AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #81 Del Skrevet 30. desember 2024 Han kommer til å få barn ned deg også fot ånknytte deg til han. Så slutter han å jobbe pga alle barnebidragenenog DU må forsørge han og barnet. Anonymkode: 89b2a...87d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #82 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.59): Men hvorfor? Jeg prøver å se alle sider her .. jeg har jo en sønn selv og jeg synes ikke man kan tvinge barn på folk som overhodet ikke ønsker det. Har man virkelig rett til det? Anonymkode: 9f6e9...9b7 Men barnet er jo her? Hvis du har en sønn så syns jeg dette er helt sykt hjerteløst å skrive. Hvorfor fortjener dette barnet ikke å bli anerkjent av sin far? Drit i moren, hva har barnet gjort for å fortjene dette? AnonymBruker skrev (23 timer siden): Stakkars alle disse barna 4 barn med 3 menn? Hva feiler kjerringa. Anonymkode: 3fd1f...c31 Det samme som forloveden til TS vil få hvis de får barn sammen. Ironisk. AnonymBruker skrev (23 timer siden): Enig med ts. Hadde aldri orket forholde meg til enda et bonusbarn som ut av det blå plutselig er hans barn. Mannen vil ikke ha kontakt med barnet. Dama gar 4 barn med 3 menn,sier selv at hun fikk barn kun for pengene. Anonymkode: f7414...d6c Ja, det er sjukt lukrativt med barn! For en businessidé! Skjønnet at det er kjipt å erkjenne at mannen ikke er noe å samle på, TS. Men før eller siden kommer du frem til det svaret du også. Anonymkode: 0752e...212 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #83 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 20.38): Enig med ts. Hadde aldri orket forholde meg til enda et bonusbarn som ut av det blå plutselig er hans barn. Mannen vil ikke ha kontakt med barnet. Dama gar 4 barn med 3 menn,sier selv at hun fikk barn kun for pengene. Anonymkode: f7414...d6c Og hva med barnet?? Det verste i dette er at han faktisk har vært en pappa for to andre barn, og frarøver dette barnet en bedre oppvekst bare fordi han er dust som ikke brukte kondom og er sint på barnemor. Æsj. Anonymkode: 459b6...748 2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #84 Del Skrevet 31. desember 2024 Han er voksen og må ta ansvar selv for å unngå uønsket graviditet. Han har sex med ei han ikke kjenner godt enda. Da er det viktig å ta sine forhåndsregler. Også med tanke på kjønnssykdommer. Det er 100% hans ansvar at han hadde sex. Det er 100% hans ansvar at han droppet prevensjon. Det er 100% hans ansvar å ta ansvar for barnet sitt. Og det er et STORT tillitsbrudd å utelate slik info for partneren sin. Hva annet holder han skjult? Anonymkode: 886b7...2f2 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Handful Skrevet 31. desember 2024 #85 Del Skrevet 31. desember 2024 For en drittmann. En som gjør sånt mot et uskyldig barn ville jeg aldri ha vært med. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #86 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her? Anonymkode: 9f6e9...9b7 Jeg var sammen med en fyr en gang som gjorde det samme. Etter at jeg flyttet inn fortalte søsteren hans meg at det er et barn til, et år yngre enn det han har. Han var ikke sammen med mor til noen av de, men velger å ikke ha kontakt med det siste barnet. Jeg klarte ikke føle noe for han mer etter det, flyttet ut igjen et par måneder senere. Uansett hvordan et barn blir til så er det ikke barna sin skyld. Når han klarer å velge bort det barnet år etter år, så er ikke han en mann for meg. Han kan føle seg så lurt han vil, han kan tro damer bruker prevensjon, tro så mye han vil. Men han var med på å droppe kondom, han vet da hva som kan skje. Denne damen med så mange fedre, hva så? Kanskje hun brukte prevensjon som sviktet og at hun ikke klarer å ta abort. P piller fungerer dårlig på meg, uansett hvor nøye jeg er. Det er din mann som lå med em fremmed uten kondom og kom inni henne. Det er din mann som snur ryggen til sitt eget barn. Det er ingen andre sin skyld enn hans. Og for å toppe hele skiten så sier han ingenting til deg? Varsellampene dine bør jo blinke helt ekstremt. Anonymkode: 790cd...a1b 3 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #87 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.59): Men hvorfor? Jeg prøver å se alle sider her .. jeg har jo en sønn selv og jeg synes ikke man kan tvinge barn på folk som overhodet ikke ønsker det. Har man virkelig rett til det? Anonymkode: 9f6e9...9b7 Han stappet vel pi**en i henne frivillig. Å alle voksne mennesker vet hva resultatet av sex kan være. Så han får være voksen å ta konsekvensene av det han gjør. Enkelt og greit. Hvis han var så sikker på og at det var så uaktuelt for han å få barn burde han brukt prevensjon selv, eller latt vær å ha sex. Anonymkode: beae6...bc0 1 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 09:04 #88 Del Skrevet torsdag kl 09:04 Utrolig mange voksne mennesker som er ekstremt selvopptatte. Dette handler om både dette ''nye'' barnet og andre barn. Men her er de fleste kun opptatt av de voksnes følelser. Typisk for egoistiske drittsekker. Anonymkode: 37f0d...2ae 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet torsdag kl 12:33 #89 Del Skrevet torsdag kl 12:33 «Hun har 4 barn med tre fedre….» mor til dette ukjente barnet blir her kalt ressurssvak, at hun får barn for penger, at hun «lurte» mannen til ts (man kan ikke lure noen til å få barn; vil man ikke ha barn så trer man på en kondom, og man slutter i allefall å ligge rundt med vilkårlige kvinner pga «man har en dårlig periode» sånn som typen til ts gjorde….bare flaks at det bare ble ett barn ut av den perioden der han hadde det vanskelig og lå rundt Hvis ts og forloveden får barn så har også han flere barn med tre ulike mødre. Er det så mye bedre enn at ei kvinne har det? Da er forloveden til ts også ressurssvak basert på antall barn og antall mødre? Denne mannen er samtykkekompetent, og med mindre han ble voldtatt så har han ikke blitt lurt på et barn Og hun krever mye i bidrag? Når barnebidrag går via NAV så er det de som regner ut hvor mye han skal betale i tillegg til å kreve inn summen, Det er ikke en sum barnets mor har satt. Bidraget regnes ut utifra ulike aldersklasser det er satt at et barn koster, de regner inn både mor og far sin inntekt. Det som gjør bidraget høyt er pga faren ikke har noe samvær med barnet. Mannen til ts får fratrekk i bidraget/må betale mindre pga han også har andre barn å forsørge. At man har andre barn i tillegg utgjør en god del på hva bidragsmottaker får utbetalt (eldste barnet mitt er særkullsbarn, og han fikk etterhvert 3 nye barn med kona si, og bidraget han betalte for eldste skrumpet betraktelig inn…..noe som er forståelig da det skal være rettferdig når han ikke lengre hadde bare et barn å forsørge på samme inntekt) Og; selvfølgelig har han økonomisk ansvar for eget barn, noe annet skulle bare mangle, Han og barnets mor har forsørgerplikt helt til barnet er ferdig med Vgs. Selv om han har valgt å gå for metode struts og benekte dette barnets eksistens og frarøver det kontakt med søsken, besteforeldre, tanter, onkler osv . Hvis familiem til denne mannen faktisk vet om barnet men unnlater å kontakte barnet pga ts sin forlovede legger ned veto mot å kontakte barnet så er de ikke stort bedre enn forloveden til ts……hadde moren min fått vite om et ukjent barnebarn som broren min nektet å ha kontakt med og som krever at familien heller ikke skal ha kontakt med så hadde hun gitt beng i broren min sitt ønske og kontaktet det ukjente barnebarnet sin mor for å etablere kontakt med barnet. Det samme hadde jeg gjort hadde jeg fått vite at jeg hadde et ukjent tantebarn Du sier du prøver å forstå ts, men er det så mye å tenke på? Du har sikkert blitt glad i de to kjente stebarna dine ts; det er et stebarn til her….som er like mye mannen din sitt som de andre, Du skriver du har barn selv; hvis det er ditt særkullsbarn; hvordan hadde du følt det hvis far hadde latet som om det ikke eksisterte og nektet hele farsfamilien til barnet all kontakt? Nektet barnet ditt farmor og farfar? Hva om det ukjente barnet får en alvorlig sykdom som f.eks. er arvelig, eller som krever en form for donasjon, f.eks. levertransplantasjon eller stamcelle-donasjon og ingen på mors side er en match og man får ikke sjekket ut farssiden til barnet? I tillegg så scorer han høyt på feighet som holdt dette barnet skjult for deg og hadde ikke guts til å fortelle deg det selv. Forstår at det er vanskelig å godta et barn han ikke ønsket, men igjen; han kunne forhindret det. Og da barnet var et faktum så burde han også anerkjent også dette barnet. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:41 #90 Del Skrevet torsdag kl 14:41 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.52): Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her? Anonymkode: 9f6e9...9b7 Det er idag blitt mine og dine barn, og "jaggu" ikkje rart det oppstår konflikter i parforhold. Føler meg priviligert som hadde " Eit hjem" og en mor som alltid var hjemme når ein kom hjem fra skolen. Foreldrene var eit forbilde for oss barna, og selv om de ikkje hadde så god råd så bidrog de oss praktisk, og var alltid en støtte. Anonymkode: 7f487...e54 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 15:18 #91 Del Skrevet torsdag kl 15:18 Har du snakket med ham om dette? Hva har han å si? Anonymkode: 6181b...3b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:33 #92 Del Skrevet torsdag kl 16:33 Ja, tenk den dagen du og mannen får barn sammen. Da har han 4 barn med 3 forskjellige mødre. Han må da være ustabil og ressurssvak? Anonymkode: 790cd...a1b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:43 #93 Del Skrevet torsdag kl 16:43 Som mann vil jeg hive meg med i debatten. Og utfra mine verdier og forståelse så virker det helt å holden urimelig fra kvinnens ståsted til å ha den mentaliteten , mest mannen sin skyld. Her har kvinnen bert fram 1 barn ok. Men etter hennes vilje. Mannen har ingen ønske eller å være delaktig. Hva får kvinnen til å tro bidrag eller skal røpe noe som helst hvil hjelpe sin egen situasjon. Som jeg leser mange tråder så er det kvinnen som absolutt til slutt velger å skape denne situasjon ved å ikke ha en far inne i bildet. Da bør det være spart for alt annet. Som mann så vil jeg påpeke det finnes mangt å mange vi menn kan ha en hyrde stynd med. Men ikke alle som egner seg som mor eller i det hele tatt kan samarbeides rundt. Så til tråd starter la dette ligge. Han vil nok en dag ta dette opp. Å er det dere to så betyr ikke dette et dugg 👍😊 Anonymkode: 26485...c4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:51 #94 Del Skrevet torsdag kl 16:51 Jeg skjønner at andre velger annerledes enn meg, men jeg må si jeg synes synd på dere begge to, som aktivt velger å ignorere et barn, fordi det er født utenfor "familie". Og all den "lidelsen" det er for deg TS å få denne "bomben" den unner jeg deg, så ekkel som du er i å akseptere at en far velger bort sitt uskyldige barn. Anonymkode: 1db78...277 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 16:57 #95 Del Skrevet torsdag kl 16:57 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Som mann vil jeg hive meg med i debatten. Og utfra mine verdier og forståelse så virker det helt å holden urimelig fra kvinnens ståsted til å ha den mentaliteten , mest mannen sin skyld. Her har kvinnen bert fram 1 barn ok. Men etter hennes vilje. Mannen har ingen ønske eller å være delaktig. Hva får kvinnen til å tro bidrag eller skal røpe noe som helst hvil hjelpe sin egen situasjon. Som jeg leser mange tråder så er det kvinnen som absolutt til slutt velger å skape denne situasjon ved å ikke ha en far inne i bildet. Da bør det være spart for alt annet. Som mann så vil jeg påpeke det finnes mangt å mange vi menn kan ha en hyrde stynd med. Men ikke alle som egner seg som mor eller i det hele tatt kan samarbeides rundt. Så til tråd starter la dette ligge. Han vil nok en dag ta dette opp. Å er det dere to så betyr ikke dette et dugg 👍😊 Anonymkode: 26485...c4c Da får menn lære seg å bruke kondom sånn de har gjort sin del for å ikke havne i situasjonen... Anonymkode: cfb44...75a 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:25 #96 Del Skrevet torsdag kl 17:25 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Da får menn lære seg å bruke kondom sånn de har gjort sin del for å ikke havne i situasjonen... Anonymkode: cfb44...75a Det er nok en dårlig dømmekraft fra begge. Nå er ikke dette noe unikt i dagen samfunn. Det er kvinnens valg til syvende å sist. det valget å bære fram 1 barn er helt å holden kvinnens valg. Vi har kondomer p piller. Abort piller å har det gått så langt så finnes sykehuset. Du som kvinne velger dette.Så moralen her om det er det ene eller det andre. On night, lurt,eller bare uforsiktig så er det forkastelig i mannens forsvar å legge mye av skylden til en kondom. Anonymkode: 26485...c4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet torsdag kl 17:37 #97 Del Skrevet torsdag kl 17:37 Jeg respekterer ikke menn som fraskriver seg ansvar for sine egne barn. Mannen kan si så mye han vil, han ble lurt, han ville ikke ha ungen osv, men alle vet at sex kan føre til barn selv med beskyttelse. Det barnet som ble født er uskyldig i det hele, og er ikke en del av konflikten mellom mor og far. Din forlovede burde skamme seg over ansvarsløsheten ovenfor dette barnet. En annen ting. Jeg hadde ikke synes det var greit at mannen min fortalte meg langt ut i forholdet at han hadde barn fra før. Det er sånne ting jeg mener man burde få vite om i datingfasen. Både de barna han hadde med ex kjæresten, og det barnet han ikke gidder å ta ansvar for. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:53 #98 Del Skrevet torsdag kl 17:53 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det er nok en dårlig dømmekraft fra begge. Nå er ikke dette noe unikt i dagen samfunn. Det er kvinnens valg til syvende å sist. det valget å bære fram 1 barn er helt å holden kvinnens valg. Vi har kondomer p piller. Abort piller å har det gått så langt så finnes sykehuset. Du som kvinne velger dette.Så moralen her om det er det ene eller det andre. On night, lurt,eller bare uforsiktig så er det forkastelig i mannens forsvar å legge mye av skylden til en kondom. Anonymkode: 26485...c4c Som alle voksne vet så har handlinger konsekvenser, ønsker du å unngå konsekvenser beskytter du deg. Anonymkode: 026ae...772 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:06 #99 Del Skrevet torsdag kl 18:06 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Som alle voksne vet så har handlinger konsekvenser, ønsker du å unngå konsekvenser beskytter du deg. Anonymkode: 026ae...772 Kvinnen valgte å beholde mest sannsynlig 1 barn far ikke ønsket eller ikke ønsker å være del av. Hva er konsekvenser ? Tenker ikke kvinner konsekvenser. Unnskyld dette blir bare for dumt. Så mannen bare skal underkaste seg til kvinnens valg. Mannen har nok sine grunner å bør ikke være en kasteball i universet her inne. Mest sannsynlig mellom kvinner som tenker likt som denne han fikk med. Anonymkode: 26485...c4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:10 #100 Del Skrevet torsdag kl 18:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kvinnen valgte å beholde mest sannsynlig 1 barn far ikke ønsket eller ikke ønsker å være del av. Hva er konsekvenser ? Tenker ikke kvinner konsekvenser. Unnskyld dette blir bare for dumt. Så mannen bare skal underkaste seg til kvinnens valg. Mannen har nok sine grunner å bør ikke være en kasteball i universet her inne. Mest sannsynlig mellom kvinner som tenker likt som denne han fikk med. Anonymkode: 26485...c4c Vet du hva som er for dumt? Menn som går rundt og ligger med damer uten kondom også klager de etterpå, eller lar være å ta ansvar når dama blir gravid, det er virkelig for dumt det. Anonymkode: 026ae...772 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå