Gå til innhold

Mann med manflu og dårlig humør okkuperer stua

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det virkelig så farlig å være snill og omtenksom?

Anonymkode: fe1b4...992

Man kan være snill og omtenksom uten å behandle ham som et lite barn eller en som er døden nær. Han er forkjølet, han er ikke en terminal pasient som har kommet hjem for å dø.

Anonymkode: 7f591...838

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det handler jo ikke om å bære noen på en gullstol. Det handler om godhet. Hvis TS har den holdningen du viser her i hverdagen så skjønner jeg veldig godt at mannen ikke gidder å flytte på seg.

Tank litt smart da. Man høster hva man sår. Eller for de kristne; Gjør mot andre hva du vil at de skal gjøre mot deg. Med andre ord, viser du godhet får du godhet igjen.

Setter man seg ned å er bitter fordi denne mannen ikke viser velvilje når han er syk kan man heller ikke forvente velvilje neste gang eller når man selv blir syk.

Anonymkode: fe1b4...992

Han er litt forkjølet og har ikke feber engang...

Anonymkode: f7043...d08

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Men det er jo blant annet til mora di og slekta di hun må kjøpe gaver til. Fordi du ikke gidder. Det er mora DI som gjerne kommenterer at det er skittent eller rotete, eller at julematen ikke smaker så godt, når hun kommer på julemiddag til dere. Begynn å gjøre disse tingene selv, så får du se. 

Anonymkode: a8ac7...0e7

Gjør alt dette selv, i min familie gjør mennene mye mer enn kvinnene. MYE mer.

Anonymkode: 4543a...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, akkurat som menn som kommer trekkende med at «jeg klipper jo gress og skifter dekk» for å slippe unna de daglige gjøremålene innendørs.  Som om klipping av gress og dekkskift utgjør så mange timer i løpet av et helt år?

Men du skjønte ikke at dette var et innlegg nettopp for å møte slike utsagn? Nettopp fordi KG-kvinnene gnåler om dette hele tiden. Man kan trekke frem de 50, 100, 150, 200 tingene menn gjør en etter en, men da kommer det hver gang at man gjør det bare en gang i året. Tusen tråder på KG om dette.

Jul er også bare en gang i året, men det sååå fryyyyktelig mye å gjøøøøøre så man må bare sitte på KG og klage HELE dagen om hvor fælt det er og hvor lite de udugelige mennene gjør. Vi har hatt 100+ innlegg om dette de siste to ukene. Det er helt utrolig som mann å være vitne til denne dyrehagen.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gratulerer. Vil du ha applaus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Mannen har de siste dagene vært rammet av et klassisk tilfelle av manflu...Alle i huset har vært gjennom en klassisk forkjølelse,  og nå er det hans tur. Og han er altså SÅ syk i følge han selv. Greit nok, vi tåler sykdom ulikt. Utfordringen er at han ligger på sofaen og sover, sukker og stønner. Svarer ikke, eventuelt bare grynter,  hvis barna snakker til han/spør om noe.

Jeg synes at hvis han virkelig er så dårlig at han ikke engang kan svare skikkelig når han blir snakket til, så kan han legge seg et annet sted enn i stua og være sur og sukke og stønne. Vi har flere muligheter i huset der han kan trekke seg tilbake. 

Er jeg urimelig ?

Anonymkode: 188c9...ae0

Ærlig talt. Den som er syk har lov å være litt baby, men ikke være en drittsekk og forsure for alle rundt dem.

Når kjæresten er syk duller jeg litt med han mht å fikse vann og mat og sørger for at han har det behagelig. Men han er som meg, trekker oss for oss selv og setter pris på fred og ro og vi tar ikke fellesområder om vi vil ha ro.

Anonymkode: 674b5...d83

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Men du skjønte ikke at dette var et innlegg nettopp for å møte slike utsagn? Nettopp fordi KG-kvinnene gnåler om dette hele tiden. Man kan trekke frem de 50, 100, 150, 200 tingene menn gjør en etter en, men da kommer det hver gang at man gjør det bare en gang i året. Tusen tråder på KG om dette.

Jul er også bare en gang i året, men det sååå fryyyyktelig mye å gjøøøøøre så man må bare sitte på KG og klage HELE dagen om hvor fælt det er og hvor lite de udugelige mennene gjør. Vi har hatt 100+ innlegg om dette de siste to ukene. Det er helt utrolig som mann å være vitne til denne dyrehagen.

Men disse timene før jul kommer gjerne i tillegg til alle de daglige timene husarbeid gjennom hele året.

Så kan man selvsagt diskutere i en annen tråd om absolutt alt man føler man «må» gjøre før jul er nødvendig, og om det er nødvendig å ta på seg masse arbeid for at det skal gjøres på «den eneste rette måten». Flere burde kanskje kutte ned antallet julegaver som man «må» kjøpe og ordne med. Og så kan kvinner slutte å ta på seg å ordne gaver til hans side av familien, det må han klare selv, så ordner hun med sin side.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg har møtt en mann som har iscenesatt trøsting til seg selv. Vondterne forsvant plutselig da jeg ikke orket å slippe alt jeg hadde i hendene bare for å gi han omsorg som en liten baby. Moren min dullet ikke slik med meg. Det at man får muligheten til å være syk uten å bli avbrutt eller stilt hverdagskrav til er jo egentlig omsorg god nok. Man kan komme med henvendelser: kan du fikse ditten eller gjøre datten? F.eks. kjøpe nesespray, Paracet, osv … og hvis man synes skikkelig synd på seg selv kan man grine i 10 minutter osv, ‘snufs jeg har det sååååå kjipt, ingen brrrrrryyyyr seg om Stakkers meeeg😭😭😭😭’ men man må jo holde det litt kort… hehe, ikke slit folk ut .. 

Anonymkode: c7c4f...b1c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men forstår du at din familie ikke er representativ for alle andre familier?

Anonymkode: a8ac7...0e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan vel ligge på soverommet eller gjesteroomet om evt om dere har det. 

Anonymkode: 6b8bb...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Nei, det har jeg nok ikke.  Han er forkjølet med snørr og litt hodepine. Ikke feber. Så han har nok langt fra "smerter og plager som er helt ubeskrivelig". 

At han er litt syk; ja! Poenget mitt er at hvis han virkelig føler seg så dårlig at han ikke kan svare  skikkelig når han blir snakket til, så kan han finne er annet sted å oppholde seg til han føler seg bedre og kan respondere på normalt vis når han blir snakket til.

Glad for at kona mi ikke er så iskald som deg. Når du ikke har hatt manflu før så vet du ikke hvor ille det er. Man vil ikke være alene, er jo derfor han ligger i stua for å ha dere rundt seg. Ha heller litt empati og kjærlighet for han når han trenger det som mest. Så blir det hyggeligere for alle sammen. 

Anonymkode: 0c515...c7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Glad for at kona mi ikke er så iskald som deg. Når du ikke har hatt manflu før så vet du ikke hvor ille det er. Man vil ikke være alene, er jo derfor han ligger i stua for å ha dere rundt seg. Ha heller litt empati og kjærlighet for han når han trenger det som mest. Så blir det hyggeligere for alle sammen. 

Nå har vel ingen, inkludert ts, sagt at han ikke kan ligge på stuen. Problemet er at han ikke gidder å svare barna hvis de henvender seg til ham, så hvor er empatien hans? Forkjølelse er ikke så ille at han ikke kan ta seg sammen litt hvis han absolutt skal ligge der.

Siden du åpenbart har erfaring må du nesten forklare hvordan forkjølelse uten feber arter seg for menn, får man store smerter? Hvor sitter disse smertene? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har vel ingen, inkludert ts, sagt at han ikke kan ligge på stuen. Problemet er at han ikke gidder å svare barna hvis de henvender seg til ham, så hvor er empatien hans? Forkjølelse er ikke så ille at han ikke kan ta seg sammen litt hvis han absolutt skal ligge der.

Siden du åpenbart har erfaring må du nesten forklare hvordan forkjølelse uten feber arter seg for menn, får man store smerter? Hvor sitter disse smertene? 

Han er jo syk, så ikke så rart han ikke orker å svare barna da. Da har han nok med seg selv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er jo syk, så ikke så rart han ikke orker å svare barna da. Da har han nok med seg selv. 

Ja, men hvor ille er det? Har han store smerter?

Hvis man blir så slått ut og får en så nedsatt allmenntilstand av en forkjølelse, så må jo trolig influensa være grunnlag for sykehusinnleggelse? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Mannen har de siste dagene vært rammet av et klassisk tilfelle av manflu...Alle i huset har vært gjennom en klassisk forkjølelse,  og nå er det hans tur. Og han er altså SÅ syk i følge han selv. Greit nok, vi tåler sykdom ulikt. Utfordringen er at han ligger på sofaen og sover, sukker og stønner. Svarer ikke, eventuelt bare grynter,  hvis barna snakker til han/spør om noe.

Jeg synes at hvis han virkelig er så dårlig at han ikke engang kan svare skikkelig når han blir snakket til, så kan han legge seg et annet sted enn i stua og være sur og sukke og stønne. Vi har flere muligheter i huset der han kan trekke seg tilbake. 

Er jeg urimelig ?

Nei du er ikke urimelig ❤️ Ville nok fortalt til han. Er du så syk, får du holde sengen og ikke okkupere stua med hele seg og hans manflu..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også legger meg på sofaen når jeg får skikkelig "man-flu", mest av hensyn til kona.

For da slipper hun å gå så langt når hun skal gi meg varm kakao med fløte-topp, kalde omslag og den trøsten jeg trenger. Og når vi har skikkelig man-flu er det ikke sikkert vi klarer å nå fjernkontrollen til TV heller, så da trenger vi noen som kan skifte kanal til oss. Og siden man-flu angriper så hardt som det gjør, så er det sikkert greit for kona og få holde et øye med oss, og faktisk se at vi er fortsatt er i live. Hun ville jo sikkert vært bekymret hele tiden om jeg måtte ligge på et rom uten kontinuerlig tilsyn.

Og hvorfor tror dere at det blir kalt "man-flu", jo fordi det henspeiler på mann, altså noe som er maskulint og sterkt, altså influensa på testostoron, den som slår deg i bakken og ikke gir seg før du ligger rett ut på sofaen og tar telling, prøver du å reise deg så blir du slått rett i bakken igjen. Og denne varianten må aldri forveksles med østrogen varianten som bare fiker til deg.

Dere kvinner er så heldige som er immune mot man-flu, men hadde dere ikke vært det så hadde parolen på 8 mai vært "VI KREVER MER FORSKNING PÅ MAN-FLU OG KREVER AT REGJERINGEN HANDLER NÅ", "IKKE LA EN ENESTE KVINNE GJENNOMGÅ MAN-FLU IGJEN". 

Selv så mener jeg at vi mannfolk må få rett til selvbestemt "man-flu" og ikke bli påtvinget vanlig influensa. Det er vi som kjenner vår kropp og smerte best, vi burde faktisk fått varm kakao på blå resept. 

Anonymkode: 09391...51c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg også legger meg på sofaen når jeg får skikkelig "man-flu", mest av hensyn til kona.

For da slipper hun å gå så langt når hun skal gi meg varm kakao med fløte-topp, kalde omslag og den trøsten jeg trenger. Og når vi har skikkelig man-flu er det ikke sikkert vi klarer å nå fjernkontrollen til TV heller, så da trenger vi noen som kan skifte kanal til oss. Og siden man-flu angriper så hardt som det gjør, så er det sikkert greit for kona og få holde et øye med oss, og faktisk se at vi er fortsatt er i live. Hun ville jo sikkert vært bekymret hele tiden om jeg måtte ligge på et rom uten kontinuerlig tilsyn.

Og hvorfor tror dere at det blir kalt "man-flu", jo fordi det henspeiler på mann, altså noe som er maskulint og sterkt, altså influensa på testostoron, den som slår deg i bakken og ikke gir seg før du ligger rett ut på sofaen og tar telling, prøver du å reise deg så blir du slått rett i bakken igjen. Og denne varianten må aldri forveksles med østrogen varianten som bare fiker til deg.

Dere kvinner er så heldige som er immune mot man-flu, men hadde dere ikke vært det så hadde parolen på 8 mai vært "VI KREVER MER FORSKNING PÅ MAN-FLU OG KREVER AT REGJERINGEN HANDLER NÅ", "IKKE LA EN ENESTE KVINNE GJENNOMGÅ MAN-FLU IGJEN". 

Selv så mener jeg at vi mannfolk må få rett til selvbestemt "man-flu" og ikke bli påtvinget vanlig influensa. Det er vi som kjenner vår kropp og smerte best, vi burde faktisk fått varm kakao på blå resept. 

Anonymkode: 09391...51c

🤣🤣🤣🤣🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Er jeg urimelig ?

Kan han ikke legge seg i senga da heller? Og han får faen meg ta seg sammen. Han har unger. Voksne med ansvar for barn har ikke mulighet til å bare legge seg ned når de blir syke. Han får ta paracet og ta seg sammen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Tuller du? Men flest er ikke laget av bomull. DU MÅ GÅ PÅ ROMMET DITT til du ikke har mere vondt, og la oss andre få leve og puste litt.  Du får maten laget og servert. Barna dine blir passet på for deg, huset blir vasket for deg. Du kan ligge der og bli frisk og maskineriet går automatisk for deg. Vær så god! Det er den som er frisk og gjør alt som trenger en takk. 

Når jeg er syk og har vondt, må JEG på rommet. Mannen gjør alt, og jeg takker GUD for at jeg slipper det et par dager ❤️

Anonymkode: 2723c...028

I mange tilfeller er det slik at når dama er syk så er det fortsatt hun som må ta seg av alt du skriver i første avsnitt

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, stakkars mannebabyen har nok med seg selv, helt klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...