Gå til innhold

Hvordan forholde seg til personer som er nysgjerrige ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bygdas   kafe samles ofte ein fast gjeng , og går under navnet den nye informasjonssentralen,og mange av de som sitter der er   blitt fast innventar på kafeen, og eit  utrykk går ofte  igjenn ."Har du hørt det "

Selv om   det bor 7000 mennesker i bygda så er bygda nokså igjennomsiktig det  noen kjenner noen, og noen som  kjenner mange o.s.v. En fjær blir ofte til fem høns, og noen er så nysgjerrige at ein kan formeleg  se øret bevege frem og tilbake som hos hunden. 

Flere av de personen som tar sin daglige turer til bygdas kafe er del av min omgangskrets,og gjerne tidligere arbeidskolegaer, naboer. Før jul ble  ein   akuttinnlagd på sykehuset, og ein kolega freitta dette og , ringde for å høyre kva som har skjedd, og korleis det stod til, men  så hørte eg ikkje noe mer.

Blir ein nær venn, arbeidskolega , syk så  tar eg gjerne kontakt, og tar også  kontakt  i etterkant  for å høre hvordan det står til.  

Med andre ord så opplever eg at mange spør bare av ren nysgjerringhet, og iden hensikt å brette det ut vidertil andre..Skjer det eit uhell så er de ofte ikkje tilferds med det som står i media, men de må drive enn slags privat etterforskning i etterkant 

Anonymkode: 30d27...163

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bygdas   kafe samles ofte ein fast gjeng , og går under navnet den nye informasjonssentralen,og mange av de som sitter der er   blitt fast innventar på kafeen, og eit  utrykk går ofte  igjenn ."Har du hørt det "

Selv om   det bor 7000 mennesker i bygda så er bygda nokså igjennomsiktig det  noen kjenner noen, og noen som  kjenner mange o.s.v. En fjær blir ofte til fem høns, og noen er så nysgjerrige at ein kan formeleg  se øret bevege frem og tilbake som hos hunden. 

Flere av de personen som tar sin daglige turer til bygdas kafe er del av min omgangskrets,og gjerne tidligere arbeidskolegaer, naboer. Før jul ble  ein   akuttinnlagd på sykehuset, og ein kolega freitta dette og , ringde for å høyre kva som har skjedd, og korleis det stod til, men  så hørte eg ikkje noe mer.

Blir ein nær venn, arbeidskolega , syk så  tar eg gjerne kontakt, og tar også  kontakt  i etterkant  for å høre hvordan det står til.  

Med andre ord så opplever eg at mange spør bare av ren nysgjerringhet, og iden hensikt å brette det ut vidertil andre..Skjer det eit uhell så er de ofte ikkje tilferds med det som står i media, men de må drive enn slags privat etterforskning i etterkant 

Har du ikke lært deg det i løpet av et langt liv? Du trenger ikke forholde deg til det i det hele tatt. 

Ellers god bedring.

Anonymkode: e5f8f...634

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en sier her; du trenger ikke forholde deg til det.

Hvis en spør deg direkte om noe som du ikke vil svare på, kan du si at jeg føler ikke for å snakke om det. Jeg vet for lite

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

På Gran Canaria kalles en slik samlingsplass for Se og Hør. Den plassen fungerer på samme måten. 
Vil tro de fleste bygder og bydeler har sin se og hør samlingsplass. Man må bare passe sin munn for hva man meddeler folk flest om man ikke vil blir skravletema. 

Anonymkode: 52eac...920

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg orker ikke sånt, og noe av det verste jeg vet er å bli stoppet og forhørt av nysgjerrige folk. Så jeg drar lenger bort for å handle og gjøre ærend.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 18.08):

På Gran Canaria kalles en slik samlingsplass for Se og Hør. Den plassen fungerer på samme måten. 
Vil tro de fleste bygder og bydeler har sin se og hør samlingsplass. Man må bare passe sin munn for hva man meddeler folk flest om man ikke vil blir skravletema. 

Og arbeidsplasser! Jeg jobbet i Oslo i en bedrift med 800 personer. Var akkurat like ille der :haar:

Anonymkode: e99f9...86d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 18.08):

De fleste bygder har ein møteplass der folk kan sitte å skravele.  

Spoler ein filmen noen 10 år tilbake så var folk flest på jobb fra kl 07.30-16, og det  var folketome butikker midt på dag, bortsett ifra i helgene. Idag myldrer det av folk på dei fleste kjøpesenter, butikkene hele dagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 17.59):

Hva skjedde med den gamle informasjonssentralen?

Anonymkode: 20bcc...84f

Den ble nedlagd !

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henviser alle nysgjerrige til Per. Og så spør de hvem Per er, da svarer jeg nysgjerrig Per. Da holder de kjeft.

Anonymkode: 289f7...6f2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunestyremøte kaller jeg det.

De største skravlekjerringene på kafeene er disse gubbegruppene. 

Anonymkode: e0e18...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...