AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #21 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): I august fikk mannen min 200.000 kr av hans mor, i forskudd på arv (hun nådde nesten grensen for formuesskatt). Nå til jul, har ikke vi voksne fått gave. Barna har mannen kjøpt til, etter avtale med moren hans (300 kr per barn). Han sendte vips krav og fortalte hva gaven var. Hun takket - men vipset ikke. Jeg vet hun overhode ikke er et gave-menneske, hun hater hele opplegget med julegaver til folk som har alt. Det skjønner jeg, men for meg betyr gave at hun bryr seg om oss. Bare en god bok hadde gjort meg fornøyd. Skal jeg si dette til henne? Skal mannen purre på 600 kr eller bare betale gavene for henne? Anonymkode: 85de3...0db Oppfinnsomheten i trolleinnleggene her på KG blir jo bare dårligere og dårligere. Anonymkode: 13038...aa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 29. desember 2024 #22 Del Skrevet 29. desember 2024 200 000,- burde være gave nok i seg selv... Snakk om å være kravstor... Selv har jeg nettopp fått forskudd på arv (230 000,-) fra min far og er super takknemlig. Hadde ikke forventet å få julegave i tillegg. Her blir noen av pengene brukt fornuftig (elbil), resten skal nok spares. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pawn Hearts Skrevet 29. desember 2024 #23 Del Skrevet 29. desember 2024 Når svigermor gir bort penger for å slippe formuesskatt, har hun råd til å holde avtalen og betale en fillesum for gaver til barnebarna. Egentlig, for å unngå den skatten, bør hun bare fortsette å gi bort bort penger. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #24 Del Skrevet 29. desember 2024 Regner med dette er trolling, men skriver likevel av en eller annen grunn. Sjekket at dere ikke har fått det overført i banken og ikke via vipps? Visst noen skal ta dette opp blir det sønnen hennes å ikke du som svigerdatter. Anonymkode: 939c5...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #25 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hadde nok regnet de hundrelappene som inkludert i de 200 000, gitt. Og ledd meg skakk hvis det kom vipps-krav. Anonymkode: 70286...c88 Samme her, kanskje ikke ledd meg skakk, men undret veldig. Her gir hun bort 200.000kr noen måneder tidligere, også mener dere at hun skal vippse 600kr for gaver til barna? Anonymkode: 58ad0...c0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #26 Del Skrevet 30. desember 2024 La det gå dette året. Fort gjort å glemme også. Aldri fått vippskrav eller sendt, blir det liggende i vipps med notifikasjon? Må det slettes osv? De 600kr er en fillesum. Vær heller obs på neste år, om hun ønsker å fortsette å gi eller ikke. En avtale er en avtale, enig i det, men et engangs tilfelle er greit å ikke hause opp, for husfredens skyld. Anonymkode: fadd0...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #27 Del Skrevet 30. desember 2024 Deilig med jul og ingen grunn til å vippse eller trekke kortet! Anonymkode: 08b61...9ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #28 Del Skrevet 30. desember 2024 Jeg merker at jeg blir flau på vegne av deg når jeg leser innlegget, makan til egoisme! Anonymkode: b4e9b...5a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #29 Del Skrevet 30. desember 2024 Vær glad dere har arvet, hadde vært sjeleglad om jeg hadde fått en slik sum og ingen julegaver, jeg har pdd nok hjemmestrikkede sokker Anonymkode: 142b2...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #30 Del Skrevet 30. desember 2024 Forskuddet på arv er jo kun til mannen din. Det er hans penger. Så det vil si at ingen av dere har fått noen julegave. Jeg syns ærlig talt at farmor burde kjøpe gave til barnebarna, og helst at hun gjorde det selv. Om hun har en holdning om at hun ikke gir julegaver til voksne, så kan ikke du og mannen din forvente å få noe, og dere behøver ikke å gi noe til henne. Anonymkode: 2f0ff...eb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå