lengre, selv om han bidrar 50%. Sitat Lull deg gjerne inn i falske forestillinger Jeg overlater det til deg, jeg. Sitat om hvordan snille menn er ofre for fæle sexgale kvinner som trenger noe nytt og spennende (som er forbausende likt hvordan visuelle menn egentlig er….) - men det fører ikke hverken forhold eller samfunnet fremover. Kvinner er nok motivert av litt andre årsaker enn menn. Men konsekvensen er uansett at kvinnen bryter ut, finner en ny mann, finner tilbake til seksualiteten sin. Sitat Vi lærer ikke guttene våre i stor nok grad «Vi» lærer ikke døtrene våre å være en partner. Vi lærer dem å bli stereotypen av menn. Dårlige menn, som Elon Musk. Målet synes å være at våre døtre skal bli emosjonelt avstumpet, kynisk, ute av stand til å ha en livslang relasjon. Sitat Stadig flere kvinner velger nå heller å leve alene, enn med en mann som bidrar med lite positivt i livet deres, annet enn å generere mere jobb for henne. Men klart, det er lettere å skylde på kvinner, enn at menn må gjøre endringer og bli bedre partnere…. Kvinner er kvinner. Kanskje er det biologisk at dere er som dere er. Jeg kan uansett ikke bebreide dere for å være kvinner, bare peke på hvordan det er. Anonymkode: 615ae...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #27 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): I all den slitenheten, så drukner man i alle gjøremålene, og ser dessverre ikke alt det den andre gjør. Mannen ser ikke at konen lager handlelister og sorterer klær som er for små, finner klær som passer og pakker vekk/frem sesongtøy og støvsugde og vasket kjellerstuen. Konen ser ikke at mannen reparerte trappen bak huset, klippet hekken og holdt på i 4 timer for å reparere bilen og vasket alle skapene på kjøkkenet. Anonymkode: fde05...bbe Godt sagt. Man bør være veldig generøs mot et annet menneske før man vurderer å stifte familie. Og man bør holde på den tanken i 18 år. Anonymkode: 615ae...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #28 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Akkurat nå er jeg faktisk drit lei mannen. Rett og slett fordi det ble så synlig i november og desember hvor mye av den mentale delen jeg tar, i tillegg til mesteparten av arbeid med barn og hjem. Og før kunne jeg stille krav om mer likestilling i hjemmet, da var vi mer likestilt økonomisk og alt var i grunn ok. Så fikk han lederstilling i fjor, tjener nå 3-4 ganger så mye som meg, og jobber mye. Jeg må naturlig nok da ta mer på hjemmebane, samtidig som jeg og jobber 100%. Jeg kan fint gå ned i stilling, vi har mer enn god nok økonomi til det, men hva med min karriere? Hva med mine drømmer? Jeg planla alle gaver, bestilte dem, pakket dem inn, og distribuerte dem. Jeg planla alle julemiddager, alle besøk, alle klær, lagde all mat, ryddet og vasket hus, samtidig som jeg gjorde alt annet av hverdagsoppgaver. Og selv når han gjør noe i huset, så stopper han på 50-60% gjennomføring og jeg må ta resten. Man tar ikke kjøkkenet ved å flytte rene kopper fra oppvaskmaskinen og på benken eller bordet! Det er ikke ferdig da! Jeg må fortsatt gjøre resten! Og han påstår at det tredje skiftet ikke fins, at det bare er noe kvinner har funnet opp… Jeg kan ikke gå, og jeg blir mer og mer frustrert for hver dag… Anonymkode: 358eb...a42 Jeg skulle til å skrive det da jeg leste starten på innlegget ditt. Hva med jobben hans? Hva med hvordan han bidrar økonomisk? Forstår du ikke at han ikke bidrar på samme måte hjemme da jobben hans sannsynligvis sliter ham ut mentalt? Får ikke du ta glede i det han bidrar med økonomisk? Gjør det ikke at dere får en økonomisk stabilitet, materielle goder som hus, bil, ferier etc. som ikke hadde vært mulig hadde han hatt samme inntekt som deg? Tenker det er rett og rimelig at du går ned til en 50% stilling for å gjøre mer av oppgavene i hjemmet (nei, ikke fordi du er kvinne! Men fordi han bidrar mest økonomisk). Enten det, eller at du finner en mann som er mer til stede, men tjener like lite som seg. Så får du se hvor happy du blir av det. Anonymkode: 19e18...f03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #29 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så fikk han lederstilling i fjor, tjener nå 3-4 ganger så mye som meg, og jobber mye. Jeg må naturlig nok da ta mer på hjemmebane, samtidig som jeg og jobber 100% I andre land ville det vært en selvfølge å ansette noen i huset, slik at begge får realisert seg selv. Dere har jo råd. Anonymkode: f9978...35c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #30 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): I andre land ville det vært en selvfølge å ansette noen i huset, slik at begge får realisert seg selv. Dere har jo råd. Anonymkode: f9978...35c Pga likelønn så er det relativt dyrt å leie inn noen til å gjøre enkle jobber. Enkelte internasjonale kolleger er hoderystende til at vi ikke har sjåfør, gartner, barnevakt og kokk på tross av relativt høyt lønnsnivå. Anonymkode: 615ae...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #31 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Pga likelønn så er det relativt dyrt å leie inn noen til å gjøre enkle jobber. Enkelte internasjonale kolleger er hoderystende til at vi ikke har sjåfør, gartner, barnevakt og kokk på tross av relativt høyt lønnsnivå. Anonymkode: 615ae...af2 Nå er ikke du ts, men likevel. Alt er relativt, ts og mannen har ikke likelønn. De kan godt ha noen på timesbasis, eller en deltidsjobb, og trenger neppe en tjenerstab. Anonymkode: f9978...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #32 Del Skrevet 31. desember 2024 Nei har uansett ikke no med barna å gjøre Anonymkode: 5b996...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #33 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Pga likelønn så er det relativt dyrt å leie inn noen til å gjøre enkle jobber. Enkelte internasjonale kolleger er hoderystende til at vi ikke har sjåfør, gartner, barnevakt og kokk på tross av relativt høyt lønnsnivå. Anonymkode: 615ae...af2 En person som skal hjelpe dem i hjemmet skal da ikke ha 3 millioner i året. Hvor tar du så sprø ting fra? Anonymkode: c92db...508 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #34 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En person som skal hjelpe dem i hjemmet skal da ikke ha 3 millioner i året. Hvor tar du så sprø ting fra? Anonymkode: c92db...508 Jeg har ikke sagt at en hjelper skal ha 3 millioner i året. Hvor tar du en så sprø ting ifra? Anonymkode: 615ae...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #35 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 11.10): Jeg anerkjenner at endel menn gjør for lite, og jeg kan forstå at det er opportunt for kvinner å lokke med potensialet for sex hvis mannen støvsuger, lager mat og ordner resten av huset. For veldig mange par så er det dog ikke det som er problemet. Mannen deltar minst 50% og betaler ofte mer enn 50%. Likevel tenner ikke kvinnen på ham fordi hun har sett ham naken før, og fordi hun har skiftet fokuset til ungene (og i motsetning til mannen ikke kan ha kjærlighet til partner og barn samtidig). Men send henne til Hellas og møt en kjekk Greker som aldri har tatt i en støvsuger så skal du se det blir sus i serken… Anonymkode: 615ae...af2 Med dette innlegget bekrefter du at du ikke har noen anelse av hva det tredje skiftet er. Dette handler på ingen måte om å støvsuge og lage mat, men all planleggingen som kreves for å drifte familien AS. Du tror kanskje du har gjort 50% av jobben fordi du «støvsuget og laget mat» mens kona brettet tøy, men det betyr bare at du ikke har peiling. Anonymkode: e2108...fd1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:47 #36 Del Skrevet onsdag kl 07:47 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Med dette innlegget bekrefter du at du ikke har noen anelse av hva det tredje skiftet er. Dette handler på ingen måte om å støvsuge og lage mat, men all planleggingen som kreves for å drifte familien AS. Du tror kanskje du har gjort 50% av jobben fordi du «støvsuget og laget mat» mens kona brettet tøy, men det betyr bare at du ikke har peiling. Anonymkode: e2108...fd1 Med dette innlegget så viser du at du ikke har peiling på hva som inngår i et forhold. Jeg synes synd på den mannen som må kaste bort tid på en sånn priviligert og kunnskapsløs krigerkvinne. Anonymkode: 615ae...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:00 #37 Del Skrevet onsdag kl 08:00 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Med dette innlegget bekrefter du at du ikke har noen anelse av hva det tredje skiftet er. Dette handler på ingen måte om å støvsuge og lage mat, men all planleggingen som kreves for å drifte familien AS. Du tror kanskje du har gjort 50% av jobben fordi du «støvsuget og laget mat» mens kona brettet tøy, men det betyr bare at du ikke har peiling. Anonymkode: e2108...fd1 Det tredje skiftet finnes ikke i den virkelige verden. Anonymkode: e26e1...ff9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:29 #38 Del Skrevet onsdag kl 22:29 AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 10.56): Dette er feil. Halvparten av kvinner finner ikke partner attraktiv etter 10 år. 70% av samlivsbrudd initieres av kvinner. Dette skyldes ikke at menn flest er veldig dårlige, men at kvinner synes det er kjedelig og vil ha noe nytt og spennende. Kjønnspolitisk søppel. Anonymkode: 615ae...af2 Nei dette kommer av at menn er ganske egoistisk anlagte og har dårlig læring angående å ta skikkelig hensyn til andre før de kommer i forhold. Det er derfor ikke innarbeidet nok å tenke utover seg selv, eller å lytte til andres behov. Mange unntak finnes heldigvis, fordi familien har gitt uvanlig god oppdragelse på feltet, eller de forstår det av personlighet. Det er selvfølgelig årsaker til at halvparten ikke finner mannen attraktiv etter 10 år. Da har han vist seg som en ikke attraktiv partner på ulike måter. Dette betyr forøvrig st halvparten finner sin mann attraktiv etter 10 år. Man trenger ikke være veldig smart for å forstå at da har han vært en god nok partner. Anonymkode: af07a...d5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 04:39 #39 Del Skrevet torsdag kl 04:39 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nei dette kommer av at Anonymkode: af07a...d5a Nei, du må nok bli litt mer reflektert. Anonymkode: 615ae...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:58 #40 Del Skrevet torsdag kl 10:58 AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 10.56): Dette skyldes ikke at menn flest er veldig dårlige, men at kvinner synes det er kjedelig og vil ha noe nytt og spennende. Det tviler jeg på. De kan trenge noe nytt og spennende, men de vil ikke, fordi de prioriterer annerledes. Problemet blir det samme. Anonymkode: 36c13...406 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå