Gå til innhold

10 åring med søvnproblemer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er på randen av å bli kokko av legge situasjonen i dette huset. Vi har en eldre tenåring og et barn på 10 år. 10 åringen har ellers ingen vansker eller diagnose, men legging har alltid vært et problem. Lenge måtte hen sove i sengen med oss. Dette har vi heldigvis klart å avvende. Vi har prøvd å sitte ved barnet, det fungerte en periode. Nå vil barnet igjen kun sove hos oss. Vi har måttet tillate at barnet sovner i vår seng og når barnet har sovet en liten stund så følger vi det over på rommet i egen seng. Ofte går det bra og barnet sovner igjen med engang, men det skjer også hyppig at barnet blir illsint og da spesielt på meg (mor) og hyler,skriker og kaster ting. Dagen etter husker ikke barnet noen ting. Dette er veldig slitsomt og vi vet snart ikke hva vi skal gjøre for kveldene  er ikke hyggelige her. Tips? 

Anonymkode: c8a9e...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gå tilbake til samsoving. 

Anonymkode: 290ba...32d

Ts: Ingen av oss sov godt da. Jeg og samboeren (pappan) våknet med smerter i hele kroppen. Senga vår er også kun 180 cm så ikke god plass til 3 stk. prøvd å spørre om det er noe hen er redd for, vi er på rommet ved siden av. Har på lys, dørene er åpne. Nei ikke noe, men noe er det uten at barnet setter ord på det. 

Anonymkode: c8a9e...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madrass på gulvet.. eller få større seng. Noen barn trenger den ekstra tryggheten. For alt du vet kan det dukke opp diagnose senere eller kanskje barnet bare har nattskrekk og utrygg. 

Anonymkode: 59921...478

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan en av dere sove i barnets seng? Det gjør jeg ofte,  gutten vår på 8 kommer inn til oss hver natt, jeg synes det blir trangt, så jeg går å legger meg i hans seng. Senga hans er veldig god , og stor, så jeg sover veldig godt i den senga. 

Anonymkode: f5a8f...5da

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har i perioder hatt madrass på gulvet inne hos oss. Barnet er alltid velkommen der. 

Anonymkode: 70778...37c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...