Gå til innhold

Mann med manflu og dårlig humør okkuperer stua

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du burde varte opp å ta vare på mannen din! Man kan bli så dårlig! Du er en dårlig kone som ikke bryr deg!

Anonymkode: 8755e...fc9

Hahahaha 😅🤣🤣

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er fordi at når kvinner er syke, tar de fortsatt det tredje skiftet hjemme selv om de er sykemeldte, mennene hjelper ikke noe mer til når dama er syk, akkurat. Når menn er syke, løfter de ikke en finger og forventer å bli fratatt absolutt alt ansvar.

Anonymkode: f7043...d08

Å herregud så lei man blir av den evinnelige SUTRINGA over "det tredje skiftet". Seriøst, hvem går rundt og tror på dette tøvet i 2024? Bli voksne!

Anonymkode: 4543a...b36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvorfor skaper du barn med en som ikke har gener egnet for videreføring? Kan se for meg at ungene deres vill koste samfunnet hundrevis av millioner i form av uføretrygd og helse tjenester...

Anonymkode: d58e1...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å herregud så lei man blir av den evinnelige SUTRINGA over "det tredje skiftet". Seriøst, hvem går rundt og tror på dette tøvet i 2024? Bli voksne!

Tja, kvinner som lever det hver dag tror på det. Du ser nu alle trådene her på KG for eksempel. Er de oppspinn? Bli heller voksen selv og innse at dette er realiteten til veldig mange. Umyndiggjøringen du driver med nå er intet annet enn et bevis på store skyggelapper.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det du burde ha gjort i stedet for å ligge der og syte, er å ta ansvar som en voksen mann, ta barna og flytte! Melde mor til barnevernet og kreve daglig omsorg. Tafatte folk, altså.

Anonymkode: a8ac7...0e7

Vet du.. barneverntjenesten var allerede involvert og anmeldelse levert på dette punktet. mitt hus, separasjon tatt ut, hun bedt om å flytte men forskanset seg. Barna ble på et punkt tatt ut, men ble rådet av barneverntjenesten å ta de med tilbake for at de skulle få hverdagen tilbake. Som far måtte jeg også være strategisk for å sikre at barna ikke havnet i hennes hender. Jeg visste lite annet om slike rettsaker den gang annet enn den gamle loven om at mor automatisk er den beste omsorgspersonen og er den som sitter igjen med barna i de fleste saker. Det viste seg fort at ikke var tilfellet lenger. Heldigvis.

Igjen et eksempel på at man ilegger egenskaper og skaper sine egne meninger og påstander uten å vite mer om historien rundt.

Jeg tenker TS har mer å tjene på å vise omsorg enn å klage. Selvsagt bør gubben vise hensyn også, men akkurat nå er det han som er syk.

Anonymkode: fe1b4...992

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kilde på denne påstanden?

Det kan godt hende kvinner bruker mer av fritiden sin på de tingene du ramser opp, men kom ikke her og påstå menn bruker den tiden på å jobbe mer. De har vel fritid de også, men bruker det på annet enn kvinner gjør.

Og ja, det finnes flere kvinner enn menn som jobber deltid, men det er underlig å formulere det som at «kvinner jobber mindre», som om det gjelder alle kvinner i arbeid eller alle kvinner i et samliv med en mann.

Anonymkode: 7f591...838

Menn har til alle tider i sum jobbet mer enn kvinner. Alltid. Nå har vi lidd oss gjennom en førjulstid og julefeiring med en voldsom klaging på KG over hvor mye kvinner lider under julegaveinnkjøp, pepperkakebaking og ribbesteking. Og vi menn ler jo bare av dette. Dette er noen små ting som tar noen få timer av et helt år. Men det blåses opp til enorme dimensjoner. Gud bedre for et virkelighetssyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker TS har mer å tjene på å vise omsorg enn å klage. Selvsagt bør gubben vise hensyn også, men akkurat nå er det han som er syk.

Ja, stakkars... Derfor MÅ han ligge på stua og bare snøfte når han blir snakket til? Klart barna vil ha kontakt når han faktisk ligger i samme rom som de er i. Er helt i orden å være syk, det er det jo ingen som har sagt noe på. Det er bare hvordan han oppfører seg som er slitsomt. Går an å ligge på soverommet hvis han ikke engang er i form til å kommunisere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn har til alle tider i sum jobbet mer enn kvinner. Alltid. Nå har vi lidd oss gjennom en førjulstid og julefeiring med en voldsom klaging på KG over hvor mye kvinner lider under julegaveinnkjøp, pepperkakebaking og ribbesteking. Og vi menn ler jo bare av dette. Dette er noen små ting som tar noen få timer av et helt år. Men det blåses opp til enorme dimensjoner. Gud bedre for et virkelighetssyn.

Buhu, stakkars deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det kan være tusen grunner til at han velger å ligge der. For alt vi vet kan han ha gode grunner. TS ikke forteller oss om. Jeg sier ikke at det er tilfellet her, men denne konstante klagingen kjenner jeg godt til.

Jeg har selv måttet sørge for å til enhver tid oppholde meg i nærheten av mine barn og mine barns mor rett og slett for å gripe inn ved verbalnog fysisk mishandling. Det var faktisk så problematisk at jeg ikke kunne være trekke meg vekk når jeg var syk uansett om det var pest eller kolera. Merk at ved flere tilfeller jeg ikke var i samme rom har jeg endt opp med å løpe ut for å hindre fatalt utfall.

Dette er min historie, og den forteller jeg nå for å få deg til å skjønne at det kan være mange flere grunner til at mannen velger å holde seg der, enn at han er komplett idiot. Et ekstremt tilfelle som jeg håper at ingen trenger å oppleve.

Det betyr selvsagt ikke at det er tilfelle her, men husk vi bare hører en side av historien. Kanskje det er tortur for denne mannen å oppholde seg andre steder. Kanskje de rett og slett ikke har lagt tilrette for å få tiden til å gå andre steder enn i stuen.

Det er derfor jeg sier, vis omtanke og tilrettelegg litt i stedet for å klage. Det trenger ikke være så komplisert.

Haha! Tortur for mannen å oppholde seg andre steder er så langt fra sannheten som det går han. Han kan enten ligge i dobbeltsenga, ny og fin, på soverommet i enden av huset, fredelig og fint. Eller han kan slappe av på gjesterommet, men da må han tåle litt mer litt mer lyd siden det er i samme etasje som stua. Fritt valg! Vi er begge introverte typer så han plages ikke akkurat av tid for seg selv. Han er generelt en bra mann, men alle denne klagingen, sukkingen og stønningen midt i stua ble i meste laget, og han innså det ikke selv at det var slitsomt for oss andre.

Anonymkode: 188c9...ae0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Akkurat som vi ler av menn som har den enorme jobben med å skifte dekk på bilen to ganger i året, og derfor mener at de bør slippe husarbeid 😂

Anonymkode: 71d47...9f9

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stakkars... Derfor MÅ han ligge på stua og bare snøfte når han blir snakket til? Klart barna vil ha kontakt når han faktisk ligger i samme rom som de er i. Er helt i orden å være syk, det er det jo ingen som har sagt noe på. Det er bare hvordan han oppfører seg som er slitsomt. Går an å ligge på soverommet hvis han ikke engang er i form til å kommunisere. 

Nettopp!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tja, kvinner som lever det hver dag tror på det. Du ser nu alle trådene her på KG for eksempel. Er de oppspinn? Bli heller voksen selv og innse at dette er realiteten til veldig mange. Umyndiggjøringen du driver med nå er intet annet enn et bevis på store skyggelapper.

Veldig ironisk at en tråd om en syk mann som sutrer blir til en kakofoni av sutring fra kvinner. Det er bare latterlig, og du er jo helt på viddene med dine anklager om "umyndiggjøring". Sutring, sutring, sutring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Tortur for mannen å oppholde seg andre steder er så langt fra sannheten som det går han. Han kan enten ligge i dobbeltsenga, ny og fin, på soverommet i enden av huset, fredelig og fint. Eller han kan slappe av på gjesterommet, men da må han tåle litt mer litt mer lyd siden det er i samme etasje som stua. Fritt valg! Vi er begge introverte typer så han plages ikke akkurat av tid for seg selv. Han er generelt en bra mann, men alle denne klagingen, sukkingen og stønningen midt i stua ble i meste laget, og han innså det ikke selv at det var slitsomt for oss andre.

Hvis soverommet er så behagelig og underholdende kam jo du og barna trekke dere inn der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingenting som er så irriterende som folk som ikke kan holde seg på soverommet når de er syke 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis soverommet er så behagelig og underholdende kam jo du og barna trekke dere inn der?

😆😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner: du må støtte kona di når hun har menssmerter 🤬🤬🤬

Også kvinner: lol har mannen feber? LMAO han har manflu 😂

Anonymkode: 5df18...86c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Akkurat som vi ler av menn som har den enorme jobben med å skifte dekk på bilen to ganger i året, og derfor mener at de bør slippe husarbeid 😂

Anonymkode: 71d47...9f9

Ser du? Dekkskift er to ganger i året, pepperkakebaking er bare en gang. Selv der jobber menn dobbelt så mye 🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor det?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner: du må støtte kona di når hun har menssmerter 🤬🤬🤬

Også kvinner: lol har mannen feber? LMAO han har manflu 😂

Anonymkode: 5df18...86c

Ja, det hadde jo vært greit hvis man slapp å gjøre ALT husarbeid og oppfølging av barn oppi mensensmertene, bittelitt avlastning et par dager i mnd hadde jo vært rimelig å forvente? Mens manflu'en bare skal få ligge strakt ut på sofaen uten å gjøre noe den ene gangen han er syk i året? Yes, det kan sammenlignes. Godt jobba😆

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Jeg har vel heller ikke sagt at soverommet er underholdende?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...