AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #41 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dama har det siste året ønsket sex 1 gang i uken ca. For meg er det lite og pusher jeg for mye eller ofte blir det lett 14 dager til neste gang. Ofte får jeg høre at er for sliten eller da blir jeg bare mer våken etterpå, jeg vil sove eller kroppen er ikke med (om hun ombestemmer seg er hun dyngvåt nedentil, så det er bare vås også). Jeg bare fatter det ikke for hun sier at sexen er bra. Og hun rister og får orgasme hver gang jeg onanerer høna, mye mer en for 5 år siden hvor hun ville ha mer sex en meg. Er våre kjønn så forskjellige? Ikke kom med mer husaebeid, ha barna mer eller gi oppmerksomhet for det gjør jeg virkelig Anonymkode: 2c47f...3b4 Vi har hatt sex to ganger i 2024. Hvem vet, kanskje det blir 3? Har vært sammen i mange år og to halvstore barn. Min forståelse er at svært mange damer mister lysten ut i forholdet. De vil fremdeles være kjærester, og hun jeg bor sammen med vil kysse og holde hender. Men sexlivet er praktisk talt dødt og vil nok være det til hun evt finner en ny fyr. Anonymkode: 3589d...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #42 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg tror det er urealistisk at en kropp skal ha lyst på sex hele tiden. Det gir jo ikke mening at det er et konstant jag etter å reprodusere seg. Kanskje du burde slutte å påvirke degselv om du oppsøker mye erotisk? Anonymkode: 138cb...8be Hvis vi har sex bare for å reprodusere oss så er det vel en lang rekke andre ting som også kan «radjonaliseres bort»? Romantisk kjærlighet etter at barna er produsert kan man bare slutte med? Anonymkode: 3589d...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 30. desember 2024 #43 Del Skrevet 30. desember 2024 Dere har barn? Da er 1 gang i uken ganske bra. Hold kjeft. Det burde lages en samletråd for dette temaet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 30. desember 2024 #44 Del Skrevet 30. desember 2024 Druid skrev (14 timer siden): Det vil jo være en faktor i betydning av analysen av statistikken min, men en subgruppe forandrer ikke det grunnleggende problemet med at folk har for lite sex i forhold til hva de ønsker. Nei, godt mulig kona og ønsker mer sex 🤷♀️ Men «dyngvåt og høna» - noe sier meg han her ikke har det mest tennende vokabularet. Sånt påvirker iallefall meg 😅🤷♀️ 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #45 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dama har det siste året ønsket sex 1 gang i uken ca. For meg er det lite og pusher jeg for mye eller ofte blir det lett 14 dager til neste gang. Ofte får jeg høre at er for sliten eller da blir jeg bare mer våken etterpå, jeg vil sove eller kroppen er ikke med (om hun ombestemmer seg er hun dyngvåt nedentil, så det er bare vås også). Jeg bare fatter det ikke for hun sier at sexen er bra. Og hun rister og får orgasme hver gang jeg onanerer høna, mye mer en for 5 år siden hvor hun ville ha mer sex en meg. Er våre kjønn så forskjellige? Ikke kom med mer husaebeid, ha barna mer eller gi oppmerksomhet for det gjør jeg virkelig Anonymkode: 2c47f...3b4 Du gjør noe feil .... Anonymkode: 06127...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #46 Del Skrevet 30. desember 2024 Begynn med språket ditt... høna er for skolebarn... Anonymkode: 06127...bd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 30. desember 2024 #47 Del Skrevet 30. desember 2024 (endret) Har du snakket med henne om det uten å mase eller legge skylden over på henne? Vi har også en periode med dårlig sexlyst, her er det han som sliter. Vi snakker om det, og det er ting utenfor vårt samliv som har er grunnen. Så vi jobber sammen med de problemene, uten at jeg maser om sex. Vi har også kommet frem til at i denne perioden er det best om han tar initiativet til sex slik at han ikke føler at han ikke strekker til. Det viktigste er tross alt at vi begge har det fint, ikke hvor mye sex vi har. Det vil uansett komme tilbake. Endret 30. desember 2024 av Ellah 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #48 Del Skrevet 30. desember 2024 Kvinner har sex daglig med menn de er seksuelt tiltrukket av. Det gjelder i alle faser av livet og hormonell sammensetning. Oftest er saken så enkel at kvinner ikke tenner på den partneren di har. Ikke så rart da svært få kvinner er sammen med en fysisk attraktiv mann. Anonymkode: 2743a...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Resignert Skrevet 30. desember 2024 #49 Del Skrevet 30. desember 2024 AprilLudgate skrev (18 timer siden): 1 gang i uka er mye mer enn snittet. «Dyngvåt og høna» 😬 Jeg har statistikken fra parforhold med barn. Da er vel 2 gg i mnd snittet. Hvis 2 ganger i måneden er snittet for dagens småbarnsforeldre, har ting virkelig gått dårlig de siste tiårene. Jeg har nok en sterk mistanke om at faktorene karrierejag/ mastersyke, "selvrealisering", sosiale medier og høy alder for første fødende alle drar i feil retning. Som småbarnsfar til to på 90-tallet, hadde jeg vel sex med kona ca annenhver dag, altså rundt 15 ganger i måneden. Vi var begge i full jobb, med til tider uregelmessige arbeidstider, men fant likevel både tid til sex og lyst på sex. Det hjalp selvfølgelig godt på at hun var pen, sunn, frisk og seksuelt velfungerende. Så mye er opplagt galt med dagens småbarnsforeldre og livene deres, om de i snitt knuller 2 ggr i måneden! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #50 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dama har det siste året ønsket sex 1 gang i uken ca. For meg er det lite og pusher jeg for mye eller ofte blir det lett 14 dager til neste gang. Ofte får jeg høre at er for sliten eller da blir jeg bare mer våken etterpå, jeg vil sove eller kroppen er ikke med (om hun ombestemmer seg er hun dyngvåt nedentil, så det er bare vås også). Jeg bare fatter det ikke for hun sier at sexen er bra. Og hun rister og får orgasme hver gang jeg onanerer høna, mye mer en for 5 år siden hvor hun ville ha mer sex en meg. Er våre kjønn så forskjellige? Ikke kom med mer husaebeid, ha barna mer eller gi oppmerksomhet for det gjør jeg virkelig Anonymkode: 2c47f...3b4 🚩🚩🚩 Anonymkode: 7b807...5af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blaffen Skrevet 30. desember 2024 #51 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Begynn med språket ditt... høna er for skolebarn... Anonymkode: 06127...bd9 Kom gjerne med forslag. Helst et ord som hverken er vulgært eller klinisk.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #52 Del Skrevet 30. desember 2024 Resignert skrev (1 time siden): Hvis 2 ganger i måneden er snittet for dagens småbarnsforeldre, har ting virkelig gått dårlig de siste tiårene. Jeg har nok en sterk mistanke om at faktorene karrierejag/ mastersyke, "selvrealisering", sosiale medier og høy alder for første fødende alle drar i feil retning. Som småbarnsfar til to på 90-tallet, hadde jeg vel sex med kona ca annenhver dag, altså rundt 15 ganger i måneden. Vi var begge i full jobb, med til tider uregelmessige arbeidstider, men fant likevel både tid til sex og lyst på sex. Det hjalp selvfølgelig godt på at hun var pen, sunn, frisk og seksuelt velfungerende. Så mye er opplagt galt med dagens småbarnsforeldre og livene deres, om de i snitt knuller 2 ggr i måneden! Du er kanskje litt hard i måten du uttrykker deg på, men jeg er forsåvidt enig. Sex er deilig og fint. Ofte orker vi ikke timesvis med røff sex, (selv om vi begge liker det) men tid til en kjappis finner vi omtrent daglig. Kan også finne på å ha sex flere av om dagen de dagene det er mulig. Begge er slanke, spreke og sunne og vi samarbeider godt både om oppgaver og har god kommunikasjon. Den ene drar automatisk lasset dersom den andre er syk/ekstra sliten osv. Vi er i 30-årene, har vært sammen i 15 år og har barn i barnehagealder. Anonymkode: d5764...731 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #53 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Dama har det siste året ønsket sex 1 gang i uken ca. For meg er det lite og pusher jeg for mye eller ofte blir det lett 14 dager til neste gang. Ofte får jeg høre at er for sliten eller da blir jeg bare mer våken etterpå, jeg vil sove eller kroppen er ikke med (om hun ombestemmer seg er hun dyngvåt nedentil, så det er bare vås også). Jeg bare fatter det ikke for hun sier at sexen er bra. Og hun rister og får orgasme hver gang jeg onanerer høna, mye mer en for 5 år siden hvor hun ville ha mer sex en meg. Er våre kjønn så forskjellige? Ikke kom med mer husaebeid, ha barna mer eller gi oppmerksomhet for det gjør jeg virkelig Anonymkode: 2c47f...3b4 Hvor gamle er barna? Hvor lenge har dere vært sammen? Hvor gamle er dere (hun)? Anonymkode: e6392...889 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #54 Del Skrevet 30. desember 2024 larissa DDcup skrev (1 time siden): Jeg hadde hatt sex m deg om vi var alene å du var lysten på DDcup Aldri sett et nick og lest et innlegg som så åpenlyst ikke er en kvinne, men et runke- nick. Anonymkode: 63fad...d12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #55 Del Skrevet 30. desember 2024 Druid skrev (På 29.12.2024 den 19.16): 1 gang i uka er under gjennomsnittet.. og gjennomsnittet er kunstig lavt, for det inkluderer alle med seksuelle dysfunksjoner. 1-2 ganger i uken er gjennomsnittet for tiden, og det er normalt å problematisere frekvensen. Spørs hvor du er i livet. Hos småbarnsforeldre er gjennomsnittet 1 gang i mnd: https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sex/smabarnsforeldre-misfornoyd-med-sexlivet/all Anonymkode: d28e9...2f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wor Skrevet 30. desember 2024 #56 Del Skrevet 30. desember 2024 Resignert skrev (6 timer siden): Hvis 2 ganger i måneden er snittet for dagens småbarnsforeldre, har ting virkelig gått dårlig de siste tiårene. Jeg har nok en sterk mistanke om at faktorene karrierejag/ mastersyke, "selvrealisering", sosiale medier og høy alder for første fødende alle drar i feil retning. Som småbarnsfar til to på 90-tallet, hadde jeg vel sex med kona ca annenhver dag, altså rundt 15 ganger i måneden. Vi var begge i full jobb, med til tider uregelmessige arbeidstider, men fant likevel både tid til sex og lyst på sex. Det hjalp selvfølgelig godt på at hun var pen, sunn, frisk og seksuelt velfungerende. Så mye er opplagt galt med dagens småbarnsforeldre og livene deres, om de i snitt knuller 2 ggr i måneden! Livet for foreldre var lettere på 90 tallet. Dere fulgte jo ikke opp ungene og var mye mindre krav til dere: https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/silje-29-skal-bli-trebarnsmor-jeg-gruer-meg/17068429/ https://www.tv2.no/mening_og_analyse/eksamen-i-hvordan-ikke-odelegge-barnets-fremtid/17150444/https://www.aftenposten.no/kultur/kommentar/i/5EbMGW/aldri-foer-har-foreldre-brukt-saa-mye-tid-paa-omsorgsoppgaver https://www.dagsavisen.no/debatt/2021/06/08/foreldre-tjuefire-sju/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowe Skrevet 30. desember 2024 #57 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hei. Du er mann, og her inne er sexløshet er manneproblem uansett hvem i forholdet som ikke har lyst. Du får beskjed om å godta det, eller skille deg. Hadde du vært kvinne, hadde du fått beskjed at du kan kreve hva pokker du vil, og at pliktsex er helt innafor for menn. Anonymkode: dfed0...f9b Jamen hvilket svar vil dere ha da? "Dama må skjerpe seg og tvinge seg til å ha sex?" Pliktsex er ikke innafor uansett kjønn. Det er liksom ikke så mye man får gjort når man ikke har lyst lenger alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #58 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kvinner har sex daglig med menn de er seksuelt tiltrukket av. Det gjelder i alle faser av livet og hormonell sammensetning. Oftest er saken så enkel at kvinner ikke tenner på den partneren di har. Ikke så rart da svært få kvinner er sammen med en fysisk attraktiv mann. Anonymkode: 2743a...fb4 Ehhhm. Nei takk. Kan ikke tenke meg å ha sex med noen andre enn partneren min, selv om jeg ikke har så mye lyst mer som jeg hadde i 20 åra. Anonymkode: 9b021...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pentagon Skrevet 30. desember 2024 #59 Del Skrevet 30. desember 2024 Kvinne på 34 her. vi har 2 barn, på 4 og 9 år og livet er fult av gjøremål og ansvar som handler om alle andre enn meg. For min del spiser det meg opp psykisk og mentalt og lysten på sex har avtatt endel de siste årene, og svinger også med syklusen. Iblandt har vi sex flere ganger i uken, andre uker bare 1 gang. Mannen klager over det og jeg vet det påvirker sinnsstemningen hans og forholdet oss imellom. Vissheten om dette gjør at jeg føler ett ansvar for å ha sex, fordi vi og han har det bedre sammen da. Dessverre gjør det sex mindre attraktivt og som enda en ting jeg føler jeg gjør for andre. Ihvertfall før sex. Etter sex tenker jeg at det var jo kjempe deilig. Men når klokken ofte blir over midnatt før vi legger oss har jeg mest lyst til å sove da, fordi jeg må opp tidlig. Så når han er bevist på det, legger fra seg telefonen og jobber for å få barna og oss tidlig i seng, blir lysten større. Når han kaster bort tiden på telefonen og viser 0 initativ for å komme oss opp av sofaen om kvelden, jeg må mase og det blir sent før vi er i seng, blir jeg irritert når han prøver seg. Dette har vi selvfølgelig snakker om, men han glemmer seg, fordi han trenger mindre søvn enn meg, og må heller ikke opp tidlig.. All forskning som ble gjort for lenge siden på hvor mye søvn vi trenger, 6-8 timer, er gjort på menn, og når man nå gjorde ny forskning på kvinner nå kom det frem at de trenger 8-10 timer..! Får de mindre enn det blir det hormonell ubalanse osv, og hormonell ubalanse = nedsatt sexlyst, som noen her har nevnt.. Så å legge tilrette for at hun får nok søvn vil kanskje hjelpe. En annen ting som kødder med sexlysten til kvinner er ironisk nok prevansjon. Nå vet jeg ikke hva din frue bruker, men hvis det er hormonell prevansjon, ville jeg anbefale deg å vurdere å tilbuy deg å sterilisere deg så hun kan slippe. De jeg kjenner som har gjort det sier det er helt uproblematisk og kvinnen er svært takknemlig for å slippe å bruke prevansjon. Kosthold og trening er også viktig for sexlysten, så å ta initativ til råvarebasert mat, og trening for dere begge, er nok positivt i lengden. Men hvis hun ikke er motivert må du legge til rette og ta det tyngste taket før hun selv merker hvor positivt det er og det blir enklere. En annen ting jeg har tenkt på er at hver gang vi har barnefri har jeg mye mer lyst på sex, og det er så befriende å ikke måtte være stille og gjemt under dyna, tilfelle barna kommer inn eller hører oss. Hvis min mann etterspør mer sexy undertøy minner jeg han på at det trengs barnefri og hotellrom for at det skal være gøy for meg, så da fikser han det så fort som mulig, så kanskje det også er noe for dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #60 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 19.00): Stresshormoner bruker av kjønnshormonene til kvinner. Da vil jo sexlysyen bli mindre. Handler ofte ikke om at man ikke vil ha sex med partneren sin men man har bare mistet lysten pga hormonell ubalanse -handler ikke om partner. Det er en konsekvens av biologiske prosesser i kvinnnekroppen rett og slett. Anonymkode: fe019...49c Evt også hormonell prevensjon om hin bruker det… vi har sjelden sex, mannen klager. Jeg har sjelden lyst. Pga hormonspiral. Prøvde noen mnd uten og ble kjempekåt (brukte kondom), så han fikk se at det ikke er min skyld. Vi er ferdige med barn. Jeg sa at om han vil ha kåt kone får ha klippe strengen. Det vil han ikke, så så farlig var det vel ikke. Og det er slutt på klagingen. Han gidder bare ikke gjøre det som må til. Ikke vil han bruke kondom, ikke steriliserer seg, ikke ha flere barn. Nei da funker jo sølibat bra som prevensjon det. Jeg skal heller ikke ha flere barn, så å sjanse er uaktuelt for meg. Anonymkode: db7ad...983 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå