Gå til innhold

Fikk du tilbake kroppen etter graviditeten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei kroppen kom ikke tilbake. Veier mindre nå enn før. Er også i vesentlig bedre form. Har stort heng på magen, det så ut som om jeg hadde spist en ball i store deler av graviditeten. Og den var plassert veldig lavt. Puppene ble både lengre og slappere. Slapp unna strekkmerker. Men har en nesten usynlig strek på magen etter akutt keisersnitt. Eneste som plager meg er magen. Resten er som forventet etter å ha bært frem barn. 

Anonymkode: 956eb...f3c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva legger du i å få tilbake kroppen? At det ikke vises at man har fått barn?

Jeg ble like slank, men jeg har strekkmerker, og "ammepupper." 

Anonymkode: d03a8...c1a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Strekkmerker, heng etter keisersnitt, vekt jeg aldri klarte å bli kvitt. 

Anonymkode: 825e0...eb9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og det gikk ganske raskt, bortsett fra keisersnittarr begge ganger. Nå 11 år etter siste graviditet derimot er ikke kroppen der lenger, men er da ikke relatert til svangerskap. Heller økende alder og en dose latskap kanskje 😁

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Helt ærlig, fikk du tilbake kroppen etter at du fikk barn? Var det vanskelig? / hvorfor ikke?

Anonymkode: 64781...88f

Var utrent før jeg fikk barn.

Begynte trene styrke og passe kosthold etter jeg fikk barn.

Så har fått en bedre kropp!

Anonymkode: 3ac4e...d82

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg veier mer nå enn før graviditeten, men det er fordi jeg fikk ulvehunger da jeg ammet og et forvridd forhold til mat. Spiste for mye og la på meg 10 kg som jeg prøver å bli kvitt. Men jeg la nesten ikke på meg noe som gravid, og jeg har ikke fått strekkmerker eller slappere pupper eller noe sånt. Det skal sies at jeg fødte for tidlig, så rakk aldri å være skikkelig høygravid. 

Anonymkode: d4762...321

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Rumpen har blitt slappe og bakparten mer «firkantet», arr etter keisersnitt, større og mer dvask mage, lengre og slappere pupper. Mulig huden generelt er litt slappere.

Anonymkode: 8049d...043

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tilbake kroppen uten problemer, etter to svangerskap som 29 og 32 åring. Fem år senere la jeg på meg 3-4 kilo, slik at det nå er bittelitt forskjell. 

Anonymkode: 63aea...e34

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier hoftene er bredere, er det pga fett eller endring i struktur av kroppen? Hilsen formløs jente som ser frem til dette😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som før med klær på, litt slappere mage men ellers som før. Alltid hatt store pupper og de var så tunge at jeg vurderte brystreduksjon, men nå er de tomme og lette, ser dog fine ut i bh så helt ok.

Det verste er nok at jeg har gått opp 2 str i sko og blitt plattfot, det er irriterende.

Anonymkode: 29b91...98c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (3 minutter siden):

Dere som sier hoftene er bredere, er det pga fett eller endring i struktur av kroppen? Hilsen formløs jente som ser frem til dette😅

Nei, tror ikke det er fett på meg, jeg veier det samme nå som før graviditeten. Har lav vekt, rett på grensen til undervektig. Men har jo litt fett på hoftene likevel, så om det er det fettet som la seg annerledes eller hva det egentlig er, er jeg usikker på. Men silhuetten er mye finere, jeg kler f.eks tettsittende kjoler nå, det passet ikke min kropp særlig bra før (litt gutteaktig kropp med små pupper).

Anonymkode: 4c0e7...5a0

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Var utrent før jeg fikk barn.

Begynte trene styrke og passe kosthold etter jeg fikk barn.

Så har fått en bedre kropp!

Anonymkode: 3ac4e...d82

Samme her. Begynte å trene både styrke og kondisjon etter å ha født nr 2, og 13 år senere har jeg fortsatt bedre kropp enn jeg hadde før jeg ble gravid med første. 

Anonymkode: f8ef4...747

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, langt fra samme kroppen. Delte magemuskler, slapp hud på magen, strekkmerker og KS arr. Puppene er lik som før da, tiltross for at jeg ammet lenge. 

Det plager meg ikke, er 40 nå og tenker mammakropp er helt fint🤭

Anonymkode: 29c4a...e31

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei,men jeg var aldri tynn i utganspunktet. 

Men etter ks nr 1 så har jeg ikke følelse i m agen rundt arret. Man kan klype alt man kan og jeg kjenner det ikke. 

Ble ikke bedre med ks 2 og 3. 

Jeg har aldri strebet etter den perfekte kropp jeg er så takknemlig for at jeg har klart å bære frem tre sunne og friske barn og siden jeg tok KS så har jeg jo ingen plager nedentil. Akkurat det har skremt meg,høre om hvor mange som sliter med skader nedentil. 

Anonymkode: 45ca2...ed1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva legger du i å få tilbake kroppen? At det ikke vises at man har fått barn?

Jeg ble like slank, men jeg har strekkmerker, og "ammepupper." 

Anonymkode: d03a8...c1a

Ja, men også om det ble noen varige medisinske problemer? 

Tusen takk til alle som deler :klem3:

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonymLala skrev (36 minutter siden):

Tenkte det samme! Det er jo kjempebra med mer hofter og mer pupper 😅

ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig ikke. Noen strekkmerker, men heldigvis ikke misfornøyd med dem, barna var verdt det. Å arr etter 2 keisersnitt, men det vises jo sjeldent blant folk, evnt kun i offentlig dusj, å de måtte ut med keisersnitt, sånn var det bare. Å arret er jo noe arrvev. Så merker jo arret er litt ømt om jeg kommer borti en benk osv. 

Vil tro jeg er bredere over hoftene, men tok ikke mål før og etter graviditet. Kan ha halsbrann og sure oppstøt av og til nå, det hadde jeg aldri før graviditeten, så tror det er noe jeg må leve med. Før graviditeten så hadde jeg aldri blødd neseblod, nå kan jeg av og til se blod om jeg tørker snørr. Før graviditeten kjente jeg ingen smerter ved eggløsning, det gjør jeg nå. (I alle fall ikke som jeg husker). Så er jeg mere følsom etter jeg ble mamma, tar lettere til tårene. 

Jeg hadde hydronefrose, uvi og nyrebekkenbetennelse siste svangerskap. Så nå kan jeg lett få urinveisinfeksjon om jeg drikker for lite. Så må av og til drikke sitronvann, spesielt den første tiden etter svangerskapet. Det er vel bare slik det er blitt. Barna mine var verdt det også 😊Tror areolaene er større nå etter svangerskapene. Kan av og til kjenne smerter i skambeinet, ala bekkenløsningssmerter. Ellers vet jeg ikke om ryggen min er dårligere etter svangerskap eller om det er noe annet.

Anonymkode: cff60...3d0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, definitivt ikke. 

Fått både hormoner ute av balanse som gjør det fullstendig håpløst å bli kvitt all vekten etter to tette svangerskap og fødselsskader som gjør all aktivitet langt mer krevende oppå det hele. Inkludert smerter av samme grunn.

Hatt en operasjon av underlivet, likevel ikke godt nok det de opererte for. Og må ha to operasjoner til for andre plager i tillegg. Men få dem, det må man ta kampen om. Utrolig hvor mye mange leger vil feie under teppet som forandringer som bare må aksepteres når man har fått skader. Og treffer man de rette legene finner de årsaker til plagene og har løsninger også i form av operasjoner til å rette det opp igjen.

Sliter med rygg, bekken og hofter, ble aldri bra etter nr 2. Sliter med inkontinens, fremfall, og ufrivillig anallekkasjer tidvis. Må alltid vite hvor nærmeste toalett er. Har også 45-50kg for mye som ikke vil forsvinne til tross for flere forsøk og tiltak. Hormonubalanse er etterhvert påvist som årsak der, men ikke ille nok til å få medisiner for å stabilisere sier lege. Det fører til både gnagsår, vonde ledd, vond nakke og skuldre grunnet den ekstra belastningen.

Hadde et aktivt liv før jeg fikk barn. Både aktiv jobb og fritid. Hobbyen har jeg måttet gi opp pga den reduserte helsen, jeg er ikke i stand til å utføre samme type arbeid lengre og legen vurderer om det rette er omskolering til en inaktiv jobb kombinert med delvis uføre heller enn å fortsette arbeidet med å få livet tilbake. 

Det er prisen jeg betalte for to tette barn. Skadene kom fra nr 2. Og de fleste kunne vært unngått om jeg ble lyttet til i tide.

Så ja, du kan ende opp med ikke bare ny, redusert kropp, men også reduserte muligheter og redusert liv om du er uheldig. 

Anonymkode: 39455...7c7

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selve svangerskapet ille? Hører liksom at det er så koselig men det må jo vøre rimelig ille?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...