AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #41 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enormt enig i alt dette! Er du som virker mest urimelig her, som hevder du må velge mellom alt eller ingenting, Nei, det må du ikke. Ta hensyn til kona di først og slutt å være så opphengt i denne venninna di. Anonymkode: a1f9e...cf2 Enig. Han er helt sykelig opphengt i denne venninnen. Skjønner godt at kona reagerer, virkelig. Anonymkode: 193cb...498 23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #42 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): At min partner hadde hatt så liten tillit til meg og så mye sjalusi hadde vært slutten for vårt forhold. Sjalusi hører ikke hjemme i et forhold der man har fått barn å valgt hverandre dag etter dag gjennom år. Så en slik side fra min mann hadde drept mye i vårt forhold. Så usikker på om jeg da hadde valgt din kone, sjalusi er for meg et like stort tillitsbrudd som utroskap. Det viser at partneren ikke stoler på meg å tror jeg ville vært utro. Anonymkode: 3ace5...f4e Hadde fått meg en mannlig singel venn som jeg kunne treffe dersom mannen min holdt på slik. Anonymkode: c6827...3a7 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #43 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun sier jo at hun ikke trenger at du kutter kontakten med venninnen. Hun kommuniserer at hun ikke er komfortabel med nivået av kontakt dere har nå etter at hun ble singel. Og vet du hva? Det synes jeg er helt fornuftig. At du hopper rett til "skal jeg liksom kutte kontakten helt da?" er veldig urimelig av deg. Hun har ikke spurt om det. Hun prøver å fortelle deg at kontakten dere har nå, gjør henne usikker og ukomfortabel. Å ikke ønske at partneren stiller opp emosjonelt for en tidligere elsker i en sårbar situasjon, er veldig normalt. Dette er jo oppskriften på katastrofe. Gå til din kone. Si "beklager at jeg har vært vanskelig. Jeg kan forstå at du ikke føler deg helt komfortabel med situasjonen som den er akkurat nå, og jeg er veldig glad for at du kommuniserte usikkerheten din så vi kan finne en løsning." Deretter minsker du kontakten med denne nysingle, tidligere elskeren, også er du VELDIG flink til å prioritere din kone og barn. Ikke chat med venninnen mens dere har filmkveld. Ikke stopp opp under en samtale med kona fordi venninnen skrev og du "bare må svare kjapt". Ikke dra på kino med venninnen. Anonymkode: e9461...c41 TS her. Det er greit. Jeg skal nedjustere kontakten. Har dessuten aldri avbrutt en samtale med min kone til fordel for venninna mi. Jeg har for øvrig spurt hva hun vil jeg skal gjøre, der kona mi svarer at jeg ikke trenger gjøre noe. Det er hun (altså kona) som er problemet. Hun må skjerpe seg. Hun sier flere ganger at hun er lei seg for at hun ikke klarer å akseptere at jeg har kontakt med henne. Anonymkode: 40401...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #44 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vi er gift. Har vært sammen i 10 år. Jeg har vært venn med ei jente i 12-13 år. Vi hadde sex og var forelsket før jeg møtte min kone. Hun var mer forelsket i meg enn jeg i henne. Vi avsluttet det intime før jeg møtte min kone. Vi fortsatte derimot å ha kontakt. Kun vennskapelig. Hun er i tillegg venninne med min søster, så vi ser hverandre jevnlig. Etter jeg møtte min kone har jeg aldri vært intim med min venninne. Det har aldri vært noe forelskelse, men vi har hatt god kontakt. Om ikke hver dag, så annenhver dag. Vi snakker om det meste, på lik linje som jeg snakker om det meste med en av mine bedre guttekompiser. Kona mi har alltid akseptert at jeg har hatt kontakt med venninna mi. Har aldri hatt noen bekymringer når vi drar på kino eller finner på noe. Hun har møtt venninna mi flere ganger. Hun har ingenting å bekymre seg for. Jeg har aldri gått bak ryggen til min kone, og jeg har alltid vært åpen om alt, ikke bare kontakte med venninna mi. For noen måneder siden ble det slutt mellom venninna og hennes kjæreste. Hun har vært lei seg, og jeg har stilt opp, som en venn. Ingenting mer. Jeg føler heller ikke at venninna mi har noen følelser for meg - overhodet ikke. I tillegg skal hun også flytte fra byen, så vi har hatt litt ekstra kontakt i det siste. Det har derimot plaget kona mi, at vi har hatt ekstra kontakt, samt at hun nå er singel. Hun henger seg opp i at vi var forelsket i hverandre for 13 år siden og hun mener nå at følelsene for hverandre blomstrer. Det er absolutt ikke tilfelle! Det har jeg sagt til henne flere ganger. Jeg spør om jeg har gjort noe som tilsier jeg at jeg nedprioriterer min kone og våre barn. Hun ser ingen endring der. Vi har like god sex, og like ofte som før. Vi gjør ting oss i mellom som familie og jeg tenker aldri at jeg har brukt mindre tid på familien. Det har blitt så mye sjalusi og mistenkeligheter at jeg blir gal! Jeg har spurt om jeg må kutte kontakten med min venninne for at forholdet til min kone skal bli bra. Det mener hun at jeg ikke trenger. Hun mener også at hun stoler på meg, men jeg føler at hun absolutt ikke gjør det. Nå er venninna mi ofte et tema, og jeg begynner å bli dritt lei! Når jeg tydelig blir irritert, så mener hun at jeg går i forsvar og mener jeg skjuler noe. Jeg blir bare irritert fordi jeg er lei. Jeg vet ikke hva mer jeg skal si. Jeg tilbyr henne å lese hva vi skriver på meldinger. Det gjorde hun en periode, men hun ble bare mer irritert, og valgte å ikke lese. Hun sier hun føler seg på utsiden når vi har kontakt, fordi hun ikke vet hva vi snakker om. Uansett hvor god kontakt jeg har min venninne, så snakker jeg aldri negativt om mitt forhold. Det gjør jeg ikke med mine kompiser heller. Jeg skiller ikke på kjønn. Men hun skjønner ikke det. Det har blitt et evig mas, og jeg orker ikke. Det ender opp med at jeg kutter kontakten med min venninne. Det vil være kjempetrist, for hun er jo en god venn av meg. I det minste blir vel forholdet bra. Men jeg tror forholdet går til helvete uansett, fordi jeg vil alltid føle at min kone er grunnen til at jeg måtte kutte kontakt med med en venn. Jeg velger selvsagt min kone og familie, men jeg er redd at hvis jeg kutter kontakten, så er det ødeleggende for min kone og jeg. Jeg har ingenting å skjule. Kona mi har ingenting å bekymre seg for. Jeg vil ha henne, og bare henne. Men hun klarer ikke forstå det. Anonymkode: 40401...f4c Jeg har alltid hatt guttevenner og har ikke tenkt på at det kan være et problem for deres partnere, rett og slett fordi jeg vet at det ikke er andre intensjoner inne i bildet enn kun vennskap. Mine guttevenner er som Ken-dukker for meg; i min hjerne har de ikke et underliv, og jeg har på ingen som helst måte lyst til å tenke på at de har et kjønnsorgan. Første gangen jeg ble bevisst på at dette var et problem var når en av mine nærmeste venner sa at hans kone syntes at det var utfordrende at vi var så gode venner når jeg stod i en skilsmisseprosess og ble singel. Tanken hadde ikke slått meg engang, men jeg skjønte det jo når han sa det. Hun er en helt fantastisk dame, og hun løste det ved å bli venner med meg også❤️ Om jeg hadde hatt sex med mannen hennes før de møttes hadde jeg ikke forventet å fortsette å være en del av livet hans etter han fikk seg partner. Sånn er det bare. Ingen liker at partner er bestevenner med ekspartner. Anonymkode: 9ca7d...5e9 18 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #45 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS her. Det er greit. Jeg skal nedjustere kontakten. Har dessuten aldri avbrutt en samtale med min kone til fordel for venninna mi. Jeg har for øvrig spurt hva hun vil jeg skal gjøre, der kona mi svarer at jeg ikke trenger gjøre noe. Det er hun (altså kona) som er problemet. Hun må skjerpe seg. Hun sier flere ganger at hun er lei seg for at hun ikke klarer å akseptere at jeg har kontakt med henne. Anonymkode: 40401...f4c Du virker veldig lite empatisk, bryr det deg ikke at kona di syns noe er kjipt? "Hun må skjerpe seg" mens du skal bare få gjøre akkurat som du vil. Nei, den måten du snakker om henne på gir meg dårlige vibber. Anonymkode: a1f9e...cf2 30 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #46 Del Skrevet 29. desember 2024 En voksen mann som er med venninna si annen hver dag. Har kone, barn, kompiser, jobb, osv. Jeg hadde heller ikke likt at du brukte så mye tid på ei venninne du har hatt sex med, selv om det er mange år siden. Enten får du velge venninna eller kona tenker jeg da. Anonymkode: 05edd...bf8 21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #47 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har alltid hatt guttevenner og har ikke tenkt på at det kan være et problem for deres partnere, rett og slett fordi jeg vet at det ikke er andre intensjoner inne i bildet enn kun vennskap. Mine guttevenner er som Ken-dukker for meg; i min hjerne har de ikke et underliv, og jeg har på ingen som helst måte lyst til å tenke på at de har et kjønnsorgan. Første gangen jeg ble bevisst på at dette var et problem var når en av mine nærmeste venner sa at hans kone syntes at det var utfordrende at vi var så gode venner når jeg stod i en skilsmisseprosess og ble singel. Tanken hadde ikke slått meg engang, men jeg skjønte det jo når han sa det. Hun er en helt fantastisk dame, og hun løste det ved å bli venner med meg også❤️ Om jeg hadde hatt sex med mannen hennes før de møttes hadde jeg ikke forventet å fortsette å være en del av livet hans etter han fikk seg partner. Sånn er det bare. Ingen liker at partner er bestevenner med ekspartner. Anonymkode: 9ca7d...5e9 TS her. Jeg ser den. Jeg vi gjerne fortelle venninna mi at vi ikke kan ha så mye kontakt, men da må jeg vel samtidig informere om hvorfor. Fordi det er vanskelig for min kone. Kona mi ønsker derimot ikke at hun skal få på seg at hun er "vanskelig". Så hva skal jeg si? Grunnen til at vi må redusere kontakten er jo fordi det er ubehagelig for kona mi. Hva kan jeg si? Anonymkode: 40401...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #48 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du virker veldig lite empatisk, bryr det deg ikke at kona di syns noe er kjipt? "Hun må skjerpe seg" mens du skal bare få gjøre akkurat som du vil. Nei, den måten du snakker om henne på gir meg dårlige vibber. Anonymkode: a1f9e...cf2 TS her. Det er kona selv som sier at hun på skjerpe seg. Ikke jeg! Anonymkode: 40401...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
k4ren Skrevet 29. desember 2024 #49 Del Skrevet 29. desember 2024 Glad mannen min ikke holder på sånn, stakkars kona. 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #50 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du virker veldig lite empatisk, bryr det deg ikke at kona di syns noe er kjipt? "Hun må skjerpe seg" mens du skal bare få gjøre akkurat som du vil. Nei, den måten du snakker om henne på gir meg dårlige vibber. Anonymkode: a1f9e...cf2 Jeg holdt akkurat på å skrive det samme. Syns skikkelig synd på kona. Anonymkode: 193cb...498 12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #51 Del Skrevet 29. desember 2024 exictence skrev (51 minutter siden): Jeg hadde ikke likt at min kjæreste hadde så god kontakt med en venninne han en gang hadde hatt sex med. Hvis jeg var deg hadde jeg kuttet ut det med å ha ekstra mye kontakt med din venninne nå. Enig! Og det hadde vært greit å kuttet kontakten fra begynnelsen. Men så lenge konen har syns det var greit så bra for de. Men mulig konen sliter med noe nå? Fått barn? Dårligere selvtilitt? Overgansalder? Pms? Ville kanskje hatt litt mindre kontakt med denne venninnen og invitert min kone ut på date istedet! Konen kommer før en tidligere elskerinne! Veldig bra at han ikke snakker ned om hun til andre. Anonymkode: c19e0...955 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #52 Del Skrevet 29. desember 2024 «Etter jeg møtte min kone har jeg aldri vært intim med minvenninne. Det har aldri vært noe forelskelse, men vi har hatt god kontakt. Om ikke hver dag, så annenhver dag. Vi snakker om det meste, på lik linje som jeg snakker om det meste med en av mine bedre guttekompiser.» Til å ikke ha noen følelser for venninnen din, oser det voldsomt mye følelser ut her. Hvordan kunne dette da i det hele tatt bli et såpass stort problem tenker du? Og kontakt annen hver dag er mye! Voldsomt mye. Uansett hva praten handler om. Du sier hun var mest interessert i deg. Og nå søker hun trøst hos deg som hun var interessert i, etter at forholdet hennes tar slutt. Og du ser ikke problemet?? Hun har vel andre venner som kan støtte henne, som blant annet søsteren din som du sier er venninne med henne. Har de også like mye kontakt som dere foresten? Forstår kona di veldig godt. Du fremstår svært lite empatisk og forståelsesfull ovenfor det som skulle være din bedre halvdel. Høres ut som om du er mest opptatt av din venninnes følelser her, fremfor din kones. Og slik skal det jo ikke være. Anonymkode: 2dafd...19c 24 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candykiss Skrevet 29. desember 2024 #53 Del Skrevet 29. desember 2024 Kjenner jeg blir provosert av deg ts, du forsvarer denne “venninnen” og dette vennskapet med nebb og klør, du tar ikke til deg noe av det andre skriver her, ei heller hvordan din kone føler rundt dette. Hvorfor rådfører du deg her når du ikke er mottakelig eller er villig til å ta til deg noe av det som blir sagt her, å fram for alt din kone hvordan hun føler seg midt oppi alt dette. Du virker til å ha null selvinnsikt, å har null evne til å sette deg inn i å forstå hvordan konen din føler rundt dette. Egoistisk rett og slett. Menn som plent MÅ pleie et vennskap med tidligere pulevenninne ser jeg på som patetisk og smålig. Er du glad i konen din tar du deg sammen å tar hensyn til henne, Ikke denne “venninnen”! 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille39 Skrevet 29. desember 2024 #54 Del Skrevet 29. desember 2024 exictence skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke likt at min kjæreste hadde så god kontakt med en venninne han en gang hadde hatt sex med. Hvis jeg var deg hadde jeg kuttet ut det med å ha ekstra mye kontakt med din venninne nå. Signerer på denne. Du bør prioritere din kone. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #55 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg hadde som kvinne, respektert andre sine forhold. Jeg hadde absolutt beholdt vennskap, men jeg hadde tatt ett steg til sides og roet ned tre hakk, iveren etter å ha de på tomannshånd, hadde vært liten. Hadde iallefall ikke valgt en gammel pulevenn, som i tillegg til å vere gift, som førstemann til å prate med og støtte meg på, når jeg var blitt nysingel. Om DU er trofast og til å stole på, så er det garantert noe muffens med veninnen din. Og dette ser nok din kone adskillig bedre enn deg. Du er naiv her. Din venninne leker uskyldig, men snart er du inne i leken "min kone forstår meg ikke", dvs du er der alt, og du kan bare gjette hvem som står parat til å høre på da med opne armer og en forståelsesfull mine. Din venninne hjelper deg umerkelig til å skyve deg bort fra din partner, og du velger bort din partner her, til fordel for en anna kvinne. Enkelt og greit. Kvinner ser dette, og selv om din kone stoler på deg, så stoler ho ikke på din venninne, og jeg skjønner ho godt. Anonymkode: 7cc61...a9a 20 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #56 Del Skrevet 29. desember 2024 Gå fra kona di du, først som sist. Du kommer åpenbart til å legge henne for hat hvis du kutter kontakt med venninna di, som "ikke betyr noe annet enn en venn". Vel, en venn ville skjønt at man ikke støtter seg på en mann som allerede er i et forhold, og en venn ville skjønt det hvis du sa "beklager, denne mengde kontakt er ubehagelig for kona mi". Du har allerede valgt side her, det merker man tydelig på måten du insisterer på at du må ha lov til å beholde det vennskapet. Så behold det, men gjør kona di en tjeneste; vær så ærlig å innrømme at hun kommer på andreplass.. Anonymkode: 1b011...98c 23 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #57 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): TS her. Jeg ser den. Jeg vi gjerne fortelle venninna mi at vi ikke kan ha så mye kontakt, men da må jeg vel samtidig informere om hvorfor. Fordi det er vanskelig for min kone. Kona mi ønsker derimot ikke at hun skal få på seg at hun er "vanskelig". Så hva skal jeg si? Grunnen til at vi må redusere kontakten er jo fordi det er ubehagelig for kona mi. Hva kan jeg si? Anonymkode: 40401...f4c Du kan helt fint redusere kontakten uten å kaste din kone under bussen. Det er ikke naturlig å ha så tett kontakt med venner, uavhengig av kjønn. Du kan si at du har det travelt og selv om du ønsker å støtte henne så må du prioritere din egen familie først. Det kan hende at din kone stoler 100% på deg, men at hovedproblemet er at du prioriterer venninnen foran henne. Action sier mer enn ord. Jeg hadde blitt lynings om min mann hadde prioritert en tidligere eks foran meg. Det slutter man med når man får partner, sånn er det bare. Det handler om respekt for partner, ikke bekymring for utroskap. Anonymkode: 9ca7d...5e9 22 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #58 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Fordi jeg stoler på henne. Fordi jeg ikke bruker energi på noe jeg ikke trenger bruker energi på. Jeg er ikke bekymret. Hadde hun vært utro, hadde det vært noe annet. Det er 13 år siden vi hadde sex. 13! Jeg er ikke bekymret. Jeg har tillit til min kone, og jeg er ikke en sjalu type. Anonymkode: 40401...f4c Då er det kanskje det at kona di ikkje stolar på deg? Ikkje hundre prosent... Anonymkode: 3d97b...362 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #59 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde fått meg en mannlig singel venn som jeg kunne treffe dersom mannen min holdt på slik. Anonymkode: c6827...3a7 Hvorfor ikke? Hvorfor kan man ikke ha venner? Om min mann ønsker å være utro javel hans valg, jeg har så mye mer verdi enn det så da valgte han å ødelegge sin familie. Er det en ting jeg har lært i livet er at jeg kan ikke styre handlingene til andre mennesker. Jeg velger å stole på mannen, vi har ikke noe sjalusi i vårt forhold og hans damevenner er hans venner. Jeg er god venn med min eks, hva er problemet. Så ja gjør det skaff deg en god venn, alle fortjener gode venner. Og nei alle menn vil ikke pule rundt, så det er på tide å legge vekk sjalusien. Anonymkode: 3ace5...f4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #60 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. Hun vil ikke møte venninna mi... Anonymkode: 40401...f4c Vil det si hun aldri har møtt henne? Jeg synes det er spesielt å ikke ville møte vennene til partneren, for så å beklage seg over dem. Hvis min mann hadde vært «sjalu» fordi jeg tilbrakte mye tid med en venninne, og heller ikke ville at jeg skulle invitere henne hjem til oss på middag el.l., ville han jo oppført seg ganske urimelig i mine øyne. Anonymkode: b229c...121 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå