AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #1 Del Skrevet 28. desember 2024 Som tittelen sier ... Jeg er kvinne. Kan ha perioder hvor huden ser bedre ut, men aldri <<fin>>. Røde prikker, kuler eller kviser. Spesielt langs kjeven. For hva det har å si, så er jeg halvt norsk og tyrkisk. Har lest en plass at det kan være en faktor. Jeg tåler dårlig ost, og får etter en time og to kviser hvis jeg spiser det. Jeg vasker meg med klut hver dag i fjeset. Har ikke tid eller økonomi til noe veldig dill dall, men har du ETT produkt du ikke kunne vært foruten, hva er det? Andre tips tas også i mot! 😊 Anonymkode: 884f0...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
snurk Skrevet 28. desember 2024 #2 Del Skrevet 28. desember 2024 Det er helt bortkastet å sitte her å høre hva andre bruker av produkter 😊 Dersom du ønsker å ta problemet seriøst så gå til en hudpleier for å få en hudanalyse. Det kan godt være at problemet er hormonelt og da fungerer det ikke med hva som helst. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #3 Del Skrevet 28. desember 2024 basiron. har ikke hatt en kvise siden jeg starten med den Anonymkode: a3410...dc8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #4 Del Skrevet 28. desember 2024 Sansynligvis spiser du noe du ikke tåler. Utslett på hud er en av kroppens metoder for å kvitte seg med giftstoffer. Kutt usunn mat, og huden blir skinnende fin. Anonymkode: cf67f...311 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #5 Del Skrevet 28. desember 2024 Jeg lider av rosascea og/eller akne. SOS paste og Acticlear krem fra Elixir holder utbruddene i sjakk for min del. Anonymkode: cd4d4...3d6 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2024 #6 Del Skrevet 28. desember 2024 Takk for gode råd! AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sansynligvis spiser du noe du ikke tåler. Utslett på hud er en av kroppens metoder for å kvitte seg med giftstoffer. Kutt usunn mat, og huden blir skinnende fin. Anonymkode: cf67f...311 Dette har jeg prøvd, men det forsvinner ikke - min samboer har til og med bemerket dette etter flere uker med ren og grønn mat, fremdeles røde områder og <<flekker>>/hevelser🤷♀️ Merker det umiddelbart når jeg spiser noe som huden kommer til å reagere på, som oftest melkeprodukter - dette spiser jeg sjelden Anonymkode: 884f0...f6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #7 Del Skrevet 29. desember 2024 Jeg får lett kviser langs kjeven, og det er hormonelt betinget. Eneste som har fungert for min del er lavdose isotretoninkur. Anonymkode: 88760...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #8 Del Skrevet 29. desember 2024 Først nå i en alder av 32 har jeg fått kontroll på kvisene. Basiron wash to ganger om dagen i hele ansiktet. Lar deg virke i 3 minutter før jeg skyller med vann. Bruker basiron 10% på potensielle nykommere og tar knekken på de tidlig. Tok rundt 6 uker til alle kvisene hadde levd sitt liv og huden ble 95% bedre. Anonymkode: 16fe1...868 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #9 Del Skrevet 29. desember 2024 Ts: kjøp et produkt med grøn eller rød leire. Mest mulig leire, minst mulig annet «tull». Ethvert fransk merke vil trolig gjøre gode ting (uklart hvorfor er Frankrike helt utrolig gode på hudpleie). Test på en liten del av huden. At huden i en time eller tre blir rød og varm (men ikke irritert, kløende etc er) normalt. Bonus: leire funker også fjell mot allergi. Myggstikk? Leire. Hoven hud etter tur på byen? Leire. Leiren vil «dra ut» de små «nuppene» eller kulene. Det vil ikke redusere effekten av utslett forårsaket av allergi. Men ikke fjerne det. Du må nok, enten du liker det eller ei, kutte ut alt du ikke tåler. Og, du? Du får ikke bare utslett av mat du ikke tåler. Om du ikke tåler shampooen din, feks, vil du få - kviser. Eller absolutt alt annet du bruker på kropp, til vask av hus eller klær (inkludert tekstilet selv, dersom du ikke tåler ull, polyester etc). Så ta en revisjon. Mitt tips er å kutte ut absolutt alt i 6 uker, og så ta inn igjen en etter en ting. Anonymkode: 1bd4c...02a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #10 Del Skrevet 29. desember 2024 Ps: Det (trolig eneste på markedet?) som beviselig funker mot kviser her og nå er forresten flasshampoo. Kjøp en flaske head and shoulders feks og vask ansiktet med den. Men den fjerner jo ikke årsaken. Anonymkode: 1bd4c...02a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #11 Del Skrevet 29. desember 2024 Epiduo eller Zalna. Husk å rense ansiktet hver kveld for å fjerne alt av sminke og solkrem først. Hjalp også å spise mindre søtt. Anonymkode: 1bddd...856 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2024 #12 Del Skrevet 29. desember 2024 Er du sikker på at det er kviser, som i acne? Dette er ikke noe som dukker opp i løpet av få timer - acne utvikler seg over tid. Dersom det er noe som dukker opp i løpt av kort tid, er det mer rimelig å tenke at det for eksempel kan være rocasea eller perioral dermatitt, lett kan forveksles med acne. Det er også veldig vanskelig å komme med tips til ett produkt når du ikke sier noe om hvordan huden din er ellers. Ser at du skriver at du ikke har så mye penger å bruke på produkter, og at noen forelsår hudpleier. Jeg ville heller investert i en time hos hudlege, hvis dette er noe som plager deg mye, Anonymkode: dbbbc...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 30. desember 2024 #13 Del Skrevet 30. desember 2024 Enig med brukeren over her at det er vanskelig å komme med tips og råd, du beskriver ikke huden din ellers. Ut fra det du skriver tenker jeg umiddelbart at det kan dreie seg om hormonelt betinget akne/cystisk akne, eventuelt kanskje rosacea, muligens begge deler? Støtter forslaget om hudlege. I mellomtiden kan du forsøke noen små tiltak selv. Ettersom huden din høres betent/irritert ut, ville jeg unngått vask med klut, med mindre du tar en ny klut hver dag. Dette er fordi du ikke får skylt vekk bakterier, evt. puss og urenheter under springen, slik at du risikerer å tilføre bakterier til huden heller enn å rengjøre den. Håndklær og putevar bør også byttes ofte hvis du har fet hud og/eller det er puss ("verk") i kvisene. Du kan forsøke et skånsomt renseprodukt med milde ingredienser tilpasset din hudtype, som du skyller av med vann. Klapp deretter huden forsiktig tørr med et håndkle. Du kan forsøke et produkt med azelainsyre på de betente områdene. Azelainsyre virker betennelsesdempende og beroligende på både akne, rosacea og perioral dermatitt. Både The Ordinary og The Inkey List har produkter med 10% azelainsyre til en rimelig penge. Som med alle aktive ingredienser er det viktig at du starter gradvis, selv om 10% av dette virkestoffet normalt skal tolereres bra av de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 31. desember 2024 #14 Del Skrevet 31. desember 2024 Jeg har hatt god effekt av glycolsyreserum og peelinger. Bruker og en elektrisk vakuumpumpe over urene partier for å trekke ut urenhetene. Det gir mindre sår og merker enn om man gjør utklemming. Har ellers prøvd det meste, som antibiotika, laser, roaccutane/isotretinoin, a-vitaminsyre, retinol, salisylsyre med mer. For meg hjalp ikke dette på urenhetene, men det betyr ikke at det er dårlige behandlinger for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #15 Del Skrevet 31. desember 2024 Min redning har vært å kutte helt ut produkter i ansiktet, kun et helt mildt renseprodukt i dusjen. Aldri hatt så fin hud før, brukte dyre produkter tidligere. Anonymkode: 6e66a...2f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2024 #16 Del Skrevet 31. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 28.12.2024 den 21.18): Har ikke tid eller økonomi til noe veldig dill dall, men har du ETT produkt du ikke kunne vært foruten, hva er det? Har hatt alvorlig akne i voksen alder og fått behandling fra lege. Men av de ikke-medisinske tingene som har hjulpet meg mest, er en krem som het Propolis. Har forsøkt å finne den igjen, men finner ikke den samme. Men noe a la dette her https://foreverliving.com/shop/nor/nn-no/products/051-ALOE-PROPOLIS-CREME? Har også hatt god hjelp av denne https://www.blush.no/product/ren-rose-o12-moisture-defence-oil-55919 Kviser og akne kan skyldes hormoner, hormonlignende stoffer eller allergi. Det er viktig å ta tak i det som er underliggende årsak. Men uansett hva den er, så hjelper du huden best ved å beskytte den mot sol, kulde, uttørring. Irritabel hud reagerer på ulikt vis, kviser og akne er en av disse. Mange faller for fristelsen til å tørke ut huden for å tørke ut kvisene, det er det dummeste du gjør. Skjem bort huden med fuktighet fuktighet fuktighet, da vil den i stor grad takke deg ved å ordne opp med kvisene selv. Anonymkode: f2be4...d1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå