Carrot Skrevet fredag kl 08:28 #121 Del Skrevet fredag kl 08:28 (endret) AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her? Anonymkode: 9f6e9...9b7 du støtter han ved å akseptere hans valg til nå men si at du tenker dere sammen må fortelle alle om dette barnet slik at dere tar fra henne denne makten og trusselen hun har hengende over ham. Så ville jeg også foreslå at han nå krever samvær rett og slett fordi det setter henne ut av spill. Endret fredag kl 08:29 av Carrot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:35 #122 Del Skrevet fredag kl 08:35 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Unnskyld meg men leser du hva du selv skriver? Det var ikke barnet som sendte han mange stygge meldinger, og om han hadde ønsket kontakt med barnet hadde det bare vært en fordel i en rettsal om hun hadde vært ufin med han. Det er ikke hennes oppgave å få han til å være far. Og det er fint av henne å ville informere barna hans om at de har søsken, det er et svik å ikke fortelle dem det. Denne mannen er en elefant i et glassmagasin. Ikke sier han noe til deg, og ikke til sine egne barn. Hva mer driver han med. Han har ikke blitt påtvunget barn, de har han laget helt selv. Han kan ikke forlange at hun skal ta abort om hennes samvittighet sier nei, like lite som han kan kjøre på en mann i et fotgjengerfelt og så be han bli levende igjen. Noen ganger er det som er gjort ugjenkallelig og om han er over 12 år tror jeg han skjønner det. Ikke er han påtvunget ungen heller, han har løpt med halen mellom bena og ikke vært far. Ofte er menn som forguder noen barn og andre ikke slik at de knytter forholdet til barna til hvor glade de er i mora pt. Så han har nok et godt forhold til de andre barnas mor. Anonymkode: 532b8...2f2 Hm. Hva tror du en elefant i et glassmagasin symboliserer? Anonymkode: 9026b...f49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:37 #123 Del Skrevet fredag kl 08:37 Carrot skrev (7 minutter siden): du støtter han ved å akseptere hans valg til nå men si at du tenker dere sammen må fortelle alle om dette barnet slik at dere tar fra henne denne makten og trusselen hun har hengende over ham. Så ville jeg også foreslå at han nå krever samvær rett og slett fordi det setter henne ut av spill. Er du voksen? Selvsagt skal man ikke ha omsorg for barna sine av et eller annet hevnmotiv! Barn fortjener omsorg og kjærlighet. Anonymkode: 9026b...f49 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet fredag kl 08:40 #124 Del Skrevet fredag kl 08:40 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er du voksen? Selvsagt skal man ikke ha omsorg for barna sine av et eller annet hevnmotiv! Barn fortjener omsorg og kjærlighet. Anonymkode: 9026b...f49 hvor er hevnmotivet? det å frata mor en trussel hun bruker handler ikke om hevn fra far sin side, du må øke leseforståelsen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:43 #125 Del Skrevet fredag kl 08:43 Carrot skrev (1 minutt siden): hvor er hevnmotivet? det å frata mor en trussel hun bruker handler ikke om hevn fra far sin side, du må øke leseforståelsen din. Du skrev: «Så ville jeg også foreslå at han nå krever samvær rett og slett fordi det setter henne ut av spill. » Og nå skriver du «å frata mor en trussel hun bruker». Det å ha samvær med barn skal ikke handle om forholdet til den andre forelderen, men om kjærlighet til barna, ønske om å delta i livet deres og være deres forelder, deres støtte og trygge havn. Anonymkode: 9026b...f49 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet fredag kl 08:44 #126 Del Skrevet fredag kl 08:44 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Tygg litt på den. 4 barn alene. Og din mann totalt dysfunksjonell i møte med ett av dem. Så nedrig at du trekker med deg henne. For et helvete hun må ha stått i. For et slit hun står i. Ære være. Bomben her, er at du med vidåpne øyne ser hvor forferdelig dårlig han håndterer egne handlinger. Noen ganger skjønner jeg hvorfor det finnes sko med borrelås for voksne. 3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet fredag kl 08:48 #127 Del Skrevet fredag kl 08:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du skrev: «Så ville jeg også foreslå at han nå krever samvær rett og slett fordi det setter henne ut av spill. » Og nå skriver du «å frata mor en trussel hun bruker». Det å ha samvær med barn skal ikke handle om forholdet til den andre forelderen, men om kjærlighet til barna, ønske om å delta i livet deres og være deres forelder, deres støtte og trygge havn. Anonymkode: 9026b...f49 og i det la du hevn? HUN driver med trusler, ikke han - det å involvere seg i barnet er ikke hevn - du må seriøst ikke tillegge andre meninger basert på din egen oppfatning. Dersom han involverer seg fratar han HENNE denne potensielle hevnen hun holder som en trussel - han gjør det ikke av hevn, men fordi han er lei av å ha henne hengende der som en mørk sky i livet sitt, livet til andre barn, familien, forloveden osv osv.. det er et forslag til å deeskalere, at du leser noe annet får stå på din kappe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:48 #128 Del Skrevet fredag kl 08:48 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her? Anonymkode: 9f6e9...9b7 En mann som ikke tar ansvar for barna han har satt til verden er ikke en ordentlig mann. Anonymkode: 36ba7...45a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:50 #129 Del Skrevet fredag kl 08:50 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.59): Men hvorfor? Jeg prøver å se alle sider her .. jeg har jo en sønn selv og jeg synes ikke man kan tvinge barn på folk som overhodet ikke ønsker det. Har man virkelig rett til det? Anonymkode: 9f6e9...9b7 Tvinge? Han har selv valgt og ta sjansen når han lå med henne uten kondom. Slik er det. Det er rart at menn (og noen kvinner) fortsatt ikke skjønner dette. Man tar ikke valget NÅR hun blir gravid, man sørger for å ta valg før hun evt blir det. Og så kan prevensjon svikte Osv osv, det må man også ta høyde for. Sex innebærer risiko Anonymkode: 36ba7...45a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:06 #130 Del Skrevet fredag kl 12:06 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hm. Hva tror du en elefant i et glassmagasin symboliserer? Anonymkode: 9026b...f49 Betydning og bruk ifølge bokmålsordboka: klønete; brautende og hensynsløs Hva tror du det symboliserer? Men viftet med snabelen så det fikk knusende konsekvenser har gubben også beviselig gjort Anonymkode: 532b8...2f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet fredag kl 16:37 #131 Del Skrevet fredag kl 16:37 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kvinnen valgte å beholde mest sannsynlig 1 barn far ikke ønsket eller ikke ønsker å være del av. Hva er konsekvenser ? Tenker ikke kvinner konsekvenser. Unnskyld dette blir bare for dumt. Så mannen bare skal underkaste seg til kvinnens valg. Mannen har nok sine grunner å bør ikke være en kasteball i universet her inne. Mest sannsynlig mellom kvinner som tenker likt som denne han fikk med. Anonymkode: 26485...c4c Så du tenker ikke et sekund på det uskyldige barnet oppe i det hele? Har ikke det barnet rett på å bli kjent med sine halvsøsken vice versa? Har ikke barnet rett på en far? For til syvende og sist er det et barn som aldri ba om å bli født, som alt dette går utover. Det er helt greit at far ikke ville ha barnet og at han kanskje følte seg lurt, men bitterheten og hatet ovenfor barnemor skal ikke gå utover barnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora Cornelia Skrevet lørdag kl 14:32 #132 Del Skrevet lørdag kl 14:32 Må du egentlig gifte deg? Det er store sjanser for at det dukker opp noe bedre i ditt tilfelle. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:44 #133 Del Skrevet lørdag kl 20:44 Kun kvinner som kan komme opp med så mye piss. Nå har vi ikke hørt mannens versjon. Helt utrolig hva en kvinne kan lirke ut av seg. I mange tilfeller så skulle dere vert satt i en bås til 40 tallet igjen. Regelrett sjokkert av mye av mentaliteten her. Anonymkode: 26485...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet lørdag kl 21:49 #134 Del Skrevet lørdag kl 21:49 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her? Anonymkode: 9f6e9...9b7 hvorfor gidder du? tror du har involvert deg helt feil til en person du ikke skal ha i livet. Sikkert for sent for deg å snu? sånn er nå livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sander33 Skrevet i går, 10:14 #135 Del Skrevet i går, 10:14 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 20.07): Barnet har ingen skyld u at det eksisterer og har rettigheter foreldrene begge to aksepterte at de må respektere i det øyeblikket de valgte å ha sex. Ønsker de ikke å ta risikoen får de droppe hetroseksuell piv. Anonymkode: fd356...8b1 Det heter uønsket barn. Vi menn må forholde oss til det. Synd for barnet, men det er på mor. Mor styrer abortspørsmålet alene dersom prevensjonen feiler. Har selv ei som saboterte prevensjon slik at det ble barn av det for å beholde ett dårlig forhold. På tross av prevensjon ble det barn. Jeg forsøkte å bo med de, men hun var klin hakka gal. Selv 20år etter er hun like loco. Mange barn vokser opp i dag uten far, og med kunstig befruktning i Danmark. At eksen skal fortelle dette til andre nå, viser bare at hun er psyko. Synd for barnet, men den der er på crazy mamma. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:43 #136 Del Skrevet i går, 10:43 Sander33 skrev (28 minutter siden): Det heter uønsket barn. Vi menn må forholde oss til det. Synd for barnet, men det er på mor. Mor styrer abortspørsmålet alene dersom prevensjonen feiler. Har selv ei som saboterte prevensjon slik at det ble barn av det for å beholde ett dårlig forhold. På tross av prevensjon ble det barn. Jeg forsøkte å bo med de, men hun var klin hakka gal. Selv 20år etter er hun like loco. Mange barn vokser opp i dag uten far, og med kunstig befruktning i Danmark. At eksen skal fortelle dette til andre nå, viser bare at hun er psyko. Synd for barnet, men den der er på crazy mamma. Men å pule på henne uten kondom, det var hun god nok for. Anonymkode: bca4e...c44 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 10:56 #137 Del Skrevet i går, 10:56 Sander33 skrev (39 minutter siden): Det heter uønsket barn. Vi menn må forholde oss til det. Synd for barnet, men det er på mor. Mor styrer abortspørsmålet alene dersom prevensjonen feiler. Har selv ei som saboterte prevensjon slik at det ble barn av det for å beholde ett dårlig forhold. På tross av prevensjon ble det barn. Jeg forsøkte å bo med de, men hun var klin hakka gal. Selv 20år etter er hun like loco. Mange barn vokser opp i dag uten far, og med kunstig befruktning i Danmark. At eksen skal fortelle dette til andre nå, viser bare at hun er psyko. Synd for barnet, men den der er på crazy mamma. Selvfølgelig er det slik. Og kvinnene sier bare at hvis man bruker kondom er alt i orden og enkelt. Men kvinnene har jo all makt i dette spørsmålet men noen nekter å ta det innover seg. Anonymkode: cd9f3...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:00 #138 Del Skrevet i går, 11:00 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men å pule på henne uten kondom, det var hun god nok for. Anonymkode: bca4e...c44 "Går du på p-piller?" "Ja, selvfølgelig" "Jeg tror ikke på deg, vi må bruke kondom!" "Eh...HÆ?" Når skal de som maser om at han burde brukt kondom skjønne at sex er mer enn bare sex? Anonymkode: cd9f3...109 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #139 Del Skrevet 23 timer siden Sander33 skrev (1 time siden): Det heter uønsket barn. Vi menn må forholde oss til det. Synd for barnet, men det er på mor. Mor styrer abortspørsmålet alene dersom prevensjonen feiler. Har selv ei som saboterte prevensjon slik at det ble barn av det for å beholde ett dårlig forhold. På tross av prevensjon ble det barn. Jeg forsøkte å bo med de, men hun var klin hakka gal. Selv 20år etter er hun like loco. Mange barn vokser opp i dag uten far, og med kunstig befruktning i Danmark. At eksen skal fortelle dette til andre nå, viser bare at hun er psyko. Synd for barnet, men den der er på crazy mamma. Kanskje dere menn bør tenke mer på disse uskyldige barna som må vokse opp med en «crazy mamma». De har ikke valgt dette. Dere har derimot valgt å ha sex med henne, og dere er fullt klar over at sex kan føre til barn. Kvinner blir ikke gravide av seg selv. Menn gjør oss gravide. Anonymkode: 44b0b...3d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #140 Del Skrevet 23 timer siden Når skal menn begynne å sterilisere seg? Anonymkode: 34a8d...984 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå