Gå til innhold

Mann med manflu og dårlig humør okkuperer stua

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

🙂:popcorn: vi trenger vel alle litt medynk , av og til ... Det vet vel dere jenter alt om , tenker jeg 🙂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo sørgelig at stua trengte støvsuging akkurat i dag da. Du får ta litt ekstra under sofaen, så forsvinner kanskje både støvkaniner og sytepaver fra stua.

Anonymkode: cf126...b8e

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor har jeg sluttet å dele noe som helst med helse i gjøre, og trekker meg heller vekk, det er jo null sympati å hente, kun klaging og negativitet

Anonymkode: f309d...e80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Manflu er et så nedverdigende ord, "bare bæs" kan likså godt brukes. Noen blir sykere enn andre, menn har ofte en verre reaksjon. Er også ny corona og influensa for tiden, ikke alle reagerer likt. Be han flytte på ett annet rom med en vennlig tone, fortelle at du vil støtte han med det han trenger.

Anonymkode: fa137...ef8

Jeg får også "manflu", er kvinne og mor. Jeg vet jeg blir slått hardt ut av det de andre hangler litt med. Jeg følger opp barna, lager middag, bidrar i kveldsstell og legging. Er med på morgenstell og frokost selv om jeg er hjemme fra jobb pga sykdom. Er det ferie gjør jeg mitt beste for at BARNA skal ha en fin dag. Er jeg så syk at jeg må ligge, så legger jeg meg selvfølgelig ikke i stua.

Anonymkode: a7156...357

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er for å demonstrere. Takar...

Send ham på rommet, da slipper han å bli forstyrret og dere slipper å høre på tyting. Avtal at du sjekker inn til ham sånn annenhver time for å fylle på hostesaft, snørrepapir og sånn. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Derfor har jeg sluttet å dele noe som helst med helse i gjøre, og trekker meg heller vekk, det er jo null sympati å hente, kun klaging og negativitet

Det kan jo hende at de rundt deg heller ikke liker klaging, og negativitet da.

Anonymkode: cf126...b8e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt greia med at man trenger så mye sympati og dulling når man er syk. Hvis jeg er så heldig at jeg får ligge alene på soverommet når jeg er syk, uten å måtte tenke på hverken hus eller barn. Så hadde jeg vært sjeleglad! 

Anonymkode: 692b1...3f6

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

De blir ikke det, vet du. Det ligger bare dessverre i mannsrollen å presse ut de siste dråpene av omsorg og service fra de stakkars slitne kvinnene i livet til disse mennene.

Så feil kan du ta. Men blir ikke bare sykere, menn dør også oftere 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/blir-menn-sykere-av-influensa-enn-kvinner

Screenshot_20241229-114517.png

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt greia med at man trenger så mye sympati og dulling når man er syk. Hvis jeg er så heldig at jeg får ligge alene på soverommet når jeg er syk, uten å måtte tenke på hverken hus eller barn. Så hadde jeg vært sjeleglad! 

Jeg foretrekker heller noen med sympati, enn enn som uffer seg og blir sur negativ om hun merker minste lille antydning til at jeg ikke har det bra. Egentlig er det godt nok å holde negativitet borte, masse sympati er ikke viktig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så feil kan du ta. Men blir ikke bare sykere, menn dør også oftere 

https://nhi.no/livsstil/egenomsorg/blir-menn-sykere-av-influensa-enn-kvinner

Screenshot_20241229-114517.png

Jeg mener jo menn er det svake kjønn, og at det derfor er lurt for oss kvinner å gifte seg med er litt yngre og kjernesunt eksemplar av slaget.. 

Bare for nysgjerrighetens skyld, blir kvinner etter østrogenreduksjon i overgangsalderen like sjuke og skrale som menn? Mener jeg har observert at manfluen trumfer alle andre sykdommer når damer er 60, 70 og 80 også?

Anonymkode: 2c2a1...90e

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg foretrekker heller noen med sympati, enn enn som uffer seg og blir sur negativ om hun merker minste lille antydning til at jeg ikke har det bra. Egentlig er det godt nok å holde negativitet borte, masse sympati er ikke viktig

Lettere å vise sympati hvis den andre ikke ligger på stua og ødelegger hverdagen for resten av familien. Man kan hute seg inn på soverommet sånn at resten  kan få leve som vanlig uten en sutrende mann på sofaen. Da er det faktisk mye lettere å stikke innom soverommet i ny og ned for å sjekke hvordan det står til. Man drenerer jo energien ut av resten hvis man ligger og akker seg på sofaen der alle andre oppholder seg på dagtid.

Anonymkode: f7043...d08

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg mener jo menn er det svake kjønn, og at det derfor er lurt for oss kvinner å gifte seg med er litt yngre og kjernesunt eksemplar av slaget.. 

Bare for nysgjerrighetens skyld, blir kvinner etter østrogenreduksjon i overgangsalderen like sjuke og skrale som menn? Mener jeg har observert at manfluen trumfer alle andre sykdommer når damer er 60, 70 og 80 også?

Hvorfor spør du meg som om jeg var noen ekspert på østrogenreduksjon? Jeg bare påpekte at denne myten er basert på sannhet, menn blir mer syk av influensa 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mannen har de siste dagene vært rammet av et klassisk tilfelle av manflu...Alle i huset har vært gjennom en klassisk forkjølelse,  og nå er det hans tur. Og han er altså SÅ syk i følge han selv. Greit nok, vi tåler sykdom ulikt. Utfordringen er at han ligger på sofaen og sover, sukker og stønner. Svarer ikke, eventuelt bare grynter,  hvis barna snakker til han/spør om noe.

Jeg synes at hvis han virkelig er så dårlig at han ikke engang kan svare skikkelig når han blir snakket til, så kan han legge seg et annet sted enn i stua og være sur og sukke og stønne. Vi har flere muligheter i huset der han kan trekke seg tilbake. 

Er jeg urimelig ?

Anonymkode: 188c9...ae0

Helt fantastisk hvordan kvinner prater ned mannen sin når de er syke. 

Likevel så viser statistikken at kvinner er dobbelt så mye borte fra jobb grunnet sykdom.. 

Kvinner tåler rett og slett ikke at gubben er syk og siden det er blitt sosialt akseptert å prate dritt om mannen sin så er det mer forventet at de gjør det. 

Anonymkode: 58a3d...822

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor spør du meg som om jeg var noen ekspert på østrogenreduksjon? Jeg bare påpekte at denne myten er basert på sannhet, menn blir mer syk av influensa 

Jeg bare spør fordi det høres ut som en påstand som ....har noen hull/åpenbare begrensninger som gjør at man kan mistenke den er framsatt med en agenda (dvs. normalisere mannlig selvmedlidenhet og egoisme)?

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bare spør fordi det høres ut som en påstand som ....har noen hull/åpenbare begrensninger som gjør at man kan mistenke den er framsatt med en agenda (dvs. normalisere mannlig selvmedlidenhet og egoisme)?

Mange kvinner tror at manflu bare er en myte, så mange har nok godt av å lære at det ligger sannhet i det. Bare litt opplysning, verker mer eller mindre 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hvor er din sympati tilbake? Man blir gjerne litt sur og grinete når den som er syk ikke forstår at man forpester og forsurer for resten av familien når man skal på død og liv okkupere stua.  Hvorfor ikke bare legge seg på et rom i fred, slappe av og bli frisk. Det er utrolig mange mødre som hadde vært overlykkelig hvis de hadde fått den muligheten selv når de var syk. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

det er blitt sosialt akseptert å prate dritt om mannen sin så er det mer forventet at de gjør det. 

Merkelig hvor sosialt akseptert det er ja. Her i heimen var det knapt akseptert at jeg viste tegn til smerte etter en stor ryggoperasjon😅 så sympati har jeg gitt opp for lenge siden 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så empatisk du er. Jobber du i helsevesnet? Vet du ikke at menn blir sykere enn kvinner pga testosteron? Tenk om han er på stua fordi han er redd for å bli liggende alene?

Anonymkode: 4b307...e3c

Hvorfor skulle han være redd for å ligge alene? Det høres ikke ut som han er så syk at det er viktig å overvåke tilstanden hans.

Jeg hadde syntes det var greit om en som er syk oppholder seg sammen med resten av familien, men ikke om man skal være sur og vanskelig. Hvis han synes barna er «plagsomme», burde han heller legge seg et sted han kan være i fred, og ikke forvente at resten av familien skal ta hensyn fordi han insisterer på å ligge i stuen.

Anonymkode: 7f591...838

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne. Med å være kvinne kommer mangen plager hver måned store smerter og andre ubehag hver måned. Pluss fødsler og uker med oppkast hver dag i svangerskap. Vi damer er rett og slett trent opp til smerter og ubehag vi tåler det bedre enn menn.

Anonymkode: 15e09...4e2

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Helt fantastisk hvordan kvinner prater ned mannen sin når de er syke. 

Likevel så viser statistikken at kvinner er dobbelt så mye borte fra jobb grunnet sykdom.. 

Kvinner tåler rett og slett ikke at gubben er syk og siden det er blitt sosialt akseptert å prate dritt om mannen sin så er det mer forventet at de gjør det. 

Anonymkode: 58a3d...822

Det er fordi at når kvinner er syke, tar de fortsatt det tredje skiftet hjemme selv om de er sykemeldte, mennene hjelper ikke noe mer til når dama er syk, akkurat. Når menn er syke, løfter de ikke en finger og forventer å bli fratatt absolutt alt ansvar.

Anonymkode: f7043...d08

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...