AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #61 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Helt fantastisk hvordan kvinner prater ned mannen sin når de er syke. Likevel så viser statistikken at kvinner er dobbelt så mye borte fra jobb grunnet sykdom.. Kvinner tåler rett og slett ikke at gubben er syk og siden det er blitt sosialt akseptert å prate dritt om mannen sin så er det mer forventet at de gjør det. Anonymkode: 58a3d...822 Nå må du rulle inn. Det er ikke sykdom som er problemet, det er sutring. Som en annen her skrev - hvor forbanna mye sympati behøver et voksent menneske bare fordi man er syk? Når kvinner blir syke er det ikke mange menn som sier «bare slapp av du min kjære, jeg tar meg av barna og huset så lenge». Når en mann er syk løftet han ikke en finger, og som i TS’ tilfelle ligger han i fellesrommet og er sur og sutrete, heller enn å legge seg på soverommet. Jeg tror søren meg jeg hadde tiltet om min mann var så selvsentrert og sutrete. Mange menn er så utrolig svake og tåler ingenting, man skulle tro de aldri hadde opplevd motgang i livet når de oppfører seg som om de ligger på det siste av en forkjølelse. Anonymkode: d80da...c97 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #62 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så empatisk du er. Jobber du i helsevesnet? Vet du ikke at menn blir sykere enn kvinner pga testosteron? Tenk om han er på stua fordi han er redd for å bli liggende alene? Anonymkode: 4b307...e3c Hvis en voksen mann er redd for å ligge alene ved forkjølelse (noe 11 år gamle barn klarer med glans), så har han ikke noe i et seriøst forhold å gjøre. Han får flytte tilbake til mammaen sin. Anonymkode: a8ac7...0e7 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #63 Del Skrevet 29. desember 2024 Helt alvorlig! Det forventes at mannfolka skal kunne vise omtanke og forståelse for kvinnfolka når de har PMS plager. Er det da for mye å forvente at mannfolka skal kunne få omtanke og forståelse når man er syk? Til deg TS: Jeg foreslår at du gjør noe hyggelig i stedet for å klage. Hva med å tilrettelegge for ham på et annet rom? Gjør noe hyggelig slik at det blir fristende for han å være på det andre rommet. Uansett har du mest sannsynlig igjen for den type godhet når det er du som ligger der strak ut. Anonymkode: fe1b4...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #64 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Helt alvorlig! Det forventes at mannfolka skal kunne vise omtanke og forståelse for kvinnfolka når de har PMS plager. Er det da for mye å forvente at mannfolka skal kunne få omtanke og forståelse når man er syk? Til deg TS: Jeg foreslår at du gjør noe hyggelig i stedet for å klage. Hva med å tilrettelegge for ham på et annet rom? Gjør noe hyggelig slik at det blir fristende for han å være på det andre rommet. Uansett har du mest sannsynlig igjen for den type godhet når det er du som ligger der strak ut. Anonymkode: fe1b4...992 Hvorfor kan han ikke bare legge seg på et annet rom selv, han er jo ikke et barn? Barn må være alene hjemme ved sykdom etter kalenderåret de har fylt 12 år når foreldrene er på jobb, hvorfor klarer ikke en voksen mann å ta valg for seg selv? Han hadde sikkert fått mer omtanke og forståelse dersom han ikke insisterte å ligge og klage akkurat der resten av familien oppholder seg. Og jeg har aldri ligget og okket meg og klaget i stuen ved sterke menstruasjonssmerter eller forventet oppvartning, jeg har helst villet være i fred. Hvorfor tror du at dette gjelder alle kvinner? Anonymkode: 7f591...838 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #65 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor kan han ikke bare legge seg på et annet rom selv, han er jo ikke et barn? Barn må være alene hjemme ved sykdom etter kalenderåret de har fylt 12 år når foreldrene er på jobb, hvorfor klarer ikke en voksen mann å ta valg for seg selv? Han hadde sikkert fått mer omtanke og forståelse dersom han ikke insisterte å ligge og klage akkurat der resten av familien oppholder seg. Og jeg har aldri ligget og okket meg og klaget i stuen ved sterke menstruasjonssmerter eller forventet oppvartning, jeg har helst villet være i fred. Hvorfor tror du at dette gjelder alle kvinner? Anonymkode: 7f591...838 Dette. Anonymkode: f7043...d08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polyester Skrevet 29. desember 2024 #66 Del Skrevet 29. desember 2024 Omg nei du er ikke urimelig. Min samboer blir også utrolig sur når han er syk! Mister all humor og det er plutselig ikke noe rom for vitsing eller morsomme observasjoner lenger, ingenting er morsomt og det er som om han tar det personlig og blir sur om jeg er i godt humør! Jeg blir så irritert når han da søker bekreftelse og trøst og dulling med enhver uffing og hvert stønn. Liksom ja jeg vet at du er syk og jeg har laga te til deg og lagt teppe over deg men jeg kan ikke trylle det vekk! Får ikke lyst til å være omsorgsfull når han er sånn i det hele tatt. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #67 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Mange kvinner tror at manflu bare er en myte, så mange har nok godt av å lære at det ligger sannhet i det. Bare litt opplysning, verker mer eller mindre Anonymkode: f309d...e80 https://www.google.com/amp/s/amp.theguardian.com/commentisfree/2023/dec/01/man-flu-men-symptoms-health-advocate https://www.verywellhealth.com/man-flu-8742696 Anonymkode: ae4a7...7d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #68 Del Skrevet 29. desember 2024 Du burde varte opp å ta vare på mannen din! Man kan bli så dårlig! Du er en dårlig kone som ikke bryr deg! Anonymkode: 8755e...fc9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #69 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du burde varte opp å ta vare på mannen din! Man kan bli så dårlig! Du er en dårlig kone som ikke bryr deg! Anonymkode: 8755e...fc9 😆😆 Anonymkode: f7043...d08 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #70 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så empatisk du er. Jobber du i helsevesnet? Vet du ikke at menn blir sykere enn kvinner pga testosteron? Tenk om han er på stua fordi han er redd for å bli liggende alene? Anonymkode: 4b307...e3c Jobber ikke i helsevesenet, nei. Det var ikke graden av sykdom jeg var opptatt av, men hvordan man oppfører seg når man er litt forkjøla. Han er litt snørrete og i redusert form, og overhodet ikke redd. Han er da et fornuftig og oppegående menneske sånn til vanlig. Derfor tenker jeg at han burde forstå at han bør trekke seg tilbake når humøret blir så preger av sykdommen. Anonymkode: 188c9...ae0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #71 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du burde varte opp å ta vare på mannen din! Man kan bli så dårlig! Du er en dårlig kone som ikke bryr deg! Anonymkode: 8755e...fc9 0/10 Anonymkode: 188c9...ae0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacadamiaNut Skrevet 29. desember 2024 #72 Del Skrevet 29. desember 2024 (endret) Røyk han ut av stua med støvsuging, musikk på høyt volum, jentekveld, inviter på kaffebesøk, lek sisten i stua med alle barna med masse volum. Etc.. kanskje han går frivillig da 😅 Endret 29. desember 2024 av MacadamiaNut 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #73 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette støttes også av forskning. "Man Flu" Is Now Backed by Science Østrogen er mulig årsak til at kvinner ikke blir så syk. Anonymkode: 67a7f...063 Javel? Det der synes jeg er rart. Jeg legger meg sjelden ned når jeg er syk, og hvis jeg gjør der så foretrekker jeg senga og holde meg unna folk. Det skjer maks en gang i året. Sjelden borte fra jobb, men kan jobbe på hjemmekontor hvis jeg er syk av hensyn til smittevern. Ekskona derimot var et mareritt når hun var syk. Hun var ikke ofte syk, men når hun var det så var det som om hun holdt på å dø, og all form for hosting og nysing skulle gjøres så høyt som mulig og uten å holde seg for. Stort sett så lå hun på sofaen og skulle vartes opp av andre. Jeg blir litt sur når jeg hører sånne klyse-uttrykk som "manflu", "Mansplaining" osv. Kvinner er ikke bedre selv. Men man synes tydeligvis det er greit å snakke nedsettende om menn. Når det gjelder mannebabyen din, TS, så må du bruke litt autoritet og sende ham på rommet der syke folk hører hjemme og gjøre det klart at ingen i familien synes den oppførselen er greit. Han fortjener sympati når han er syk, men ikke når han lar det gå utover andre på den måten. Anonymkode: 12532...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #74 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er fordi at når kvinner er syke, tar de fortsatt det tredje skiftet hjemme selv om de er sykemeldte, mennene hjelper ikke noe mer til når dama er syk, akkurat. Når menn er syke, løfter de ikke en finger og forventer å bli fratatt absolutt alt ansvar. Anonymkode: f7043...d08 Det du snakker om er påstander rettet av feministiske organisasjoner. Har du referanser du kan vise til som er mer objektive? Jeg kan f.eks. nevne at kvinner jobber mindre enn menn, de sover mer enn menn, de bruker mer tid på sosiale relasjoner enn menn og de bruker mer tid på egenpleie.. All den tid kvinner bruker tid på å sove, pleie sosiale relasjoner og egenpleie bruker menn på å jobbe.. Hele argumentasjonen faller i grunn i grus, litt som alt det vi har fra LGB++ and what not. Så kom objektive studier som viste at det meste var slurvete studier utført av organisasjonene selv - og mesteparten av påstandene var et falsum - som igjen har ført til at de foregangslandene for denne gruppen har snudd 180 grader. (Sverige og UK) Anonymkode: 58a3d...822 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #75 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): All den tid kvinner bruker tid på å sove, pleie sosiale relasjoner og egenpleie bruker menn på å jobbe.. Kilde på denne påstanden? Det kan godt hende kvinner bruker mer av fritiden sin på de tingene du ramser opp, men kom ikke her og påstå menn bruker den tiden på å jobbe mer. De har vel fritid de også, men bruker det på annet enn kvinner gjør. Og ja, det finnes flere kvinner enn menn som jobber deltid, men det er underlig å formulere det som at «kvinner jobber mindre», som om det gjelder alle kvinner i arbeid eller alle kvinner i et samliv med en mann. Anonymkode: 7f591...838 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #76 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor kan han ikke bare legge seg på et annet rom selv, han er jo ikke et barn? Barn må være alene hjemme ved sykdom etter kalenderåret de har fylt 12 år når foreldrene er på jobb, hvorfor klarer ikke en voksen mann å ta valg for seg selv? Han hadde sikkert fått mer omtanke og forståelse dersom han ikke insisterte å ligge og klage akkurat der resten av familien oppholder seg. Og jeg har aldri ligget og okket meg og klaget i stuen ved sterke menstruasjonssmerter eller forventet oppvartning, jeg har helst villet være i fred. Hvorfor tror du at dette gjelder alle kvinner? Anonymkode: 7f591...838 Det kan være tusen grunner til at han velger å ligge der. For alt vi vet kan han ha gode grunner. TS ikke forteller oss om. Jeg sier ikke at det er tilfellet her, men denne konstante klagingen kjenner jeg godt til. Jeg har selv måttet sørge for å til enhver tid oppholde meg i nærheten av mine barn og mine barns mor rett og slett for å gripe inn ved verbalnog fysisk mishandling. Det var faktisk så problematisk at jeg ikke kunne være trekke meg vekk når jeg var syk uansett om det var pest eller kolera. Merk at ved flere tilfeller jeg ikke var i samme rom har jeg endt opp med å løpe ut for å hindre fatalt utfall. Dette er min historie, og den forteller jeg nå for å få deg til å skjønne at det kan være mange flere grunner til at mannen velger å holde seg der, enn at han er komplett idiot. Et ekstremt tilfelle som jeg håper at ingen trenger å oppleve. Det betyr selvsagt ikke at det er tilfelle her, men husk vi bare hører en side av historien. Kanskje det er tortur for denne mannen å oppholde seg andre steder. Kanskje de rett og slett ikke har lagt tilrette for å få tiden til å gå andre steder enn i stuen. Det er derfor jeg sier, vis omtanke og tilrettelegg litt i stedet for å klage. Det trenger ikke være så komplisert. Anonymkode: fe1b4...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #77 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være tusen grunner til at han velger å ligge der. For alt vi vet kan han ha gode grunner. TS ikke forteller oss om. Jeg sier ikke at det er tilfellet her, men denne konstante klagingen kjenner jeg godt til. Jeg har selv måttet sørge for å til enhver tid oppholde meg i nærheten av mine barn og mine barns mor rett og slett for å gripe inn ved verbalnog fysisk mishandling. Det var faktisk så problematisk at jeg ikke kunne være trekke meg vekk når jeg var syk uansett om det var pest eller kolera. Merk at ved flere tilfeller jeg ikke var i samme rom har jeg endt opp med å løpe ut for å hindre fatalt utfall. Dette er min historie, og den forteller jeg nå for å få deg til å skjønne at det kan være mange flere grunner til at mannen velger å holde seg der, enn at han er komplett idiot. Et ekstremt tilfelle som jeg håper at ingen trenger å oppleve. Det betyr selvsagt ikke at det er tilfelle her, men husk vi bare hører en side av historien. Kanskje det er tortur for denne mannen å oppholde seg andre steder. Kanskje de rett og slett ikke har lagt tilrette for å få tiden til å gå andre steder enn i stuen. Det er derfor jeg sier, vis omtanke og tilrettelegg litt i stedet for å klage. Det trenger ikke være så komplisert. Anonymkode: fe1b4...992 Det du burde ha gjort i stedet for å ligge der og syte, er å ta ansvar som en voksen mann, ta barna og flytte! Melde mor til barnevernet og kreve daglig omsorg. Tafatte folk, altså. Anonymkode: a8ac7...0e7 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #78 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kilde på denne påstanden? Det kan godt hende kvinner bruker mer av fritiden sin på de tingene du ramser opp, men kom ikke her og påstå menn bruker den tiden på å jobbe mer. De har vel fritid de også, men bruker det på annet enn kvinner gjør. Og ja, det finnes flere kvinner enn menn som jobber deltid, men det er underlig å formulere det som at «kvinner jobber mindre», som om det gjelder alle kvinner i arbeid eller alle kvinner i et samliv med en mann. Anonymkode: 7f591...838 Du kom meg i forkjøpet. Stiller meg bak dette. Anonymkode: f7043...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #79 Del Skrevet 29. desember 2024 Ta en avstemming. Anonymkode: 8e547...e09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #80 Del Skrevet 29. desember 2024 Det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det! Anonymkode: 31abb...b46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå