Gå til innhold

Mann med manflu og dårlig humør okkuperer stua

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

De blir ikke det, vet du. Det ligger bare dessverre i mannsrollen å presse ut de siste dråpene av omsorg og service fra de stakkars slitne kvinnene i livet til disse mennene.

Anonymkode: 2c2a1...90e

😂😂😂😂

Anonymkode: c7c4f...b1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Menn har til alle tider i sum jobbet mer enn kvinner. Alltid. Nå har vi lidd oss gjennom en førjulstid og julefeiring med en voldsom klaging på KG over hvor mye kvinner lider under julegaveinnkjøp, pepperkakebaking og ribbesteking. Og vi menn ler jo bare av dette. Dette er noen små ting som tar noen få timer av et helt år. Men det blåses opp til enorme dimensjoner. Gud bedre for et virkelighetssyn.

Anonymkode: 4543a...b36

Ja, akkurat som menn som kommer trekkende med at «jeg klipper jo gress og skifter dekk» for å slippe unna de daglige gjøremålene innendørs.  Som om klipping av gress og dekkskift utgjør så mange timer i løpet av et helt år?

Anonymkode: 7f591...838

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvis soverommet er så behagelig og underholdende kam jo du og barna trekke dere inn der?

Anonymkode: fe1b4...992

Hvem har lyst på underholdning når man er syk? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Orket ikke å glo på mobilen da jeg var syk nylig. Bare det å holde den, æsjebæsj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis soverommet er så behagelig og underholdende kam jo du og barna trekke dere inn der?

Hvor er logikken i at én person skal beslaglegge det rommet som i de fleste tilfeller er det største rommet i boligen, mens resterende familiemedlemmer skal oppholde seg på et betydelig mindre rom?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Vet du.. barneverntjenesten var allerede involvert og anmeldelse levert på dette punktet. mitt hus, separasjon tatt ut, hun bedt om å flytte men forskanset seg. Barna ble på et punkt tatt ut, men ble rådet av barneverntjenesten å ta de med tilbake for at de skulle få hverdagen tilbake. Som far måtte jeg også være strategisk for å sikre at barna ikke havnet i hennes hender. Jeg visste lite annet om slike rettsaker den gang annet enn den gamle loven om at mor automatisk er den beste omsorgspersonen og er den som sitter igjen med barna i de fleste saker. Det viste seg fort at ikke var tilfellet lenger. Heldigvis.

Igjen et eksempel på at man ilegger egenskaper og skaper sine egne meninger og påstander uten å vite mer om historien rundt.

Jeg tenker TS har mer å tjene på å vise omsorg enn å klage. Selvsagt bør gubben vise hensyn også, men akkurat nå er det han som er syk.

Du har ikke vurdert å dra på krisesenter med barna, altså? Og hvordan kan noen forskanse seg i et hus? Det er jo bare tøv, det du skriver. Det er heller ikke noe barnevern som vil råde å ta barna tilbake til et hus der det utøves vold. Og når en voksen mann (eller kvinne) er syk, så har vedkommende fortsatt noen plikter. Hva tror du aleneforeldre gjør når de er forkjøla? Legger seg ned, melder seg ut av alle plikter og akker seg?

Anonymkode: a8ac7...0e7

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Menn har til alle tider i sum jobbet mer enn kvinner. Alltid. Nå har vi lidd oss gjennom en førjulstid og julefeiring med en voldsom klaging på KG over hvor mye kvinner lider under julegaveinnkjøp, pepperkakebaking og ribbesteking. Og vi menn ler jo bare av dette. Dette er noen små ting som tar noen få timer av et helt år. Men det blåses opp til enorme dimensjoner. Gud bedre for et virkelighetssyn.

Anonymkode: 4543a...b36

Men det er jo blant annet til mora di og slekta di hun må kjøpe gaver til. Fordi du ikke gidder. Det er mora DI som gjerne kommenterer at det er skittent eller rotete, eller at julematen ikke smaker så godt, når hun kommer på julemiddag til dere. Begynn å gjøre disse tingene selv, så får du se. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor skal mennesker som ikke trenger å legge seg ned/sove, være på soverommet hele dagen? Er det ikke logisk at han som ligger hele dagen, legger seg på et soverom?

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

La han få være!!! Var akk syk selv, vi blir dårlig humør fordi vi har et virus i kroppen

Anonymkode: 8755e...fc9

Det er jo det hun vil. At han skal holde seg på soverommet hvis han ikke klarer å oppføre seg normalt når han er syk. Hvis en voksen mann legger seg på sofaen i stua, der alle de andre er, så må han regne med at barna tar kontakt, de bråker litt, og han må kunne svare på en ordentlig måte. Er han for syk(og sur) til å oppholde seg der de andre er så kan han gå på soverommet og være i fred. Da slipper han klager på at han er sur og avvisende mot barna, og at han sutrer og klager. Og da blir han ikke forstyrret av spørsmål etc. Men er han bare vanlig forkjølet så burde han klare å gjøre det meste som vanlig. De som er alene med barn må jo ta seg av dem selv om de har feber, influensa, omgangssyke etc. Og så har man menn som er forkjøla, legger seg i stua og klager når han må svare på noe. Sier han er for syk til å gjøre noe, men samtidig må han ligge i stua der alle de andre er og prater ser på tv etc?

Anonymkode: cb1e8...283

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det å spille teater og akke seg for publikum, er jo underholdning i seg selv. Jeg skjønner ikke hvordan folk orker det når de er syke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kvinner: du må støtte kona di når hun har menssmerter 🤬🤬🤬

Også kvinner: lol har mannen feber? LMAO han har manflu 😂

Anonymkode: 5df18...86c

Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har lagt meg til rette der alle andre oppholder seg, for å jamre og beklage meg over menssmerter eller andre smerter. Har jeg så vondt, setter jeg pris på at det blir tatt hensyn på den måten at jeg kan være i et rom alene, for eksempel på soverommet.

Dersom min mann er syk, gjør han det samme, han ligger ikke i stuen og uffer seg.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du har ikke vurdert å dra på krisesenter med barna, altså? Og hvordan kan noen forskanse seg i et hus? Det er jo bare tøv, det du skriver. Det er heller ikke noe barnevern som vil råde å ta barna tilbake til et hus der det utøves vold. Og når en voksen mann (eller kvinne) er syk, så har vedkommende fortsatt noen plikter. Hva tror du aleneforeldre gjør når de er forkjøla? Legger seg ned, melder seg ut av alle plikter og akker seg?

Jeg tror du har mistet tråden. Dette er ikke det HI handler om, og jeg har bare vist til mitt eksempel på hvorfor jeg ikke kunne oppholde meg i et annet rom. Uansett så skal jeg svare deg.

Det jeg snakker om er over for lenge siden. Jeg fikk henne ut og fikk ha barna hos meg etter en veldig lett og åpenbar rettsak. 

I dette tilfellet ble den anbefalingen vurdert til å være den rette. Rett og slett for å skåne barna for alternativet som var å rive de bort fra venner, skole og barnehage i påvente av å få henne ut. Hadde ikke noe tilfluktssted i samme by.

Når det er sagt trenger jeg ikke overbevise deg om noe som helst. Jeg står inne for måten det ble gjort på, du kjenner ikke detaljene og alt av fagfolk som har vært involvert før og etter er enig i at jeg har håndtert det på den beste måten ut i fra alternativene jeg hadde.

Jeg har vært aleneforelder selv i mange år og vet veldig godt at når man er syk så har man rett og slett ikke mulighet til å være syk. Så den kommentaren din forstod jeg ikke helt.

Men, når det er sagt mener jeg at når man først er i et partnerskap så deler man selvsagt på byrdene og samtidig tillater at den andre skal få være syk når man er syk. Et forhold lever ikke lenge om man ikke kan gi og ta litt. Det gjelder selvsagt begge parter. Jeg sier ikke at jeg støtter mannen i dette tilfellet, men jeg sier at man heller ikke skal ha for sterke meninger om en situasjon man vet så lite om.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Man skal ikke undervurdere effekten av en tv når man "ligger for døden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal ikke undervurdere effekten av en tv når man "ligger for døden".

Men det er ganske urimelig å skulle okkupere stua og felles tv'n? De har vel en pad eller en pc han kan dra med seg på soverommet sånn at barna kan leve og leke som normalt?

Anonymkode: f7043...d08

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men det er ganske urimelig å skulle okkupere stua og felles tv'n? De har vel en pad eller en pc han kan dra med seg på soverommet sånn at barna kan leve og leke som normalt?

Det er jo nettopp derfor jeg råder TS til å legge tilrette. Det er en måte å vise omtanke på det også, samtidig som hun får viljen sin.

"Se her gubben! Nå har jeg ordnet det slik at du kan krype under dynen og se på akkurat hva du vil. Da kan du gå inn der, så kan jeg og barna drive på med vårt i stuen. Si fra om det er noe du trenger. Jeg er glad i deg kjære. God bedring."

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo nettopp derfor jeg råder TS til å legge tilrette. Det er en måte å vise omtanke på det også, samtidig som hun får viljen sin.

"Se her gubben! Nå har jeg ordnet det slik at du kan krype under dynen og se på akkurat hva du vil. Da kan du gå inn der, så kan jeg og barna drive på med vårt i stuen. Si fra om det er noe du trenger. Jeg er glad i deg kjære. God bedring."

Han klarer vel dette selv? Jeg har aldri hatt en kjæreste som har vært så syk at han ikke klarer slikt selv, samme gjelder meg selv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da kan han dra hjem til mammaen sin istedet. En voksen mann klarer vel dette selv? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han klarer vel dette selv? Jeg har aldri hatt en kjæreste som har vært så syk at han ikke klarer slikt selv, samme gjelder meg selv.

Er det virkelig så farlig å være snill og omtenksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig så farlig å være snill og omtenksom?

Man kan være snill og omtenksom selv om man ikke bærer mannen på gullstol pga en liten forkjølelse.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Man kan være snill og omtenksom selv om man ikke bærer mannen på gullstol pga en liten forkjølelse.

Det handler jo ikke om å bære noen på en gullstol. Det handler om godhet. Hvis TS har den holdningen du viser her i hverdagen så skjønner jeg veldig godt at mannen ikke gidder å flytte på seg.

Tank litt smart da. Man høster hva man sår. Eller for de kristne; Gjør mot andre hva du vil at de skal gjøre mot deg. Med andre ord, viser du godhet får du godhet igjen.

Setter man seg ned å er bitter fordi denne mannen ikke viser velvilje når han er syk kan man heller ikke forvente velvilje neste gang eller når man selv blir syk.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...