Gå til innhold

Forloveden slapp bomben i julen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Stakkars alle disse barna 4 barn med 3 menn? Hva feiler kjerringa.

Anonymkode: 3fd1f...c31

Slikt hender.
Men barna skal ikke bli mer skadelidende enn det behøves. Derfor bør fedrene gjøre så godt de kan med å være gode fedre, og fedrenes kjærester være så gode de kan med sitt stebarn.
Tenk på barna, og bare på dem!

Anonymkode: 611bb...149

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor bruker han ikke kondom på ons? Og hvorfor har han ikke fortalt det til deg? Hadde mistet både respekt og tillit til en sånn mann

Anonymkode: 0d23a...859

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med ts. Hadde aldri orket forholde meg til enda et bonusbarn som ut av det blå plutselig  er hans barn. Mannen vil ikke ha kontakt med barnet. Dama gar 4 barn med 3 menn,sier selv at hun fikk barn kun for pengene. 

Anonymkode: f7414...d6c

Skam deg. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok slitt med det at han ikke fortalte meg om det, mer enn at han ikke ønsket kontakt. 

Neida, barnet vil mest sannsynlig ikke få varige men av akkurat det, så lenge det har en annen fars figur i livet ( ellers ville jo alle barn fra homofile /lesbiske forhold slite) 

Det er ikke alle som har kapasitet til å ta seg av flere barn, og selv med kondom kan det gå galt. 

Men å skjule det, skjønner jeg ikke. Er vel noe av det første man forteller etter å ha startet et forhold? Eller før, når man forteller om alle barna en har? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor? Jeg prøver å se alle sider her .. jeg har jo en sønn selv og jeg synes ikke man kan tvinge barn på folk som overhodet ikke ønsker det. Har man virkelig rett til det? 

Anonymkode: 9f6e9...9b7

Har hun voldtatt han da? 

Anonymkode: dc407...c51

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig har ingen problem med å se at det må være fryktelig vanskelig å bli påtvunget et barn man ikke ønsker. La oss være ærlige, dette styrer damene og som mann har man ingenting man skulle sagt. Ikke alle damer som ønsker seg barn heller - men de tar sine forholdsregler. Jeg har hatt ubeskyttet sex selv men heldigvis uten dette utfallet. Hadde også helst sett at han tok kontakt men barnemoren sendte mange stygge meldinger når barnet ble født og har ikke tatt kontakt de senere årene. Hun har også gått bak hans rygg og forsøkt å fortelle det til barna hans som er tenåringer. Jeg er mest skuffet over at han ikke har fortalt meg dette - ser at det sikkert har vært vanskelig men likevel- han er for ordens skyld snill - og forguder sine barn - jeg føler jeg ikke kan tvinge han til noe her .. 

• Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han vil vente til det skal skje ett arveoppgjør, før barna får vite om hverandre? Han hadde ikke tenkt opplyse deg om at det finnes flere barn som kan kreve skifting av bo hvis han bortfaller?

Jeg kunne akseptert at noen velger ikke ha kontakt med barnet sitt, men å holde barnet og de økonomiske konsekvensere skjult for alle i alle år, det hadde jeg aldri akseptert.

En annen ting er at du sier hun krever mye av han via NAV. Hvis hun har måtte gå via NAV, så har NAV gjort en beregning basert på inntekene til mor og far.

Anonymkode: 0f69a...a79

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne mannen har mao tre barn han betaler bidrag for, ikke ett. Ergo kan ikke bidraget til dette ene barnet være SÅ veldig høyt.

Anonymkode: 7e077...799

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her?

Jeg hadde nok tenkt at han kan det være vanskelig med med tanke på familielivet. Han virker litt lite seriøs. Mye drama 

Anonymkode: 32b90...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her?

Han kunne brukt kondom ! 

Foreslår at han (og du) tar ansvaret deres for dette barnet, dette barnet ba ikke om å bli født inn i denne verden!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han der hadde jeg mista all respekt for. Tenk å ikke ville forholde seg til sitt eget barn! Hvordan er det mulig å bli så kald, kynisk, egoistisk, følelsesløs og usympatisk? Det er definitivt det verste med historien, og hadde endret mitt syn på han. Det i seg selv hadde vært nok til å pakke sakene og dra, for hvem er vel det monsteret der egentlig?

Det andre sviket, som kanskje kan tilgis om forklaringen er troverdig og god, og om han klarer å overbevise meg om at han er verdig tillit igjen, ville være at han har holdt noe så stort hemmelig for meg. Og da snakker jeg ikke først og fremst om at han åpenbart er en idiot, men hva om han faller fra. Hva med arv? Uskifte? Å måtte forholde seg til slike hemmeligheter i en stor sorgprosess er ondskapsfullt.

Forstår han selv hva han har gjort? Eller driver han bare med barnslig ansvarsfraskrivelse og setter seg selv i offerrollen? Til tross for at det er han som er den største kjeltringen her?

Anonymkode: 5388f...4d7

• Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Denne mannen har mao tre barn han betaler bidrag for, ikke ett. Ergo kan ikke bidraget til dette ene barnet være SÅ veldig høyt.

Anonymkode: 7e077...799

De andre barna deler han omsorg for med moren - ingen bidrag der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke dømt så hardt som mange i denne tråden gjør. Livet skjer og det er ikke alltid at ting er svart-hvitt. Men for dere to er det viktig å prate gjennom dette, slik at du kan ha tillit til han og motsatt. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa det ikke en gang til deg selv, et familiemedlem gjorde. 

Anonymkode: 6181b...3b2

Det her sier jo absolutt alt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig har ingen problem med å se at det må være fryktelig vanskelig å bli påtvunget et barn man ikke ønsker. La oss være ærlige, dette styrer damene og som mann har man ingenting man skulle sagt. Ikke alle damer som ønsker seg barn heller - men de tar sine forholdsregler. Jeg har hatt ubeskyttet sex selv men heldigvis uten dette utfallet. Hadde også helst sett at han tok kontakt men barnemoren sendte mange stygge meldinger når barnet ble født og har ikke tatt kontakt de senere årene. Hun har også gått bak hans rygg og forsøkt å fortelle det til barna hans som er tenåringer. Jeg er mest skuffet over at han ikke har fortalt meg dette - ser at det sikkert har vært vanskelig men likevel- han er for ordens skyld snill - og forguder sine barn - jeg føler jeg ikke kan tvinge han til noe her .. 

Ja de som ikke ønsker barn pleier å ta forholdsregler, noe mannen din ikke gjorde, da er det helt feil å straffe et uskyldig barn.

Anonymkode: 026ae...772

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Enig med ts. Hadde aldri orket forholde meg til enda et bonusbarn som ut av det blå plutselig  er hans barn. Mannen vil ikke ha kontakt med barnet. Dama gar 4 barn med 3 menn,sier selv at hun fikk barn kun for pengene. 

Anonymkode: f7414...d6c

Kun for pengene? Er du klar over hva det koster å ha barn? 

Anonymkode: 9026b...f49

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De andre barna deler han omsorg for med moren - ingen bidrag der.

Gjerrig i tillegg... gratulerer skikkelig catch det der... 

Anonymkode: 89b2a...87d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Han er jo ikke snill og forguder sine barn! Han skyver jo det ene barnet helt ut i kulden, fratar barnet både far og søsken! 

Anonymkode: 9026b...f49

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...