AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #21 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg tenker det er helt avhengig av hva man legger i summene. Jeg tror noen teller alle utgifter, mens andre kun teller ekstrautgifter. Vi er en familie på 5 (tre tenåringer), i løpet av 7 ukers ferie går det feks mange tusen på mat. Men det bruker vi jo uavhengig av om vi er hjemme eller på ferie. Vi skal på hytta hele sommeren. Det er jo på én måte gratis. Samtidig bruker vi nok i snitt 50.000 i året på hytta på vedlikehold, festeavgift, renovasjon osv. Så 7 uker på hytta koster alt mellom kr 0 og 60.000, alt etter hvordan man teller. Anonymkode: 0663e...564 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #22 Del Skrevet 29. desember 2024 Blir et par turer med Kielferja (en med barn, en kjæreste tur), en spahelg på Farris bad, en sydentur om sommeren med barn, en utenlandsferie på våren med kjæreste. Antageligvis noe feriering i Norden også i sommerferien. Håper også å få til en langhelg i en storby som står på to-do-listen, og en tur på julemarked i desember. Aner ikke hvor dyrt dette blir men generelt prøver jeg å ikke runde 100.000 i ferier. Men man merker at fly og hoteller blir stadig dyrere, og at valutaen gjør at det er dyrt å være norsk i utlandet… så feriebudsjettet blir stadig større. Anonymkode: 8b2f1...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #23 Del Skrevet 29. desember 2024 I 2024: Jeg var en tur til Stord, 2 netter, mat, reise og overnatting til samme 3500 kr. Hadde en fantastisk tur, og reiser dit gjerne igjen. I 2025: Kanskje jeg tar meg en tur til Stavanger, blir kanskje 5000 kr. Anonymkode: db457...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #24 Del Skrevet 29. desember 2024 Bruker 3-4000kr på overnatting. Resten er telt og fotturer. Skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke flere hundre tusen kroner. Anonymkode: cc489...56c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #25 Del Skrevet 29. desember 2024 Så langt bare planlagt hytte ferie til nå, men har selv og disponerer totalt tre så går jo å være litt her og der. Med kronekursen som den er så er det ikke gøy å reise til utlandet. Anonymkode: 7d2e0...227 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #26 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): I guds navn for noen summer dere bruker på ferie. Er det så dyrt å feriere disse dager? Men så bruker jeg selv 0,- på 8. året, så vet ikke. Anonymkode: bf5fd...3a3 Ja, det har blitt dyrt som alt annet. Vi var 4 dager i dyreparken sist sommer kr 20.000 kr. I tillegg var vi 14 dager i Asia ca 60.000 kr. Vi hadde regnet med en lengre ferie til 300.000 kr, men det kom noe i veien, så vi måtte hjem etter 2 uker, fremfor å feriere i 8 som først var planen. Sånn sett kom vi jo godt ut av det økonomisk Anonymkode: 99594...dfb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #27 Del Skrevet 29. desember 2024 Nå som alt er så dyrt, teller jeg sommerferien blir hytta, lokal musikkfestival og yogaleir i nabobyen. Så rundt 5-7.000 kr. Og spare feriepengene til egenandel bolig. Har reist mye de siste årene så nå kan jeg være litt i ro. Anonymkode: 13150...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #28 Del Skrevet 29. desember 2024 Ikke mye, kommer til å ha en liten baby. Men bruker ikke mye uansett. Pleier å dra på besøk til familie i sverige, familie i norge og på hytta. Vi sparer til en tur til når barna blir eldre, men det blir ikke før om noen år. Anonymkode: ef955...8c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #29 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I 2024 brukte vi over 100 000 på sommerferie, så tenkte å bruke mindre i 2025. Vi er 4 i familien. Men det ser ikke ut som det vil gå. Jeg blir deprimert av å ikke kunne reise til kule steder og få nye opplevelser. Så jeg tror 100-130 blir den nye standarden. Hvor mye planlegger dere å bruke på reise og ferie i 2025? Og hvor skal dere? Hos meg står en tur til Tanzania øverst på ønskelista Anonymkode: 22d44...eae Brukte vel 90.000 ca totalt på ferien. 1 voksen. 3 barn der 2 gikk som voksne på fly. Samt 1 uke der jeg reiste alene med kjæresten til syden inkludert i de 90tusen. Kan fint bruke samme eller mer i år,men orker ikke reise til utlandet tror jeg. Hater fly ,trives best hjemme. Får se.. Anonymkode: 7b7de...a2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #30 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Bruker 3-4000kr på overnatting. Resten er telt og fotturer. Skjønner ikke hvordan dere klarer å bruke flere hundre tusen kroner. Anonymkode: cc489...56c Hvordan vi klarer? Prøv å bestill deg en flytur og hotell Anonymkode: 22d44...eae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #31 Del Skrevet 29. desember 2024 Brukte vel omtrent 50.000-60.000,- i år, var på utenlandsferie og på hytta. Nå er jeg gravid og har termin i juli, så neste år blir det hjemmeferie 😂 Anonymkode: ec578...c18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #32 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): I 2024 brukte vi over 100 000 på sommerferie, så tenkte å bruke mindre i 2025. Vi er 4 i familien. Men det ser ikke ut som det vil gå. Jeg blir deprimert av å ikke kunne reise til kule steder og få nye opplevelser. Så jeg tror 100-130 blir den nye standarden. Hvor mye planlegger dere å bruke på reise og ferie i 2025? Og hvor skal dere? Hos meg står en tur til Tanzania øverst på ønskelista Anonymkode: 22d44...eae Dy blir deprimert av å kunne bruke 100.000 på ferie?!! Fy f .. Slike som deg blir jeg kvalm av 🤮 Anonymkode: 1c30f...78b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #33 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dy blir deprimert av å kunne bruke 100.000 på ferie?!! Fy f .. Slike som deg blir jeg kvalm av 🤮 Anonymkode: 1c30f...78b Av å ikke bruke Derfor bruker jeg likevel.. Anonymkode: 22d44...eae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. desember 2024 #34 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg tenker det er helt avhengig av hva man legger i summene. Jeg tror noen teller alle utgifter, mens andre kun teller ekstrautgifter. Vi er en familie på 5 (tre tenåringer), i løpet av 7 ukers ferie går det feks mange tusen på mat. Men det bruker vi jo uavhengig av om vi er hjemme eller på ferie. Vi skal på hytta hele sommeren. Det er jo på én måte gratis. Samtidig bruker vi nok i snitt 50.000 i året på hytta på vedlikehold, festeavgift, renovasjon osv. Så 7 uker på hytta koster alt mellom kr 0 og 60.000, alt etter hvordan man teller. Anonymkode: 0663e...564 Vårt matbudsjett er ganske mye høyere i ferien enn når vi er hjemme. Vi spiser minst ett og ofte to måltider på restaurant hver dag. Vi kommer nok opp i 250 000,- eller noe mer. Fem personer. Påskeferie og sommerferie i utlandet. Flybilletter er blitt veldig dyrt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #35 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg har ingen ferier booket for 2025 enda, men det snakkes om flere, så vi får se. Jeg er singel og har grei økonomi. I fjor reiste jeg lite. Bare én helgetur til Aberdeen. Så under 10K. Året før det var jeg på tre ferier på 2 måneder, nesten bare hjemom og vasket klær før jeg dro på ny ferie. Men jeg bruker gjerne 200K på ferier i året hvis jeg får gode opplevelser med gode folk. Anonymkode: dc0c8...fea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 29. desember 2024 #36 Del Skrevet 29. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): I guds navn for noen summer dere bruker på ferie. Er det så dyrt å feriere disse dager? Men så bruker jeg selv 0,- på 8. året, så vet ikke. Anonymkode: bf5fd...3a3 Det er ikke så billig, nei, men vi prioriterer jo også reiser. Det fordyrer at vi liker å reise mye. Dessuten liker vi å ha det komfortabelt på reise med middager ute, opplevelser og shopping. Skal sies at fly til Japan var veldig dyrt, det kostet en liten formue. Neste år er prioriteringene annerledes, hvor vi både flyr og bor relativt rimelig. Det som koster mest blir opplevelser, spise ute osv. Det er greit, vi unner oss ikke så mye annet i hverdagen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #37 Del Skrevet 29. desember 2024 Vi er en familie på fire. Bruker ca 100-120000 på ferie i året. Det betyr vanligvis to utenlandsferier av ulik lengde. Helgeturer innenlands ikke iberegnet. I 2025 må vi prioritere en del andre ting, så vi må tenke litt alternativt hva gjelder ferie. Anonymkode: f7c28...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #38 Del Skrevet 29. desember 2024 Ca 40k meg og 3 ungdommer. Blir 16 dager i Danmark. Anonymkode: 1fc1e...10d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #39 Del Skrevet 29. desember 2024 Ca 60k i 2024 En tur til grand canaria pakkepris til ca 7k for fly og hotel. Men hele turen kostet ca 40k pga taxi/buss/mat/innganger osv. Så en 20k på en helgetur til en by i norge. Blir vell ca det samme i 2025 tenker jeg meg. Anonymkode: 25970...630 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #40 Del Skrevet 29. desember 2024 Det har jeg aldri satt opp, men det er mye. Var 10 turer ut av Norge i år. Planlegger tilsvarende i år. Men tenker det er irrelevant hva andre bruker. Ferie er jo som alt annet i dette livet noe man prioriterer ulikt, basert på økonomi, tid og interesser. Vi har vært heldige både med jobb, og på boligmarkedet. Så da er det penger vi kan prioritere å bruke slik. Og så bortprioriterer vi andre ting, som å ha to biler. Anonymkode: 303b1...f2c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå