Gå til innhold

Hvorfor er det fysisk umulig i manne-hjernen å legge ned dolokket etter seg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan vet du at du ikke må bruke dobørsten hvis du legger ned lokket før du trekker ned? Gris

Anonymkode: 8d376...c1b

Man legger ned lokket, trekker ned, åpner lokket, sjekker hvordan det ser ut, fikser, legger ned lokket igjen. 

Dette klarer alle i dette huset, av begge kjønn, på samtlige bad. 

Anonymkode: 5d095...3d2

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppegående mennesker legger ned dolokket før man trekker ned 🤮

Finnes mange videoer som viser hvor mange meter(!!!) det spruter vann, urin og avføringsbakterier rundt i rommet

Anonymkode: 4cafb...ca7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hjelper ikke at vasken, håndkleet, dørhåndtaket og tannkostene står langt unna, nå den som trekker i snoren står rett i spruten fra det åpne toalettet. Vi som tar ned lokket før vi spyler ser jo at lokket er vått når vi tar det opp for å sjekke at toalettet er rent. Enda verre er det om rommet er lite. Hele deg er skitten, du vasker kun hendene med den skitne vasken, tørker deg på det skitne håndkleet og tar i det skitne håndtaket. Dine egne bakterier er ikke så farlige for deg. Men med mindre forrige som var på toalettet virkelig har desinfisert det, så er det fortsatt bakterier fra tidligere toalettbesøk.

Kjøp en uv-lommelykt, så ser du hvor grisete det er rundt toalettet.

Anonymkode: 00227...25c

Hvordan gjør du det på offentlige toalett? Desinfiserer du hele doen før du setter deg? Virker jo som folk er livredd resten av familiens bakterier hjemme, men på offentlige toalett har man jo nesten aldri dolokk, og det ser jo ikke ut der som regel. Men da er det greit eller?

Anonymkode: a438f...665

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan vet du at du ikke må bruke dobørsten hvis du legger ned lokket før du trekker ned? Gris

Visste du at når du legger ned lokket, så "spruter" bakteriene ut av lokket på sidene i stedet og faller ned på gulvet. Så tråkker du i det, og drar det med deg rundt i stua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det fysisk umulig for kvinne-hjernen å dra opp de lange hårene i dusj-sluket etter seg? Hver gang jeg skal dusje må jeg trekke ut 30+ cm lange lyse hår ut av sluket belagt med alt det andre grumset som oppstår når man vasker seg. Ingen steder på kroppen min har jeg så lange hår og damen ser ikke problemet.

Anonymkode: 276d6...c00

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppegående mennesker legger ned dolokket før man trekker ned 🤮

Finnes mange videoer som viser hvor mange meter(!!!) det spruter vann, urin og avføringsbakterier rundt i rommet

Har du en video som viser hva som skjer når lokket er lukket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror også det er overvekt av dolokk-lukkere blant de som henger dorullen feil vei og kjøper lambi dopapir med 2 meter på rullen....

De som er opptatt av hygiene på bad, og legger ned lokket, er nok også opptatt av at dorullen henger den eneste veien som er hygienisk. Med løst papir ut/foran. Henger man den med papir inn mot veggen vil alle som bruker toalettet komme nær veggen hver gang de tar et tørk, og det er bare vanvittig ekkelt. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det fysisk umulig for kvinne-hjernen å dra opp de lange hårene i dusj-sluket etter seg? Hver gang jeg skal dusje må jeg trekke ut 30+ cm lange lyse hår ut av sluket belagt med alt det andre grumset som oppstår når man vasker seg. Ingen steder på kroppen min har jeg så lange hår og damen ser ikke problemet.

Anonymkode: 276d6...c00

Her tar alle sluket etter dusj. Har langt hår selv, men ville syntes det var ufyselig å komme inn på bad og se andres hår i vask eller dusj. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan gjør du det på offentlige toalett? Desinfiserer du hele doen før du setter deg? Virker jo som folk er livredd resten av familiens bakterier hjemme, men på offentlige toalett har man jo nesten aldri dolokk, og det ser jo ikke ut der som regel. Men da er det greit eller?

På offentlige toalett er jeg ikke barbeint. Tannbørsten min står ikke fremme. Jeg bruker ikke handkle som har hengt der noen dager. Og jeg har ikke klær der. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man legger ned lokket, trekker ned, åpner lokket, sjekker hvordan det ser ut, fikser, legger ned lokket igjen. 

Dette klarer alle i dette huset, av begge kjønn, på samtlige bad. 

Når du åpner dolokket igjen da, så får du jo hele greia midt i fleisen. Høres helt idiotisk ut. Hvis du er så redd for "bakterier" fra din egen kropp bør du oppsøke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videoen som flere viser til er fra en undersøkelse hvor konklusjonen er:

Microbiologist Charles Gerba and his research team at the University of Arizona determined there's little difference whether you leave the lid up or down. Closing the lid on a residential toilet does not prevent the spread of viral particles from the powerful whoosh of a flushed toilet.

In a study published Thursday in the American Journal of Infection Control, researchers concluded microscopic viral particles spread to the floor and nearby restroom surfaces when a person flushes the toilet, regardless of whether the lid is up or down. The only meaningful way to reduce the spread of viral pathogens such as norovirus is to disinfect the toilet, toilet water and nearby surfaces, the study found.

Da legger vi den død. Og håper hysterikerne her snart kaster seg over noe annet de kan være livredde for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du åpner dolokket igjen da, så får du jo hele greia midt i fleisen. Høres helt idiotisk ut. Hvis du er så redd for "bakterier" fra din egen kropp bør du oppsøke hjelp.

Neida, i mye mindre mengde. Det er farten på vannet i det man spyler som sprer seg 2-3 meter unna vasken, til tannbørster, handklær og klær. 

Det er mye i denne verdenen som ikke er farlig. Men veldig ekkelt likevel. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De som er opptatt av hygiene på bad, og legger ned lokket, er nok også opptatt av at dorullen henger den eneste veien som er hygienisk. Med løst papir ut/foran. Henger man den med papir inn mot veggen vil alle som bruker toalettet komme nær veggen hver gang de tar et tørk, og det er bare vanvittig ekkelt. 

Hvordan plager det deg at ukjente folk er "ekle"?

Anonymkode: 9593e...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskningen har debunket dette med å legge lokket ned før man trekker opp. Tvert imot fører det til flere problemer, fordi man tar på dassen flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Neida, i mye mindre mengde. Det er farten på vannet i det man spyler som sprer seg 2-3 meter unna vasken, til tannbørster, handklær og klær. 

Det er mye i denne verdenen som ikke er farlig. Men veldig ekkelt likevel. 

Forskningen er uenig med deg, så det du måtte mene er sånn sett totalt irrelevant. "Å trekke ned toalettet med lokket nede stopper ikke spredningen av bakterier, viser en ny studie som ble publisert i tidsskriftet «American Journal of Infection Control»."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan plager det deg at ukjente folk er "ekle"?

Anonymkode: 9593e...c36

Har jeg sagt det? 

Vi vasker også telefonen når vi kommer hjem, om det irriterer litt ekstra i denne tråden 😄

Andre får gjøre som de vil. Jeg vasker alltid hendene etter handhilsing. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskningen er uenig med deg, så det du måtte mene er sånn sett totalt irrelevant. "Å trekke ned toalettet med lokket nede stopper ikke spredningen av bakterier, viser en ny studie som ble publisert i tidsskriftet «American Journal of Infection Control»."

Og googler du videre så finner du en undersøkelse som viser akkurat det motsatte. Slik fungerer internettet. 

Så da gjør vi det som er estetisk penest på badet, er mest praktisk med tanke på barn og dyr. Og som også føles minst ekkelt av de to alternativene. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det holder seg i skåla

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det holder seg i skåla

Venter på videoen....

Leste du forresten hva forskningen sier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...