xinnia Skrevet torsdag kl 19:20 #101 Del Skrevet torsdag kl 19:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er nok en dårlig dømmekraft fra begge. Nå er ikke dette noe unikt i dagen samfunn. Det er kvinnens valg til syvende å sist. det valget å bære fram 1 barn er helt å holden kvinnens valg. Vi har kondomer p piller. Abort piller å har det gått så langt så finnes sykehuset. Du som kvinne velger dette.Så moralen her om det er det ene eller det andre. On night, lurt,eller bare uforsiktig så er det forkastelig i mannens forsvar å legge mye av skylden til en kondom. Anonymkode: 26485...c4c Moralen er vel : Ønsker du ikke å bli far - må du avstå fra å ha sex med random damer. For uansett prevensjon kan svikte. 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:35 #102 Del Skrevet torsdag kl 19:35 xinnia skrev (13 minutter siden): Moralen er vel : Ønsker du ikke å bli far - må du avstå fra å ha sex med random damer. For uansett prevensjon kan svikte. Den gang sex var kun for forplantning 😂 skjønner kvinner som er tørka inn men vi lever i 2025 Anonymkode: 26485...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet torsdag kl 20:02 #103 Del Skrevet torsdag kl 20:02 xinnia skrev (42 minutter siden): Moralen er vel : Ønsker du ikke å bli far - må du avstå fra å ha sex med random damer. For uansett prevensjon kan svikte. Event. ligge med andre menn 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:07 #104 Del Skrevet torsdag kl 20:07 Og han her vil du virkelig satse på... jaja da får du ta det som måtte komme... Anonymkode: 89b2a...87d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:28 #105 Del Skrevet torsdag kl 20:28 Jeg er kvinne, men har stor sympati med menn som får barn med damer de ikke takler trynet på. Jeg har hatt noen sexpartnere som ung selv, som jeg i ettertid tenkte «hva tenkte jeg på?!» om, og jeg er veldig glad ingen av dem kunne ringe meg i etterkant og fortelle meg at jeg nå skulle få barn med dem. Biologien er på min side der. så det at han har hatt sex med en kvinne uten kondombruk og endt opp med et barn, fordømmer jeg ikke. Det gjør ham ikke dum eller umoralsk eller uansvarlig slik jeg ser det, mer menneskelig. Og jeg har gjort det samme - men jeg har aldri blitt gravid (og hadde jeg blitt det kunne jeg jo ha valgt abort om ønsket). det jeg hadde hatt store problemer med, er at han 1) har nektet barnet et forhold til en pappa og hele pappas familie, og 2) unnlatt å fortelle meg om det. Attpåtil må han jo ha fremstilt henne negativt, jf «fire barn med Tre forskjellige» - som jo vil gjelde også ham om han får barn med Ts. jeg hadde ikke ønsket å leve med en som har sviktet et lite barn på den måten, som er så uansvarlig overfor barnet. Og som heller ikke var ærlig med meg. dette hadde blitt slutten på mitt forhold med en sånn mann. Anonymkode: 05703...51e 2 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:42 #106 Del Skrevet torsdag kl 21:42 Hm, jeg synes det er teit at han ikke vil vedkjenne seg barnet når det er bevist og han betaler bidrag. Det er også teit å holde det hemmelig for de andre barna hans. De må jo dele sin farsarv med dette søskenet når den tid kommer f eks. Anonymkode: 29b7d...4d7 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurora Cornelia Skrevet fredag kl 01:07 #107 Del Skrevet fredag kl 01:07 Så om dere blir skilt, og han blir forbanna på deg, er det ok at det fremtidige barnet deres er skittvatnet verdt og ikke lengre har en far? Han mangler karakter, det har han bevist. Det han gjør mot sitt eget kjøtt og blod nå, er det han vil gjøre mot deg når han blir lei av deg og kaster deg fra seg som en fille. Mennesker forandrer seg ikke. Er vel helt greit om en dame har fire barn med ulike menn. Mange damer tar to aborter før de får barn i et forhold, da har de teoretisk sett barn med flere menn selv om de ikke fødte dem. Aborter er ikke for alle, noen kan leve med det moralsk sett andre ikke. Noen kvinner ønsker velkommen de barna de får. Begge deler er helt greit, det er abortrett, ikke aborttvang her i landet. Skjønner ikke hvorfor du skyter på barnets mor, hun tar faktisk ansvar for alle barna sine og har ikke gjort deg noe. Det sier ingenting om hennes intelligens eller karakter. Du er dømmende og slem, og har fortjent denne "stas-karen" du er sammen med. Til lykke med forlovelsen og fremtiden - du vil trenge det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:14 #108 Del Skrevet fredag kl 01:14 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 22.18): Jeg personlig har ingen problem med å se at det må være fryktelig vanskelig å bli påtvunget et barn man ikke ønsker. La oss være ærlige, dette styrer damene og som mann har man ingenting man skulle sagt. Ikke alle damer som ønsker seg barn heller - men de tar sine forholdsregler. Jeg har hatt ubeskyttet sex selv men heldigvis uten dette utfallet. Hadde også helst sett at han tok kontakt men barnemoren sendte mange stygge meldinger når barnet ble født og har ikke tatt kontakt de senere årene. Hun har også gått bak hans rygg og forsøkt å fortelle det til barna hans som er tenåringer. Jeg er mest skuffet over at han ikke har fortalt meg dette - ser at det sikkert har vært vanskelig men likevel- han er for ordens skyld snill - og forguder sine barn - jeg føler jeg ikke kan tvinge han til noe her .. Anonymkode: 9f6e9...9b7 Unnskyld meg men leser du hva du selv skriver? Det var ikke barnet som sendte han mange stygge meldinger, og om han hadde ønsket kontakt med barnet hadde det bare vært en fordel i en rettsal om hun hadde vært ufin med han. Det er ikke hennes oppgave å få han til å være far. Og det er fint av henne å ville informere barna hans om at de har søsken, det er et svik å ikke fortelle dem det. Denne mannen er en elefant i et glassmagasin. Ikke sier han noe til deg, og ikke til sine egne barn. Hva mer driver han med. Han har ikke blitt påtvunget barn, de har han laget helt selv. Han kan ikke forlange at hun skal ta abort om hennes samvittighet sier nei, like lite som han kan kjøre på en mann i et fotgjengerfelt og så be han bli levende igjen. Noen ganger er det som er gjort ugjenkallelig og om han er over 12 år tror jeg han skjønner det. Ikke er han påtvunget ungen heller, han har løpt med halen mellom bena og ikke vært far. Ofte er menn som forguder noen barn og andre ikke slik at de knytter forholdet til barna til hvor glade de er i mora pt. Så han har nok et godt forhold til de andre barnas mor. Anonymkode: 532b8...2f2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:34 #109 Del Skrevet fredag kl 01:34 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her? Anonymkode: 9f6e9...9b7 Nå er det NAV som bestemmer bidraget, så om det er ganske heftig mener NAV han har økonomi til det. Hva mener du med hva hun tvang han gjennom? Ble han voldtatt av henne og hensikten hennes var og få barn mener du? Jeg tenker det er dumt for denne damen at hun har vært så uheldig og fått så dårlige fedre for barna sine. Din samboer føyer seg inn i rekken som nr 3 som ikke tar ansvar tydeligvis. Bra disse håpløse mennene i alle fall må betale. Anonymkode: c804c...4e3 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 01:52 #110 Del Skrevet fredag kl 01:52 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon Eh jo, kondom. Sånne historier hører jeg støtt og det er jo uten unntak menn som ikke bruker kondom . Anonymkode: b8bdd...c12 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:04 #111 Del Skrevet fredag kl 02:04 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 20.13): Det har ingen betydning hvor mange barn barnemor har, og med hvem. Han vet at dette er hans barn. Han har alltid visst det. Han betaler bidrag( selvfølgelig). Dette barnet er ikke ansvarlig for hvordan det ble til, men barnet har likevel rettigheter. Rett til å kjenne sin far, og rett til å kjenne sine søsken. Hvorfor har du problemer med barnemorens oppførsel? Hun, og deres felles barn, var i livet til din forlovede før han traff deg. Det er hans oppførsel du bør ha problemer med. Du plasserer problemet feil plass. Anonymkode: adb11...0d8 Nettop. Hadde vært skeptisk til versjonen mannen gir. Først skylder han på dama. kanskje fungerte ikke p-pillene eller hun ble gravid tross prevensjon som flere blir. Selv om han fint kunne brukt kondom selv er altså alt damas feil. Så vil han ikke ha noe med barnet å gjøre. Så lar han være å si noe til deg om et barn, et liv. Han har skapt!! Så snakker han henne ned. Får han barn med deg har han selv 3 barn med 3 damer forresten. Sjarmerende. Anonymkode: b8bdd...c12 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:16 #112 Del Skrevet fredag kl 02:16 skruf skrev (13 timer siden): bare flaks at det bare ble ett barn ut av den perioden der han hadde det vanskelig og lå rundt For alt ts vet er det flere barn han har der ute .. han har allerede vist at han holder viktig hendelser hemmelig og innrømmer det ikke før ts får høre det av andre. Så kan være både et og to barn rundtomkring. Anonymkode: b8bdd...c12 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet fredag kl 02:18 #113 Del Skrevet fredag kl 02:18 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.59): Men hvorfor? Jeg prøver å se alle sider her .. jeg har jo en sønn selv og jeg synes ikke man kan tvinge barn på folk som overhodet ikke ønsker det. Har man virkelig rett til det? Anonymkode: 9f6e9...9b7 Han var faktisk med på leken han også. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 02:29 #114 Del Skrevet fredag kl 02:29 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 21.42): Hadde jeg fått vite at faren min med vilje ignorerte et barn og hindret meg i å få vite om et søsken, vet jeg ikke om forholdet vårt hadde vært det samme noen gang. Anonymkode: 6181b...3b2 Det tror jeg det fleste hadde følt. Mulig ts ikke har tenkt på det slik. Hva om man i voksen alder finner ut at far bodde i samme by men ville ikke ha kontakt. Fy f... Anonymkode: b8bdd...c12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diskulis Skrevet fredag kl 04:24 #115 Del Skrevet fredag kl 04:24 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Kvinnen valgte å beholde mest sannsynlig 1 barn far ikke ønsket eller ikke ønsker å være del av. Hva er konsekvenser ? Tenker ikke kvinner konsekvenser. Unnskyld dette blir bare for dumt. Så mannen bare skal underkaste seg til kvinnens valg. Mannen har nok sine grunner å bør ikke være en kasteball i universet her inne. Mest sannsynlig mellom kvinner som tenker likt som denne han fikk med. Anonymkode: 26485...c4c Nei, det er dette som blir for dumt. Han underkaster seg ikke noen. Han har gjort et aktivt valg, ikke blitt voldtatt. Attpåtil uten kondom. Hovedårsaken til at vi er seksuelle er forplantning, det BØR ikke være overraskende at enhver seksuell akt KAN føre til barn. Da må man bare steppe opp, ikke feige ut. Man kan ikke velge vekk situasjonen, med mindre man er så «heldig» at dama enten sier ja til at du stikker, eller hun er abort-åpen (noe svært mange ikke er). Jeg bruker prevensjon, men blir jeg gravid må han ta ansvar. Ingen vei utenom. Og siden jeg bare har sex med voksne relativt fornuftige menn forventer jeg at de skjønner det sjøl! Så er det noen få kvinner som er ute etter penger etc og lyver om prevensjon etc. Og hvis ikke DET er nok skyts til å la være å pule rundt og ikke ta på seg kondom, da vet ikke jeg. Da lastes man strengt tatt for egen dumhet (og kåthet sikkert). Det bør hvertfall ikke være noen gyldig grunn til å stikke av fra eget valg. Så absolutt alle uansett kjønn bør ta høyde for at sex kan føre til barn, og ta utgangspunkt i at abort kan være uaktuelt. Så velger du deretter. Du blir verken lurt eller brukt. Du har vært med på valget, så lenge du valgte å pule, og særlig uten beskyttelse. Det er å være voksen og gjøre voksne valg med voksne konsekvenser. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet fredag kl 04:40 #116 Del Skrevet fredag kl 04:40 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her? Anonymkode: 9f6e9...9b7 Jeg kjenner til en mann som ble "pålurt" barn på den måten. Men han fikk valuta for barnebidraget, ble kjent med barnet og besøkte barnet jevnlig. Det kostet riktignok en del penger men var absolutt verdt det for både far og sønn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet fredag kl 04:41 #117 Del Skrevet fredag kl 04:41 (endret) Diskulis skrev (9 timer siden): Nei, det er dette som blir for dumt. Han underkaster seg ikke noen. Han har gjort et aktivt valg, ikke blitt voldtatt. Attpåtil uten kondom. Hovedårsaken til at vi er seksuelle er forplantning, det BØR ikke være overraskende at enhver seksuell akt KAN føre til barn. Da må man bare steppe opp, ikke feige ut. Man kan ikke velge vekk situasjonen, med mindre man er så «heldig» at dama enten sier ja til at du stikker, eller hun er abort-åpen (noe svært mange ikke er). Jeg bruker prevensjon, men blir jeg gravid må han ta ansvar. Ingen vei utenom. Og siden jeg bare har sex med voksne relativt fornuftige menn forventer jeg at de skjønner det sjøl! Så er det noen få kvinner som er ute etter penger etc og lyver om prevensjon etc. Og hvis ikke DET er nok skyts til å la være å pule rundt og ikke ta på seg kondom, da vet ikke jeg. Da lastes man strengt tatt for egen dumhet (og kåthet sikkert). Det bør hvertfall ikke være noen gyldig grunn til å stikke av fra eget valg. Så absolutt alle uansett kjønn bør ta høyde for at sex kan føre til barn, og ta utgangspunkt i at abort kan være uaktuelt. Så velger du deretter. Du blir verken lurt eller brukt. Du har vært med på valget, så lenge du valgte å pule, og særlig uten beskyttelse. Det er å være voksen og gjøre voksne valg med voksne konsekvenser. Er du voksen nok til å ha sex, så skal du være voksen nok til å følge opp barnet. Det er et stort rødt flagg at han gir absolutt blaffen i et av barna sine. Endret fredag kl 13:43 av I Grosny 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet fredag kl 04:44 #118 Del Skrevet fredag kl 04:44 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nettop. Hadde vært skeptisk til versjonen mannen gir. Først skylder han på dama. kanskje fungerte ikke p-pillene eller hun ble gravid tross prevensjon som flere blir. Selv om han fint kunne brukt kondom selv er altså alt damas feil. Så vil han ikke ha noe med barnet å gjøre. Så lar han være å si noe til deg om et barn, et liv. Han har skapt!! Så snakker han henne ned. Får han barn med deg har han selv 3 barn med 3 damer forresten. Sjarmerende. Anonymkode: b8bdd...c12 Det som er ironisk er om dere får barn , og så dumper du han, og plutselig er han på han igjen og har snart 4 barn med 4 damer 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:13 #119 Del Skrevet fredag kl 08:13 Desto mer jeg tenker over denne tråden desto mer ser jeg på hvor beleilig sint og gal barnemoren, og hvordan mannen ikke kunne gjøre noe annerledes, og alt er hennes feil og han da rettferdiggjør avgjørelsen med å drite i barnet. I hans forklaring har han null ansvar og omtrent null rolle i det, hun er gal og har full kontroll over situasjonen. Jeg ville tatt en telefon til henne og hørt hennes versjon. Sjelden historier er så svart hvite og en person har skylden helt alene. Anonymkode: 6181b...3b2 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:21 #120 Del Skrevet fredag kl 08:21 Kujon er vel nokså dekkende... Anonymkode: 89b2a...87d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå