Grublende Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #21 Del Skrevet 29. desember 2024 Irak skrev (27 minutter siden): Mulig jeg er sær, men jeg hadde ihvertfall ikke initert noen form for fysisk kontakt uten dette på plass.. Vi har nok forskjellige tilnærminger, men jeg kommer nok ikke til å spørre om dette akkurat nå. Får heller se hvor vi er om en måneds tid og om det skal hintes om veien videre bortsett fra at vi holdt hender og klemmer hverandre så har det ikke vært noe fysisk kontakt mellom oss. jeg er selvfølgelig «redd» for at dette ikke skal gå, jeg vil jo være med henne så av den grunn har jeg ikke gått videre hvis du skjønner. Men vil ikke forhaste noe, det får være litt opp til henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 29. desember 2024 #22 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (39 minutter siden): Vi har nok forskjellige tilnærminger, men jeg kommer nok ikke til å spørre om dette akkurat nå. Får heller se hvor vi er om en måneds tid og om det skal hintes om veien videre bortsett fra at vi holdt hender og klemmer hverandre så har det ikke vært noe fysisk kontakt mellom oss. jeg er selvfølgelig «redd» for at dette ikke skal gå, jeg vil jo være med henne så av den grunn har jeg ikke gått videre hvis du skjønner. Men vil ikke forhaste noe, det får være litt opp til henne. Takk for info. Jeg bare synes det er viktig å være bevisst med tanke på forhistorien. Jeg mener ikke å være negativ. Liker ikke at andre har det vondt bare om du forstår hva jeg mener. Tenker like mye for din del som for hennes del. Det er så fort gjort å tenke at alt ordner seg bare det er litt rosenrødt....Har gått i den fella sjøl tidligere...Så da ønsker jeg ikke det for noen andre heller. Håper virkelig dere får det til slik dere ønsker begge to 💕 Kjærlighet er vakkert 💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grublende Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #23 Del Skrevet 29. desember 2024 Irak skrev (6 minutter siden): Takk for info. Jeg bare synes det er viktig å være bevisst med tanke på forhistorien. Jeg mener ikke å være negativ. Liker ikke at andre har det vondt bare om du forstår hva jeg mener. Tenker like mye for din del som for hennes del. Det er så fort gjort å tenke at alt ordner seg bare det er litt rosenrødt....Har gått i den fella sjøl tidligere...Så da ønsker jeg ikke det for noen andre heller. Håper virkelig dere får det til slik dere ønsker begge to 💕 Kjærlighet er vakkert 💕 Takk for fine og konstruktive ord❤️ kjærlighet er vakkert og kan være vondt.. så får vi se hvor jeg og ekskona havner til slutt. kommer til å oppdatere her utover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 29. desember 2024 #24 Del Skrevet 29. desember 2024 (endret) Jeg tror også det kan være lurt å være litt tilbakeholden, som i å ikke skulle ha svar på alt med en gang. Samtidig kan det være lurt å si akkurat det til henne, slik at hun vet at du gjør det for å gi henne tid til å fordøye ting (for å slippe den evige "er han egentlig interessert når han ikke svarte asap...?" greia mange spør om her inne). Min tanke har også i stor grad med barna å gjøre. I det man lar seg rive med fordi man alltids kan prøve igjen, så er det barn der som blir utrolig glade fordi foreldrene fant sammen igjen, og som kanskje går en enda verre knekk om det bare var kortvarig. Da må det være bedre å ta det litt rolig ei stund, og se hvordan kontakten utvikler seg, enn å kaste seg inn i det og potensielt såre flere enn bare dere to. Angående det med parterapi går det kanskje an å si at du er villig til at dere snakker med noen utenom på et tidspunkt, om dette fortsatt er noe hun ønsker, men at det ikke er noe som må skje nå. Endret 29. desember 2024 av nordlending Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 29. desember 2024 #25 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (17 minutter siden): Takk for fine og konstruktive ord❤️ kjærlighet er vakkert og kan være vondt.. så får vi se hvor jeg og ekskona havner til slutt. kommer til å oppdatere her utover. Så vil jeg bare stille deg et spørsmål, og det trenger du overhodet ikke svare på men... Er du selv bevisst på årsaken bak depresjonen?... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grublende Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #26 Del Skrevet 29. desember 2024 Irak skrev (17 minutter siden): Så vil jeg bare stille deg et spørsmål, og det trenger du overhodet ikke svare på men... Er du selv bevisst på årsaken bak depresjonen?... Bare å stille spørsmål👍🏻 Ja det er jeg. Oppveksten min. det ble aldri pratet om, og jeg «lærte» å leve på min måte med det. Har nå på ordentlig klart å identifisere, akseptere og være den jeg vil være. Har ikke vært noe mål å fordele skyld, men har klart å akseptere at slik var det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grublende Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #27 Del Skrevet 29. desember 2024 nordlending skrev (24 minutter siden): Jeg tror også det kan være lurt å være litt tilbakeholden, som i å ikke skulle ha svar på alt med en gang. Samtidig kan det være lurt å si akkurat det til henne, slik at hun vet at du gjør det for å gi henne tid til å fordøye ting (for å slippe den evige "er han egentlig interessert når han ikke svarte asap...?" greia mange spør om her inne). Min tanke har også i stor grad med barna å gjøre. I det man lar seg rive med fordi man alltids kan prøve igjen, så er det barn der som blir utrolig glade fordi foreldrene fant sammen igjen, og som kanskje går en enda verre knekk om det bare var kortvarig. Da må det være bedre å ta det litt rolig ei stund, og se hvordan kontakten utvikler seg, enn å kaste seg inn i det og potensielt såre flere enn bare dere to. Angående det med parterapi går det kanskje an å si at du er villig til at dere snakker med noen utenom på et tidspunkt, om dette fortsatt er noe hun ønsker, men at det ikke er noe som må skje nå. Tenker og det er lurt å bremse litt og fordøye, det har jo skjedd mye positivt på kort tid. Jeg personlig er 100% sikker på hva jeg vil. hvor lang tid vet jeg ikke, jeg har jo veldig lyst til å kontakte henne nå. Men redd det kan bli litt mye på kort tid. barna vil veldig gjerne at vi skal finne tilbake til hverandre, det gjør det jo desto viktigere at ting får ta tid. hun vet jeg er villig og er motivert for parterapi eller lignende. Ønsker bare at hun skal kunne stole på at jeg ikke skal havne tilbake der jeg var. Jeg vet på en måte med meg selv, og er rimelig avslappet til det, at jeg ikke kommer til å havne der igjen🙂 har vært der og det var ikke ett trivelig sted for noen av oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #28 Del Skrevet 29. desember 2024 Kommer an på situasjonen. Kan fort bli verre eller bedre. Dere får prøve da, men hvis du angrer da? 😊 Anonymkode: 2adf6...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #29 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (3 timer siden): Jeg er rimelig sikker på at hun etterhvert vil gå i terapi. Det er hun som har tatt opp det tidligere, men ikke noe vi har snakket om den siste tiden. Har ikke lyst til å ta opp det igjen enda da jeg er redd ting kanskje går litt fort om dagen. Hva har problemet mellom dere vært? Og hvor lengr har dere vært avskilt? Anonymkode: 2adf6...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grublende Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #30 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Kommer an på situasjonen. Kan fort bli verre eller bedre. Dere får prøve da, men hvis du angrer da? 😊 Anonymkode: 2adf6...be6 Jeg har på mine 40år aldri vært mere sikker på noe en det jeg er ovenfor henne. Kan ikke se i det hele tatt at det vil bli noe anger fra min side😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Voyeur Skrevet 29. desember 2024 #31 Del Skrevet 29. desember 2024 Tenker det beste du kan gjøre, er å ikke legge noe press på henne, men ta ting som de kommer. Om hun ønsker å satse igjen, vil hun sikkert si i fra selv på et tidspunkt. Det bruddet dere har gått igjennom, er enda ferskt, og den situasjonen dere står i nå, er ny. Jeg ville gitt det tid, og la henne få rom til å bli kjent med deg på nytt. La henne bli trygg på at du er stabil, og ikke forhast dere inn i ny relasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #32 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (10 minutter siden): Jeg har på mine 40år aldri vært mere sikker på noe en det jeg er ovenfor henne. Kan ikke se i det hele tatt at det vil bli noe anger fra min side😊 Ok, da får du kjøre på 😊 Hvor lenge har dere holdt på etter det ble slutt? Anonymkode: 2adf6...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grublende Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #33 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ok, da får du kjøre på 😊 Hvor lenge har dere holdt på etter det ble slutt? Anonymkode: 2adf6...be6 Det er jo det jeg vil… men hun trenger nok litt mere tid. Det var jeg som var problemet hvis du skjønner, og selvom jeg vet at de problemene er bak meg så har jo hun og levd med de. vi har hatt gode samtaler om fortiden og hatt mange fine stunder sammen i de siste 2 månedene. Mange gåturer, smil og latter. Men og dype alvorlige samtaler! Ikke vært fysiske bortsett fra klemmer og holdt hender😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 29. desember 2024 #34 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (3 minutter siden): Det er jo det jeg vil… men hun trenger nok litt mere tid. Det var jeg som var problemet hvis du skjønner, og selvom jeg vet at de problemene er bak meg så har jo hun og levd med de. vi har hatt gode samtaler om fortiden og hatt mange fine stunder sammen i de siste 2 månedene. Mange gåturer, smil og latter. Men og dype alvorlige samtaler! Ikke vært fysiske bortsett fra klemmer og holdt hender😊 På hvilken måte var du problemet tenker du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grublende Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #35 Del Skrevet 29. desember 2024 Irak skrev (2 minutter siden): På hvilken måte var du problemet tenker du? Depresjonen ble mere og mere definerende i alt jeg foretok meg. Det gikk greit de første par årene, men så kom det snikende tilbake. Man blir jo ikke lett å samarbeide med og kommunikasjonen oss imellom ble vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 29. desember 2024 #36 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (1 minutt siden): Depresjonen ble mere og mere definerende i alt jeg foretok meg. Det gikk greit de første par årene, men så kom det snikende tilbake. Man blir jo ikke lett å samarbeide med og kommunikasjonen oss imellom ble vanskelig. Og depresjonen handler kun om oppveksten var det så? Ingenting annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grublende Skrevet 29. desember 2024 Forfatter #37 Del Skrevet 29. desember 2024 Irak skrev (3 minutter siden): Og depresjonen handler kun om oppveksten var det så? Ingenting annet? Som jeg og psykolog osv har funnet ut av ja. Mye psykisk og en del fysisk vold i oppveksten satte sine spor. Prøvde å grave litt om det kunne være mere, men har ikke funnet noe som kunne gitt noe mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 29. desember 2024 #38 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (5 minutter siden): Som jeg og psykolog osv har funnet ut av ja. Mye psykisk og en del fysisk vold i oppveksten satte sine spor. Prøvde å grave litt om det kunne være mere, men har ikke funnet noe som kunne gitt noe mening. Takk for svar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #39 Del Skrevet 29. desember 2024 Grublende skrev (1 time siden): Som jeg og psykolog osv har funnet ut av ja. Mye psykisk og en del fysisk vold i oppveksten satte sine spor. Prøvde å grave litt om det kunne være mere, men har ikke funnet noe som kunne gitt noe mening. Vold fra familie? Hvordan vet du 100% det er henne om du ikke har hatt andre damer etter hun? Har du prøvd med noen andre eller er hun kun det du har hatt som kjæreste som gjør deg usikre på andre damer? Jeg hadde et lignende problem med usikkerhet og la hele skylden på meg selv, men begge var et problem, jeg gikk frem og tilbake etter det ble slutt første gangen, men jeg fant en ny jeg har levd med i 3 år og er mer lykkelig nå. Tenker at man må ha en som viser deg omsorg, nærhet, trygghetsfølelse etc, alt dette er også viktig. Det viktigste er at det ikke dabber av. Anonymkode: 2adf6...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #40 Del Skrevet 29. desember 2024 Dette funket aldri for meg, av en eller annen grunn så skjer det noe med de fleste kvinner etter seprasjon, plutselig føler vi dette var feil likevel. For meg var det slik at jeg hadde sex med en annen mann noen få måneder etter reprasjon, som gjorde at det kanskje føltes riktig der og da, men så føltes det feil fordi følelsene endrer seg etter sex, det ble brått slutt igjen. Kanskje det kan funke for dere, men min erfaring så er dette noe som skjer. Har din eks fru hatt sex med andre menn etter seprasjon som du vet om? Anonymkode: 58d78...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå