Gå til innhold

Venninne liker ikke å kjøre om vinteren

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne som bor i byen og jeg bor på bygda. Om sommeren møtes vi ofte hjem til meg. Jeg er alenemor og kan ikke dra ofte til henne. Men om vinteren takker hun ofte nei til invitasjoner. Sier at hun liker ikke å kjøre om vinteren. Hun kjører i byen, men liker ikke å kjøre hit pga det er mer snø og kanskje litt vanskeligere kjøreforhold noen ganger. Hun kan komme på dagtid hvis veiene er bra, men drar hjem før det er mørkt.

Er ikke dette litt rart? Vi bor i ett land med snø i mange måneder 

Anonymkode: adc9e...cb8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når de begynner sånn, så går det bare en vei. Snart legger hun lappen på hylla, og må hentes her og der. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn selv og synes ikke det er rart. Det betyr ikke at jeg vil kjøre mindre og mindre, men at det er det jeg er komfortabel med. Det er slitsomt å kjøre i mørket på bygda i snø og regn når man er vant til bykjøring.

Anonymkode: 69ff4...5d1

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

visp skrev (2 minutter siden):

Når de begynner sånn, så går det bare en vei. Snart legger hun lappen på hylla, og må hentes her og der. 

Det vet jeg ikke. Hun kjører tenåringen sin mye. Men det er i byen da 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slitsomt fordi veiene er smale og uten belysning og det er gjerne langkjøring. Handler om hva man er vant til.

Anonymkode: 69ff4...5d1

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører du til henne da? Mange som kjører mye på bygda hater bykjøring…

Anonymkode: bc4dd...17d

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har ei venninne som bor i byen og jeg bor på bygda. Om sommeren møtes vi ofte hjem til meg. Jeg er alenemor og kan ikke dra ofte til henne. Men om vinteren takker hun ofte nei til invitasjoner. Sier at hun liker ikke å kjøre om vinteren. Hun kjører i byen, men liker ikke å kjøre hit pga det er mer snø og kanskje litt vanskeligere kjøreforhold noen ganger. Hun kan komme på dagtid hvis veiene er bra, men drar hjem før det er mørkt.

Jeg tenker at det handler om noe annet enn dere påstår.

Hun sier hun ikke «vil kjøre på vinteren». Du sier du «ikke kan skaffe barnevakt». 

Det hun mener er nok at hun ikke synes det er verdt risikoen og bryet å besøke deg, særlig siden du velger å ikke gjøre gjengjeld. 

Det du mener er nok at å besøke henne ikke er verdt bryet med å skaffe barnevakt. Eller bare ta med ungen(e), siden hun nå likevel besøker DEG på dagtid. ;) 

Anonymkode: 9086c...511

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ikke rart. Liker ikke vinterføre selv. 

Du gjør deg jo ikke akkurat flyttbar selv. 

Anonymkode: fe9bf...966

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er likeens,jeg kjører her jeg bor men lenger så blir det buss/tog. Slik er det med den saken. Hjelper ikke å presse 

Anonymkode: dc567...616

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner henne godt. Jeg unngår langkjøring på vinteren. Synes heller ikke noe om å kjøre på smale landeveier på vinterføre. Det er vanskelig å bedømme kjøreforholdene på veier man vanligvis ikke kjører mye på. Da vil man naturligvis kjøre mer forsiktig enn hva er nødvendig, også blir man stressa når det kommer noen bak som har kjørt den landeveien hver dag i 20 år og er tydelig frustrert fordi de har havnet bak en sinke.

Anonymkode: 4e764...407

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at noen som ikke er trygg på glattkjøring har selvinnsikt nok til å ikke utsette seg selv og andre for unødig risiko. Det er stor forskjell på vinterveier på bygda og salta veier med gatelys. 

Anonymkode: 2fce4...ce7

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man sjeldent kjører på vinterføre, kan det være vanskelig å bli trygg på det. 

Du får ta med deg ungen til henne om vinteren da vel. Eller liker du kanskje ikke å kjøre i byen?? 

Anonymkode: 27890...8b0

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det er så rart egentlig. 

Upraktisk om man er avhengig av bil da. 

Selv, har jeg ikke lappen, og bruker beina og reiser stort sett kollektivt hele året. 

Anonymkode: f85bf...676

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner henne veldig godt. Her må snøen være fjernet med plog, børster og veien må være saltet før jeg er ute med bilen på vinters tid.

Langtur på vinter utgår. Det er jo væromslag rundt en hver sving.

Anonymkode: 4283d...a78

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette er det minste rart. Jeg bor i Oslo, og kjører forsåvidt mye, men kjører jo sjelden på mørke vinterglatte veier over lange strekninger, for her er det gatelys og saltede veier. Jeg blir derfor mye mer sliten av å kjøre trange, mørke glatte bygdeveier og gjør det ikke mer enn jeg absolutt må. Du får komme deg inn til byen innimellom i stedet du om du ønsker å treffe henne

Anonymkode: e004c...7d9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er rart. Er ikke alle som er like trygge i all slags vær og føre, det må da være greit.

Anonymkode: 3cde1...762

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...