Gå til innhold

Er det rart om en lærer følger en elev på instagram?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

privat profil er rart, om det er linka til at eleven driver med no hobby, idrett e.l. kan det jo være fint å vise interesse.. En i nabolaget mitt er nå på toppnivå i en idrett, lærere fulgte hens instaside som omtrent kun var om denne idretten. syns det bare var fint at de heiet på. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elev som bare legger ut vanlig «hverdagstull» ja. Der tenker jeg lærer skal holde betimelig avstand og ikke bli for kompis/venninne.

Unntak kan være veldig kreative og kunstneriske ungdommer som bruker Instagram til å ikke dele av seg selv, men som deler flotte blinkskudd de knipser rundt seg, eller kunst og håndverk de produserer. Det kan være interessant å se på uansett alder og relasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det vanlig personlig konto, eller en konto som kun består av typ idrett, hobby (eks. foto, heklekreasjoner, kaker), bandet, teatergruppa osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alice123 skrev (1 minutt siden):

Er det vanlig personlig konto, eller en konto som kun består av typ idrett, hobby (eks. foto, heklekreasjoner, kaker), bandet, teatergruppa osv?

En vanlig personlig konto.

Anonymkode: 7fb1a...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som er lærer på vgs følger bare kollektiv av elever, feks årets russ, linja, skolen osv.

Anonymkode: 7e16e...a90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men var kontoen privat når lærer begynte å følge? Og er det tydelig hvem som eier kontoen? Altså, er det et skikkelig navn som Pål Nordmann eller er det et tullenavn som ikke henviser til hvem eieren er? Fordi det er lett å komme borti disse forslagene og trykke på følg uten at man nødvendigvis får det med seg! Var kontoen åpen da får jo ikke lærer beskjed om at vedkommende har godtatt forespørselen om å følge og da er det sikkert lærer tenker over det! 

Anonymkode: ecda1...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...