Gå til innhold

Må jeg kutte kontakt med venninne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

exictence skrev (1 minutt siden):

Hun er en venninne som trenger støtte. Du har en kone som trenger støtte. Er det egentlig tvil om hvem du skal støtte mest?

Nettopp og det er den holdningen som får meg til å tenke at kona sin reaksjon er ganske spot on. Her det tydelig at det er venninnen sine følelser som er mest verdifulle og ikke den kvinnen som han har giftet seg med. 

Anonymkode: 193cb...498

• Liker 24
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

exictence skrev (2 minutter siden):

Du. Din kone lider, og du tar hensyn til henne ved å kutte ned på ekstra kontakten.

Var det ikke sånn at din kone aksepterte at du har litt kontakt med henne? Din kone har truffet henne.

Jeg synes absolutt du skal ta mest hensyn til din kone og mor til deres felles barn.

Hun er en venninne som trenger støtte. Du har en kone som trenger støtte. Er det egentlig tvil om hvem du skal støtte mest?

Nei, du skjønner ikke din konesproblem. Men det trenger du faktisk ikke å skjønne. Så lenge hun synes det er et problem for henne, så er det jo et problem. 

TS her.

Hva om det er et problem for meg å kutte kontakt med en venn? Hvorfor kan hun ikke akspetere det? 

Min kone har for lenge siden akseptert venninna mi, og møtt henne flere ganger. Hvorfor skal jeg plutselig nå tvinges ned på knærne? Ingenting har endret seg. Absolutt ingenting! Ingenting!

Anonymkode: 40401...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må du være så drastisk, da? Hva med å ta et langt skritt tilbake i forhold til venninna di, men ikke droppe vennskapet? Når dere er så gode venner bør hun forstå at deres vennskap kan fremkalle sjalusi - og spesielt når hun har blitt singel, i tillegg. Hun har da vel flere som kan hjelpe og være til støtte. 

Anonymkode: 13527...e66

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp og det er den holdningen som får meg til å tenke at kona sin reaksjon er ganske spot on. Her det tydelig at det er venninnen sine følelser som er mest verdifulle og ikke den kvinnen som han har giftet seg med. 

TS her.

Jeg kan da vel støtte begge?! Hvorfor må jeg støtte kona mi på en måte at jeg måte avslutte et mangeårig vennskap? Det er jo hun som har feil oppfatning her. Det er jo ingenting hun trenger å bekymre seg for. Hun kjemper mot en redsel for at jeg skal bytte henne ut. Men det skjer ikke. Og hvis jeg kutter venninna mi ut, hva tilsier at hun ikke blir sjalu på noen andre igjen? Én gang utro alltid utro? Én gang sjalu alltid sjalu?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var omvendt da? Om din kone hadde hatt tett og ukentlig kontakt med en god, gammel pulevenn som var i sin tid småforelsket i din kone, hadde du vært komfortabel med det? 

Anonymkode: 7cc61...a9a

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Hva om det er et problem for meg å kutte kontakt med en venn? Hvorfor kan hun ikke akspetere det? 

Jepp. Du er definitivt utro og kan tenke meg fruen din tenker det samme. Reaksjonene dine er veldig tydelige

• Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At folk fortsatt ikke skjønner konseptet bak et sunt ekteskap eller forhold er for meg totalt uforståelig. 

1. prioritet skal alltid være sin ektefelle / partner

2. kommuniser fortløpende - det som var i går kan følelsesmessig ha endret seg fra i går.

3. se punkt 1. 

Å overkjøre partneren uten å kommunisere og inngå minnelige kompromisser har aldri og kommer aldri til å bli et sunt og godt ekteskap eller samboerskap. 

Anonymkode: 4fcf4...436

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ser og skjønner hva du skriver. Dette er ikke en venninne jeg nylig har fått. Jeg har vært venn med henne i lang tid, før jeg møtte min kone. Som hun alltid har akseptert. Inntil nå. Om hun har aksepterte det de andre årene, vet jeg ikke, men hun sier hun aldri har hatt problemer med det. 

Og akkurat dette tyder på at ting har endret seg nå - det har skjedd noe i måten du snakker om henne på, i hyppigheten og typen kontakt dere har, noe din kone observerer og reagerer på. Det trenger hverken være bevisst eller intendert fra din side, men det er der likevel.  Og måten du svarer I tråden på, viser at du ikke er så opptatt av din kones følelser som du hevder. 

• Liker 25
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg kan da vel støtte begge?! Hvorfor må jeg støtte kona mi på en måte at jeg måte avslutte et mangeårig vennskap? Det er jo hun som har feil oppfatning her. Det er jo ingenting hun trenger å bekymre seg for. Hun kjemper mot en redsel for at jeg skal bytte henne ut. Men det skjer ikke. Og hvis jeg kutter venninna mi ut, hva tilsier at hun ikke blir sjalu på noen andre igjen? Én gang utro alltid utro? Én gang sjalu alltid sjalu?

Du kan støtte henne samtidig kutte ned på kontakten. Hun er en voksen kvinne som kan støtte seg på andre, men det lyser gjennom hele deg at du ikke vil det fordi at forholdet til venninnen din er langt mer viktig enn din kona. Det er veldig tydelig at du er utro, om ikke fysisk så emosjonelt. 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har denne venninnen din ingen andre venner hun kan søke støtte hos som nysingel? Merkelig.

Anonymkode: fe263...bdd

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om det var omvendt da? Om din kone hadde hatt tett og ukentlig kontakt med en god, gammel pulevenn som var i sin tid småforelsket i din kone, hadde du vært komfortabel med det? 

Anonymkode: 7cc61...a9a

TS her. JA! Det er derfor jeg sliter med å forstå min kone nå. Jeg stoler fullt og helt på min kone. Har aldri mistenkt henne for noe. Hun har aldri endret eller mistenkelig adferd. Hvis hun sier jeg kan stole på henne, så gjør jeg det. Hvorfor skal jeg bruke energi på noe som bare er antakelser?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her. JA! Det er derfor jeg sliter med å forstå min kone nå. Jeg stoler fullt og helt på min kone. Har aldri mistenkt henne for noe. Hun har aldri endret eller mistenkelig adferd. Hvis hun sier jeg kan stole på henne, så gjør jeg det. Hvorfor skal jeg bruke energi på noe som bare er antakelser?

Det sier han så kjepphøyt nå for å forsvare seg selv, men villig til å vedde ganske mye på at pipa hadde fått en annen lyd om det faktisk hadde skjedd.  

• Liker 25
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hvorfor hadde du vært komfortabel om kona di hadde hatt daglig kontakt med en god pulevenn?

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun sier jo at hun ikke trenger at du kutter kontakten med venninnen. 

Hun kommuniserer at hun ikke er komfortabel med nivået av kontakt dere har nå etter at hun ble singel. Og vet du hva? Det synes jeg er helt fornuftig.

At du hopper rett til "skal jeg liksom kutte kontakten helt da?" er veldig urimelig av deg. Hun har ikke spurt om det. Hun prøver å fortelle deg at kontakten dere har nå, gjør henne usikker og ukomfortabel. 

Å ikke ønske at partneren stiller opp emosjonelt for en tidligere elsker i en sårbar situasjon, er veldig normalt. Dette er jo oppskriften på katastrofe.

Gå til din kone. Si "beklager at jeg har vært vanskelig. Jeg kan forstå at du ikke føler deg helt komfortabel med situasjonen som den er akkurat nå, og jeg er veldig glad for at du kommuniserte usikkerheten din så vi kan finne en løsning." Deretter minsker du kontakten med denne nysingle, tidligere elskeren, også er du VELDIG flink til å prioritere din kone og barn. Ikke chat med venninnen mens dere har filmkveld. Ikke stopp opp under en samtale med kona fordi venninnen skrev og du "bare må svare kjapt". Ikke dra på kino med venninnen.

Anonymkode: e9461...c41

• Liker 28
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker merkelig opptatt av denne venninna di. Og ikke villig til å møte din kone på noe som helst. Du er jo bare helt fastsatt på at du har rett og hun fullstendig feil, vel, sannheten er ofte en god del mer midt imellom. Og måten du snakker om denne venninna på får det hele til å virke enda mer mistenkelig. Dere har hatt sex, hun er blitt single, dette er ikke et vanlig vennskapsforhold. JEg har ingen venner av det annet kjønn som jeg har hatt sex med, det ville føltes feil for min del.

Anonymkode: a1f9e...cf2

• Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (5 minutter siden):

Og akkurat dette tyder på at ting har endret seg nå - det har skjedd noe i måten du snakker om henne på, i hyppigheten og typen kontakt dere har, noe din kone observerer og reagerer på. Det trenger hverken være bevisst eller intendert fra din side, men det er der likevel.  Og måten du svarer I tråden på, viser at du ikke er så opptatt av din kones følelser som du hevder. 

TS her.

Venninna mi er ikke viktigere! Men hun er en venn av meg, som er viktig. Hva om jeg får det vanskelig når jeg kutter kontakt med en mangeårig venn? 

Jeg kan godt kutte kontakt med venninna mi til fordel for min kone. Men problemet nå er at kona mi ikke har tillit til meg. Hun er sjalu. Hun henger seg oppi at jeg trykker på mobilen før legging (har jeg alltid gjort, og jeg ser på sosiale medier) for hun tror jeg skriver med venninna mi. Hun har ingen grunn til å være sjalu. Dersom jeg kutter kontakten med min venninne, eller nedskalerer den for kona mi sin del, hva skal til for at det plutselig dukker opp noe annet hun er sjalu for? Hun har allerede når vist at selv om jeg aldri har brutt tilliten hennes, så blir hun sjalu og velger å ikke stole på meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det sier han så kjepphøyt nå for å forsvare seg selv, men villig til å vedde ganske mye på at pipa hadde fått en annen lyd om det faktisk hadde skjedd.  

TS her.

Hvorfor spør du da hvis du vet svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Hvorfor spør du da hvis du vet svaret?

Det var ikke jeg som spurte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun sier jo at hun ikke trenger at du kutter kontakten med venninnen. 

Hun kommuniserer at hun ikke er komfortabel med nivået av kontakt dere har nå etter at hun ble singel. Og vet du hva? Det synes jeg er helt fornuftig.

At du hopper rett til "skal jeg liksom kutte kontakten helt da?" er veldig urimelig av deg. Hun har ikke spurt om det. Hun prøver å fortelle deg at kontakten dere har nå, gjør henne usikker og ukomfortabel. 

Å ikke ønske at partneren stiller opp emosjonelt for en tidligere elsker i en sårbar situasjon, er veldig normalt. Dette er jo oppskriften på katastrofe.

Gå til din kone. Si "beklager at jeg har vært vanskelig. Jeg kan forstå at du ikke føler deg helt komfortabel med situasjonen som den er akkurat nå, og jeg er veldig glad for at du kommuniserte usikkerheten din så vi kan finne en løsning." Deretter minsker du kontakten med denne nysingle, tidligere elskeren, også er du VELDIG flink til å prioritere din kone og barn. Ikke chat med venninnen mens dere har filmkveld. Ikke stopp opp under en samtale med kona fordi venninnen skrev og du "bare må svare kjapt". Ikke dra på kino med venninnen.

Anonymkode: e9461...c41

Enormt enig i alt dette! Er du som virker mest urimelig her, som hevder du må velge mellom alt eller ingenting, Nei, det må du ikke. Ta hensyn til kona di først og slutt å være så opphengt i denne venninna di.

Anonymkode: a1f9e...cf2

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hvorfor hadde du vært komfortabel om kona di hadde hatt daglig kontakt med en god pulevenn?

TS her.

Fordi jeg stoler på henne. Fordi jeg ikke bruker energi på noe jeg ikke trenger bruker energi på. Jeg er ikke bekymret. Hadde hun vært utro, hadde det vært noe annet. Det er 13 år siden vi hadde sex. 13! Jeg er ikke bekymret. Jeg har tillit til min kone, og jeg er ikke en sjalu type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...