Gå til innhold

Jeg ønsker en utdanning som gir jobb med fleksibel arbeidstid og hjemmekontor. Hva bør jeg studere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg jobber også i en stor by. Ikke gi deg. Jeg synes det er veldig spennende å jobbe i Nav. Kanskje du kunne ha tatt en kurs i Supported employment eller årsstudium i karriereveiledning. 

Anonymkode: 8de91...bff

Takk! ☺️ Har vurdert to studier som heter helserett og saksbehandling  og økonomisk rådgivning. Sjekket ut SE nå og tror jeg hopper på et kurs på nyåret. Årsstudium i karriereveiledning er heller ikke dumt ☺️ bor i Trondheim, men kjenner på at det frister å flytte til en mindre plass så det kanskje er større sannsynlighet å få jobb i NAV. 

Anonymkode: 281f6...ff1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er noe arbeidssøkere i Norge må legge fra seg, for det stemmer overhode ikke. 

De fleste arbeidsgivere er ute etter å få maks utbytte for lite/moderat med penger, ta en runde på annonser å se etter stikkordet " personlig egnethet". 

Personlig egnethet er i 9/10 tilfeller helt avgjørende. 

Anonymkode: c71c5...f1a

Hva var det av det jeg skrev som ikke stemte? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hr - utvilsomt 

Anonymkode: fdb84...3d0

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva med å ta master i HR? Eller organisasjon og ledelse? Er det dumt med helsefaglig bachelor og så en av disse som master? 🤔

Hva er HR? Står vel for human resources, men går det ut på egentlig?

Anonymkode: 8fbdf...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Takk! ☺️ Har vurdert to studier som heter helserett og saksbehandling  og økonomisk rådgivning. Sjekket ut SE nå og tror jeg hopper på et kurs på nyåret. Årsstudium i karriereveiledning er heller ikke dumt ☺️ bor i Trondheim, men kjenner på at det frister å flytte til en mindre plass så det kanskje er større sannsynlighet å få jobb i NAV. 

Saksbehandling og økonomisk rådgivning er kjempe relevant. Jeg som jobber med økonomisk sosialhjelp driver med økonomisk rådgivning, men det skal egentlig alle som har brukeroppfølging.  

Jeg har tatt kurs i SE og det var kjempe spennende og nyttig i jobben som veileder/saksbehandler. 

Masse lykke til! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du begynner i feil ende. Finn ut hva du oppriktig har lyst til å gjøre, og hva som evt ikke krever allverdens til tilleggutdanning, alt etter hvor motivert du er for studier. Så sjekker du hvordan jobbmarkedet er inne denne sektoren. Det er veldig mange stillinger på kryss og tvers av bransjer som har ulik grad av fleksibilitet. Du må selvfølgelig luke ut bransjer der du åpenbart må være tilstede fysisk 100%, men etter dette er filtrert bort, har du fortsatt uendelig med muligheter. Som du stiller spørsmålet kunne jeg jo f.eks svart advokat, men det er jo ikke sikkert at du hadde digga arbeidsbelastningen, tross fleksibiliteten. Ei heller nødvendigvis hatt interesse og forutsetninger for studiet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om arkitektur, samfunn, natur og utvikling er noe for deg så kan jeg anbefale master i fysisk planlegging på NTNU. Mulig de godkjenner den bacheloren du har fra før da de godkjenner ulike typer bachelorgrader for den masteren. 

Jeg jobber som arealplanlegger i kommune og har hjemmekontor og fleksitid. 

Anonymkode: ed8e7...01c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å jobbe innen forsikring ? Helseforsikring,personskade eller en som jobber med helsevurdering?  

Anonymkode: fc75e...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet i jobben i høst og har startet på bachelor i økonomi og administrasjon. Har bachelor i sykepleie fra før, men har i mange år tenkt på å bytte beite.. har aldri passa helt med å starte på noe nytt,  men hoppet i det i høst. Angrer ikke 🙏 jobber som tilkalling på nattevakter for å ha noe inntekt, kan styre dette selv opp i mot hvor mye det er å gjøre til enhver tid på studiet. 

får se hvor ferden ender, men merker jeg trives godt i regnskapsfag, så mulig det blir den retningen ☺️

Anonymkode: 88ab9...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ta doktorgrad og bli forsker, evt. foreleser. Fleksible dager

Anonymkode: 56200...f7d

Det kommer jo heeeeelt an på hva du forskjer på.  Mannen min jobber som forsker, men innen biologi, og det innebærer veldig mye lab-virksomhet så han har nesten ikke noe hjemmekontor. 

Anonymkode: fe867...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste arbeidsplassene innenfor økonomistillinger gir deg fleksible arbeidsdager og tilrettelegger for at du kan ha hjemmekontor. 

Anonymkode: d82da...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matrikkelfører hos kommunen❤️ Luksusliv med hjemmekontor og fleksitid.

Anonymkode: a7118...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk jobb i bedriftshelsetjeneste-firma. De har 8-16 jobb, men mye fleksibilitet. Jeg er bruker (jobber med HR på kontor og er kontaktperson mot bht), og bht er ofte på hjemmekontor eller avtaler møter når det passer. Vi har f.eks. sykepleier som kommer for å sette vaksiner, helse folk holder førstehjelpskurs, de har samtaler med ansatte som har vært utsatt for div i jobbsammenheng osv. Så med din bakgrunn innen helse og adm så tenker jeg et større bht selskap kan være aktuelt og de har fleks og hjemmekontor (mange samtaler på teams). Se f.eks. https://www.falck.no

Anonymkode: 932bb...42f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Søk jobb i bedriftshelsetjeneste-firma. De har 8-16 jobb, men mye fleksibilitet. Jeg er bruker (jobber med HR på kontor og er kontaktperson mot bht), og bht er ofte på hjemmekontor eller avtaler møter når det passer. Vi har f.eks. sykepleier som kommer for å sette vaksiner, helse folk holder førstehjelpskurs, de har samtaler med ansatte som har vært utsatt for div i jobbsammenheng osv. Så med din bakgrunn innen helse og adm så tenker jeg et større bht selskap kan være aktuelt og de har fleks og hjemmekontor (mange samtaler på teams). Se f.eks. https://www.falck.no

https://nuu.no/falcknorge
for eksempler på ledige stillinger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehm, bare nevner det, det er kjipt å jobbe i nav. Dårlig lønn og lav status har det også. Velg noe annet. BHT eller HR kan jeg anbefale. Bygg nettverk, du får sjelden jobb uten å kjenne noen som kjenner noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kvalifiserer allerede for jobb i Nav. Er du flyttbar? Et tips er å begynne i Nav kontaktsenter og jobbe der en stund. Etterhvert vil det bli lettere å få jobb på lokalt Nav kontor. Nav kontaktsenter har kontorer over hele landet. Jobber du der, blir du godt kjent med saksbehandlingssystemene. Nay arbeid og ytelser har et kontor i Finnmark...

Anonymkode: f4c32...536

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ehm, bare nevner det, det er kjipt å jobbe i nav. Dårlig lønn og lav status har det også. Velg noe annet. BHT eller HR kan jeg anbefale. Bygg nettverk, du får sjelden jobb uten å kjenne noen som kjenner noen. 

Hmm, dårlig lønn? Altså man har en helt vanlig lønn. Det kommer også an på om man jobber kommunalt eller statlig. I Oslo kommune har jeg hørt at de som jobber med en kommunal tjeneste (økonomisk sosialhjelp) tjener kjempe bra. 

Det er heller ikke kjipt å jobbe i Nav. Jeg har aldri fått noe som helst indikasjoner på at det å jobbe i Nav er et lav status yrke. Å jobbe som sykepleier eller vernepleier er heller  ikke akkurat noe status yrke. Man begynner ikke å jobbe i Nav fordi man ønsker å bli rik ellet at man er kjempe opptatt av status. Det handler om å faktisk ha et ønske om å veilede og hjelpe folk å komme ut av kjip situasjon. Jeg synes det er kjempe givende å se en person gå fra å stå uten jobb og/eller bolig til få jobb og bolig slik at de kan komme seg videre i livet.  Det hender at jeg blir kalt diverse ting men det er flere som er kjempe fornøyd og takknemlige for den hjelpen de har fått. Det at jeg kan kombinere å jobbe i førstelinjen med en «vanlig» kontorjobb er jeg veldig glad for. Jeg er veldig glad i jobben min.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

NAV i Trondheim er vanskelig å få jobb i. Søk heller på kommunene rundt, og innstill deg på å pendle. Når du først har kommet deg inn i NAV er det enklere å få en jobb sentralt.

Anonymkode: 0a305...356

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

NAV i Trondheim er vanskelig å få jobb i. Søk heller på kommunene rundt, og innstill deg på å pendle. Når du først har kommet deg inn i NAV er det enklere å få en jobb sentralt.

Anonymkode: 0a305...356

Har søkt i kommunene rundt også…melhus, Skaun, Orkanger..☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...