AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #1 Del Skrevet 29. desember 2024 Bygdas kafe samles ofte ein fast gjeng , og går under navnet den nye informasjonssentralen,og mange av de som sitter der er blitt fast innventar på kafeen, og eit utrykk går ofte igjenn ."Har du hørt det " Selv om det bor 7000 mennesker i bygda så er bygda nokså igjennomsiktig det noen kjenner noen, og noen som kjenner mange o.s.v. En fjær blir ofte til fem høns, og noen er så nysgjerrige at ein kan formeleg se øret bevege frem og tilbake som hos hunden. Flere av de personen som tar sin daglige turer til bygdas kafe er del av min omgangskrets,og gjerne tidligere arbeidskolegaer, naboer. Før jul ble ein akuttinnlagd på sykehuset, og ein kolega freitta dette og , ringde for å høyre kva som har skjedd, og korleis det stod til, men så hørte eg ikkje noe mer. Blir ein nær venn, arbeidskolega , syk så tar eg gjerne kontakt, og tar også kontakt i etterkant for å høre hvordan det står til. Med andre ord så opplever eg at mange spør bare av ren nysgjerringhet, og iden hensikt å brette det ut vidertil andre..Skjer det eit uhell så er de ofte ikkje tilferds med det som står i media, men de må drive enn slags privat etterforskning i etterkant Anonymkode: 30d27...163 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #2 Del Skrevet 29. desember 2024 Flytt. Anonymkode: e4be1...bf7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #3 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Bygdas kafe samles ofte ein fast gjeng , og går under navnet den nye informasjonssentralen,og mange av de som sitter der er blitt fast innventar på kafeen, og eit utrykk går ofte igjenn ."Har du hørt det " Selv om det bor 7000 mennesker i bygda så er bygda nokså igjennomsiktig det noen kjenner noen, og noen som kjenner mange o.s.v. En fjær blir ofte til fem høns, og noen er så nysgjerrige at ein kan formeleg se øret bevege frem og tilbake som hos hunden. Flere av de personen som tar sin daglige turer til bygdas kafe er del av min omgangskrets,og gjerne tidligere arbeidskolegaer, naboer. Før jul ble ein akuttinnlagd på sykehuset, og ein kolega freitta dette og , ringde for å høyre kva som har skjedd, og korleis det stod til, men så hørte eg ikkje noe mer. Blir ein nær venn, arbeidskolega , syk så tar eg gjerne kontakt, og tar også kontakt i etterkant for å høre hvordan det står til. Med andre ord så opplever eg at mange spør bare av ren nysgjerringhet, og iden hensikt å brette det ut vidertil andre..Skjer det eit uhell så er de ofte ikkje tilferds med det som står i media, men de må drive enn slags privat etterforskning i etterkant Anonymkode: 30d27...163 Har du ikke lært deg det i løpet av et langt liv? Du trenger ikke forholde deg til det i det hele tatt. Ellers god bedring. Anonymkode: e5f8f...634 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #4 Del Skrevet 29. desember 2024 Hva skjedde med den gamle informasjonssentralen? Anonymkode: 20bcc...84f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 29. desember 2024 #5 Del Skrevet 29. desember 2024 Som en sier her; du trenger ikke forholde deg til det. Hvis en spør deg direkte om noe som du ikke vil svare på, kan du si at jeg føler ikke for å snakke om det. Jeg vet for lite 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #6 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bygdas kafe samles ofte ein fast gjeng , og går under navnet den nye informasjonssentralen,og mange av de som sitter der er blitt fast innventar på kafeen, og eit utrykk går ofte igjenn ."Har du hørt det " Selv om det bor 7000 mennesker i bygda så er bygda nokså igjennomsiktig det noen kjenner noen, og noen som kjenner mange o.s.v. En fjær blir ofte til fem høns, og noen er så nysgjerrige at ein kan formeleg se øret bevege frem og tilbake som hos hunden. Flere av de personen som tar sin daglige turer til bygdas kafe er del av min omgangskrets,og gjerne tidligere arbeidskolegaer, naboer. Før jul ble ein akuttinnlagd på sykehuset, og ein kolega freitta dette og , ringde for å høyre kva som har skjedd, og korleis det stod til, men så hørte eg ikkje noe mer. Blir ein nær venn, arbeidskolega , syk så tar eg gjerne kontakt, og tar også kontakt i etterkant for å høre hvordan det står til. Med andre ord så opplever eg at mange spør bare av ren nysgjerringhet, og iden hensikt å brette det ut vidertil andre..Skjer det eit uhell så er de ofte ikkje tilferds med det som står i media, men de må drive enn slags privat etterforskning i etterkant Anonymkode: 30d27...163 På Gran Canaria kalles en slik samlingsplass for Se og Hør. Den plassen fungerer på samme måten. Vil tro de fleste bygder og bydeler har sin se og hør samlingsplass. Man må bare passe sin munn for hva man meddeler folk flest om man ikke vil blir skravletema. Anonymkode: 52eac...920 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg orker ikke sånt, og noe av det verste jeg vet er å bli stoppet og forhørt av nysgjerrige folk. Så jeg drar lenger bort for å handle og gjøre ærend. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #8 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 18.08): På Gran Canaria kalles en slik samlingsplass for Se og Hør. Den plassen fungerer på samme måten. Vil tro de fleste bygder og bydeler har sin se og hør samlingsplass. Man må bare passe sin munn for hva man meddeler folk flest om man ikke vil blir skravletema. Anonymkode: 52eac...920 Og arbeidsplasser! Jeg jobbet i Oslo i en bedrift med 800 personer. Var akkurat like ille der Anonymkode: e99f9...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #9 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 18.08): På Gran Canaria kalles en slik samlingsplass for Se og Hør. Den plassen fungerer på samme måten. Vil tro de fleste bygder og bydeler har sin se og hør samlingsplass. Man må bare passe sin munn for hva man meddeler folk flest om man ikke vil blir skravletema. Anonymkode: 52eac...920 De fleste bygder har ein møteplass der folk kan sitte å skravele. Spoler ein filmen noen 10 år tilbake så var folk flest på jobb fra kl 07.30-16, og det var folketome butikker midt på dag, bortsett ifra i helgene. Idag myldrer det av folk på dei fleste kjøpesenter, butikkene hele dagene Anonymkode: 30d27...163 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #10 Del Skrevet 30. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 17.59): Hva skjedde med den gamle informasjonssentralen? Anonymkode: 20bcc...84f Den ble nedlagd ! Anonymkode: 30d27...163 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #11 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg henviser alle nysgjerrige til Per. Og så spør de hvem Per er, da svarer jeg nysgjerrig Per. Da holder de kjeft. Anonymkode: 289f7...6f2 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #12 Del Skrevet 30. desember 2024 Kommunestyremøte kaller jeg det. De største skravlekjerringene på kafeene er disse gubbegruppene. Anonymkode: e0e18...b0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå