AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #61 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 17.32): Og hvordan tror du rusmisbruket starter? Tror du denne gutten slutter av seg selv om foreldrene kaster han ut, eller tror du han har større sjangse for å ta bedre valg fremover dersom de hjelper han ut av det dårlige mønsteret? Du vet tydeligvis lite om mørketallet blant unge, som aktivt ruser seg slik at det ødelegger hverdagen. Bare fordi du ikke ser dem med knekk i knærne og knekt stemme, betyr ikke det at de ikke starter dagen med kokain og avslutter med hasj eller piller. Anonymkode: 59058...e8c Selvsagt starter rusmisbruket med rus. Poenget er at de aller fleste vokse det av seg. Ingen i min omgangskrets bruker narkotika. Alle prøvde vi på den alderen. Så vet jeg jo at det finnes rusmisbrukere, det bare virker som at noen tror halve Norge er « narkomane». Anonymkode: 8a738...932 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #62 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 10.00): Flytt for guds skyld ut! Jeg hadde ALDRI oppholdt meg i et hus med rusmidler med mine små barn. Anonymkode: e5f7b...3ae Jasså? Så du har ALDRI hatt alkohol i huset ditt samtidig med små barn? Alkohol er jo som kjent et av de aller sterkeste rusmidlene man kan få tak i. Anonymkode: 829c1...46d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #63 Del Skrevet 31. desember 2024 Be stesønn flytte? Du ødelegger mer enn du hjelper han med å ringe politiet. Kommer aldri til å få lappen med rusmisbruk. Anonymkode: 97ce4...1a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 31. desember 2024 #64 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 2.56): Stesønn (voksen) røyker hasj og har sagt han skal slutte etter at vi oppdaget det for nær ett år siden. Jeg syntes at min samboer (faren) tar for lett på det og gir ham alt for lang tid på å skulle slutte, når vi vet at han faktisk ikke har tenkt til å slutte. Jeg har barn som bor hjemme og er bekymret for at noe skal skje, så jeg har lyst til å ta saken i egne hender. Jeg tror at han tar andre rusmidler også. Kan jeg tipse politiet anonymt for å få dem til å ransake hjemmet vårt? Håper at far vil få opp øynene da. Anonymkode: b9de3...bb3 Skulle likt å sett ansiktet til politiet når de masse ressurser på å ransake ett hus som har brukerdoser av hasj. Du kan gjerne varsle,men de kommer ikke til å gjøre så mye med det. Får ett lite dask på lanken med forelegg. Med mindre du mistenker salg. Hadde jeg vært stesønnen så er det en fin måte for deg å avslutte forholdet vårt på. Jeg hadde faktisk gått sålangt å avskrevet deg og hele familien. Ser mange nevner forebyggende samtaler,dette gjør de heller ikke. Med mindre det er ungdom. Det er ikke tilfellet. Dette er en voksen mann som røyker cannabis. Det er ikke så fryktelig mye å forebygge. Jeg er veldig nysgjerrig på hvordan den samtalen skal gå? Noe lignende vi lærte på ungdomsskolen? At hvis han ikke slutter med hasj snart, så vil han bli avhengig av heroin og bli sprøytemisbruker..? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #65 Del Skrevet 31. desember 2024 Tenker noen burde melde deg til barnevernet for at du lar barn vokse opp i rus. Forøvrig så er et problematisk forhold til rus et helseproblem, ikke noe man trenger anmeldelse og bøter for. Da blir man dyttet lenger inn i rus, særlig når det er «dine egne» som gjør det mot deg. I hvert fall uten å ha forsøkt andre tiltak først og når rusbruken ikke fører til aggresjon, utagering osv. Hilsen rusavhengig på alt fra alkohol og hasj til heroin. Anonymkode: 3445d...a98 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå