Gå til innhold

Forloveden slapp bomben i julen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men hvorfor? Jeg prøver å se alle sider her .. jeg har jo en sønn selv og jeg synes ikke man kan tvinge barn på folk som overhodet ikke ønsker det. Har man virkelig rett til det? 

Anonymkode: 9f6e9...9b7

Du har barn, og ser ikke dette? 

Det er hensynet til barnet, ikke til mannen, som betyr noe her. Barnet hadde ikke noe valg, det ble unnfanget og født. Og det er da iskaldt å ikke ville være der som farsfigur, uansett personlige følelser ovenfor moren. 

Anonymkode: 02a7c...1cd

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg personlig har ingen problem med å se at det må være fryktelig vanskelig å bli påtvunget et barn man ikke ønsker. La oss være ærlige, dette styrer damene og som mann har man ingenting man skulle sagt. Ikke alle damer som ønsker seg barn heller - men de tar sine forholdsregler. Jeg har hatt ubeskyttet sex selv men heldigvis uten dette utfallet. Hadde også helst sett at han tok kontakt men barnemoren sendte mange stygge meldinger når barnet ble født og har ikke tatt kontakt de senere årene. Hun har også gått bak hans rygg og forsøkt å fortelle det til barna hans som er tenåringer. Jeg er mest skuffet over at han ikke har fortalt meg dette - ser at det sikkert har vært vanskelig men likevel- han er for ordens skyld snill - og forguder sine barn - jeg føler jeg ikke kan tvinge han til noe her .. 

Enig med deg, dette er hans valg.

Verde  er ikke svart-hvit. Jeg har alltid tenkt at der sier mye om en manns karakter at han ikke vil ha kontakt med egne barn. Men... Så har jeg aldri vært i en sånn situasjon.

Det mest nedrige mennesket du har møtt, som du rett og slett ikke klarer å forholde deg til, skal plutselig ha barn. Og påstår det er ditt.Og gjør alt på værst tenkelige vis. Og så skal man plutselig samarbeide om noe så stort.

Jeg hadde nok prøvd å få mannen til å åpne hjertet for barnet sitt. Du må finne ut hva som er riktig for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengebuksvinet skrev (1 minutt siden):

Verde  er ikke svart-hvit. Jeg har alltid tenkt at der sier mye om en manns karakter at han ikke vil ha kontakt med egne barn. Men... Så har jeg aldri vært i en sånn situasjon.

Det mest nedrige mennesket du har møtt, som du rett og slett ikke klarer å forholde deg til, skal plutselig ha barn. Og påstår det er ditt.Og gjør alt på værst tenkelige vis. Og så skal man plutselig samarbeide om noe så stort.

Jeg hadde nok prøvd å få mannen til å åpne hjertet for barnet sitt. Du må finne ut hva som er riktig for deg.

Selv om man ikke vil ha barn med det mennesket, så er det nå der, et barn, et menneske av ditt kjøtt og blod, jeg forstår ikke at folk kan være så kalde. 

Anonymkode: 6181b...3b2

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som holdt et barnebarn skjult i 2 år (for besteforeldrene)!! Stakkar unge. 

Anonymkode: 89b2a...87d

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men hvorfor? Jeg prøver å se alle sider her .. jeg har jo en sønn selv og jeg synes ikke man kan tvinge barn på folk som overhodet ikke ønsker det. Har man virkelig rett til det? 

Hvis man ligger, kan det bli barn. Sånn er det bare. At han var sikker på at hun gikk på prevensjon er verdens dårligste unnskyldning. Han må ta ansvar for det barnet han har pult på seg. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i all verden har denne damen "tvunget han gjennom"? Konsekvensene av egne handlinger? Dersom jeg hadde vært søsken, kjæreste eller barn av denne mannen hadde jeg gitt ham klar beskjed om at det er uakseptabelt å ikke ta vare på eget barn. Barna hans går også glipp av kontakt med et halvsøsken. 

Jeg har gitt mannen min klar beskjed om at hans eventuelle barn (uavhengig av alder) er velkomne i mitt hjem. De er søsken med vårt barn og en del av familien.

Anonymkode: 44b0b...3d5

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er «søtt» du omtaler han som en god far hi! Han er ikke en god far for noen av ungene sine. Det finnes et barn han ikke har kontakt med, og barn som ikke vet om sitt søsken. Et ræva menneske og far kalles det!

Anonymkode: 8cc00...9f2

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men hadde du løyet til sønnen din om andre søsken? Latt han vokse opp til voksen alder uten å fortelle han om så nært familimedlem? Tenk så ufatelig sviktet stebarna dine kommer til å føle seg, når de forstår hva mannen din har gjort mot dem! Jeg synes det er ondskapsfult å nekte sine egne barn og bli kjent med søsken, som i at det må være noe alvorlig gale med de som får seg til å gjøre det. Tror jeg hadde blitt red for hvilke andre områder mannen kune svikte på, når han er i stand til å gjøre dette mot barna han har sett vokse opp og burde være glad i. Hadde aldri vurdert å gifte meg med en som kunne gjøre dette!

Synes også det er tulete å hevde at noen har tvunget et barn på ha. Han viste hvordan man lager barn, han viste at prevansjon ikke er sikker og han valgte å ta sjansen! Hans valg og hans ansvat. Du høres ut som du er i fornektelse TS, og jeg forstår det er vakselig at han har gått bak rygen din på denne måtten. Prøv alikeveld å huske på at han har løyet til deg, ikke barnet hans og ikke barnes mor. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengebuksvinet skrev (26 minutter siden):

Du synes i utgangspunktet at man skal ta ansvar for barne sit, men om den andre foreldren er nedrig og gjør alt på værst tenkelige måte... Da forstår du at man svikter, for da overlater man barnet til et nedrig meneske som kan gi det den værst tenkelige barndomen? 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn,  som en dag får vite at faren ikke vil vite av det. Moren krevde heftig bidrag via Nav? Det er nok dessverre standardsatser der, og de er ikke heftige!

Hvilke andre bomber vil du få fremover?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg vekk mens du kan. For en patetisk fyr. Du snakker ned om at hun har barn med 3 forskjellige? Mannen din har tre barn med to, og han risikerer at alle barna vil unngå å ha et forhold med han når de blir større, og forstår hvor egoistisk og lite mann han egentlig er.

Ikke fortelle om/og ikke ha kontakt med et barn hadde ikke jeg sett veldig lett på om dette skjedde i min familie. Hadde sett på det som et svik. 

Anonymkode: 3d6a3...25c

• Liker 11
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg personlig har ingen problem med å se at det må være fryktelig vanskelig å bli påtvunget et barn man ikke ønsker. La oss være ærlige, dette styrer damene og som mann har man ingenting man skulle sagt. Ikke alle damer som ønsker seg barn heller - men de tar sine forholdsregler. Jeg har hatt ubeskyttet sex selv men heldigvis uten dette utfallet. Hadde også helst sett at han tok kontakt men barnemoren sendte mange stygge meldinger når barnet ble født og har ikke tatt kontakt de senere årene. Hun har også gått bak hans rygg og forsøkt å fortelle det til barna hans som er tenåringer. Jeg er mest skuffet over at han ikke har fortalt meg dette - ser at det sikkert har vært vanskelig men likevel- han er for ordens skyld snill - og forguder sine barn - jeg føler jeg ikke kan tvinge han til noe her .. 

Mannen har et valg - avstå eller bruk kondom. Er han voksen nok til å ha sex, bør han også være voksen nok til å ta konsekvensen.

At mor har sendt stygge meldinger - kan jeg forstå, når han tydeligvis ikke har ville ta konsekvensen. ( Du har jo bare mannens forklaring på at det var stygge meldinger).

På hvilken måte har hun gått bak ryggen ? Hun har fortalt sannheten - at de er halvsøsken. Hadde mannen vært så fantastisk snill far som du påstår - hadde de vist det allerede.

Jeg hadde brutt forlovelsen!

Anonymkode: ec10f...21f

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det vil si, noen andre fortalte det til meg og jeg konfronterte han og fikk det bekreftet. Min forlovede har vært i et langvarig forhold tidligere og de har to store barn sammen. Han er en flink pappa som er veldig glad i ungene sine. Etter dette forholdet fulgte en del år med mye rot, damer, byen, forhold og løsere forhold. I julen slapp altså et familiemedlem bomben for meg og fortalte at min forlovede har er barn til som få vet om. Et barn han så en gang som baby og siden ikke har hatt kontakt med. Et barn som var et resultat av en engangsaffære med en som han holdt på å bli kjent med. Han ønsket ikke dette barnet og var tydelig på det. Han var sikker på at hun brukte prevensjon. Han tok farskapstest og hun har siden krevd han bidrag gjennom NAV. Ganske heftig også. Denne damen har 4 barn med 3 menn og bor alene med de. Jeg skjønner at han føler seg lurt, og godt mulig ble han det også. Men som mann har man jo ingenting man kan si i en sånn situasjon. Jeg er usikker på hvordan jeg forholder meg til dette. Han vil ikke ha kontakt med barnet og det aksepterer jeg. Og han hater jo denne damen for det hun tvang han gjennom. Hun truer med å ta kontakt med ungene hans og fortelle det. Hvordan hadde dere forholdt dere til en sånn bombe? Jeg er mest skuffet over at han ikke ville fortelle det selv - og at det kom fra andre. Noen som har opplevd lignende? Noen menn kanskje? Hvordan støtter jeg som best her?

Hvis din forlovede får barn med deg, så får han fire barn med tre forskjellige kvinner.... Samme som denne dama han hater så mye... han har allerede tre barn med to forskjellige kvinner. Så er du klar over det.

Hvordan kan du akseptere at han ikke vil ha kontakt med sitt eget barn når du selv også har barn? Hvordan hadde det vært for deg om din sønn sin far hadde nektet kontakt med han mens han lekte pappa for de andre barna sine fordi han hata deg?

De andre ungene vil med tiden få vite om dette søskenet sitt uansett. Det er kun tiden som avgjør når det skjer.

Anonymkode: bca4e...c44

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke si jeg hadde droppet mannen for det, men hadde hvertfall krevd noen dype, lange samtaler rundt valget hans og tankene bak. Og blir meget betenkt på om det var noe jeg ville satse på. Han kan godt være drit forbanna på mora til ungen (egentlig skulle han brukt kondom sjøl!), men å ikke ville ha noe med ungen å gjøre er jaggu iskaldt og for meg uforståelig. Særlig når han har andre barn, og dermed vet hvilke milepæler som kommer ifm første ord, første steg, første skoledag osv. Også går det et barn til av hans kjøtt og blod og har disse milepælene uten at han bryr seg. Det hadde jeg aldri klart 💔

Han vil jo ved å få barn med deg havne i akkurat samme situasjon som henne. Tre ulike barnemødre. Så skal vel være litt forsiktig med å slenge så hardt med den døra der. Det skal ikke mer til enn «to omganger» med langvarig seriøst forhold, og et uhell, så kan man få til det. Trenger ikke være noen utspekulert flyfille av den grunn, selv om det ikke er normalen nei…

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, det virker som du er desperat etter en forklaring som er god nok til at du skal slippe å innse hvordan han faktisk er. Men du har dessverre oppdaget noen svært fæle sider ved din forlovede, og ingen unnskyldning i verden kan la deg slippe unna å ta dette med i vurderingen. Du er nok i en slags sorg her, og fornektelse er ikke uvanlig i den situasjonen. Men du gjør deg selv ingen tjenester ved å lyve til deg selv.

Anonymkode: 6cabd...d9f

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle påstandene her om hva han burde gjort er jo veldig bortkastet plass, ja han burde brukt kondom, nei han burde sikkert ikke hatt sex med henne i det hele tatt, men poenget er at det som betyr noe, er det han gjør nå. Og det er.. ingenting. Ikke har han snakket med deg om dette, og dere er forlovet, og ikke har han tenkt å inkludere dette barnet i livet deres eller de andre barna sine sitt liv.

Dvs han hadde bare tenkt å fortsette med å overse det til uendelig tid. 

Og i stede for å be om forklaringer og samtaler om det, så lurer du på hvordan du kan stille opp, være der for ham, osv, du legger deg etter ham klar med støtte og trøst enda han ikke har sagt noe en gang.

Har du ikke standarder eller krav i et forhold? Er det om å gjøre å ha denne fyren koste hva det koste vil? 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan diskutere opp og ned i mente over dette med prevansjonsbruk, kjipe eller ikke kjipe mødre etc etc etc og ikke komme lenger. Forloveden har holdt et helt BARN hemmelig for TS. Og TS vet kun om dette nå fordi en tredjeperson fortalte henne det. Til og med tenåringsbarna til forloveden vet om dette "hemmelige" barnet men aldri nevnt halvsøskenet for TS, hva har foregått i kulissene her, hva har forloveden sagt for at absolutt alle ble med på å holde dette hemmelig for TS? Og hvorfor?

Endret av Alice123
  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (7 minutter siden):

Vi kan diskutere opp og ned i mente over dette med prevansjonsbruk, kjipe eller ikke kjipe mødre etc etc etc og ikke komme lenger. Forloveden har holdt et helt BARN hemmelig for TS. Og TS vet kun om dette nå fordi en tredjeperson fortalte henne det. Til og med tenåringsbarna til forloveden vet om dette "hemmelige" barnet men aldri nevnt halvsøskenet for TS, hva har foregått i kulissene her, hva har forloveden sagt for at absolutt alle ble med på å holde dette hemmelig for TS? Og hvorfor?

Sikkert fordi han selv ser hvor bedritent dette egentlig er.. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (11 minutter siden):

Hvordan skulle man holdt et halvt barn hemmelig? 

Anonymkode: 89b2a...87d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...