Gå til innhold

Fikk du tilbake kroppen etter graviditeten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Helt ærlig, fikk du tilbake kroppen etter at du fikk barn? Var det vanskelig? / hvorfor ikke?

Anonymkode: 64781...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ble bredere over hoftene og puppene ble større selvom jeg gikk ned igjen til vekten jeg pleide ha før. Magen ble heller aldri flat igjen, uansett hvor mye jeg trener har den en liten valk nederst. 

Anonymkode: 1fedf...82e

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg var tilbake til vekten før graviditet da han var 2 måneder gammel. Nå er han 3 år og jeg er slankere enn før jeg ble gravid. Normalvektig både da og nå. Trener og spiser sunt. Litt mindre muskler nå enn da, dessverre. Hehe.

Ingen strekkmerker. Magen og brystene er de samme. 

Anonymkode: 78b5b...85f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Syntes kroppen/proporsjonene ble bedre etter fødslene. Har 2 barn, fikk siste da jeg var 38. Var normalvektig før graviditet, gikk opp ca 20 kg begge gangene. 

Anonymkode: 8b6d5...82b

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Rett før jeg ble gravid med nr. 2 var jeg på mitt slankeste og best trente som voksen, trente en del under svangerskapet og etter. Men magen, hoftene og puppene er større enn de var før, og kommer nok alltid til å være det. Har forsonet meg med det, og tenker at kroppen har strengt tatt gjort jobben sin. 

Anonymkode: 3208c...20c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dessverre. Den er bulkete og det viser at jeg er blitt mor. Savner gamlekroppen. Men jeg har fått noen fødselsskader så det har sikkert noe med det å gjøre også. 

Anonymkode: e6bb7...086

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tilbake på den vekten jeg hadde før svangerskapet da gutten min fylte 2 år, men kroppen var på ingen måte den samme. Magen er stor og daff, puppene er store og henger, hele «rammeverket» i kroppen virker liksom større. Jeg er videre nedentil og jeg er lekk som ei sil :( 

Var str M/40 før barn, nå er jeg konsekvent L/XL/42.

Er nå gravid med barn nr 2 og skal ærlig innrømme at jeg gruer meg skikkelig til å bli enorm igjen og er veldig redd jeg kommer til å forbli enorm.

Anonymkode: ce597...cfb

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. Var relativt muskuløs, men gikk ned -5 kg rett etter fødsel. Synes selv jeg så ut som et levende skjelett. Ammet en veldig  matglad baby og jeg fikk overproduksjon av melk. Tror dette stjal mye av det lille fettlaget jeg hadde på kroppen. Brukte hvertfall et par år etter ammeslutt på å bli muskuløs igjen. 

Ellers, litt breiere hofter, en str opp i sko, større nese. Men ikke noe som ser unaturlig ut. 

Anonymkode: 0ff41...06c

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nja, med klær på så. Vekten er den samme som før svangerskapene, og ble det i løpet av de første to månedene etter fødsel. Men under klærne så har jeg en del strekkmerker på magen og navlebrokk. 

Anonymkode: 395e0...f21

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nja, med klær på så. Vekten er den samme som før svangerskapene, og ble det i løpet av de første to månedene etter fødsel. Men under klærne så har jeg en del strekkmerker på magen og navlebrokk. 

Anonymkode: 395e0...f21

Får man ikke dekket det dersom man får problemer med magemuskler eller brokk? Det er medisinsk? :klem3:

Anonymkode: 64781...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt slankere og litt bedre trent (var normalvektig fra før). Ikke ødelagt mage eller noe sånt, men har et keisersnittarr (uten heng) fordi det ble hastekeisersnitt. Ingen plager i etterkant og bedre form enn noen gang.

Anonymkode: 3f47e...fa2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg var tilbake på den vekten jeg hadde før svangerskapet da gutten min fylte 2 år, men kroppen var på ingen måte den samme. Magen er stor og daff, puppene er store og henger, hele «rammeverket» i kroppen virker liksom større. Jeg er videre nedentil og jeg er lekk som ei sil :( 

Var str M/40 før barn, nå er jeg konsekvent L/XL/42.

Er nå gravid med barn nr 2 og skal ærlig innrømme at jeg gruer meg skikkelig til å bli enorm igjen og er veldig redd jeg kommer til å forbli enorm.

Anonymkode: ce597...cfb

Hei! Når du er ferdig med å føde barn, så kan du vurdere tvt. Jeg gjorde det og det har fungert. OBS! Du må selv ta stilling til om du synes det er verdt risikoen! Det er imidlertid null risiko å få det vurdert sammen med en fagperson da. 🙂

Anonymkode: 09782...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk tilbake kroppen og synes faktisk den er hakket finere nå. Bedre proporsjonert, en anelse større hofter, noe som kler meg.

Magen ble rask flat igjen og jeg fikk ingen strekkmerker. Puppene ble riktignok en anelse slappere, men jeg hadde forventet mye verre. Så alt i alt synes jeg som sagt den ble finere🤩

Jeg la på meg 20 kg, de bare raste av igjen, uten at jeg la inn annen innsats enn hyppige trilleturer.

Anonymkode: 4c0e7...5a0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer fett på kroppen enn før, men det henger nok mer sammen med liten tid og ork til trening + at hadde problemer med fremfall og lekkasje i mange år etter fødsel. Har fått operasjon og er nå igang med trening igjen. Så håper å få kroppen på plass til sommeren:-)

Anonymkode: 09782...680

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fødte for 1 år siden, samme gamle kropppen, ingen alvorlige varige mén, men pittelitt løser hud på magen, synes bare når jeg bøyer meg fremover. 

Anonymkode: e0eef...66b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...