Gå til innhold

Må jeg kutte kontakt med venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner din kone veldig godt. Det er selvsagt vondt for henne at du er så nær en annen kvinne enn henne, at du og hun har masse fortid sammen og selvfølgelig varme følelser for hverandre. Det kan du jo ikke nekte for. Når man er i et forhold er det naturlig at nære vennskap av motsatt kjønn endrer seg og tappes noe ned. Du kan fortsatt ha din venninne som venn, men da sammen med din kone. 
Noe annet er egoistisk og vitner om lite innsikt i folks følelsesliv.

Anonymkode: 9c11e...533

Altså, hæ? Aldri pm jeg hadde trappet ned mitt venneforhold til min bestekompis som jeg har kjent i tiår fordi jeg fikk kjæreste. Ikke gjorde jeg det heller og det er heldigvis helt greit for min mann, og hadde han vært så usikker og sjalu at han hadde fått meg til å avslutte eller trappe ned et tiår langt venneforhold hadde jeg nok ikke valgt han. 

Sitter med følelsen av at det er tilfellet for ts også hadde hans kone vist sitt sanne ansikt tidligere..

Anonymkode: 49951...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ava+, skrev (12 timer siden):

Hjelpes, TS! Hadde du vært min mann så hadde jeg skilt meg- for min egen og for din skyld.

Er helt uaktuelt at man skal beholde tidligere elskere/elskerinner som "venn" eller "venninne" i nytt forhold.

Min mann hadde en eks-elsker som bestevenninne (ja, de var kun venner da jeg møtte han) i 10 år. Da han traff meg måtte han la henne seile sin egen sjø. 

🤢🤮

At din mann gadd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 14.48):

TS her.

Jeg ser og skjønner hva du skriver. Dette er ikke en venninne jeg nylig har fått. Jeg har vært venn med henne i lang tid, før jeg møtte min kone. Som hun alltid har akseptert. Inntil nå. Om hun har aksepterte det de andre årene, vet jeg ikke, men hun sier hun aldri har hatt problemer med det. 

For meg er ikke vennskapet endret. Jeg stiller litt ekstra opp for noen som trenger en venn. Jeg har ingenting å skjule. Og jeg har ingen baktanker. Ja, jeg er en mann og ja jeg har seksuelle drifter, men jeg har ingen ønske om å ha sex med venninna mi igjen. Vi er venner. Gode venner. 

Hvem skal gi seg? Skal jeg kutte kontakten med en venn eller skal hun akseptere at jeg har en venn? Jeg forstår bare ikke problemet her. Jeg betrygger kona mi at hun ikke har noe å bekymre seg for, men hun klarer ikke la sjalusien ligge. Og hun har tydeligvis heller ikke tillit til meg. Jeg har aldri brutt tilliten vi har bygd opp. Hun analyserer i tillegg alt jeg sier, og med en gang jeg sier feil eller ordlegger meg feil, så mener hun at jeg skjuler noe - uten at hun direkte sier det. Jeg må veie ordene mine før jeg sier noe - og det er ekstremt tøft og vanskelig!

Anonymkode: 40401...f4c

Du skal selvfølgelig prioritere din kone og ditt ekteskap hvis du ønsker å være gift. Eller så kan du skille deg. 

Som du skriver så er din kone sjalu nå, er vel totalt uinteressant at hun ikke var det tidligere, eller om hun var det men ikke så plaget av det. Denne sjalusien plager henne, og du kan enkelt gjøre noe med det, ved å kutte ut den nære relasjonen med denne andre kvinnen som du også har en seksuell fortid med. 

Er ikke komplisert. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 14.37):

TS her.

Det tror jeg ikke. Jeg tror hun er oppriktig sjalu og bekymret. Hun har ikke så god selvtillit eller selvfølelse. Men hun har jo absolutt ingen grunn til å være bekymret. Jeg forguder kroppen hennes (som er fantastisk. Hun er verken overvektig eller syltynn. Det er ingen grunn til at hun skal ha lav selvfølelse) og resten av henne. Det forteller jeg og viser henne ofte. Jeg skjønner ikke hvorfor hun skal være sjalu og bekymret. 

Det er ikke sånn det fungerer. Pene damer kan også være sjalu, og mindre pene damer kan også være mer avslappet

Anonymkode: c0ac5...3e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 14.52):

At min partner hadde hatt så liten tillit til meg og så mye sjalusi hadde vært slutten for vårt forhold. Sjalusi hører ikke hjemme i et forhold der man har fått barn å valgt hverandre dag etter dag gjennom år. Så en slik side fra min mann hadde drept mye i vårt forhold. Så usikker på om jeg da hadde valgt din kone, sjalusi er for meg et like stort tillitsbrudd som utroskap. Det viser at partneren ikke stoler på meg å tror jeg ville vært utro. 

Anonymkode: 3ace5...f4e

Det viser at partneren føler seg utrygg, en helt normal reaksjon på en endring.

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 14.54):

TS her.

Jeg er enig. Sjalusien og mangel på tillit tar livet av forholdet nå. Uansett hvor mye jeg betrygger henne, så klarer hun åpenbart ikke stole på meg eller la det ligge. Hun bedyrer at hun stoler på meg, men når hun reagerer som hun gjør, blir sur og irritert når venninna mi nevnes er ødeleggende. Jeg kan rett og slett ikke være meg selv lenger. 

Nå høres det ikke ut som din kone har vært av den sjalu typen tidligere? Og da tenker jeg du bør vurdere egen oppførsel i denne situasjonen. Konen din er utrygg på deg, og føler relasjonen deres er truet. Selv om du sier det ikke har rot i virkelighet så har du åpenbart endret noe ved å stille så mye opp for denne venninnen at det truer forholdet med din kone. Jeg forstår at det er frustrerende for deg, men prøv også å sette deg litt i hennes side av saken. Hvis hun plutselig skulle bruke mer tid på et vennskap med en mann hun tidligere har vært forelsket i og hatt sex med, så hadde ikke du kjent på noe usikkerhet?

Anonymkode: 34253...1c4

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kutter du kontakt med din tidligere elsker. Ha litt respekt for kona di! 

Hadde du virkelig likt det om det var hun som hadde daglig og nær kontakt med en fyr hun tidligere hadde vært forelsket i og pult? 

Anonymkode: ae387...25e

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 15.12):

TS her.

Venninna mi er ikke viktigere! Men hun er en venn av meg, som er viktig. Hva om jeg får det vanskelig når jeg kutter kontakt med en mangeårig venn? 

Jeg kan godt kutte kontakt med venninna mi til fordel for min kone. Men problemet nå er at kona mi ikke har tillit til meg. Hun er sjalu. Hun henger seg oppi at jeg trykker på mobilen før legging (har jeg alltid gjort, og jeg ser på sosiale medier) for hun tror jeg skriver med venninna mi. Hun har ingen grunn til å være sjalu. Dersom jeg kutter kontakten med min venninne, eller nedskalerer den for kona mi sin del, hva skal til for at det plutselig dukker opp noe annet hun er sjalu for? Hun har allerede når vist at selv om jeg aldri har brutt tilliten hennes, så blir hun sjalu og velger å ikke stole på meg. 

Jeg syns kona di er urimelig, og jeg skjønner deg rågodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Altså, hæ? Aldri pm jeg hadde trappet ned mitt venneforhold til min bestekompis som jeg har kjent i tiår fordi jeg fikk kjæreste. Ikke gjorde jeg det heller og det er heldigvis helt greit for min mann, og hadde han vært så usikker og sjalu at han hadde fått meg til å avslutte eller trappe ned et tiår langt venneforhold hadde jeg nok ikke valgt han. 

Regner med du også var kjæreste og hadde sex med denne bestevennen før dere ble "bare venner", da...?

Anonymkode: 1b011...98c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

🤢🤮

At din mann gadd...

🤢🤮 tilbake!

Min mann stod fritt til å velge, og han valgte meg og er veldig lykkelig😊 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 12.45):

Åååh, som jeg skulle ønske din kone kom inn her og skrev sin versjon.. 🙈😅

Anonymkode: 1b011...98c

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Dette tror jeg ikke et øyeblikk på! Dette er bare nok en rettferdiggjøring av dine handlinger, og noe du skriver for å vise hvor "dumme" de som har svart deg i denne tråden er.

Anonymkode: 80327...536

TS her:

Hvorfor i det hellige navn skal jeg lyve?! Jeg er fuckings anonym. Ingen vet hvem jeg er. Hva har jeg å tjene på å ikke få frem sannheten? Sannheten er den jeg skriver. Det er min versjon, ja. Og det jeg skriver, er det jeg får ut av min kone. Hun bedyrer at hun stoler på meg. Hun er sikker på at jeg ikke blir å forlate henne til fordel for min venninne. Ja, hun har dratt opp sexen vi har hatt, og at vi har tent på hverandre og at hun er bekymret for at vi fortsatt tenner på hverandre. Men hun har slått seg til ro med at vi ikke kommer dit. Er det noen hun ikke stoler på, er venninna mi, for hun er jo uten forpliktelser.

Ingen av de som skriver her inne er dumme, men alle sitter med hver sin oppfatning av situasjonen min. Flere har også misforstått. Mange legger inn sine egne følelser, fordommer og grenser. Det er ikke nødvendigvis noe som passer med min og vår virkelighet. 

Jeg tror ikke det bare er misunnelse i bildet. Det er noe annet også. Hun insisterer på at jeg må ha kontakt med venninna mi. Hun vil ikke frata meg det. Hun vil heller ikke at jeg, av egen fri vilje, skal kutte kontakten eller redusere den - for da føler kona at hun er årsaken til at jeg fjerner en venn. 

Jeg har selv bestemt meg for å redusere kontakten. Jeg gidder ikke si noe til verken kona eller venninna. Jeg lar det ordne seg selv. Dersom det blir et tema, får jeg nevne det. Jeg kommer dessuten aldri til å nevne for venninna at jeg reduserer kontakten pga. at kona synes det er vanskelig. Aldri! 

Og forresten, at vi har kontakt annenhver dag, er ikke lange samtaler, men et par meldinger/snap om jobb eller enkelte ubetydelig hendelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så jævlig elendig du behandler din kone. Dette er skikkelig gaslighting, og du er mikroutro så det holder, og gjør det til og med helt åpent for din kone. 

Nei, jeg sier som andre her, håper virkelig din kone tar turen inn på forumet så hun kan få litt andre perspektiver på samlivet sitt, for du, og også din venninne, behandler henne som dritt! Skam deg. 

Anonymkode: 0dc88...ab3

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt din venninne er den første du tenker på å snappe/melde om jobb og småting i livet. Annen hver dag liksom. Hvorfor ikke heller din kone?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er denne venninna di så viktig for deg, TS? 
Om kona di ikke har reagert på 10 år, men gjør det nå, har hun nok god grunn. Man bør alltid velge partner når det kommer til exer (ex sex venner, flørter osv også)

Anonymkode: 25880...f91

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 15.12):

TS her.

Venninna mi er ikke viktigere! Men hun er en venn av meg, som er viktig. Hva om jeg får det vanskelig når jeg kutter kontakt med en mangeårig venn? 

Jeg kan godt kutte kontakt med venninna mi til fordel for min kone. Men problemet nå er at kona mi ikke har tillit til meg. Hun er sjalu. Hun henger seg oppi at jeg trykker på mobilen før legging (har jeg alltid gjort, og jeg ser på sosiale medier) for hun tror jeg skriver med venninna mi. Hun har ingen grunn til å være sjalu. Dersom jeg kutter kontakten med min venninne, eller nedskalerer den for kona mi sin del, hva skal til for at det plutselig dukker opp noe annet hun er sjalu for? Hun har allerede når vist at selv om jeg aldri har brutt tilliten hennes, så blir hun sjalu og velger å ikke stole på meg. 

Oppførselen din tilsier at din venninne er viktigere enn din kone. 

Ingen har bedt deg kutte ut kontakten med din venninne, så din kone har åpenbart tillit til deg (høyere enn jeg har til menn generelt angående vennskap med kvinner).

Du har oppført deg slik at din kone nå er usikker og utrygg, og du gjentar igjen og igjen at du trygger henne, men ord betyr ingenting i forhold til handling. 

Ikke sikkert kjønn har noe som helst betydning her egentlig. Om du tydelig prioriterte vennskap med en mann over din kone, eller så høyt at det ble en belastning for din kone, kunne dere vært i nøyaktig samme situasjon. Jeg hjalp en venninne veldig mye da hun ble skilt og måtte kjøpe ny bolig, og så pusse opp. Mim mann ga etterhvert klar beskjed om at han følte seg nedprioritert og glemt nesten. Det tok jeg hensyn til og reduserte tiden jeg var hos min venninne. Å kutte ut vennskapet var likevel ikke nødvendig, bare en påminnelse om hvor min lojalitet og tid skal ligge tyngst var nødvendig, og å endre fokus etter det. Jeg har likevel stilt opp for min venninne, og hun forstår godt at jeg ikke kan prioritere henne og ignorere min mann i den grad at han blir trist.

Endret av Trolltunge
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

TS her:

Hvorfor i det hellige navn skal jeg lyve?!

Jeg tror ikke du lyver, men jeg tror heller ikke at det var hennes ord.

Jeg tror heller at det var din tolkning av det hun sa, og at ein tolkning er farget av den utpregede "jeg har ikke gjort noe galt"-holdningen du har hatt gjennom hele tråden, og et ønske om å sette kg-kjerringene på plass.

Men hvis det mot formodning var hennes ord er jeg rimelig sikker på at ekteskapet ditt er over i løpet av kort tid.  For da sa hun til deg at hun ønsket at du også kunne være en like god venn fra henne som du er for din venninne, og du fanget ikke opp ønsket.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tror ikke du lyver, men jeg tror heller ikke at det var hennes ord.

Jeg tror heller at det var din tolkning av det hun sa, og at ein tolkning er farget av den utpregede "jeg har ikke gjort noe galt"-holdningen du har hatt gjennom hele tråden, og et ønske om å sette kg-kjerringene på plass.

Men hvis det mot formodning var hennes ord er jeg rimelig sikker på at ekteskapet ditt er over i løpet av kort tid.  For da sa hun til deg at hun ønsket at du også kunne være en like god venn fra henne som du er for din venninne, og du fanget ikke opp ønsket.

Helt enig i alt du sier her!! SÅ enig! Men når det kommer til siste avsnitt er jeg usikker på om TS sin kone er så heldig at hun blir kvitt han. Hun har jo åpenbart blitt manipulert av han i åresvis, og det spørs om hun nå selv klarer å se at hun blir behandlet helt latterlig dårlig, og bør forlate han og endelig få seg et godt liv med en skikkelig mann. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Fy faen så jævlig elendig du behandler din kone. Dette er skikkelig gaslighting, og du er mikroutro så det holder, og gjør det til og med helt åpent for din kone. 

Nei, jeg sier som andre her, håper virkelig din kone tar turen inn på forumet så hun kan få litt andre perspektiver på samlivet sitt, for du, og også din venninne, behandler henne som dritt! Skam deg. 

TS her.

Kona mi vet alt! Jeg går ikke bak ryggen hennes i det hele tatt. Det jeg skriver her, forteller jeg også min kone. Hun vet om min usikkerhet rundt om jeg bør ha kontakt med venninna mi eller ikke. Vi snakker åpent om dette. 

Hvordan i all verden kan du mene at jeg behandler kona mi som dritt?! Fordi jeg ikke kutter ut venner?

Det er greit, jeg skal be kona komme innom her. Men hva hjelper det? Uansett hva hun skriver, så vil dere bare tro et er meg. Så er det noe poeng?

k4ren skrev (18 minutter siden):

Så kjipt din venninne er den første du tenker på å snappe/melde om jobb og småting i livet. Annen hver dag liksom. Hvorfor ikke heller din kone?

Hvem sier venninna er den første jeg tenker på?! Hvem sier at det er jeg som skriver først? Og hvem sier det er nødvendig og fortelle min kone om alle småting jeg snapper til min venninne? Akkurat som om jeg forteller min kona alt om hva jeg snapper til kompisene mine om.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvorfor er denne venninna di så viktig for deg, TS? 
Om kona di ikke har reagert på 10 år, men gjør det nå, har hun nok god grunn. Man bør alltid velge partner når det kommer til exer (ex sex venner, flørter osv også)

Anonymkode: 25880...f91

Vi har vært venner i 13 år! 

Kona mi sier hun aldri har vært bekymret eller reagert. Hun reagerer nå fordi venninna mi er singel, og har vært forelsket i meg - mer enn jeg i venninna. Hun var en periode redd for at jeg skulle gå til min venninne til fordel for kona. Men hun er ikke det nå lenger. Hun er rett og slett misunnelig på det venninna og det jeg har. Men kona unner meg vennskapet med henne. Hun ønsker at jeg skal ha venner i livet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har en nær venninne du har kontakt med nesten hver dag, som din kone aldri har møtt… mer shady enn det blir det jo ikke, samme hva du sier. De aller fleste har ikke så mye kontakt med venner av samme kjønn en gang.

Få håpe din kone finner seg en nær og god «venn» som kan prioritere henne slik du prioriterer din venninne da.

Anonymkode: 668be...9e4

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS her.

Kona mi vet alt! Jeg går ikke bak ryggen hennes i det hele tatt. Det jeg skriver her, forteller jeg også min kone. Hun vet om min usikkerhet rundt om jeg bør ha kontakt med venninna mi eller ikke. Vi snakker åpent om dette. 

Hvordan i all verden kan du mene at jeg behandler kona mi som dritt?! Fordi jeg ikke kutter ut venner?

Det er greit, jeg skal be kona komme innom her. Men hva hjelper det? Uansett hva hun skriver, så vil dere bare tro et er meg. Så er det noe poeng?

Hvem sier venninna er den første jeg tenker på?! Hvem sier at det er jeg som skriver først? Og hvem sier det er nødvendig og fortelle min kone om alle småting jeg snapper til min venninne? Akkurat som om jeg forteller min kona alt om hva jeg snapper til kompisene mine om.

Vi har vært venner i 13 år! 

Kona mi sier hun aldri har vært bekymret eller reagert. Hun reagerer nå fordi venninna mi er singel, og har vært forelsket i meg - mer enn jeg i venninna. Hun var en periode redd for at jeg skulle gå til min venninne til fordel for kona. Men hun er ikke det nå lenger. Hun er rett og slett misunnelig på det venninna og det jeg har. Men kona unner meg vennskapet med henne. Hun ønsker at jeg skal ha venner i livet mitt.

Ti stille med deg din mestermanipulatør. Du kan få kona di til å komme inn i tråden så hun kan få litt perspektiver på livet sitt og noen voksne å snakke med. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...