AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #61 Del Skrevet 30. desember 2024 Pentagon skrev (19 minutter siden): Kvinne på 34 her. vi har 2 barn, på 4 og 9 år og livet er fult av gjøremål og ansvar som handler om alle andre enn meg. For min del spiser det meg opp psykisk og mentalt og lysten på sex har avtatt endel de siste årene, og svinger også med syklusen. Iblandt har vi sex flere ganger i uken, andre uker bare 1 gang. Mannen klager over det og jeg vet det påvirker sinnsstemningen hans og forholdet oss imellom. Vissheten om dette gjør at jeg føler ett ansvar for å ha sex, fordi vi og han har det bedre sammen da. Dessverre gjør det sex mindre attraktivt og som enda en ting jeg føler jeg gjør for andre. Ihvertfall før sex. Etter sex tenker jeg at det var jo kjempe deilig. Men når klokken ofte blir over midnatt før vi legger oss har jeg mest lyst til å sove da, fordi jeg må opp tidlig. Så når han er bevist på det, legger fra seg telefonen og jobber for å få barna og oss tidlig i seng, blir lysten større. Når han kaster bort tiden på telefonen og viser 0 initativ for å komme oss opp av sofaen om kvelden, jeg må mase og det blir sent før vi er i seng, blir jeg irritert når han prøver seg. Dette har vi selvfølgelig snakker om, men han glemmer seg, fordi han trenger mindre søvn enn meg, og må heller ikke opp tidlig.. All forskning som ble gjort for lenge siden på hvor mye søvn vi trenger, 6-8 timer, er gjort på menn, og når man nå gjorde ny forskning på kvinner nå kom det frem at de trenger 8-10 timer..! Får de mindre enn det blir det hormonell ubalanse osv, og hormonell ubalanse = nedsatt sexlyst, som noen her har nevnt.. Så å legge tilrette for at hun får nok søvn vil kanskje hjelpe. En annen ting som kødder med sexlysten til kvinner er ironisk nok prevansjon. Nå vet jeg ikke hva din frue bruker, men hvis det er hormonell prevansjon, ville jeg anbefale deg å vurdere å tilbuy deg å sterilisere deg så hun kan slippe. De jeg kjenner som har gjort det sier det er helt uproblematisk og kvinnen er svært takknemlig for å slippe å bruke prevansjon. Kosthold og trening er også viktig for sexlysten, så å ta initativ til råvarebasert mat, og trening for dere begge, er nok positivt i lengden. Men hvis hun ikke er motivert må du legge til rette og ta det tyngste taket før hun selv merker hvor positivt det er og det blir enklere. En annen ting jeg har tenkt på er at hver gang vi har barnefri har jeg mye mer lyst på sex, og det er så befriende å ikke måtte være stille og gjemt under dyna, tilfelle barna kommer inn eller hører oss. Hvis min mann etterspør mer sexy undertøy minner jeg han på at det trengs barnefri og hotellrom for at det skal være gøy for meg, så da fikser han det så fort som mulig, så kanskje det også er noe for dere? Jeg er gift mann i samme alder som deg, med 2 barn og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har aldri energi til sex. Det er et overskuddfenomen som vi gjør noen ganger I halvåret Anonymkode: d28e9...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #62 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 18.51): Dama sier forholdet er veldig bra, foruten at jeg klager over sex. Går ikke an å ta opp flere ganger, ender bare med at hun tolker det jeg sier som sutter eller angrep. Så jeg må nok bare holde kjeften Anonymkode: 2c47f...3b4 Klaging og masing om sex er skikkelig turn-off. Her har dere gått inn i en ond sirkel. Hun fikk kanskje lavere sexlyst i en periode på grunn av sykdom, stress eller annet, også begynte du å klage, som fører til mindre lyst på sex, som førte til mer klaging og sutring. Hun fikk aldri tid og mulighet til å få tilbake sexlysten. Tonen din her er jo ganske sutrende, så jeg regner med at du lager dårlig stemning når du ikke får sex. Det finnes ikke noe mindre sexy enn det. Slutt å klage om lite sex. Slutt å mase. Slutt å forsøke å få deg sex. Gi henne massasjer uten håpet om at det skal føre til sex. Kos og klem på henne, og gå vekk uten å prøve og få det til å lede til sex. Når presset om sex er totalt borte, vil sexlysten komme tilbake. Men, du må legge sex på hylla en stund, og du må ikke prøve å ta initiativ til det. Det må være opp til henne å ta initiativ. Hun vil gjøre det når hun føler seg trygg og ikke lenger drittlei og turned-off av klaging og masing og sure miner Anonymkode: 227c1...b00 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #63 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er gift mann i samme alder som deg, med 2 barn og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har aldri energi til sex. Det er et overskuddfenomen som vi gjør noen ganger I halvåret Anonymkode: d28e9...2f9 Samme her. Hadde aldri giddet sex flere ganger i uken slik livet er nå. Samtidig som at overskuddet ikke er der nødvendigvis like mye som før, så prioriteres også bruken av overskuddet til mer/andre ting en sex. Som feks trening. Anonymkode: f6b48...623 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #64 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): overskuddet til mer/andre ting en sex. Som feks trening. Den dagen jeg ville prioritere trening før sex, skal jeg dø! Seriøst, man velger ikke TRENING før sex. Så jævlig kan ikke sex være for noen? Kan det? Anonymkode: f0014...a34 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #65 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Den dagen jeg ville prioritere trening før sex, skal jeg dø! Seriøst, man velger ikke TRENING før sex. Så jævlig kan ikke sex være for noen? Kan det? Anonymkode: f0014...a34 😂 man er forskjellig. Sex er på ingen måte jævlig. Sex er fint det. Men trening prioriteres ofte over sex akkurat nå. Søvn også🤷🏼♂️ Anonymkode: f6b48...623 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #66 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): 😂 man er forskjellig. Sex er på ingen måte jævlig. Sex er fint det. Men trening prioriteres ofte over sex akkurat nå. Søvn også🤷🏼♂️ Anonymkode: f6b48...623 Seriøst! , sex er rimelig jævlig hvis det blir utkonkurrert av trening i prioriteringen til noen. Trening er noe man motiverer seg selv for, man motiverer seg for IKKE å ha sex Anonymkode: f0014...a34 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagon Skrevet 30. desember 2024 #67 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg er gift mann i samme alder som deg, med 2 barn og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg har aldri energi til sex. Det er et overskuddfenomen som vi gjør noen ganger I halvåret Anonymkode: d28e9...2f9 Så det finnes menn som ikke MÅ ha daglig sex for å føle seg elsket når man har blitt voksen altså!? Godt å vite.. skulle ønske min mann var en av de..! Hvis mannen hadde vist like mye engasjement og lidenskap for en eller annen hobby eller prosjekt hadde jeg kanskje funnet han litt mer attraktiv faktisk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #68 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Den dagen jeg ville prioritere trening før sex, skal jeg dø! Seriøst, man velger ikke TRENING før sex. Så jævlig kan ikke sex være for noen? Kan det? Anonymkode: f0014...a34 Jeg er mann og velger også sex med kona over trening Anonymkode: d28e9...2f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wor Skrevet 30. desember 2024 #69 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): 😂 man er forskjellig. Sex er på ingen måte jævlig. Sex er fint det. Men trening prioriteres ofte over sex akkurat nå. Søvn også🤷🏼♂️ Anonymkode: f6b48...623 Enig med deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #70 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Seriøst! , sex er rimelig jævlig hvis det blir utkonkurrert av trening i prioriteringen til noen. Trening er noe man motiverer seg selv for, man motiverer seg for IKKE å ha sex Anonymkode: f0014...a34 Vel. Jeg har vel et annet forhold til både trening og sex en hva du har da😊 Siste jeg trenger motivasjon til, er trening. Sex har jeg inne i mellom på dager jeg har hvile fra trening. Om jeg/vi er i humøret til det. Trene gjør jeg normalt 5 kvelder i uken. Anonymkode: f6b48...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #71 Del Skrevet 30. desember 2024 Pentagon skrev (1 time siden): Så det finnes menn som ikke MÅ ha daglig sex for å føle seg elsket når man har blitt voksen altså!? Godt å vite.. skulle ønske min mann var en av de..! Hvis mannen hadde vist like mye engasjement og lidenskap for en eller annen hobby eller prosjekt hadde jeg kanskje funnet han litt mer attraktiv faktisk. Haha. Du har tydeligvis ikke lest trådene her på KG hvor det påpekes hvor sårbart det er når man MÅ ha ofte sex for å føle seg elsket. Når det blir påpekt hvor uheldig det er å være avhengig av sex for å føle seg elsket, så er det alltid et par avvikere her som går fullstendig bananas😂 Normale voksne menn er selvfølgelig ikke avhengig av å ha sex ofte for å føle seg elsket. Anonymkode: f6b48...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #72 Del Skrevet 30. desember 2024 Nå skal jeg ikke si at det er tilfelle for deg, men her i huset da frua miste sexlyten her «hjemme» viste det seg hun fikk desverre dekket sine behov hos en av mine kamerater, dette pågikk veldige lenge over flere år desverre. Anonymkode: d3690...630 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #73 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha. Du har tydeligvis ikke lest trådene her på KG hvor det påpekes hvor sårbart det er når man MÅ ha ofte sex for å føle seg elsket. Når det blir påpekt hvor uheldig det er å være avhengig av sex for å føle seg elsket, så er det alltid et par avvikere her som går fullstendig bananas😂 Normale voksne menn er selvfølgelig ikke avhengig av å ha sex ofte for å føle seg elsket. Anonymkode: f6b48...623 Hilsen den "normale" mannen som ikke syns det gjør noe om det bare blir sex en gang i året, da det er like gjevt som pinnekjøtt. Anonymkode: 6005b...0fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #74 Del Skrevet 30. desember 2024 Hvis dama sier nei til deg så bør du ta hintet og avslutte forholdet. Har aldri opplevd det selv, men den dagen det skjer hadde jeg nok mistet all selvrespekt om jeg ikke kom meg ut av forholdet umiddelbart. Anonymkode: b039a...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #75 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hilsen den "normale" mannen som ikke syns det gjør noe om det bare blir sex en gang i året, da det er like gjevt som pinnekjøtt. Anonymkode: 6005b...0fa 👆🏼Der var det åpenbart en sånn som må ha ofte sex for å føle seg elsket for så å bli kokko når det påpekes at dette er spesielt. De kranglene deres er hysteriske. Men hold meg utenfor…plz Som pinnekjøtt?😂. Ærlig talt. Jeg hadde også valgt sex over pinnekjøtt. Hver gang. Ganske spesiell sammenligning😅 Men velger det altså ikke over trening og søvn 🤷🏼♂️ Anonymkode: f6b48...623 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet onsdag kl 14:51 #76 Del Skrevet onsdag kl 14:51 Resignert skrev (På 30.12.2024 den 13.41): Hvis 2 ganger i måneden er snittet for dagens småbarnsforeldre, har ting virkelig gått dårlig de siste tiårene. Jeg har nok en sterk mistanke om at faktorene karrierejag/ mastersyke, "selvrealisering", sosiale medier og høy alder for første fødende alle drar i feil retning. Som småbarnsfar til to på 90-tallet, hadde jeg vel sex med kona ca annenhver dag, altså rundt 15 ganger i måneden. Vi var begge i full jobb, med til tider uregelmessige arbeidstider, men fant likevel både tid til sex og lyst på sex. Det hjalp selvfølgelig godt på at hun var pen, sunn, frisk og seksuelt velfungerende. Så mye er opplagt galt med dagens småbarnsforeldre og livene deres, om de i snitt knuller 2 ggr i måneden! Ok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:26 #77 Del Skrevet onsdag kl 16:26 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 18.51): Dama sier forholdet er veldig bra, foruten at jeg klager over sex. Går ikke an å ta opp flere ganger, ender bare med at hun tolker det jeg sier som sutter eller angrep. Så jeg må nok bare holde kjeften Anonymkode: 2c47f...3b4 Det høres ut som hun er fornøyd, og bare du som klager. Det er ikke uvanlig at damer resignerer litt ut over i forholdet. Jeg tror det er langt vanligere at hun blir lei sex enn at han blir det. Jeg tror også at kvinner lettere aksepterer en slik utvikling, uten å gjøre det til et problem. Mannen kan bli kjedeligere for dem, men det trenger ikke bety at sexlysten forsvinner. Maser du i tillegg, blir det enda verre. Kvinner har en annerledes seksualitet enn menn. De trenger mer, men dette behovet klarer de fleste å legge til siden, om de vil, eller om de bare dytter det bort fordi de føler det er feil. Selv om de, seksuelt sett, trenger mer enn samme mann i årevis. Kvinner kan trenge sterkere stimulering enn den ene samme partneren kan gi over mange år, i større grad enn menn som ofte påstår at det er de som trenger noe mer. Derfor er trekant med en ekstra mann en god oppskrift i mange forhold, hvor hun sovner litt inn i monotoni. Fordi hun føler seg mer seksuell og den generelle lysten på sex øker. Det kan være noe å tenke på. Selv synes jeg sex 1 gang i uka er bra nok. Du har ingen grunn til å klage. Anonymkode: 3fe55...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet onsdag kl 16:39 #78 Del Skrevet onsdag kl 16:39 Det er viktig at du tar opp problemet med henne og dere må finne en løsning som dere begge kan bli enig med. Det er ikke så lett for andre å si hva dere skal gjøre så dere må ta opp problemet sammen. Hun kan ikke presses til noe hun ikke vil, og du kan ikke presses til noe du ikke vil. Er det siste tiden hun ikke vil ha så mye sex? Er det noe som kan gjøres noe med at hun får tilbake sexlysten? Kan dere finne en mellomting så dere kan bli fornøyd begge to? Dette er noe dere må diskutere sammen uten å krangle. Kun dere som kan finne en løsning som dere begge blir fornøyd med. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:55 #79 Del Skrevet onsdag kl 16:55 Det virker som vi kvinner blir lettere påvirket av stresset rundt oss og tar mer mentalt ansvar, mer bekymringer etc rundt bla. barna man har fått sammen. Eller noen menn blir kanskje like stresset av ting men at det ikke påvirker lysten like mye. Mange menn kan jo ha sex med en som ikke har lyst på dem( prostituerte feks). Og vi kan ha mer lyst i forelskelsesfasen. Når spenningen er gått endel over og hvis man egentlig ikke var så tiltrukket utseendemessig av mannen, så kan det være en forklaring også. Går man på hormonprevensjon kan det også være en forklaring. Men er man ikke fornøyd, og man har jobbet med ting over tid og det ikke blir annerledes - så synes jeg man kan skille seg. Bedre for begge. En slipper å ha dårlig samvittighet og den andre slipper å være frustrert. Anonymkode: fa707...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:04 #80 Del Skrevet onsdag kl 17:04 Er heldig med at jeg og mannen er nokså seksuelt kompatible. Vi har vært sammen i 22 år og har 3 barn, alle store nå. Vi har vi sex ca én gang i uka, og slik har vi hatt det en del år nå. Jeg er fornøyd, han er fornøyd. Folk er forskjellige, det ser man av tråden her. Kjenner jeg eeeeelsker min mann, for det å oppleve sexmas hadde vært utrolig drit. Anonymkode: 391c1...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå