AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #21 Del Skrevet 30. desember 2024 Hvor sterk varme, hvor mye man rører, hva slags type plate og hvordan man vasker kjelene, hvilke verktøy man vil bruke i kjelene og hva man skal lage er jo vesentlig for hva man skal bruke kjelene til samt om man lager lite eller mye. Jeg har mye ulikt og ikke superkjente merker, det meste er fint til sitt brukt uavhengig av pris. Foretrekker stål med langt håndtak til sauser for har flest metallvisper og lettest å flytte når det koker. Har hatt stålkjelene i minst 15 år og ser fine ut selv om jeg bruker de hver uke. (zpa og en fra Åhlens) De er fri fra brent under. Ikke like flink til å vaske forsiktig de med belegg i og hater vasking av noe med jern. Jeg bruker lite originallokk, mest sånne silikonlokk til pasta, grønnsaker blant annet så man trenger ikke alltid tenke på hvordan lokket er når man velger kjele, men foretrekker flate glass med silikonhåndtak som ligger oppå for å se og ikke varmt å løfte opp. Anonymkode: 6eb48...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #22 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg har Tefal Intuition. Det er noe av de verste grytene jeg noen gang har eid. Men skal flytte snart, så gidder ikke kjøpe nye før det. Lokkene er så lette at de står å hopper når det koker/putrer, så det spruter ut over hele komfyren. Det aller meste setter seg fast i bunnen, så det krever konstant røring i bunnen. To har fått ett hvitt belegg i bunnen, som ikke går bort. En har begynt ruste, under ett år etter innkjøp. Rustfritt stål... Jeg bruker kun røreredskaper av plast, silikon eller tre, og aldri brent noe i dem. Har derimot noen ikea gryter, som er 9 år gamle, og de funker kjempefint! Anonymkode: c1687...103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #23 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Man kan lage hva man vil i ulike gryter, men å lage saus eller melkemat en en tynn unnet stålkasserolle medfører at du bør røre i gryta omtrent hele tiden, for å unngå at maten setter seg i bunnen. Bruker du en tykkbunnet kjele, med belegg, så setter knapt semulegrynsgrøten seg fast i bunnen. Og slik kan vi fortsette med voksenopplæringen…… Anonymkode: 35d83...2b6 Du er ikke så smart selv. Anonymkode: 3d4de...8d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #24 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har en simplify og den er genial! Har mange ulike i stainless steel, det er det viktigste i grunn, men simplify er nydelig til pasta foreks, grønnsaker, egg. Anonymkode: 81b1b...785 Rustfritt stål Anonymkode: 1a9f9...c3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå