AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #21 Del Skrevet 29. desember 2024 Bruker ikke. Og du skal følge retningslinjene som finnes på din arbeidsplass. Så ingenting å synse om. Anonymkode: 98a83...060 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2024 #22 Del Skrevet 30. desember 2024 Har den på, men jobber i kommunal psykisk helsetjeneste for barn og unge. Ingen fysisk kontakt eller arbeidsoppgaver som krever spesielt fokus på hygiene (utover det som er normalt). De jeg treffer er også fysisk friske 🙂 Anonymkode: 0e700...324 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #23 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 17.45): Jobber hjab damer her som ikke bretter opp genseren. Den går helt ned til håndleddet. Anonymkode: 840d9...e61 Om dette medfører riktighet så synes jeg du skal sende en klage til statsforvalteren der dette skjer. Eventuelt Fylkestannlegen om dette er en tannklinikk. Fordi dette er faktisk ikke lov. Les linken med linker i innlegget. Saken ble vel tatt opp av flere medier. https://www.bt.no/btmeninger/debatt/i/GyOkkq/hygiene-maa-gaa-foran-religioes-ekstremisme Anonymkode: 8d43e...d50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #24 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 17.45): Jobber hjab damer her som ikke bretter opp genseren. Den går helt ned til håndleddet. Anonymkode: 840d9...e61 Det er alvorlig, og en risiko for pasientene, veldig synd at ingen slå ned på det. Anonymkode: e5ef1...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 1. januar #25 Del Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 1.12): Har du på deg gifteringen på jobb? Eller må alle ringer av uansett? Anonymkode: 840d9...e61 Når jeg jobbet innen pleie så hadde jeg ikke på meg ringer. Brukte klokke innimellom, hadde den høyt opp på armen så den ble ikke rundt håndleddet akkurat. Måtte ellers bruke private sko, ulltøy og ytterklær så... Hygieniske begrunnelser hadde visst ikke en dritt å si ang å måtte bruke tøy som holdt oss varme og beskodd. Jobber nå innen psykiatri i mitt eget private tøy og her bruker de fleste folk ringer, klokker mm. Jeg som sykepleier må innimellom ta sårstell, må bruke smittefrakk(noe positivt fra coronaen kom ut av det) utenpå eget tøy om det er komplisert nok sår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar #26 Del Skrevet 1. januar Sykepleier på sengepost her😷 Alt skal av her, det er ikke tillat med klokker, ringer, armbånd, smykker o.l av hensyn til smittevern. Her er det hygienesykepleier som har «kontroller» av og til slik at vi kan bli bedre👍🏼😄 Anonymkode: 3bd86...ccf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #27 Del Skrevet 2. januar Jobber som assistent i hjemmesykepleien, og bruker ingenting. Av og til glemmer jeg å ta av klokka på armen før jeg kommer inn til en bruker, men tar den alltid av før jeg tar i noe/noen og spriter godt. Bruker ikke noe ringer, men har et halskjede som jeg ikke tar av, noe som strengt talt er veldig på grensen av lov (hos oss er retningslinjene at det skal være bart fra albuene og ned). Ser flere av mine kollegaer som har på klokke på jobb, men usikker på om de tar den av inne hos brukere eller om de har den på hele tiden. Anonymkode: ef86d...c71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #28 Del Skrevet 2. januar Bruker ikke smykker/klokke. Jobber uten pasientkontakt (mikrobiologi og smittevern). Anonymkode: 2b913...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #29 Del Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (På 29.12.2024 den 17.56): Ikke alle prosedyrer behøver sterile hansker, selv om de finnes. Herpes whitlow finnes knapt mer hos tannleger, men var et ikke ubetydelig problem før det ble vanlig å bruke hansker. Anonymkode: f0c1c...e9e Tror ikke du forstår deg så mye på hygiene. Nei ikke alle prosedyrer krever sterile hansker men det har egentlig ingenting med diskusjon om ring å gjøre. Ringer samler bakterier under seg. Å ha på seg hansker beskytter ikke hender fra å samle bakterier på seg, man svetter under hansker og alle hansker er ikke 100% tette. Man skal alltid gjøre rent hendene ordentlig etter hanskebruk. Men ringen vil ha bakterier på seg man ikke får bort. Disse bakteriene drar man med seg fra person til person. For øvrig så er de fleste hansker man bruker i det daglig rene hansker, ikke sterile. Rene hansker (og sterile hansker) må uansett skiftes når man har tatt på noe skittent. Og håndhygiene utføres før skift av hansker. Ring hindrer korrekt håndhygiene Anonymkode: 0e78a...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #30 Del Skrevet 2. januar Legekontor, ingen ringer, klokker eller neglelakk. Anonymkode: b0a7d...6fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar #31 Del Skrevet 2. januar Sykepleier. Ingen smykker, kortklipte negler uten lakk. En giftering er like mye bakteriesamler som en hvilken som helst annen ring. Anonymkode: e5731...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå