Grublende Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #41 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Vold fra familie? Hvordan vet du 100% det er henne om du ikke har hatt andre damer etter hun? Har du prĂžvd med noen andre eller er hun kun det du har hatt som kjĂŠreste som gjĂžr deg usikre pĂ„ andre damer?  Jeg hadde et lignende problem med usikkerhet og la hele skylden pĂ„ meg selv, men begge var et problem, jeg gikk frem og tilbake etter det ble slutt fĂžrste gangen, men jeg fant en ny jeg har levd med i 3 Ă„r og er mer lykkelig nĂ„. Tenker at man mĂ„ ha en som viser deg omsorg, nĂŠrhet, trygghetsfĂžlelse etc, alt dette er ogsĂ„ viktig. Det viktigste er at det ikke dabber av. Anonymkode: 2adf6...be6 Ja, vold av forskjellig karakter fra mor og far.  Akkurat det vet jeg bare. Har heller ingen interesse av andre kvinner.. prĂžvde en datingapp for en del mĂ„neder tilbake, men var vel der i maks 30min fĂžr jeg skjĂžnte at det bare var feil. AltsĂ„, jeg vil ha henne fordi jeg elsker henne og hun er mor til barna mine.  har ett par tidligere seriĂžse forhold pĂ„ baken og vil ikke si at jeg er noe sĂŠrlig sjenert ovenfor damer.  Vil jo ha trygghet og det Ă„ fĂ„ og gi omsorg, men kan ikke se for meg noen andre Ă„ gi det til enn henne. 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #42 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (3 minutter siden): Ja, vold av forskjellig karakter fra mor og far.  Akkurat det vet jeg bare. Har heller ingen interesse av andre kvinner.. prĂžvde en datingapp for en del mĂ„neder tilbake, men var vel der i maks 30min fĂžr jeg skjĂžnte at det bare var feil. AltsĂ„, jeg vil ha henne fordi jeg elsker henne og hun er mor til barna mine.  har ett par tidligere seriĂžse forhold pĂ„ baken og vil ikke si at jeg er noe sĂŠrlig sjenert ovenfor damer.  Vil jo ha trygghet og det Ă„ fĂ„ og gi omsorg, men kan ikke se for meg noen andre Ă„ gi det til enn henne. Dette hĂžres ikke bra ut. HĂ„per det gĂ„r bra med deg. Har du kontakt med foreldrene dine? Hvor er foreldrene dine nĂ„, bor de i nĂŠrheten? Anonymkode: 2adf6...be6 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Tram123 Skrevet 29. desember 2024 #43 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (30 minutter siden): Ja, vold av forskjellig karakter fra mor og far.  Akkurat det vet jeg bare. Har heller ingen interesse av andre kvinner.. prĂžvde en datingapp for en del mĂ„neder tilbake, men var vel der i maks 30min fĂžr jeg skjĂžnte at det bare var feil. AltsĂ„, jeg vil ha henne fordi jeg elsker henne og hun er mor til barna mine.  har ett par tidligere seriĂžse forhold pĂ„ baken og vil ikke si at jeg er noe sĂŠrlig sjenert ovenfor damer.  Vil jo ha trygghet og det Ă„ fĂ„ og gi omsorg, men kan ikke se for meg noen andre Ă„ gi det til enn henne. Hadde litt av samme problem med min eks kone, det fungerte dessverre ikke sĂ„ bra. I dag har jeg det fint. Hva er din plan om det skjĂŠrer seg igjen? Vil du forbli singel eller prĂžve Ă„ finne lykken? Godt dere har daglig kontakt da, hvis ikke dabber av interessen. MĂžtes dere hver dag for Ă„ see barna? Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Grublende Skrevet 30. desember 2024 Forfatter #44 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette hĂžres ikke bra ut. HĂ„per det gĂ„r bra med deg. Har du kontakt med foreldrene dine? Hvor er foreldrene dine nĂ„, bor de i nĂŠrheten? Anonymkode: 2adf6...be6 Bra var det ikke nei, men det gĂ„r bra med meg. Som sagt sĂ„ har jeg jobbet med dette og fĂžler selv det er ett tilbakelagt kapittel. ene forelder er dĂžd og har perifer kontakt med den andre pr telefon. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Grublende Skrevet 30. desember 2024 Forfatter #45 Del Skrevet 30. desember 2024 Tram123 skrev (7 timer siden): Hadde litt av samme problem med min eks kone, det fungerte dessverre ikke sĂ„ bra. I dag har jeg det fint. Hva er din plan om det skjĂŠrer seg igjen? Vil du forbli singel eller prĂžve Ă„ finne lykken? Godt dere har daglig kontakt da, hvis ikke dabber av interessen. MĂžtes dere hver dag for Ă„ see barna? Om det ikke skulle bli oss igjen? Har ingen plan B akkurat. Fokuset mitt er Ă„ ha familielivet med hun og barna. Kan rett og slett ikke se for meg at jeg skal fĂ„ fĂžlelser for noen andre⊠det mĂ„ evt taes litt som det kommer. Har eldste 40% og ser yngste sĂ„ mye som mulig (hun er syk) Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Grublende Skrevet 30. desember 2024 Forfatter #46 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette funket aldri for meg, av en eller annen grunn sĂ„ skjer det noe med de fleste kvinner etter seprasjon, plutselig fĂžler vi dette var feil likevel.  For meg var det slik at jeg hadde sex med en annen mann noen fĂ„ mĂ„neder etter reprasjon, som gjorde at det kanskje fĂžltes riktig der og da, men sĂ„ fĂžltes det feil fordi fĂžlelsene endrer seg etter sex, det ble brĂ„tt slutt igjen. Kanskje det kan funke for dere, men min erfaring sĂ„ er dette noe som skjer. Har din eks fru hatt sex med andre menn etter seprasjon som du vet om? Anonymkode: 58d78...3e6 Hun har ikke hatt noen relasjon med noen andre etter bruddet. Hun har i likhet med meg null interesse for andre. HĂžres sikkert naivt ut og at hun kan ha hatt det allikevel, men kjenner henne sĂ„passđ Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Veivalg Skrevet 30. desember 2024 #47 Del Skrevet 30. desember 2024 Det virker pĂ„ meg som dere allerede er i gang med parterapien. Ikke stress med Ă„ gjĂžre det formelt, det viktigste er at dere snakker sammen. GjĂžr det som faller naturlig, men forsĂžk Ă„ ikke legge unĂždvendig mye press pĂ„ henne, selv om jeg tenker det beste er Ă„ vĂŠre helt ĂŠrlig ovenfor henne rundt dine fĂžlelser og sinnstilstand. 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #48 Del Skrevet 30. desember 2024 Min venninne gikk tilbake til sin mann etter depresjon fordi han hadde endret seg. Alle vi rundt var veldig skeptisk. Han hadde vĂŠrt sĂ„ ekstremt selvsentrert i sĂ„ mange Ă„r og selv om han var syk, var det utrolig vondt for henne Ă„ stĂ„ med belastningen for barna og familien alene, mens han kun dealet med seg selv. Da de ble sammen igjen ble hun utrolig trigget med en gang han hadde en dĂ„rlig dag, hvis han la seg pĂ„ sofaen eller glemte Ă„ sette skoene pĂ„ plass minnet det om sĂ„nn han var da han sov hele arbeidsdager og hun kom hjem til rotete hus. Det tok tid, men nĂ„ lever de sammen som familie og han er en fantastisk mann og pappa. De har klart Ă„ skille mellom hvordan han ble da han var syk og hvordan han er som person, uten Ă„ ta bort hennes opplevelse av Ă„ vĂŠre helt alene og fĂžle seg sviktet. Jeg vil rĂ„de deg til Ă„ snakke med din kone om hvordan hun skal fĂ„ sagt ifra hvis hun blir trigget og hvordan du skal reagere for Ă„ trygge henne. Han jeg kjenner sto i mange stormer fĂžr kona turte Ă„ stole pĂ„ han og at det er helt normalt Ă„ ta seg en strekk pĂ„ sofaen. Han tĂ„lte Ă„ hĂžre hennes versjon uten Ă„ motsi den eller bortforklare hennes opplevelse. Kona di er ogsĂ„ kanskje sint pĂ„ den du var fĂžr, og det vil kanskje oppleves urettferdig mot den du er nĂ„. Det mĂ„ dere snakke om hvor lenge dere skal tĂ„le. Et annet tips til deg er Ă„ bruke mer tydelig sprĂ„k overfor henne enn du gjĂžr her i trĂ„den over hva som gikk galt sist. Du skriver at du var deprimert og «man blir jo ikke lett Ă„ samarbeide med og kommunikasjonen ble vanskelig.» Jeg ville trengt Ă„ hĂžre fra deg at du sa «JEG ble ikke lett Ă„ samarbeide med» og «JEG klarte ikke kommunisere.» Hvis du faktisk mener du var problemet, ikke bruk ord som «man» og «det.» Du mĂ„ eie dine feil for Ă„ vise henne at du er en bedre mann nĂ„. Siste punkt: du skriver at du er avslappet til at du ikke skal ende der igjen. Men det kan virke litt lettvint. Du har jobbet og kommer til Ă„ jobbe kontinuerlig hver dag, for Ă„ ikke komme dit igjen. Det gir mye mer trygghet enn at du bare vet det ikke kommer til Ă„ skje.  Lykke til. Jobb rolig, vĂŠr pĂ„litelig, ikke press henne og vĂŠr tilgjengelig. Anonymkode: 0ba58...2d6 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Grublende Skrevet 30. desember 2024 Forfatter #49 Del Skrevet 30. desember 2024 Veivalg skrev (26 minutter siden): Det virker pĂ„ meg som dere allerede er i gang med parterapien. Ikke stress med Ă„ gjĂžre det formelt, det viktigste er at dere snakker sammen. GjĂžr det som faller naturlig, men forsĂžk Ă„ ikke legge unĂždvendig mye press pĂ„ henne, selv om jeg tenker det beste er Ă„ vĂŠre helt ĂŠrlig ovenfor henne rundt dine fĂžlelser og sinnstilstand. Det kan vel egentlig kalles en form for terapi det vi har gjort siste ukene ja. har vĂŠrt helt ĂŠrlig med henne hele veien angĂ„ende mine fĂžlelser nĂ„ og hvordan jeg hadde det inni meg da. Og vi har snakket mye om hvordan hun hadde det selvfĂžlgelig. Det har vĂŠrt vanskelig til tider, men tror vi pĂ„ en mĂ„te forstĂ„r hverandre godt nĂ„.  vil selvfĂžlgelig ikke presse henne, er bare litt usikker pĂ„ veien videre. Hvor aktiv skal jeg vĂŠre fremover nĂ„ mtp Ă„ spĂžrre om Ă„ finne pĂ„ ting etc.. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Veivalg Skrevet 30. desember 2024 #50 Del Skrevet 30. desember 2024  Grublende skrev (13 minutter siden): vil selvfĂžlgelig ikke presse henne, er bare litt usikker pĂ„ veien videre. Hvor aktiv skal jeg vĂŠre fremover nĂ„ mtp Ă„ spĂžrre om Ă„ finne pĂ„ ting etc.. Det er en balansekunst som er vanskelig Ă„ fĂ„ grep om, det kommer helt an pĂ„. Hva med Ă„ be henne si i fra hvis hun syns det blir for mye? Gi henne en sikkerhetsventil? Uansett, det er her du mĂ„ fĂžle deg fram i samtalene med henne. Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #51 Del Skrevet 30. desember 2024 Grublende skrev (43 minutter siden): Det kan vel egentlig kalles en form for terapi det vi har gjort siste ukene ja. har vĂŠrt helt ĂŠrlig med henne hele veien angĂ„ende mine fĂžlelser nĂ„ og hvordan jeg hadde det inni meg da. Og vi har snakket mye om hvordan hun hadde det selvfĂžlgelig. Det har vĂŠrt vanskelig til tider, men tror vi pĂ„ en mĂ„te forstĂ„r hverandre godt nĂ„.  vil selvfĂžlgelig ikke presse henne, er bare litt usikker pĂ„ veien videre. Hvor aktiv skal jeg vĂŠre fremover nĂ„ mtp Ă„ spĂžrre om Ă„ finne pĂ„ ting etc.. greit Ă„ holde det gĂ„ende, finne pĂ„ noe to ganger i uken Anonymkode: 2adf6...be6 1 Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Grublende Skrevet 30. desember 2024 Forfatter #52 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Min venninne gikk tilbake til sin mann etter depresjon fordi han hadde endret seg. Alle vi rundt var veldig skeptisk. Han hadde vĂŠrt sĂ„ ekstremt selvsentrert i sĂ„ mange Ă„r og selv om han var syk, var det utrolig vondt for henne Ă„ stĂ„ med belastningen for barna og familien alene, mens han kun dealet med seg selv. Da de ble sammen igjen ble hun utrolig trigget med en gang han hadde en dĂ„rlig dag, hvis han la seg pĂ„ sofaen eller glemte Ă„ sette skoene pĂ„ plass minnet det om sĂ„nn han var da han sov hele arbeidsdager og hun kom hjem til rotete hus. Det tok tid, men nĂ„ lever de sammen som familie og han er en fantastisk mann og pappa. De har klart Ă„ skille mellom hvordan han ble da han var syk og hvordan han er som person, uten Ă„ ta bort hennes opplevelse av Ă„ vĂŠre helt alene og fĂžle seg sviktet. Jeg vil rĂ„de deg til Ă„ snakke med din kone om hvordan hun skal fĂ„ sagt ifra hvis hun blir trigget og hvordan du skal reagere for Ă„ trygge henne. Han jeg kjenner sto i mange stormer fĂžr kona turte Ă„ stole pĂ„ han og at det er helt normalt Ă„ ta seg en strekk pĂ„ sofaen. Han tĂ„lte Ă„ hĂžre hennes versjon uten Ă„ motsi den eller bortforklare hennes opplevelse. Kona di er ogsĂ„ kanskje sint pĂ„ den du var fĂžr, og det vil kanskje oppleves urettferdig mot den du er nĂ„. Det mĂ„ dere snakke om hvor lenge dere skal tĂ„le. Et annet tips til deg er Ă„ bruke mer tydelig sprĂ„k overfor henne enn du gjĂžr her i trĂ„den over hva som gikk galt sist. Du skriver at du var deprimert og «man blir jo ikke lett Ă„ samarbeide med og kommunikasjonen ble vanskelig.» Jeg ville trengt Ă„ hĂžre fra deg at du sa «JEG ble ikke lett Ă„ samarbeide med» og «JEG klarte ikke kommunisere.» Hvis du faktisk mener du var problemet, ikke bruk ord som «man» og «det.» Du mĂ„ eie dine feil for Ă„ vise henne at du er en bedre mann nĂ„. Siste punkt: du skriver at du er avslappet til at du ikke skal ende der igjen. Men det kan virke litt lettvint. Du har jobbet og kommer til Ă„ jobbe kontinuerlig hver dag, for Ă„ ikke komme dit igjen. Det gir mye mer trygghet enn at du bare vet det ikke kommer til Ă„ skje.  Lykke til. Jobb rolig, vĂŠr pĂ„litelig, ikke press henne og vĂŠr tilgjengelig. Anonymkode: 0ba58...2d6 Takk for fint svar! det er ganske spot on det du her skriver. Hva hun mĂ„tte stĂ„ i, mens mannen hennes hadde nok med seg selv. og vet at det selvfĂžlgelig er en kjempebelastning for henne. PrĂžver Ă„ trygge henne pĂ„ at det er ett kapittel jeg selv har lagt bak meg. Samtidig som at det er en plan pĂ„ det, HVIS det skulle bli ett skritt tilbake. Det er vanskelig Ă„ kunne vise at man takler livets hverdagslige utfordringer som par, uten Ă„ vĂŠre ett par. Det er der jeg stĂ„r litt nĂ„ og lurer pĂ„ hva som er neste skritt. Tenker vel det mĂ„ vĂŠre henne som mĂ„ tĂžrre Ă„ gi det en sjanse.  hun var en periode mye bitter pĂ„ hvordan ting var fĂžr, men som hun sier sĂ„ er hun mye mere avslappet til dette nĂ„. Men dette vil vi og spesielt jeg og ta sammen med en terapeut da jeg ikke vil at det skal vĂŠre noe usagt fra hennes del om fortiden.  Har vĂŠrt mere direkte en det som kommer fram her, dette er ikke noe jeg tar lett pĂ„ og bruker som en unnskyldning ovenfor henneđ Lenke til kommentar Del pĂ„ andre sider Flere delingsvalgâŠ
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ